Веб-портал міста Люботин » Безоплатна правова допомога » Що робити, якщо ваші права як пацієнта порушені?

 Що робити, якщо ваші права як пацієнта порушені?
Автор: Бутенко Анна   Додано:17 лютого 2021   Переглядів:178   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 
 (голосів: 0)

Кожна людина 129298;, яка звернулась для отримання медичної допомоги 128104;‍9877;65039;, та якій така допомога надається, має законодавчо визначені права і може розраховувати на ефективний захист своїх прав з боку держави. До переліку таких прав можна віднести наступні: 128073; право на звернення за медичною допомогою, на кваліфіковане обстеження та лікування, на вибір лікаря і закладу охорони здоров’я, на отримання достовірної інформації про особистий стан здоров’я, на отримання іншої, гарантованої законом інформації, право на лікарську таємницю, згоду на медичне втручання та інші.
Та чи завжди у нас є можливість у повній мірі скористатись правами, гарантованими законодавством, в тому числі у сфері 129404;129658; охорони здоров’я? Розповідає керівник бюро правової допомоги № 2
Правобережний київський місцевий центр з надання БВПД
Євген Рибак 128071;
Якщо права пацієнта 128589;‍9792;65039;127973; порушено, він має можливість звернутись до посадових осіб закладу охорони здоров’я з метою висловлення своїх пропозицій, зауважень чи скарг щодо діяльності медичних працівників, які порушують їх права, чи інших несприятливих для пацієнта обставин. Скаргу з приводу порушення прав пацієнта може бути подано як в усній так і в письмовій формі, однією особою або групою осіб (колективно).
Для ефективного та належного розгляду скарги, в ній повинні бути зазначені 9997;65039; наступні реквізити: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання пацієнта, який скаржиться, суть порушеного питання. Дуже важливо точно зазначити конкретні факти порушення прав пацієнти та сформулювати чіткі та зрозумілі вимоги у скарзі. У випадку подання скарги у письмовій формі, вона має бути підписана скаржником із зазначенням дати. Електронну поштову адресу, на яку очікується отримання відповіді, або інші засоби зв’язку необхідно зазначати у випадку подачі скарги в електронній формі.
128204; Зі зверненням щодо порушення прав можна звернутись до керівника закладу охорони здоров’я.
128204; У разі неможливості, або небажання медичного закладу усунути виявлені порушення, у пацієнта є можливість звернутись до відповідних компетентних органів влади у сфері охорони здоров’я, наприклад, до департаменту охорони здоров’я місцевої державної адміністрації, в межах територіальної юрисдикції якого відбулось порушення прав пацієнта.
128204; Також, особа, яка вважає, що її права як пацієнта порушені, має право звернутися безпосередньо до Міністерства охорони здоров’я України. Відповідне звернення можна подати, звернувшись на гарячу лінію Міністерства охорони здоров’я України : 128222; 0 800 50 52 01, або заповнивши електронну форму для звернення громадян:
128204; У випадку порушення прав пацієнта, пов’язаних з якістю медичних препаратів, лікарських засобів чи техніки, доцільно звернутись до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (127760; https://www.dls.gov.ua/).
128204; Додатковим способом позасудового захисту прав пацієнта є парламентський контроль, у тому числі за додержанням прав людини, який здійснюється Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини (http://www.ombudsman.gov.ua/). Таким чином, звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з приводу порушення гарантованих законодавством прав у сфері охорони здоров’я може й позитивно вплинути на ситуацію у випадку примусового лікування, з огляду на право даної посадової особи на відвідування закладів примусового лікування, психіатричних закладів, психоневрологічних інтернатів та інших подібних місць без попереднього повідомлення про час та місце і мету відвідування.
Якщо позасудовий механізм не дав жодних результатів або є недоцільним за конкретних обставин, може бути застосовано 129489;‍9878;65039; судовий механізм.
9888;65039; Пам’ятайте, що незалежно від механізму, який застосовується для захисту прав пацієнта, велике значення має фіксація факту порушення прав та збір доказової бази, що підтверджує такий факт, і розмір суми збитків, завданих цим порушенням. Фіксувати та збирати докази доречно будь-яким допустимими законом засобами у вигляді письмових, речових, електронних доказів (довідки, листи, у тому числі електронні, елементи лікарських засобів чи техніки), висновків експертів, показань свідків тощо.