Провели гендерний аналіз звернень до системи безоплатної правової допомоги. Вийшла така картина:
Жінок стабільно більше серед клієнтів системи БПД. З початку року від них надійшло понад 314,2 тис. звернень (58,8% від загальної кількості), а від чоловіків – понад 220,1 тис. (41,2%).
Питання, з якими найчастіше зверталися жінки, стосувалися сімейного, спадкового та житлового права. А от у чоловіків на першому місці питання щодо адміністративних правопорушень, на другому – адміністративного права, третьому – соціального забезпечення.
За видами отриманих послуг безоплатної первинної правової допомоги найчастіше жінки цікавляться можливістю вирішення правового питання шляхом медіації (67,4%). Крім того, потребують отримання правової інформації (60,8%) та роз’яснення/консультації (60,8%). А ось чоловіки найбільше потребують допомоги в складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру (49,2%), а також у забезпеченні доступу до безоплатної вторинної правової допомоги (44,2%).
Щодо безоплатної вторинної правової допомоги, то тут серед клієнтів переважають чоловіки. Від них надійшло понад 33,4 тис. звернень (54%), у той час як від жінок – понад 28,6 тис. (46%).
Що ж до видів послуг БВПД, то жінки найчастіше потребують допомоги в складанні процесуальних документів (48,2%), в той час як чоловіки найбільше потребують допомоги в захисті у справах про адміністративні правопорушення та у кримінальних провадженнях (72,2%), представництві інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та перед іншими особами (56,1%).
|