Отримання COVID-сертифіката
Автор: Бутенко Анна   Додано:15 листопада 2021   Переглядів:157   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 
 (голосів: 0)

Майже два роки світова спільнота вчиться жити в умовах пандемії 128567;через поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Країни одна поперед одної вводять різноманітні карантинні обмеження 10060;для запобігання колапсу медичної системи і врятування якомога більшої кількості життів. Оскільки наразі відбувається 128137;вакцинація від COVID-19, деякі обмеження встановлюються державами в залежності від факту вакцинації громадян. Таким чином, документ про вакцинацію 128196;стає необхідним у багатьох країнах.
Для врегулювання питання видачі сертифікатів про вакцинацію в електронній формі Кабінет Міністрів України 29 червня 2021 року прийняв постанову № 677, якою затверджено Порядок формування та використання сертифіката 128196;, що підтверджує вакцинацію від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, негативний результат тестування або одужання особи від цієї хвороби.
COVID-сертифікати, видані в Україні, вже визнані Європейським Союзом. 19 серпня 2021 року Європейська комісія ухвалила рішення про технічну сумісність сертифікатів України та Європейського Союзу і рекомендувала визнавати сертифікати, видані в Україні.
Детальніше розповідає головний спеціаліст відділу «Правобережне київське бюро правової допомоги № 2» Євген Рибак.
9745;Отож, яким чином та за яких умов в Україні можна отримати бажаний COVID-сертифікат?
10071;65039;Перш за все, слід зазначити, що він видається особі за її запитом до відповідної уповноваженої державної установи. Такою уповноваженою установою є державне підприємство «Дія».
Запит можна подати особисто або через законного представника (наприклад, батьків малолітньої особи) через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, зокрема з використанням відповідного мобільного додатка 128241;
Для того, щоб сформувати COVID-сертифікат Портал Дія використовує дані, наявні щодо запитувача у центральній базі даних. Тому для можливості використати такі дані при подачі запиту необхідна однозначна згода особи на обробку, передачу та поширення Національною службою здоров’я України її персональних даних, в тому числі медичних (а також даних законного представника, якщо запит подається представником).
Для встановлення особи 128105;‍129456;, що подає запит, в тому числі через мобільний додаток Порталу Дія, використовується система електронної ідентифікації, електронний підпис або інші засоби, за якими можна достовірно встановити особу. Таким чином, можна замовити собі COVID-сертифікат без подачі жодного документу, просто відправивши запит. Треба лише підтвердити особу і надати згоду на обробку даних.
Результати обробки свого запиту можна дізнатися з автоматичного повідомлення на Порталі Дія. Сформований COVID-сертифікат у цифровому вигляді 128241;також надається через Портал Дія.
Важливо, що цифровий COVID-сертифікат і його паперова копія є рівноцінними та мають однакову юридичну силу.
9745;Які умови для видачі COVID-сертифіката?
10071;65039;Найважливіша умова – наявність відповідної інформації у центральній базі даних про вакцинацію, тестування або одужання від COVID-19.
Для підтвердження повного циклу вакцинації (у разі використання вакцини, що передбачає дві дози) строк між дозами не повинен становити більше 165039;8419;865039;8419;065039;8419; днів. Мінімальний строк між дозами встановлюється, залежно від вакцини, з 165039;8419;465039;8419; до 265039;8419;865039;8419; днів.
9745;Причини відмови у видачі COVID-сертифіката?
10071;65039;У Порядку визначається декілька випадків, які виключають можливість видачі COVID-сертифіката. Перший випадок – це відмова особи надавати згоду на обробку своїх персональних даних. Без згоди на обробку даних Національна служба здоров’я України не матиме можливості надати жодних медичних даних запитувача, в тому числі інформацію про вакцинацію. Наступна причина, яка унеможливлює видачу сертифікату – відсутність у Реєстрі пацієнтів в центральній базі даних інформації, яка підтверджує статус особи як законного представника. Це стосується ситуацій, коли запит подається законним представником. Третій випадок – відсутність у базі персональних чи медичних даних про особу, щодо якої подано запит.
Отже, безпосередньо під час вакцинації варто пересвідчитись в правильності введення даних щодо пацієнта 128105;‍129456;, щоб в подальшому не виникали непорозуміння.
9745;Який строк дії COVID-сертифіката?
10071;65039;У разі отримання COVID-сертифіката після вакцинації, він діє протягом 365039;8419;665039;8419;565039;8419; днів з дня отримання останньої дози вакцини. Дія сертифікату починається з дати другої дози, за виключенням вакцинування Janssen COVID-19 Vaccine. Ця вакцина передбачає введення однієї дози, тому сертифікат почне діяти через 165039;8419;465039;8419; днів після введення вакцини.
У разі отримання сертифікату про негативні результати ПЛР-тесту, він діятиме протягом 765039;8419;265039;8419; годин з години тестування (забору матеріалів у особи).
Якщо ж ви отримали сертифікат щодо одужання від COVID-19, він діятиме протягом 180 діб з дня тесту (забору матеріалів) на COVID-19, що дав позитивний результат.
Отже, на сьогодні в Україні є можливість безоплатно вакцинуватись і так само безоплатно отримати сертифікат про вакцинацію, тестування, одужання від COVID-19. Все це відбувається швидко і зручно. Уже зараз наявність COVID-сертифікату дає особі можливість більш вільно подорожувати закордоном і звільняє від багатьох карантинних обмежень. Тож бережіть здоров’я і не нехтуйте правом на отримання державних послуг належного рівня, які можуть істотно спростити та убезпечити життя під час світової пандемії.
Більше правових консультацій читайте за посиланням https://www.legalaid.gov.ua/pub.../yurydychni-konsultatsiyi/
Отримання COVID-сертифіката