Створення соціальних підприємства у п’яти містах України.
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:135   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Економічне насильство часто присутнє у аб’юзивних стосунках. Дуже часто у стосунках та після них жінка стикається із ситуацією браку коштів для утримання себе та дітей.
Проте розірвати коло економічного насильства та знайти справу, яка буде приносити не лише заробіток, а й задоволення, можливо. На допомогу приходять соціальні підприємства — бізнес, що допомагає працевлаштуватися постраждалим від насильства. На базі таких підприємств відбуваються майстер-класи, тренінги та стажування з подальшою можливістю отримати роботу.
Можливість, яку надає постраждалим від домашнього насильства жінкам соціальне підприємство — це економічна незалежність від чоловіка, здатність забезпечити себе та свою дитину. А також — професійно розвиватися, повертати впевненість та віру у власні сили для побудови свого кращого майбутнього. Додатково всі жінки продовжують роботу з психологом, до якого їх скеровує кар’єрна консультантка.
За підтримки уряду Великої Британії UNFPA Україна долучився до створення соціальних підприємства у п’яти містах України.
Детальніше читайте тут: https://bit.ly/3p1ChCo
Створення соціальних підприємства у п’яти містах України.




 Якою має бути модель інтеграції медіації в діяльність системи безоплатної правової допомоги.
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:103   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

129001; Якою має бути модель інтеграції медіації в діяльність системи безоплатної правової допомоги. Як побудувати зворотній зв’язок системи БПД та медіатора. Як краще комунікувати з громадськістю щодо сервісу доступу до медіації в системі БПД. Як треба вдосконалити стандарти якості надання безоплатної правової допомоги у сферах цивільного та адміністративного права. Ці питання обговорювалися під час круглого столу «Удосконалення законодавства щодо надання безоплатної правової допомоги в Україні», що відбувся сьогодні, 20 грудня.
Якою має бути модель інтеграції медіації в діяльність системи безоплатної правової допомоги.




 Система БПД провела масштабне соціологічне дослідження
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:108   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Система БПД провела масштабне соціологічне дослідження — опитала 10 тис. українців по всій території України*.
Дослідження стосувалося рівня знань землевласників та землекористувачів окремих аспектів земельного законодавства.
Що дізналися:
128073; ¾ респондентів не планують купувати чи продавати землю.
128073; 65 % опитаних знають про те, що в Україні діє система безоплатної правової допомоги.
128073; Кожен п’ятий опитаний житель України заявив, що зазнавав проблем чи вирішував питання, пов’язані із володінням чи користуванням землею, протягом останніх трьох років (з 2019 року).
128073; Найбільш поширеними проблемами серед землевласників та землекористувачів є оформлення документів на землю та приватизація земельних ділянок.
8 з 10 опитаних землевласників та землекористувачів вважають, що зуміють знайти хорошу пораду щодо правової проблеми.
128064; Детальніше читайте у статті на сайті системи БПД: https://cutt.ly/lUfwIRq
128064; Презентація з результатами дослідження у форматі pdf: https://cutt.ly/UUfwGa1
Дослідження провели працівники системи БПД за сприяння Проєкту «Програма «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство». Усього було опитано 10 тис. повнолітніх мешканців України методом вуличного опитування віч-на-віч (F2F) по всій території Україні (за винятком тимчасово окупованих територій). До опитування були залучені більш як 500 інтерв’юерів та 46 супервайзерів – працівників системи БПД.
*крім тимчасово окупованих територій.




 Прийняття та оброблення повідомлень про випадки затримання осіб
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:112   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Прийняття та оброблення повідомлень про випадки затримання осіб, адміністративного арешту або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою по всій Україні буде здійснюватися двома регіональними центрами у Чернівецькій та Тернопільській областях. Таке рішення ухвалене за підсумками реалізації пілотного проєкту, який розпочався з 1 жовтня у п’яти областях. Зміни відбудуться поетапно – з 1 січня територія дії пілотного проєкту буде поширена на 10 областей, а з 1 лютого – на всю територію України за винятком Києва. Крім того, аналогічно централізовано будуть опрацьовуватися постанови/ухвали про залучення захисника для здійснення захисту, які надійдуть у неробочий та нічний час, вихідні та святкові дні.
Детальніше читайте на нашому сайті: https://bit.ly/3Jtmepd
Прийняття та оброблення повідомлень про випадки затримання осіб




 Про підсумки року у сфері захисту прав людини
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:99   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Валерія Коломієць: Про підсумки року у сфері захисту прав людини, зокрема – забезпечення права на доступ до правосуддя 10549;65039;
128204; Президент України Володимир Зеленський своїм Указом затвердив нову Національну стратегію у сфері прав людини, наслідком чого пізніше стало затвердження КМУ Плану дій до неї на період 2021-2023 роки.
Обидва документи напрацьовувались нами протягом майже усього 2020 року із широким обговоренням та залученням усіх можливих міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також як представників міжнародних партнерів, так і наших національних експертів.
Чому Нацстратегія з прав людини така важлива? – Дуже просто. На сьогодні ми маємо не один стратегічний документ, який детально та чітко описує, яким чином держава бачить захист та гарантування того чи іншого права тих чи інших представників нашого суспільства. Але саме Нацстртатегія є тією єдиною та системною рамкою, котра описує куди і, власне, для чого ми рухаємося взагалі.
128206;Одночасно Кабінет Міністрів України затвердив спосіб моніторингу виконання як Нацстртатегії, так і Плану дій – у вигляді нової МРГ, в яку увійшли як представники держави, Президента, ВРУ, так і громадянського експертного середовища. Тут маю визнати, що оскільки “орган” новий та експериментальний – ми стикнулися з певними технічними проблемами в ефективності його роботи. Тому на сьогодні в КМУ перебуває на розгляді оновлене Положення про діяльність МРГ – виключно щодо кворуму і голосування – аби вона все ж була дієвим інструментом, а не просто черговою робочою групою заради групи. Для мене запуск її проактивної роботи є одним з кількох пріоритетів на 2022 рік.
128204; В додачу до двох наших мобільних додатків (“БПД” та “Твоє право”) ми запустили “Електронний кабінет клієнта БПД”, через який окрім консультацій можна тепер ще й отримати реальну правову допомогу у суді за рахунок держави дистанційно: https://cabinet.legalaid.gov.ua/auth/?next=/
128204;Направили до Парламенту зміни до Закону України “Про БПД”, який розширює право на безоплатний доступ до правосуддя для багатьох категорій, які дійсно цього потребують.
Тут помилок немає – профільний Комітет правової політики протягом цього року дійсно був зайнятий більш пріоритетними законопроєктами у сфері юстиції, до того ж наш проєкт містить норму, яка є неприйнятною для Національної асоціації адвокатів України щодо перевірки якості надання БПД адвокатами. Але з огляду на те, що вона для нас не є принциповою у світлі усіх тих позитивних змін, які ми пропонуємо, і ми як і спільнота адвокатів ратуємо виключно за розширення доступу до правосуддя для кожного – впевнена, що вже із січня наш законопроєкт буде у пріоритеті.
128204; Ми підвищили оклади юристам, які працюють в БПД та по факту й надають правову допомогу кожному, хто до нас звертається. Для нас при просуванні цього рішення було важливо не допускати плинності адекватних, кваліфікованих кадрів, для яких людиноцентричність – не просто слово.
128204; Як мінімум 160 неповнолітніх по усій країні стали учасниками нашої програми “Відновне правосуддя”. Кожен із цих дітей отримав можливість не просто не отримати якесь кримінальне покарання, а можливість переосмислити свій вчинок та змінити його наслідки, отримав допомогу психолога та підтримку у своїх майбутніх починаннях, як-то вступ до навчального закладу, реалізацію своїх мрій або ж просто допомогу у виході із, здавалося б, безвихідної сімейної ситуації.
128204; Оптимізація роботи. Одним із закидів, котрий вже більше як 5 років лунає в сторону БПД, є те, що ми нібито забагато грошей витрачаємо на адмінресурс. Я не згодна з цією претензією, оскільки на адмінресурс йде близько 15% (а то і менше) коштів, і то – на сьогодні ми його мали би збільшувати виключно через Закон “Про публічні закупівлі". Але якось справляємося і не збільшуємо.
Детальніше читайте на нашому сайті: https://bit.ly/3eBn2di
Про підсумки року у сфері захисту прав людини




 Відновне правосуддя
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:110   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

128085; Дмитро мріяв про модний одяг, однак грошей на нього бракувало. Тоді він зайшов до магазину спортивного одягу, взяв з полиць толстовку і футболку вартістю понад 3,5 тисячі гривень, поклав собі в наплічник та пішов до виходу…Але його зупинила охорона та викликала поліцію.
Його дії були кваліфіковані органом досудового розслідування за ст. 15 ч. 2, 185 ч. 1 Кримінального кодексу України як таємне викрадення чужого майна – крадіжка, однак не доведена до кінця з причин, що не залежали від волі обвинуваченого.
Попри те, що матеріальна шкода фактично була відсутня, оскільки Дмитро одразу повернув вкрадений одяг, процес притягнення до кримінальної відповідальності був розпочатий.
Оскільки Дмитро раніше до кримінальної відповідальності не притягався і щиро прагнув виправити свою помилку, йому було запропоновано взяти участь у програмі відновного правосуддя.
10145; Детальніше читайте на нашому сайті: https://cutt.ly/vUXY7so
Відновне правосуддя




 Відправили поштою подарунки на свята, а посилка загубилась? Розповідаємо, що робити.
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:108   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Відправили поштою подарунки на свята, а посилка загубилась? Розповідаємо, що робити.
129001; Звернутись до поштового відділення, де ви направляли посилку із заявою про втрату чи пошкодження відправлення.
129001; У заяві обов’язково зазначити вид, категорію та номер поштового відправлення або категорію та номер поштового переказу, місце та дату прийняття, прізвище, ім’я та по батькові (для юридичних осіб – найменування) і поштову адресу відправника та адресата, а у відповідних випадках – суму поштового переказу, суму оголошеної цінності поштового відправлення, суму післяплати, дані пред’явленого документа, що посвідчує особу заявника.
129001; Відповідно до законодавства України оператори поштового зв’язку несуть відповідальність за часткову чи повну втрату поштових відправлень, за невиплату грошей за поштовими переказами, а також порушення строків пересилання поштових переказів та за несвоєчасну доставку усіх видів реєстрованих поштових відправлень.
10145; Детальніше — на нашому сайті: https://cutt.ly/zUBfI6i
Відправили поштою подарунки на свята, а посилка загубилась? Розповідаємо, що робити.




 #консультаціяБПД
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:101   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Щоб захистити свої права, часом не обійтися без звернення до 128105;‍9878;суду. Але для багатьох це занадто складна річ, і часто людина не знає, з чого почати, і чи взагалі доцільно це робити.
Про умови та порядок звернення до суду розповідає начальник Маловисківського бюро правової допомоги (Голованівський місцевий центр з надання БВПД) Марина Кучеренко.
128216; Відповідно до статті 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. На підставі статті 4 Цивільного процесуального кодексу України кожен має право звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
18419; Вирішуючи, чи доцільно звертатися до суду з позовом, слід пам’ятати про позовну давність.
За загальним правилом позовна давність у цивільному процесі встановлюється тривалістю у три роки з дня, коли особа довідалась або могла довідатись про порушення свого права. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо Ви пропустили строки позовної давності, то разом із позовною заявою необхідно подати заяву про поновлення строків позовної давності, в якій вказуються вагомі причини пропуску вказаного строку.
28419; Далі доцільно визначитися, до якого суду треба звертатися.
Відповідно до статті 27 ЦПК України позови до фізичної особи пред’являються в суд за зареєстрованим місцем проживання або перебування, а позови до юридичних осіб − за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Для позовів, що виникають з приводу нерухомого майна, процесуальний закон встановлює виключну підсудність. Тобто такі позови пред’являються за місцем знаходженням майна або основної його частини.
38419; Варто пам’ятати, що за подання позовної заяви до суду Вам необхідно сплатити судовий збір. Його розмір та порядок сплати визначається Законом України «Про судовий збір». Квитанцію про сплату судового збору слід обов’язково додати до позовної заяви. Від його сплати звільняються особи, визначені статтею 5 Закону України «Про судовий збір».
48419; Провадження в цивільний справі порушується виключно на підставі заяви юридичної або фізичної особи. Однією з важливих умов здійснення права на пред’явлення позову є додержання належної форми позовної заяви. 128196;Позовна заява до суду подається виключно в письмовій формі та повинна містити таку інформацію:
9989; Найменування суду, до якого направляється позовна заява
9989; Повне найменування або ім’я позивача та відповідача, їх місце проживання, або місце знаходження. Якщо позовна заява подається представником позивача, необхідно зазначити дані представника
9989; Ціна позову, якщо позов підлягає грошовій оцінці
9989; Зміст позовних вимог
9989; Виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги
9989; Зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини
9989; Відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися
9989; Попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести у зв’язку із розглядом справи
9989; Підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав
Позовна заява обов’язково підписується позивачем (або його представником) із зазначенням дати подання заяви. Разом із позовною заявою необхідно пред’явити до суду письмові докази обставин справи. Якщо від імені позивача діє представник, додається доручення, чи інший документ, який підтверджує повноваження представника.
58419; Відповідно до принципу про рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом відповідач має певні права для захисту своїх інтересів від заявлених позовних вимог. Позивач повинен подати позовну заяву разом із завіреними власноручно копіями додатків відповідно до кількості відповідачів у справі та один екземпляр для суду. Таким чином, відповідач має змогу ознайомитися з позовними вимогами та підготувати відповідні правові способи захисту від заявлених вимог, а також за наявності підстав порушувати питання про зупинення провадження у справі та вчинення судом інших процесуальних дій, передбачених ЦПК України.
68419; На сторони та інших осіб, які беруть участь у судовому процесі, покладено обов’язок доказувати фактичні обставини, які мають значення для справи. На цю вимогу ЦПК України зверніть особливу увагу, оскільки при перегляді рішень в апеляційному та касаційному порядку нові докази дослідженню й оцінці не підлягають.
78419; Відповідно до статті 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» громадяни, які є суб’єктами права на безоплатну вторинну правову допомогу, можуть отримати правову допомогу у складенні процесуальних документів, або представлення їх інтересів в суді, звернувшись до найближчого місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Нагадаємо – якщо вам потрібна додаткова консультація та роз'яснення з 9878;65039;правових питань, ви можете на вибір:
128313;зателефонувати за номером 128222;0800213103
128313;звернутися до місцевих центрів та бюро правової допомоги (https://www.legalaid.gov.ua/tsentry)
128313; написати в Телеграм-чат https://t.me/LegalAidUkraineBot
128313; написати в Вайбер-чат https://www.legalaid.gov.ua/viber.html
128313;завантажити застосунок «Безоплатна правова допомога» https://bit.ly/3hwwgqR
128313;поставити запитання у кабінеті клієнта на сайті БПД https://cabinet.legalaid.gov.ua
#консультаціяБПД




 #кейс_БПД
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:109   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

П’ять років сімейного життя в Італії виявилися для буковинки Марини справжнім жахом. Навіть народження сина не зупинило її чоловіка-італійця від домашнього насильства. Роберто бив її, знущався не лише над своєю дружиною, а й над дитиною. Врешті-решт Марина не витримала та з сином Антоніо поїхала додому, в Україну. Але Роберто подав до суду позов про повернення їх малолітнього сина з України до Італії.
По правову допомогу жінка звернулася до системи БПД. Вижницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги доручив адвокату Ігорю Стаднику підготувати відзив на позовну заяву чоловіка щодо забезпечення повернення Мариною малолітнього сина до Італійської Республіки.
129001; Сімейна «ідилія» по-італійськи
Історія буковинки, на жаль, не унікальна. Марина та Роберто, який є громадянином Італії, одружилися у 2014 році у невеличкому місті Роццано, що у провінції Мілан. Але дуже швидко італійська казка перетворилася на фільм жахів. Жила сім’я досить бідно. Грошей ледь вистачало на утримання житла. Доводилося економити на всьому – на продуктах, гарячій воді, опаленні…
Імпульсивний Роберто частенько піднімав руку на свою дружину. А після народження сина почав зривати свою злість й на маленькому Антоніо. Марина зверталася до корпусу карабінерів регіону Ломбардія з приводу нанесення чоловіком їй та дитині тілесних ушкоджень. Марина розповіла жахливі подробиці свого сімейного життя. Одного разу під час купання сина закінчилася гаряча вода, і вона попросила чоловіка включити бойлер. Але той не відповів, тому жінка повторила своє прохання. І Роберто, не проронивши ані слова, увійшов до ванної кімнати і дав їй ляпаса. Декілька разів, коли батько та син залишалися наодинці, дитина «випадково» отримували травми – розбитий ніс, синці під оком, на руках.
129001; Початок судових баталій
Жінка твердо вирішила розлучитися з чоловіком. Почався процес з розірвання шлюбу, який у Італії дуже складний та довгий. Згідно з рішеннями італійського суду у 2019 році був встановлений порядок спілкування матері та батька з дитиною – мати отримала право на зустрічі з Антоніо почергово у вихідні дні.
Однак чоловік продовжував знущався над ними, як фізично, так і морально. Тому у вересні 2020 року Марина разом з сином повернулася до України. Чоловік подав до суду позов про повернення малолітнього сина з України до Італії. Аргументи – він не надавав дозволу на вивіз хлопчика із Італії та побоюється за його добробут в Україні.
У листопаді 2020 року до Міністерства юстиції України як Центрального органу з виконання на території України Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей 1980 року через Центральний орган Італійської Республіки надійшла заява Роберто про сприяння поверненню дитини до Італійської Республіки. Марина надала офіційні пояснення, що вона з дитиною не має наміру повертатися в Італійську Республіку найближчим часом.
Між тим, у березні 2021 року рішенням суду загальної юрисдикції міста Павія (Італійська Республіка) шлюб між Мариною та Роберто розірвано. Італійський суд передав маленького Антоніо під одноосібну опіку батькові, визначив місце проживання дитини з батьком та зобов’язав Марину негайно повернути сина Робертові.
Цивільна справа за позовом Роберта до Марини про забезпечення повернення малолітньої дитини до Італійської Республіки розглядалася у Вижницькому районному суді Чернівецької області. Адвокат і мати дитини надали письмові заперечення, в яких вказали, що хлопчик є громадянином України, який на законних підставах в’їхав в Україну разом зі своєю матір’ю, громадянкою України.
129001; Життя Антоніо в Україні
Майже рік 7-річний Антоніо живе в Україні, разом зі своєю мамою та дідусем. Дитина прижилась у своєму новому середовищі, має сталі сімейні зв`язки – крім матері, є ще дідусь, інші родичі сім`ї. У будинку хлопчик має свою кімнату, обладнану місцем для навчання і відпочинку. Дитина забезпечена всім необхідним для нормального життя та розвитку.
Антоніо навчається у школі, де вивчає українську мову та культуру. Якщо на початку відчувався невеликий мовний бар`єр, то потім він майже зник. Тепер хлопчик практично вільно спілкується з родичами, знайомими, має друзів-однолітків. Хлопчику надається необхідна кваліфікована медична допомога у сімейного лікаря, він регулярно проходить профілактичні огляди.
Марина переконана, що повернення Антоніо в Італію, до його батька, становить ризик для його фізичного та психічного здоров’я, може створити для дитини нетерпиму обстановку.
Тому рішенням Вижницького районного суду Чернівецької області в задоволенні позову громадянина Італії Роберто про забезпечення повернення малолітньої дитини до Італійської Республіки відмовлено.
128104;‍127891; Коментує адвокат Ігор Стадник:
10067; За яких обставин суд має право відмовити у поверненні дитини до місця постійного проживання?
У Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей 1980 року визначено вичерпний перелік таких обставин:
9726; якщо під час розгляду справи суд виявить, що заявник фактично не здійснював права піклування на момент переміщення або утримування
9726; заявник дав згоду на переміщення або утримання, або згодом дав мовчазну згоду на переміщення або утримання
9726; існує серйозний ризик того, що повернення поставить дитину під загрозу заподіяння фізичної або психічної шкоди або іншим шляхом створить для дитини нетерпиму обстановку
9726; з моменту переміщення минуло більше року і дитина прижилася у новому середовищі
9726; повернення дитини не допускається основними принципами запитуваної держави в галузі захисту прав людини й основних свобод (стаття 20)
10067; Мовчазна згода: як це розуміти?
Про мовчазну згоду можуть свідчити відсутність заперечення піклувальника проти переміщення або утримання дитини в іншій країні протягом усього часу до звернення із заявою про повернення дитини.
10067; Що саме може свідчити про те, що дитина прижилася у новому середовищі?
Про це можуть свідчити такі факти: дитина відвідує дошкільний навчальний заклад – садок, відвідує різноманітні гуртки, за дитиною здійснюється медичний догляд, у дитини є свої друзі, захоплення, дитина має сталі сімейні зв’язки, зміна мови спілкування та інші факти, які свідчать, що дитина вважає своє місце проживання постійним, комфортним і місцем проживання своєї родини тощо.




 Бажаєте змінити цільове призначення 🌱 земельної ділянки? Як це зробити
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:100   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Бажаєте змінити цільове призначення 127793; земельної ділянки? Як це зробити – розповідаємо у покроковому алгоритмі 10549;65039;
Етап 165039;8419;. Розроблення документації із землеустрою
9757;65039; Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Для першого етапу необхідна заява 128195;9997;65039; на зміну цільового призначення земельної ділянки, підписана власником.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за проєктами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Такий проєкт розробляється на замовлення власника земельної ділянки без 10060; надання дозволу сільської, селищної, міської ради на його розроблення.
128101; Документацію із землеустрою мають право розробляти (та, відповідно, договір потрібно укласти) з організацією, у складі якої працює не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, або з ФОПом – сертифікованим інженером-землевпорядником.
Документація розробляється у строк 8987;65039;, встановлений договором, який зазвичай становить від 1 до 2 місяців. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати 6 місяців з моменту укладення договору.
9757;65039; Проєкт землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати зміну цільового призначення декількох земельних ділянок, за умови, що власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.
Етап 265039;8419;. Затвердження проєкту місцевою радою
127980; Власник ділянки повинен подати розроблений проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки до, відповідно, сільської, селищної, міської ради. Затвердження документації щодо земельної ділянки, що розташована за межами населеного пункту, здійснюється районною державною адміністрацією.
9888;65039; При погодженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати:
10062; додаткові матеріали та документи, не включені до проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
10062; надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, погодження яких не передбачено законом;
10062; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.
Орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження такого проєкту та зміну цільового призначення ділянки.
Підставою для відмови 128581;‍9794;65039; у затвердженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Відмова у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до 128105;‍9878;65039; суду.
Етап 365039;8419;. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру
Якщо рішення про затвердження проєкту землеустрою прийняте, потрібно внести відповідні зміни до 128187; Державного земельного кадастру. Для цього документація із землеустрою подається Державному кадастровому реєстратору через центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через електронний кабінет.
Внесення до земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки здійснюється 127379; безоплатно. Відомості про нове цільове призначення земельної ділянки відобраєаються в Державному земельному кадастрі. Після внесення змін власник може приступити до використання ділянки за новим цільовим призначенням.
Законодавством передбачаються певні обмеження щодо зміни цільового призначення окремих земель, зокрема щодо особливо цінних земель.
10071;65039; Водночас, із 1 липня 2021 року скасована заборона зміни цільового призначення та виду використання на земельні ділянки товарного сільськогосподарського виробництва, земельні ділянки, виділені в натурі власникам земельних часток для ведення особистого селянського господарства та земельних часток (паїв).
____
Більше про земельні правовідносини читайте у буклетах та листівках системи безоплатної правової допомоги за цим посиланням 10145;65039; https://bit.ly/39S29Z2




 #кейс_БПД
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:110   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

129001; Більше двох років Анатолій працював 128668;трактористом в комунальному підприємстві. Але раптом його викликав до себе керівник і запропонував звільнитися «по-хорошому», бо на місце тракториста претендував його знайомий. Анатолій, звісно ж, обурився, адже за час роботи нарікань на нього не було, та й чому він повинен «йти по-хорошому», аби на його місце міг влаштуватися хтось інший? Так і відповів він своєму керівнику, на що отримав відповідь: «Дарма ти так, значить, будемо псувати твою трудову книжку звільненням з інших підстав». І за два тижні після цієї розмови чоловік дізнався, що його звільнено за прогули.
Оскільки мирним шляхом цей спір владнати не вдалося, Анатолій звернувся до 128105;‍127891;128104;‍127891;юристів Іванівського бюро правової допомоги, що на Одещині. Чоловік був пригнічений, адже його просто викинули з роботи всупереч всім нормам трудового права з причини нібито неявки на роботу упродовж 20 днів. Хоча на роботу ходив і всі завдання керівника виконував.
Начальник бюро Вадим Почтар почав розбиратися у справі і виявив низку порушень. І тому подав до 128105;‍9878;суду позовну заяву про визнання звільнення Анатолія незаконним і поновлення його на роботі.
9878; Кодексом законів про працю визначено, що до моменту застосування дисциплінарного стягнення (у випадку пана Анатолія – звільнення) роботодавець має право вимагати від порушника трудової дисципліни письмових пояснень. Це можна зробити, наприклад, надіславши письмове повідомлення працівнику з вимогою надати письмові пояснення щодо відсутності його на роботі. І відмову надання пояснень працівником також слід фіксувати документально.
128172;«Але письмових вимог від роботодавця пояснити нібито відсутність пана Анатолія на роботі не було. Можливості пояснити причини порушення трудової дисципліни роботодавець своєму працівнику навіть не надав», – говорить Вадим Почтар.
9878; Факт прогулу – відсутність працівника на робочому місці як протягом всього робочого дня, так і більше трьох годин безперервно або сумарно впродовж робочого дня без поважних причин – може фіксуватися актом про виявлення прогулу. Однак сам по собі такий акт не можна розглядати безумовним доказом відсутності працівника на робочому місці. Законодавством не визначено порядку фіксації прогулу, тому будь-який акт вважається таким, що не має офіційного характеру. Факти, викладені у відповідному акті, повинні підтверджуватися також іншими доказами, наприклад – поясненнями самого працівника, показами свідків тощо.
Крім того, пан Анатолій не був ознайомлений з наказом про звільнення, йому лише в телефонній розмові повідомили, щоб він забрав свою трудову книжку.
_____
128104;‍127891; Суд підтримав позовні вимоги, визнав звільнення пана Анатолія незаконним та скасував наказ про його звільнення.
128196;Ця справа в Єдиному державному реєстрі судових рішень: 10145;65039;https://bit.ly/3ryyHzR
128215; Більше кейсів системи БПД тут 10145;65039; https://bit.ly/35YQ57A




 Звернення із земельних питань
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:121   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

129001; Кількість звернень із земельних питань, які надходять до системи безоплатної правової допомоги, зростає. Це очікувано, адже у людей зростає правова обізнаність про їхні права та механізми їх захисту, зокрема у 127793;земельній сфері.
Система безоплатної правової допомоги з травня 2020 року долучена до реалізації проєкту 128160;«Програма «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство». Завданнями системи БПД для виконання цієї Програми є посилення захисту прав громадян у сфері земельних відносин шляхом надання безоплатної первинної та вторинної правової допомоги, а також посилення правової спроможності громадян та громад у сфері земельних відносин шляхом покращення правової обізнаності у результаті проведення правопросвітницьких заходів.
128172; «З 2020 року система БПД реалізовує проєкт у всіх регіонах, але спочатку оцінювання результативних показників проводилося у 10 областях. Минулого року територія оцінювання стану впровадження проєкту розширена до 20 областей. У 2022 році ми оцінюватимемо результати в усіх регіонах України. 8599;Збільшаться також цільові показники виконання Програми. Зокрема, у 90% випадків консультації та роз’яснення з земельних питань мають надаватися у письмовій формі або 100% рішень про надання БВПД мають прийматися протягом 10 днів з дня надходження звернення», – зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.
Детальніше читайте на нашому сайті: https://bit.ly/3tjhPzs
Звернення із земельних питань




 Як правильно укласти договір купівлі-продажу с/г землі?
Автор: Бутенко Анна   Додано: 17 січня 2022   Переглядів:109   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Після відкриття 127793; ринку землі одне з найпоширеніших запитань від власників ділянок сільськогосподарського призначення та їх потенційних покупців – 129300; як правильно укласти договір купівлі-продажу такої землі? Тому, розповідаємо алгоритм 10549;65039;
165039;8419;. Підготовка документів
Для продажу земельної ділянки сільськогосподарського призначення (паю) (далі — с/г ділянки) власнику слід підготувати 128450; документи, що підтверджують права, зобов'язання та обмеження стосовно використання с/г ділянки:
9745;65039; підтвердження права власності на ділянку
Слід отримати витяг із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі ДPPП) або мати інший документ, який підтверджує право власності на ділянку (державний акт, свідоцтво про право власності).
Якщо у ДРРП право власності на ділянку не зареєстроване – його можна зареєструвати у центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) або у нотаріуса під час укладання договору купівлі-продажу ділянки.
9745;65039; витяг з Державного земельного кадастру
Продаж с/г ділянки, якій не присвоєний кадастровий номер, неможливий10071;65039;
Отримати витяг із державного земельного кадастру (далі — ДЗК) можна онлайн на сайті Держгеокадастру (e.land.gov.ua/services).
За його відсутності слід у землевпорядній організації замовити документацію із землеустрою, на підставі якої здійснюється реєстрація в ДЗК.
265039;8419;. Формування ціни
Ціна 128176; продажу с/г ділянок, виділених у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв), до 1 січня 2030 року не може бути меншою за їх нормативну грошову оцінку.
Для визначення ринкової вартості с/г ділянки необхідно замовити експертну грошову оцінку.
Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку с/г ділянки можна отримати онлайн на сайті Держгеокадастру.
365039;8419;. Вибір нотаріуса
Договір купівлі-продажу с/г ділянки підлягає обов'язковому 128272; нотаріальному посвідченню. Воно провадиться за місцезнаходженням ділянки або за місцем реєстрації однієї зі сторін договору.
465039;8419;. Переважне право орендаря
Під час продажу с/г ділянки, яка перебуває у довгостроковій оренді, слід враховувати переважне право орендаря на придбання цієї ділянки.
Для цього не пізніше ніж 8987;65039; за 2 місяці до дня укладення договору купівлі-продажу слід подати нотаріусу, який буде посвідчувати договір, заяву про державну реєстрацію наміру продажу с/г ділянки. До заяви слід додати проєкт договору, в якому зазначити ціну та умови продажу.
9757;65039; Ціна продажу с/г ділянки не обов'язково має збігатися з експертною грошовою оцінкою.
Нотаріус повинен повідомити орендарю про намір власника продати ділянку. Ухвалити рішення щодо придбання ділянки за запропонованою ціною орендар повинен протягом місяця.
Переважне право орендар може передати іншій особі, про що має письмово 9997;65039; повідомити власника ділянки.
У разі відмови 128581;‍9792;65039; орендаря від переважного права на викуп, власник землі має право продати ділянку іншій особі, але на тих самих умовах та за ціною не нижче тієї, яка пропонувалася орендарю.
Орендар с/г ділянки має переважне право купівлі цієї ділянки у другу чергу, тобто, у разі відсутності суб'єкта першої черги або у разі його відмови від купівлі. У першу чергу переважне право має особа, яка має спеціальний дозвіл на видобування корисних копалин загальнодержавного значення за певних умов. Механізм реалізації переважного права однаковий.
Якщо ділянка не перебуває в оренді та відсутні спецдозволи, передбачені цим пунктом дії не здійснюються.
565039;8419;. Вимоги до покупця
Право продавати та купувати с/г ділянку мають:
128073; до 2024 року тільки громадяни України, але не більше ніж 100 га в руки однієї особи;
128073; з 1 січня 2024 року поряд з фізичними особами – також юридичні особи, акціонерами / учасниками яких є виключно громадяни України, держава або територіальні громади, але не більше ніж 10 тис. га для однієї фізичної і юридичної особи.
Продаж с/г ділянок заборонений:
10062; іноземцям до рішення референдуму;
10062; громадянам держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом;
10062; членам терористичних організацій;
10062; якщо до покупця чи його родичів застосовано санкції у вигляді заборони на укладення правочинів з набуття у власність земельних ділянок.
665039;8419;. Перевірка законності угоди
Під час посвідчення договору купівлі-продажу с/г ділянки нотаріус перевіряє законність угоди на момент її укладення, зокрема дотримання встановлених вимог до покупця.
Водночас нотаріус не зобов'язаний 128683; перевіряти наявність судових спорів щодо ділянки. Цю інформацію можна перевірити самостійно в Єдиному державному реєстрі судових рішень за кадастровим номером ділянки.
765039;8419;. Укладання договору
Розрахунок 128184; за купівлю-продаж с/г ділянки може здійснюватися лише в безготівковій формі (на розрахунковий рахунок у банку).
При укладанні договору слід платити податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) у розмірі 5% (0%, 18% залежно від обставин) від ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче експертної грошової оцінки ділянки. Крім того, сплачується військовий збір у розмірі 1,5% (у разі сплати ПДФО) та державне мито у розмірі 1% від ціни договору.
За наявності необхідних документів та сплати податків, нотаріус посвідчує 9989; договір та проводить державну реєстрацію права власності на ділянку. Новому власнику безоплатно видається витяг із ДРП та відповідні зміни вносяться до ДЗК.
____
Більше про земельні правовідносини читайте у буклетах та листівках системи безоплатної правової допомоги за цим посиланням 10145;65039;https://bit.ly/39S29Z2
____
129001; Дізнайтеся більше про надання безоплатної правової допомоги:




 Підвищення правової обізнаності серед клієнтів пробації
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:176   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Сьогодні в Україні функціонує система безоплатної правової допомоги, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя. Будь-яка особа може звернутися за правовою консультацією та роз’ясненнями щодо того, як краще вирішити свою проблему у правовий спосіб, а особи, які опинилися у конфлікті з законом, особливо потребують такої допомоги.

З метою підвищення правової обізнаності, 20.10.2021 року у приміщенні Харківського районного відділу № 2 філії Державної установи «Центр пробації» в Харківській області головним юристом Люботинського бюро правової допомоги Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Ганною БУТЕНКО для клієнтів пробації було проведено правопросвітницький захід та проведено консультування з правових питань. 

Під час заходу, присутні отримали роз’яснення основних положень Закону України «Про безоплатну правову допомогу», дізналися про види правових послуг, які можна отримати у бюро безоплатної вторинної правової допомоги. Також клієнтів пробації ознайомлено з правовими наслідками, у разі скоєння повторних злочинів або адміністративних правопорушень, надано інформаційні брошури щодо послуг, які надаються Центром.

«Кожна ситуація, кожна проблема – це доля живої людини, яка опинилася в складних життєвих обставинах та безпорадна в правовому просторі. Підвищення правової обізнаності осіб, які перебувають у конфлікті з законом, є важливим чинником запобігання випадків повторного скоєння правопорушень», - зазначила головний юрист Люботинського бюро правової допомоги Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Ганна БУТЕНКО. 

Підвищення правової обізнаності серед клієнтів пробації
Підвищення правової обізнаності серед клієнтів пробації




 ПРОЄКТ «ВОЛОНТЕР БПД» ЗАПРОШУЄ ДО УЧАСТІ
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:160   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Бути волонтерами системи безоплатної правової допомоги виявили бажання студенти Юридичної клініки Харківського національного університету внутрішніх справ. Такий результат зустрічі в Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Луганській та Харківській областях.
У зустрічі, окрім студентів, взяли участь Елла Вакулович, керівниця Юридичної клініки ХНУВС, та Артем Голубов, доцент Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», який є волонтером БПД з перших днів діяльності проєкту.
Презентував проєкт «Волонтер БПД» Анатолій Бородавка, директор Регіонального центру.
Далі читайте на сайті системи БПД:
ПРОЄКТ «ВОЛОНТЕР БПД» ЗАПРОШУЄ ДО УЧАСТІ




 Як отримати податкову знижку за навчання
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:147   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Податковим кодексом України, передбачена можливість отримання податкової знижки. Це означає повернення частини коштів, сплачених платником податку на доходи фізичних осіб, зокрема на користь вітчизняних закладів освіти за здобуття професійної (професійно-технічної) або вищої освіти.
Як вбачається з практики, податкова знижка дає фізичній особі право на перерахунок суми податку на доходи фізичних осіб, утриманої з його заробітної плати протягом всього звітного року. У результаті такого перерахунку фізичній особі може бути повернена частина утриманого податку на доходи фізичних осіб.
Право на отримання такої знижки має сам студент у випадку, коли він має офіційний заробіток, з якого сплачує податки або його член сім’ї першого ступеня споріднення (мати, батько, дружина/чоловік, у тому числі усиновлювачі). Якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення (дід, баба та інші особи), вони не мають права на податкову знижку.
Також таку знижку можна отримати на оплату навчання дитини у дитячих садочках, гуртках, секціях, школах, тобто у вітчизняних закладах дошкільної, позашкільної або загальної середньої освіти.
Податкова знижка отримується в поточному році за минулий. Треба пам’ятати, що право на податкову знижку не накопичується та не переноситься на наступний рік. Тобто граничний термін подання податкової декларації для реалізації права на податкову знижку за 2020 рік – 31 грудня 2021 року.
Бажаючі отримати таку виплату повинні відповідати таким критеріям:
- мати громадянство України та реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття РНОКПП та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;
- не бути приватним підприємцем;
- розмір річної заробітної плати повинен бути вище суми податкової знижки. Враховується заробітна плата із вирахуванням єдиного соціального внеску.
Для отримання податкової знижки необхідно подати до територіального органу Державної податкової служби України за місцем реєстрації платника податків заяву із зазначенням реквізитів рахунку для перерахування відшкодування та наступні документи:
- паспорт та РНОКПП особи, яка сплатила за навчання (якщо за навчання сплачує член сім’ї);
- копія паспорта (свідоцтва про народження) особи, яка навчається;
- податкову декларацію про майновий стан і доходи;
- довідку про заробітну плату за звітний період з обов’язковим включенням сум утримуваних податків;
- копію договору з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено вартість навчання та строк оплати;
- копії квитанцій (чеків, платіжних доручень тощо) щодо суми сплачених коштів за вказаний період;
- документи, що підтверджують ступінь споріднення (якщо за навчання сплачують батьки, то потрібно надати свідоцтво про народження дитини, якщо на податкову знижку претендує чоловік або дружина – свідоцтво про шлюб).
Податкову декларацію для отримання податкової знижки можна подати як особисто, поштою (з повідомлення про вручення та з описом вкладення), так і в електронній формі, скориставшись електронним сервісом «Електронний кабінет платника».
Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.
Нагадуємо, що за отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до Золочівського бюро правової допомоги, який розташований за адресою: смт. Золочів, вул. 8 Березня, буд.3, контактний телефон: (05764) 5-00-90, та за електронною адресою: zolochivske@legalaid.kh.ua . Окрім цього, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової до мороги – 0800213103.
Заступник начальника відділу
«Золочівське бюро правової допомоги» О. Дзьонь
тел. (057)645-00-90




 #КейсБПД
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:147   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

8252;65039;Законодавством встановлений термін для прийняття спадщини – 6 місяців із моменту її відкриття (з дня смерті спадкодавця). Але часто спадкоємці звертаються до нотаріуса пізніше, в результаті чого отримують відмову10060; у видачі свідоцтва про право на спадщину.
З такою проблемою у червні 2021 року до Красноградського бюро правової допомоги9878; звернулася пані Тамара та розповіла, що майже рік тому помер її батько. Після його смерті відкрилася спадщина, до складу якої входила земельна ділянка (пай)127966;. Заповіту батько не залишив, тому право на спадщину отримали троє дітей померлого. Син та одна з доньок померлого у передбачений законом шестимісячний термін звернулися до нотаріусу с заявою про прийняття спадщини128196;. Пані Тамара пропустила цей строк та звернулася до нотаріусу лише через три місяці після його спливу – у травні 2021 року.
9878;Закон надає можливість спадкоємцю, який пропустив строк на прийняття спадщини, у разі письмової згоди129309; інших спадкоємців, які її прийняли, подати відповідну заяву нотаріусу та прийняти спадщину (ст. 1272 Цивільного кодексу України). Однак, пані Тамара не дійшла такої згоди з родичами.
Тому, єдиною можливістю для жінки отримати спадок, стало звернення до суду128104;‍9878;65039;.
Наказом Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги на складання відповідного процесуального документу була уповноважена юрист Центру Ірина Золотухіна. Фахівцем було складено позовну заяву 128196; до суду про визначення пані Тамарі додаткового строку, достатнього для подання заяви про прийняття спадщини.
У судовому провадженні інтереси клієнтки представляла адвокат системи безоплатної правової допомоги Наталія Орєхова.
У позові та під час представлення інтересів в суді, представниками системи БПД було доведено, що клієнткою Центру було пропущено шестимісячний строк на звернення з відповідною заявою до нотаріусу з поважних причин, а саме, внаслідок карантинних обмежень128567;, які діють на всій території України, зокрема в Харківській області. Відповідно до норм ч. 5 ст. 1268 ЦК України незалежно від часу прийняття спадщини вона належить спадкоємцеві з часу відкриття спадщини та згідно із ч. 3ст. 1296 ЦК України, відсутність свідоцтва про право на спадщину не позбавляє спадкоємця права на спадщину.
Обставини пропуску строку були визнані судом поважними, та у жовтні 2021 року Красноградським районним судом Харківської області було винесено рішення128220;, яким позов був задоволений та визначено пані Тамарі додатковий строк у 60 днів з дня набрання законної сили рішення суду для подання заяви про прийняття спадщини після смерті батька.
З рішенням суду можна ознайомитися за посиланням128071;
#КейсБПД




 Отримання COVID-сертифіката
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:160   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Майже два роки світова спільнота вчиться жити в умовах пандемії 128567;через поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Країни одна поперед одної вводять різноманітні карантинні обмеження 10060;для запобігання колапсу медичної системи і врятування якомога більшої кількості життів. Оскільки наразі відбувається 128137;вакцинація від COVID-19, деякі обмеження встановлюються державами в залежності від факту вакцинації громадян. Таким чином, документ про вакцинацію 128196;стає необхідним у багатьох країнах.
Для врегулювання питання видачі сертифікатів про вакцинацію в електронній формі Кабінет Міністрів України 29 червня 2021 року прийняв постанову № 677, якою затверджено Порядок формування та використання сертифіката 128196;, що підтверджує вакцинацію від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, негативний результат тестування або одужання особи від цієї хвороби.
COVID-сертифікати, видані в Україні, вже визнані Європейським Союзом. 19 серпня 2021 року Європейська комісія ухвалила рішення про технічну сумісність сертифікатів України та Європейського Союзу і рекомендувала визнавати сертифікати, видані в Україні.
Детальніше розповідає головний спеціаліст відділу «Правобережне київське бюро правової допомоги № 2» Євген Рибак.
9745;Отож, яким чином та за яких умов в Україні можна отримати бажаний COVID-сертифікат?
10071;65039;Перш за все, слід зазначити, що він видається особі за її запитом до відповідної уповноваженої державної установи. Такою уповноваженою установою є державне підприємство «Дія».
Запит можна подати особисто або через законного представника (наприклад, батьків малолітньої особи) через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, зокрема з використанням відповідного мобільного додатка 128241;
Для того, щоб сформувати COVID-сертифікат Портал Дія використовує дані, наявні щодо запитувача у центральній базі даних. Тому для можливості використати такі дані при подачі запиту необхідна однозначна згода особи на обробку, передачу та поширення Національною службою здоров’я України її персональних даних, в тому числі медичних (а також даних законного представника, якщо запит подається представником).
Для встановлення особи 128105;‍129456;, що подає запит, в тому числі через мобільний додаток Порталу Дія, використовується система електронної ідентифікації, електронний підпис або інші засоби, за якими можна достовірно встановити особу. Таким чином, можна замовити собі COVID-сертифікат без подачі жодного документу, просто відправивши запит. Треба лише підтвердити особу і надати згоду на обробку даних.
Результати обробки свого запиту можна дізнатися з автоматичного повідомлення на Порталі Дія. Сформований COVID-сертифікат у цифровому вигляді 128241;також надається через Портал Дія.
Важливо, що цифровий COVID-сертифікат і його паперова копія є рівноцінними та мають однакову юридичну силу.
9745;Які умови для видачі COVID-сертифіката?
10071;65039;Найважливіша умова – наявність відповідної інформації у центральній базі даних про вакцинацію, тестування або одужання від COVID-19.
Для підтвердження повного циклу вакцинації (у разі використання вакцини, що передбачає дві дози) строк між дозами не повинен становити більше 165039;8419;865039;8419;065039;8419; днів. Мінімальний строк між дозами встановлюється, залежно від вакцини, з 165039;8419;465039;8419; до 265039;8419;865039;8419; днів.
9745;Причини відмови у видачі COVID-сертифіката?
10071;65039;У Порядку визначається декілька випадків, які виключають можливість видачі COVID-сертифіката. Перший випадок – це відмова особи надавати згоду на обробку своїх персональних даних. Без згоди на обробку даних Національна служба здоров’я України не матиме можливості надати жодних медичних даних запитувача, в тому числі інформацію про вакцинацію. Наступна причина, яка унеможливлює видачу сертифікату – відсутність у Реєстрі пацієнтів в центральній базі даних інформації, яка підтверджує статус особи як законного представника. Це стосується ситуацій, коли запит подається законним представником. Третій випадок – відсутність у базі персональних чи медичних даних про особу, щодо якої подано запит.
Отже, безпосередньо під час вакцинації варто пересвідчитись в правильності введення даних щодо пацієнта 128105;‍129456;, щоб в подальшому не виникали непорозуміння.
9745;Який строк дії COVID-сертифіката?
10071;65039;У разі отримання COVID-сертифіката після вакцинації, він діє протягом 365039;8419;665039;8419;565039;8419; днів з дня отримання останньої дози вакцини. Дія сертифікату починається з дати другої дози, за виключенням вакцинування Janssen COVID-19 Vaccine. Ця вакцина передбачає введення однієї дози, тому сертифікат почне діяти через 165039;8419;465039;8419; днів після введення вакцини.
У разі отримання сертифікату про негативні результати ПЛР-тесту, він діятиме протягом 765039;8419;265039;8419; годин з години тестування (забору матеріалів у особи).
Якщо ж ви отримали сертифікат щодо одужання від COVID-19, він діятиме протягом 180 діб з дня тесту (забору матеріалів) на COVID-19, що дав позитивний результат.
Отже, на сьогодні в Україні є можливість безоплатно вакцинуватись і так само безоплатно отримати сертифікат про вакцинацію, тестування, одужання від COVID-19. Все це відбувається швидко і зручно. Уже зараз наявність COVID-сертифікату дає особі можливість більш вільно подорожувати закордоном і звільняє від багатьох карантинних обмежень. Тож бережіть здоров’я і не нехтуйте правом на отримання державних послуг належного рівня, які можуть істотно спростити та убезпечити життя під час світової пандемії.
Більше правових консультацій читайте за посиланням https://www.legalaid.gov.ua/pub.../yurydychni-konsultatsiyi/
Отримання COVID-сертифіката




 Меморандум про співпрацю
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:167   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

127881; 129309; 127881; Міжнародний благодійний фонд «Українська фундація громадського здоров’я», представництво "Право на здоров'я" (HealthRight International) в Україні та Координаційний центр з надання правової допомоги підписали меморандум про співпрацю.
128172; «Ми співпрацюємо вже давно, принаймні, в площині протидії домашньому насильству, допомоги дітям, які постраждали від насильства. І тепер переходимо на новий рівень партнерства. Клієнти HealthRight International в Україні, Української фундації громадського здоров’я та суб’єкти права на безоплатну вторинну правову допомогу – це вразливі верстви населення. Люди, які опинилися у складних життєвих обставинах, потребують комплексного вирішення медичних, соціальних та правових проблем», – зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.
128204; Серед напрямів співпраці:
9642; створення умов для реалізації права вразливих верств населення на отримання БПД (осіб, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства щодо дітей, учасників бойових дій та членів їхніх сімей, полонених та осіб, що зазнали катування, та інших);
9642; проведення спільних заходів, інформаційних кампаній для цих громадян, семінарів, круглих столів тощо;
9642; організація навчальних заходів для підвищення фахового рівня працівників системи БПД та адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги цим категоріям.
Меморандум про співпрацю




 Удосконалення організаційної структури Координаційного центру
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:147   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

129001; На засіданні Наглядової ради Координаційного центру з надання правової допомоги були розглянуті пропозиції щодо удосконалення організаційної структури Координаційного центру з надання правової допомоги та його територіальних відділень – регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
129001; В. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов презентував напрацювання щодо зміни організаційної структури Координаційного центру з надання правової допомоги, а також регіональних та місцевих центрів з надання БВПД.
128172; «Крім структурних змін будуть приведені у відповідність до класифікатора професій посади працівників Координаційного центру, регіональних та місцевих центрів. Зокрема будуть диференційовані юридичні та інші посади», – пояснив Олександр Баранов.
129001; Після обговорення Наглядова рада схвалила пропозиції щодо удосконалення організаційної структури Координаційного центру з надання правової допомоги та його територіальних відділень.
129001; Була також відзначена необхідність інституціонального посилення функції інформування людей про можливості доступу до БПД. При подальшому удосконаленні організаційної структури Координаційного центру та його територіальних відділень важливо також враховувати результати реформи децентралізації.
10145; Детальніше на сайті системи БПД: https://bit.ly/3nbVaQX
Удосконалення організаційної структури Координаційного центру




 #Кейс БПД
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:136   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

До Конотопський місцевий центр з надання БВПД звернулася пані Вікторія. Жінка розповіла, що вона отримала повістку із суду про те, що до неї та її брата позивається «Приватбанк» із позовом про стягнення заборгованості 128182;за кредитним договором 128196;, який укладав ще їх покійний батько. Сума боргу – майже 5,5 тис. грн.
Для представництва інтересів в суді 9878;65039;пані Вікторії було призначено адвокатку Ярославу Рудейчук, яка співпрацює з системою #БПД.
“Правова позиція ґрунтувалася, виходячи із норм встановлених частиною 1 статті 1282 Цивільного кодексу України. Ця норма визначає, що спадкоємці зобов’язані задовольнити вимоги кредитора повністю, але в межах вартості майна, одержаного у спадщину”, – розповіла Ярослава Рудейчук.
Ні пані Вікторія, ні її брат не отримали свідоцтво про право на спадщину, що підтверджується відповіддю приватного нотаріуса Конотопського міського нотаріального округу. Тому зі смертю позичальника, відносини між кредитором та позичальником договору припинилися 10060;, а його спадкоємці сторонами кредитного договору не були. Дані відносини не можуть регулюватися нормами закону, які передбачають загальні наслідки невиконання стороною договірних зобов’язань, зокрема такі, як стягнення заборгованості за кредитним договором.
У судовому засіданні адвокатка Ярослава Рудейчук зауважила, що аналогічна позиція викладена в постанові Верховного суду України від 12.04.2017 по справі №6-2962цс16. Таким чином заявлений позов про стягнення заборгованості відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України не може вважатися належним способом захисту порушеного права. У задоволені позовних вимог АТ КБ «Приватбанку» Конотопським міськрайонним судом було відмовлено.
«Основою правовідносин між клієнтом та фінансовою установою є Цивільний кодекс України. У разі смерті боржника за кредитним договором за наявності спадкоємців відбувається заміна боржника в зобов’язанні, який несе відповідальність у межах вартості майна, одержаного у спадщину», – коментує адвокатка.
Рекомендації правозахисниці у таких випадках також стосуються положень, статті 1281 Цивільного кодексу України. Цією статтею визначено обов’язок кредитора пред’явити свої вимоги до спадкоємців протягом 6-ти місяців з моменту, як він дізнався про смерть позичальника. Недотримання цього строку позбавляє кредитора права вимагати виконання спадкоємцями обов’язку по сплаті заборгованості за договором незалежно від того, чи забезпечений цей кредит, чи ні.
Подібний висновок і зазначений у постанові Верховного суд України в справі № 6-33цс15 від 08 квітня 2015 року.
Із повним рішенням можна ознайомитись за посиланням 128073;https://reyestr.court.gov.ua/Review/98620234
Більше кейсів системи БПД 128073;тут https://www.legalaid.gov.ua/publications/uspishni-spravy/




 Корисні посилання
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:137   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

129300; Завели нове знайомство і хочете знати про людину більше?
Фахівчиня Регіональний центр з надання БВПД у Вінницькій області Ольга Безрученко зібрала кілька сайтів, на яких можна абсолютно легально перевірити репутацію людини.
128073; Сайт судової влади: court.gov.ua
Можна дізнатися, де, з ким і за що людина судилася.
На сайті вказуються тип справи, назва суду, статус учасника справи — позивач чи відповідач. Крім деталей справи, там зазначаються час і місце її розгляду, якщо вона ще триває.
128073; Реєстр боржників: erb.minjust.gov.ua
Допоможе зрозуміти, чи є особа боржником у виконавчому провадженні та дізнатись категорію стягнення, наприклад: штраф, аліменти, виплата боргових зобов’язань.
128073; Реєстр осіб, що перебувають у розшуку: wanted.mvs.gov.ua
Можна перевірити, чи вважається людина зниклою чи переховується людина від органів влади І якщо це так, буде вказано у вчиненні якого кримінального правопорушення її підозрюють.
128073; Реєстр корупціонерів: corruptinfo.nazk.gov.ua
Містить інформацію про фізичних та юридичних осіб, які вчинили корупційні правопорушення, реєстр ведеться з лютого 2019 року.
128073; Реєстр речових прав на нерухоме майно: kap.minjust.gov.ua
Можна перевірити, чи зареєстровано на особу будь-яке нерухоме майно, підстави та період його набуття, а також чи накладено арешти на таке майно.
Інформація на цих ресурсах є загальнодоступною, бо дані про борги, суди, нерухомість громадян є відкритими і зберігаються у державних реєстрах. Тобто люди самі віддали цю інформацію державі і погодилися з тим, що вона буде доступною для інших.
Корисні посилання




 #КейсБПД
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:149   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

128104; Сергій успадкував від бабусі земельний пай. Але оформити спадщину Сергію не вдалося — жодних документів на право власності бабуся не мала. Тоді він звернувся до системи БПД.
За справу взялася юристка Новоушицького бюро правової допомоги Анастасія Неборецька.
Вона з’ясувала, що бабуся Сергія була членкинею колгоспу «Родина» та працювала там, а в 1975 році вийшла на пенсію.
У 1995 році відбулося розпаювання землі, переданої в колективну власність колгоспу. У список членів колгоспу внесли й бабусю клієнта – як пенсіонерку, яка раніше працювала на підприємстві та залишилася його членкинею. Утім сертифікат на право на земельну частку (пай) так і не отримала.
Щоб довести право Сергія на спадщину, юристка підготувала до суду позовну заяву, в якій просила визнати за Сергієм як спадкоємцем за заповітом право на земельну частку (пай), що перебували в колективній власності колишнього колгоспу.
За змістом статей 22, 23 Земельного кодексу України (в редакції 1990 року) особа набуває права на земельний пай за наявності трьох умов:
9724; перебування в членах колективного сільського господарства(КСП) на час паювання;
9724; включення до списку осіб, доданого до державного акта на право колективної власності на землю;
9724; одержання КСП цього акта.
«Отже, бабуся клієнта набула право на земельну частку (пай), оскільки залишалася членкинею КСП та була включена до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю. Відповідно, право на земельну частку (пай) увійшло до складу спадщини померлої», – зазначила Анастасія Неборецька.
127881; Суд задовольнив заяву — Сергій отримав право на земельну частку в порядку спадкування.




 Право на вільне пересування
Автор: Бутенко Анна   Додано: 15 листопада 2021   Переглядів:175   Категорія - [Безоплатна правова допомога]
 

Право на вільне пересування - один із пунктів Конвенції про захист прав людини. На жаль, навіть зараз, у 2021 році, далеко не всі люди можуть комфортно проживати та пересуватися будівлями зі сходами, високими підйомами тощо.
Відповідно до законодавства України, під час проектування житлових і промислових будівель, як під час переобладнання, ремонту, реконструкції існуючих житлових будинків і громадських будівель обов’язковим є повне дотримання вимог безпеки, доступності та зручності використання таких будівель і споруд. Забезпечення доступного середовища для маломобільних груп населення, включаючи осіб з інвалідністю, є одним з соціально-економічних завдань, яке зачіпає права і потреби мільйонів громадян країни. Детальніше розповідає фахівець Львівський місцевий центр з надання БВПД Святослав Яценко.
129001; Як питання регулюється законом?
128195;Статтею 27 ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» встановлено, що планування і забудова населених пунктів, формування мікрорайонів, проектування, будівництво і реконструкція об’єктів фізичного оточення без пристосування для використання особами з інвалідністю не допускаються.
128195;Відповідно до ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» маломобільні групи населення (МГН) − це особи, які відчувають труднощі при самостійному пересуванні, одержанні послуги, необхідної інформації або при орієнтуванні у просторі, зокрема особи з інвалідністю, особи з тимчасовим порушенням здоров’я, вагітні жінки, громадяни похилого віку, особи з дитячими візками. Інакше кажучи, це люди, яким з будь-яких об’єктивних причин важко повноцінно пересуватись по населеному пункту, і які потребують додаткових умов.
128105;‍129468;128104;‍129469;129489;‍129469;128105;‍129469; 128117;129491;129328;129329;
128195;Питання інклюзивності будівель також регулюють Державні будівельні норми В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30 листопада 2018 року № 327 (далі – ДБН).
129001; Відповідно до ДБН будівлі мають бути забезпечені:
128313;фізичною можливістю і зручністю потрапляння та пересування об’єктом, прилеглою територією, отриманням послуг
128313;фізичною безпекою при потраплянні на об’єкт та пересуванні по ньому, прилеглою територією, отриманням послуг
128313;можливістю вільного отримання інформації про об’єкт та надавані послуги
128313;вільною навігацією (орієнтуванням) об’єктом та прилеглою територією
Важливою умовою доступності об’єкта до потроб маломобільних груп населення є облаштування пандуса.
129001; Якщо у вашому будинку немає пандуса і ви бажаєте його самостійно встановити, то вам потрібно:
128312; Повідомити про своє бажання встановити пандус орган, який займається утриманням відповідного багатоквартирного будинку (орган місцевого самоврядування, житлово-будівельний кооператив (ЖБК) чи об’єднання власників багатоквартирного будинку (ОСББ)
128312; Для уникнення можливих конфліктів отримати письмову згоду від інших мешканців будинку
128312; У випадку, якщо встановлення пандусу потребуватиме реконструкції фасаду будинку незначної складності необхідно направити повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1) (форма наведена у постанові Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт») до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю (Державна інспекція архітектури та містобудування України та його територіальні органи) через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнюється та надсилається рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг.
128312; Встановлення пандусу не потребує отримання будь-яких дозвільних документів
Крім того, відповідно до 128195; частини четвертої статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури МОЖЕ ЗДІЙСНЮВАТИСЯ БЕЗ ДОКУМЕНТІВ, що дають право на виконання будівельних робіт, та за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм та правил.
Порядок влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури або їх розумного пристосування затверджено 128195;постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2021 року № 668.
129001; Вимоги до пандусів
Зовнішні пандуси повинні мати двобічну огорожу з поручнями.
Поверхня пандуса повинна бути жорсткою, чітко маркована кольором або фактурою, контрастною відносно суміжних горизонтальних поверхонь.
Під час будівель і споруд внутрішні сходи до рівня першого поверху можуть бути дубльовані внутрішніми пандусами.
Уздовж обох боків усіх сходів і пандусів, а також біля всіх перепадів висот більше ніж 0,45 м необхідно встановлювати огорожу з поручнями.
І зовнішній, і внутрішній пандуси повинні відповідати вимогам законодавства щодо допустимої ширини, висоти та кута нахилу.
129001; Чи можна встановити пандус за кошти місцевого бюджету?
128195;Відповідно до статті 30 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» житло, займане особами з інвалідністю або сім’ями, у складі яких вони є, під’їзди, сходові площадки будинків, в яких мешкають особи з інвалідністю, мають бути обладнані спеціальними засобами і пристосуваннями відповідно до індивідуальної програми реабілітації, а також телефонним зв’язком.
Якщо будинок не обладнаний спеціальними засобами, у тому числі пандусом, така особа або її представник мають право звернутися до органу місцевого самоврядування, ЖБК, ОСББ, у віданні яких знаходиться будинок, із заявою про встановлення пандусу.
Разом із заявою особа має надати для підтвердження необхідності встановлення пандуса індивідуальну програму реабілітації, в якій зазначено, що особі з інвалідністю необхідно забезпечити соціальну та побутову реабілітацію, у тому числі шляхом встановлення пандуса.
129001; Що робити якщо вам відмовлено у встановленні пандуса?
Особа, яка потребує встановлення пандуса, може оскаржити відмову або бездіяльність органу місцевого самоврядування, ЖБК, ОСББ щодо невстановлення пандуса або щодо виплати грошової компенсації стосовно його встановлення за власний рахунок.