« Червень 2023 » |
---|
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |
|
Ваша думка щодо об’єднання територіальних громад |
|
|
 |
Ефективна імплементація |
 |
Ефективна імплементація Національної стратегії у сфері прав людини є частиною євроінтеграційного курсу України. Наприкінці березня цього року Указом Президента було затверджено оновлену Стратегію.
Заступниця Міністра юстиції з питань європейської інтеграції Валерія Коломієць: «Документ зосереджений на розв’язанні основних системних проблем у сфері забезпечення, реалізації та захисту прав і свобод людини в умовах нових викликів, що постали перед суспільством. Національна стратегія визначає 27 стратегічних напрямів, які охоплюють широкий спектр питань у сфері прав людини та визначають пріоритетні завдання держави у відповідних сферах»
Серед значимих здобутків Мін’юсту останніх двох років – спрощення доступу громадян до безоплатної правової допомоги. Адже хоча система надання БПД в Україні функціонує з 2013 року, але під час реалізації нормативно-правових актів у цій сфері виникають питання, які потребують врегулювання шляхом внесення змін до профільного закону.
Так, у лютому 2021 року було схвалено Кабміном та зареєстровано у Парламенті розроблений Мін’юстом законопроєкт щодо спрощення доступу до безоплатної правової допомоги та підвищення якості її надання. Він забезпечує ефективну реалізацію прав осіб, у тому числі дітей, недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежена, на отримання безоплатної правової допомоги шляхом спрощення механізму організації надання такої допомоги. Крім того, законопроєкт врегульовує питання обов’язкової участі адвоката при розгляді судом справ щодо обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи.
Разом із тим, раніше для підтвердження права на отримання БПД громадяни повинні були надавати, зокрема, документи, які містили навіть ту інформацію, яка є в наявності державних органів. Нині ж забезпечено нормативно-правове врегулювання цієї проблеми та розпочато створення технічних можливостей для запровадження механізмів отримання центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги з відповідних реєстрів інформації, необхідної для підтвердження належності особи до категорії суб’єктів права на БВПД.
Ще доступнішою для громадян система безоплатної правової допомоги стала завдяки створенню нового сервісу «Кабінет клієнта системи БПД». Він уніфікує інформацію про послуги, надані системою. За допомогою цього нового сервісу громадяни мають змогу:
отримати консультацію/роз’яснення з правових питань
подати документи для підтвердження належності до однієї із категорій, які визначені Законом України «Про безоплатну правову допомогу» та іншими законами України
переглядати історію звернень та хід їхнього розгляду

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
У червні минулого року у західних областях України сильні дощі спричинили повені. У результаті стихійного лиха майну Олега Івановича завдано матеріальної шкоди – пошкоджено житловий будинок, замулено господарські споруди та земельну ділянку. Чоловік звернувся до сільської ради, щоб скласти акт обстеження завданих збитків через повінь. Але його так і не включили у списки осіб, що отримають державну допомогу.
Після неодноразових звернень Олега Івановича у різні державні органи було прийнято рішення про повторне обстеження житлового будинку. На цей раз комісія встановила, що житловий будинок не був пошкоджений. З цим актом обстеження чоловік не згодний, оскільки повторний огляд був проведений більш як через місяць після стихійного лиха і не відображає реальну картину.
Для складання процесуальних документів та представництва інтересів клієнта в суді було призначено адвоката Івана Проворова. Правозахисник підготував позовну заяву про визнання бездіяльності місцевим органом самоврядування щодо невнесення до відповідної категорії осіб, постраждалих від стихійного лиха, відмови у здійсненні відповідних виплат та зобов`язання виплатити з державного бюджету матеріальну грошову допомогу у розмірі 20 тис. грн.
У судовому засіданні свідки вказали на те, що під час стихійного лиха житловий будинок позивача було пошкоджено. Рівень води всередині будинку був вище підлоги. В обох кімнатах після сходження води залишався намул, сирість та вологість. На підлозі та стінах був грибок і пліснява, а запах цього залишався надовго. Замуленими були і господарські будівлі та споруди. Після повені 2008 року господарі будинку вже міняли підлогу і тепер це довелося робити ще раз.
Крім того, судом встановлено, що члени комісії при другому обстеженні господарства морально тиснули на господарів затоплених будинків. Замість детального огляду та відображення фактичного стану будинку зосереджували їхню увагу на необхідності побудови дамби на річці.
Суд вважає, що представником відповідача не наведено достатніх підстав, чому під час вирішення питання про виплату компенсації позивачу до уваги взято повторний акт, який складено через півтора місяці після надзвичайної ситуації, на перевагу акту складеному в наступні дні після підтоплення.
Суд вирішив, що позовні вимоги мають бути задоволені, оскільки згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 05 жовтня 1992 року № 562, розпорядженню Кабінету Міністрів України № 811-р від 02 липня 2020 року «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для проведення невідкладних заходів з ліквідації надзвичайної ситуації, яка виникла у червні 2020 року» ті, чий житловий будинок пошкоджений, відносяться до третьої категорії сімей, постраждалих від наслідків надзвичайної ситуації, яка виникла у червні 2020 року.
Рішенням Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області позов задоволено у повному обсязі. Виконавчий комітет сільської ради зобов’язаний прийняти рішення про включення Олега Івановича до реєстру виплат з державного бюджету матеріальної грошової допомоги у розмірі 20 тис. гривень.
Ця справа в Єдиному державному реєстрі судових рішень: https://bit.ly/3t8E60I

|
|
|
 |
|
 |
 |
посади |
 |
Перелік посад працівників Координаційного центру та його територіальних відділень – регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги — приведено у відповідність із Класифікатором професій ДК 003:2010. Такі зміни передбачені постановою від 1 вересня 2021 року № 919 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20 червня 2012 р. № 552», що була прийнята на засіданні Уряду.
Найближчим часом відбудуться зміни у структурі регіональних та місцевих центрів, зокрема відповідно до класифікатора будуть диференційовані юридичні та інші посади.
|
 |
#консультаціяБПД |
 |
Власник земельної ділянки вільно обирає, як її використовувати. Але трапляється, що його спосіб використання землі має негативний вплив на сусідні (суміжні) земельні ділянки. Тому у Земельному кодексі України чітко визначено обов’язок дотримання добросусідських відносин. Детальніше розповідає фахівчиня Рокитнівського бюро правової допомоги Сарненський місцевий центр з надання БВПД Руслана Стрілець.
В чому ж полягає зміст добросусідства?
Зміст   добросусідства розкривається у статті 103 Земельного кодексу України (далі – ЗК України) і полягає у тому, що власники та землекористувачі земельних ділянок повинні обирати такі способи використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення, при яких власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок завдається найменше незручностей (затінення, задимлення, неприємні запахи, шумове забруднення тощо).
Власники та землекористувачі земельних ділянок зобов’язані не використовувати земельні ділянки способами, які заважають сусідам використовувати їх земельні ділянки за цільовим призначенням. Це називається неприпустимим впливом.
Сусіди зобов’язані здійснювати будь-яку дозволену діяльність на своїх ділянках, не порушуючи права на землю один одного, та дотримуватись при цьому принципу співпраці в напрямку покращення загальних якісних характеристик землі. До прикладу, сусіди, використовуючи у своїй діяльності прогресивні технології вирощування сільськогосподарських культур, зобов’язані неухильно дотримуватись законодавства про охорону земель. Власникам ділянок, що межують між собою, слід співпрацювати у питаннях раціональної організації територій, дотримання сівозмін, встановлення та зберігання межових знаків.
Які найтиповіші випадки негативного впливу на сусідню земельну ділянку?
Зведення занадто високої споруди чи такої, що дуже близько розташована до межі із сусідньою земельною ділянкою, і перешкоджає доступу сонячного світла, внаслідок чого пригнічується ріст овочів, фруктів, ягід, що ростуть у сусідів; неприємні запахи, які поширюються на сусідні земельні ділянки в зв’язку з утриманням худоби чи птиці; спалювання листя, сміття, яке призводить до забруднення повітря на сусідній ділянці; використання технічних засобів (магнітофонів, пилорам, верстатів тощо), які через високу гучність спричиняють шумове забруднення – це типові приклади порушення правил добросусідства. Проте, варіантів таких порушень – безліч.
Часто трапляються ситуації, коли власники чи землекористувачі самовільно знищують зелені насадження (відрізають корені дерев, кущів), які проникають на їхню земельну ділянку із сусідньої, не думаючи про правомірність та законність таких дій. Тут варто зважати, що так чинити можна лише тоді, якщо таке «проникнення до Вас рослинності» заважає використовувати Вам свою земельну ділянку за цільовим призначенням. В усіх інших випадках – це незаконно! Порушнику доведеться понести цивільну та адміністративну відповідальність: відшкодувати в повному обсязі шкоду, завдану майну іншої особи, та ще й сплатити штраф.
Тому під час використання земельних ділянок, сусідам необхідно пам’ятати: в першу чергу – не посягати на чужу землю, по-друге – без дозволу не переходити межу між власною та сусідньою ділянками, а, по-третє – підтримувати в належному стані встановлені межові знаки.
Що робити, якщо правила добросусідства не дотримуються?
ЗК України встановлено, що спори щодо дотримання правил добросусідства вважаються земельними спорами. Так, відповідно до статті 158 ЗК України органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори, що стосуються додержання громадянами правил добросусідства.
Тому, якщо Ваші сусіди в добровільному порядку не дотримуються правил добросусідства, Ви маєте право подати заяву до сільської, селищної або міської ради аби примусити їх виконувати зазначені вимоги. Така заява розглядається у тижневий строк з дня її подання за участю зацікавлених сторін. За наслідками розгляду заяви приймається рішення, де і зазначається порядок його виконання.
Якщо ж Ви не згодні з рішенням органу місцевого самоврядування, то його можна оскаржити у судовому порядку.
Для того, щоб звернутися до суду, необхідно зафіксувати порушення Вашого земельного права. Це здійснюється органами Державної екологічної інспекції України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, експертами. В свою чергу, залежно від видів порушення, доказами будуть акти перевірок, висновки експертів, показання свідків тощо. Ці та інші докази, а також документи, які посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою, разом із позовною заявою подаються до суду за місцезнаходженням земельної ділянки.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Запрошуємо представників ЗМІ взяти участь у престурах |
 |
 |
|
 |
 |
черговий випуск інформаційного дайджесту “The Wall” |
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Бувають у житті ситуації, коли терміново потрібні гроші, але немає в кого попросити фінансової підтримки. В таких випадках люди звертаються до банківських установ. І ось, здавалося б, фінансова проблема вирішена, борг банку повернуто. Але через 8 років вам надходить повістка до суду по справі про стягнення заборгованості за кредитним договором. І банк вимагає сплатити суму у 30 разів більшу, ніж ви позичали.
Сама така історія сталася з пані Ольгою, яка звернулася до Дубровицького бюро правової допомоги (Сарненський місцевий центр з надання БВПД). Жінці потрібна була правова допомога для захисту її прав в суді як боржника перед банком.
Пані Ольга розповіла, що у 2011 році вона взяла кредит у розмірі 4800 грн. Жінка була впевнена, що повністю повернула гроші банку у 2012 році. Однак через 8 років на її адресу надійшла позовна заява від банку про стягнення заборгованості у розмірі 120 995,24 грн.
Як з’ясувалося, пані Ольга справді підписала з банком договір про надання банківських послуг. Однак в ньому не було інформації ні про розмір кредитного ліміту на картці, ні строку дії договору, не вказано розмір пені та штрафних санкцій за несвоєчасне повернення коштів. Та ще й з'ясувалося, що пані Ольга насправді отримала не кредитну картку, а дебетову особисту, що виключає нарахування банком відсотків за користування коштами. За весь цей час умови та правила надання банківських послуг банком змінювались неодноразово.
Захищати права клієнтки взялася фахівчиня Дубровицького бюро правової допомоги Наталія Райлян. Вивчивши матеріали справи, юристка підготувала відзив на позовну заяву банку про стягнення боргу та відстояла у суді інтереси клієнтки. Завдяки зусиллям працівниці бюро права клієнтки були захищені – Дубровицький районний суд Рівненської області зобов’язав пані Ольгу замість 120 995,24 грн. сплатити банку лише 3 939,24 грн.
Довідково:
У ч.1,3 ст. 509 ЦК України вказано, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (у тому числі сплатити гроші), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
За змістом ст.ст. 626, 628 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно із частиною першою статті 633 ЦК України публічним є договір, в якому одна сторона – підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (в т.ч. банківське обслуговування). Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги.
Оскільки умови договору приєднання розробляються банком, тому повинні бути зрозумілі усім споживачам і доведені до їх відома, у зв`язку із чим банк має підтвердити, що на час укладення відповідного договору діяли саме ці умови, а не інші. Тому з огляду на зміст статей 633, 634 ЦК України можна дійти висновку, що другий контрагент (споживач послуг банку) лише приєднується до тих умов, з якими він ознайомлений.
За змістом статті 1056-1 ЦК України розмір процентів, тип процентної ставки (фіксована або змінювана) та порядок їх сплати за кредитним договором визначаються в договорі залежно від кредитного ризику, наданого забезпечення, попиту і пропозицій, які склалися на кредитному ринку, строку користування кредитом, розміру облікової ставки та інших факторів.
Відповідно до ч.1 ст.1048 ЦК України позикодавець має право на одержання від позичальника процентів від суми позики, якщо інше не встановлено договором або законом. Розмір і порядок одержання процентів встановлюються договором. Якщо договором не встановлений розмір процентів, їх розмір визначається на рівні облікової ставки Національного банку України.
Згідно зі ст.1049 ЦК України позичальник зобов`язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, що встановлені договором.
За змістом ст.549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума, яку боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.
Як зазначив суд у своєму рішенні: Умови та Правила надання банківських послуг у банку, з огляду на їх мінливий характер, не можна вважати складовою кредитного договору й щодо будь-яких інших встановлених ними нових умов та правил, чи можливості використання банком додаткових заходів, які збільшують вартість кредиту, чи щодо прямої вказівки про збільшення прав та обов`язків кожної із сторін, якщо вони не підписані та не визнаються позичальником. Отже, відсутні підстави вважати, що сторони обумовили у письмовому вигляді ціну договору, яка встановлена у формі сплати процентів за користування кредитними коштами, а також відповідальність у вигляді неустойки (пені, штрафів) за порушення термінів виконання договірних зобов`язань.
Банк самостійно не мав права збільшувати відсоткову ставку, оскільки наша клієнтка не підписувала Умови та Правила надання банківських послуг банку.
Долучений позивачем розрахунок кредитної заборгованості відповідача не є безспірним доказом існування між сторонами договірних відносин та розміру боргу, оскільки позивачем не доведено укладення кредитного договору.
Відсутні підстави вважати, що при укладенні договору клієнткою банку дотрималося вимог, передбачених ч.2 ст.11 Закону «Про захист прав споживачів» – про повідомлення споживача про умови кредитування та узгодження зі споживачем саме тих умов, які вважав узгодженими банк.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Муніципальна няня |
 |
Відповідно до Порядку відшкодування вартості послуги муніципальної няні (https://bit.ly/3nou7mW)  батьки, у яких є діти до трьох років, можуть офіційно найняти на роботу няню і отримувати за це щомісячну компенсацію в розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, установленого на 1 січня відповідного року (1921 грн. станом на 2021 рік), а у разі догляду за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі захворювання − у двох розмірах прожиткового мінімуму.
Компенсація послуги «муніципальна няня» надається за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини, за винятком тих отримувачів, які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі захворювання, а також отримувачів послуги «муніципальна няня», у яких одночасно народилося троє і більше дітей.
Хто може бути муніципальною нянею?
Муніципальна няня − будь-яка фізична особа-підприємець або юридична особа, яка надає послугу з догляду за  дітьми та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років, крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, батьків та опікунів дитини. Муніципальна няня може здійснювати догляд одночасно не більше ніж за трьома дітьми, за винятком догляду за дітьми з багатодітної сім’ї.
Після підписання договору
Протягом місяця після підписання договору батьки дитини повинні подати паперову або електронну заяву про надання компенсації послуги «муніципальна няня» до підрозділу соціального захисту населення, а також:
заяву про перерахування коштів для компенсації послуги із зазначенням рахунка в установі банку
копію договору, укладеного з муніципальною нянею;
відомості, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги (чек, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка) за місяць, в якому подано заяву (в електронній формі зазначаються відомості, що підтверджують такі витрати)
інші документи, що підтверджують певні обставини, наприклад, наявність у дитини інвалідності або тяжкого захворювання
Заяви разом з документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.
Строки розгляду заяви
Після надходження усіх документів до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення протягом 10 робочих днів приймається рішення про призначення компенсації в рамках послуги «муніципальна няня», яке протягом трьох днів надсилається заявнику.
Виплати компенсації здійснюються у безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на рахунок заявника до 10 числа місяця, наступного за місяцем, у якому були надані документи, що підтверджують витрати на послуги няні.
Дострокове розірвання договору
Якщо договір розірвано достроково, батьки зобов’язані протягом одного робочого дня повідомити про це та інші обставини, що впливають на можливість надання нянею послуг (зміни сім’єю місця проживання, припинення нянею здійснення підприємницької діяльності тощо) територіальне управління соціального захисту населення.
Хто не може отримати компенсацію послуг «муніципальна няня»?
Компенсація послуги «муніципальна няня» не призначається батькам, які є батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги «муніципальна няня», які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Компенсація за послуги няні не скасовує декретні виплати та відпустку для догляду за дитиною, а також інші соціальні пільги та виплати, які отримує родина.
Чи можуть родичі дитини (бабуся або дідусь) бути муніципальною нянею?
Обмежень немає, бабуся або дідусь можуть бути муніципальною нянею. Треба лише зареєструватися фізичною особою-підприємцем або заснувати юридичну особу, яка надаватиме послугу догляду за дітьми до 3-х років. Такий варіант є особливо вигідний тим, кому не вистачає страхового стажу для призначення пенсії.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Щодо булінгу |
 |
Булінг (цькування) – на жаль, доволі поширене явище в освітніх закладах в усьому світі. Не є винятком і наша країна.
Прийшла осінь, вулиці й транспорт заполонилися  учнями та студетами, а система #БПД почала по всій Україні правопросвітницькі заходи у школах, під час яких наші фахівці роз’яснюють дітям їхні права, чому не варто приховувати факти булінгу та куди звертатися по допомогу.
Також ми плануємо розміщення ситілайтів та банерів, спрямованих на протидію цьому ганебному явищу. Завдяки цьому діти та їхні батьки дізнаються, як отримати правову допомогу, зокрема, як поспілкуватися у чат-ботах з юристом.
Підтримку у розміщенні зовнішньої реклами надає як місцева влада, так і приватні оператори зовнішньої реклами, за що ми їм дуже вдячні
Нагадуємо: якщо вам чи вашій дитині потрібна правова допомога, її можна отримати одним із таких способів:
зателефонувати за безкоштовним номером системи БПД 0 800 213 103.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Забезпечення якості та повноти надання правової допомоги |
 |
 |
|
 |
 |
Law & Trade Forum |
 |
24 вересня відбудеться Law & Trade Forum — унікальний захід ААУ та LBS, який дає можливість об’єднати зусилля бізнесу та адвокатури з метою вирішення головних проблем у сфері міжнародної торгівлі та захисту бізнесу.
Цей форум допоможе провести аналіз впливу зовнішньоекономічної діяльності; ознайомитися з останніми практиками розглядів спорів європейськими і українськими судами, та виконання рішень цих судів. Дасть відповідь на питання, як захистити цифрові дані та активи своєї компанії. Будуть обговюватися останні тренди інтернет-бізнесу, кібербезпеки та оподаткування. Відкриття ринку землі в Україні.
Дата: 24 вересня 2021 року
Місце: IQ Business Center, вул. Болсуновська, 13-15
Час: 09:00 – 17:30
 Організатори: Асоціація адвокатів України та Law & Business Studio
 Спікери
Серед спікерів будуть представник компанії Vodafone Україна, PepsiCo, McDonald’s Україна, Нова Пошта, Ernst & young, Директор департаменту офісу протидії рейдерству, та інші.
З питань партнерства: Аксьонова Анна Дмитріївна, aksenova@uaa.org.ua, тел. моб.: 067 441 10 27
З питань участі та оплати: Плотнікова Лілія Віталіївна, plotnikova@uaa.org.ua, тел. моб: 067 327 53 32
Партнери: ЮК “AMBER”, АО «Лещенко, Дорошенко і партнери», TEFFI Law Firm, Saivena Group, Elite Consult Group, ЮК «Правозахист України», Bossom group, Stron Legal Services, Pavlenko Legal Group, АБ «Сергія Пагера», Delta International Services.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Як часто одна хвилина змінює наше життя? Добре, якщо це щаслива мить. А якщо ні? І у цю хвилину стався нещасний випадок? Передбачити цього неможливо, проте можливо оформити страхування від нещасного випадку. І захистити себе фінансово від неприємних наслідків.
 Для  пенсіонерки з міста Ізмаїл аргументи на користь страхування були переконливими. Тож у вересні 2017 року Лариса Степанівна року уклала з компанією «Кредо» договір про добровільне страхування від нещасного випадку, що був пролонгований до травня 2021 року.
На жаль, нещасний випадок з жінкою справді стався. 9 квітня жінка у ванній кімнаті тягнулася до гачка щоб повісити рушник, та впала.
 «Удар був дуже сильним, прийшовся на грудну клітину, здавалося, що я помираю від болю. На щастя, мені вдалося дотягнутися до телефона та зателефонувати  сімейній лікарці. Вона продиктувала, які ліки купили в аптеці та порадила прийти до поліклініки, як тільки це стане можливим», – розповіла Лариса Степанівна.
Жінці зробили томографію. Виявилося, що у неї зламано ребро. А ще треба було робити комп’ютерну томографію ребер і хребта в Дунайській обласній лікарні. Коштують ці медичні послуги недешево. Тут пенсіонерка згадала про страхову компанію, якій вона регулярно сплачувала платежі через відділення банку.
Тож через працівників банку 14 квітня Лариса Степанівна надіслала   документи страховій компанії. На відповідь пенсіонерка жінка чекала майже місяць. Потім зателефонувала на гарячу лінію, де їй повідомили про відмову у виплаті страхового відшкодування на підставі п.4.1.6. Умов страхування до Договору страхування, а саме – звернення застрахованої особи за медичною допомогою, використовуючи будь-які доступні засоби пізніше 48 годин з моменту настання нещасного випадку. Наступного дня жінці прийшла письмова відмова.
Довелося жінці звертатися по правову допомогу до Ізмаїльського місцевого центру з надання БВПД.  Юрист центру Олексій Лисаков склав заяву до страхової кампанії, вказавши, що, надаючи відмову у відшкодування, страховики не врахували докази на підтвердження того, що Лариса Степанівна зверталася за медичною допомогою не пізніше 48 годин з моменту настання нещасного випадку. Доказами були виписки із медичної карти амбулаторного хворого від 14 травня 2021 року, в якій встановлено факт звернення за медичною допомогою 9 квітня 2021 року в той же день, коли стався нещасний випадок. Крім того, у заяві запропоновано в рамках досудового врегулювання здійснити виплату страхового відшкодування в розмірі 2,5 тис. грн., відповідно до Додатку №1 до Особливих умов добровільного страхування від нещасних випадків клієнтів фінансових установ.
Заява була досить переконливою, тож страхова компанія буквально через тиждень виплатила жінці 2,5 тис. грн 

|
|
|
 |
|
 |
 |
Тренінг для тренерів |
 |
Координаційний центр з надання правової допомоги в межах Програми ООН із відновлення та робудови миру за фінансової підтримки уряду Королівства Нідерландів оголошує конкурсний відбір серед працівників системи надання безоплатної правової допомоги (далі - система надання БПД), які пройдуть підготовку за спеціальною навчальною програмою щодо диверсифікованої системи альтернативного врегулювання спорів для подальшого поширення знань серед інших працівників системи надання БПД на тему “Система альтернативного врегулювання спорів: види консенсуальних підходів”.
|
 |
Club Justice |
 |
Відкривається Club Justice – міжнародний Клуб для організацій, які працюють над посиленням доступу до правосуддя та забезпеченням права на доступ до правової допомоги в усьому світі
З-поміж українських організацій до клубу вже увійшли Міністерство юстиції України, Координаційний центр з надання правової допомоги, Українська фундація правової допомоги, Мережа правового розвитку, Асоціація громадських радників України, Асоціація юридичних клінік України, громадська організація ”Україна без тортур”. Роботу Клубу підтримує програма «Права людини і правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження».
Місія Club Justice – глобальний діалог інноваторів у сфері доступу до правосуддя. У Клубі об’єднуються задля обміну новинами, досвідом із впровадження ініціатив однодумці з різних куточків світу. Клуб створено у відповідь на глобальні виклики для сфери доступу до правосуддя, для пошуку рішень правових проблем, які в різних країнах мають схожі причини та наслідки. Також у Клубі шукатимуть практичні ініціативи, які можуть бути розроблені в українському інкубаторі ідей KyivLEPP (Київська практична програма посилення правової спроможності)
За два роки існування інкубатору ідей KyivLEPP Української школи практичних знань з питань доступу до правосуддя були розроблені концепції розв’язання правових проблем не тільки в Україні, а й Аргентині, Грузії, Кенії, Киргизстані, Молдові, Польщі, Північної Македонії. Деякі з цих моделей вже впроваджені. Наприклад, була створена ІТ-платформа для юридичних клінік України та Польщі, відкритий мобільний офіс параюристів для жителів віддалених селищ та припинено блокування соціальних рахунків малозабезпечених сімей у Північній Македонії.
В історії створення Клубу також співпраця колег в Мережі реформаторів доступу до правової допомоги (LARN) та в останні роки – в програмі KyivLEPP.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#консультаціяБПД |
 |
Часом під час купівлі    товару Вам не говорять його характеристики, не зазначають його дефекти, або коли Ви берете кредит в банку, не попереджають про відсотки, які будуть нараховуватися на тіло кредиту. Одним із способів нечесної конкуренції є введення споживачів в оману. Що це таке та як захистити себе у такому випадку - розповідає юристка Кропивницький місцевий центр з надання БВПД Наталія Цуцман для видання ЮРИСТ&ЗАКОН.
Під недобросовісною конкуренцією необхідно розуміти будь-які дії, що суперечать торговим та іншим нормативно-правовим актам у господарській діяльності. Одним із найпоширеніших видів нечесної конкуренції є надання виробником для своєї продукції невластивих позитивних та привабливих для споживача властивостей.
Відповідно до ЗУ «Про захист від недобросовісної конкуренції» інформацією, яка вводить споживача в оману є інформація, яка спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який він міг не погодитися, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації про товар, послугу тощо.
Інформацією, що вводить споживача в оману зі сторони виробника, є:
характеристики продукції (відомості про наявність продукції в обігу та її переваги, яку небезпеку може нести дана продукція, склад та методи використання продукції тощо)
гарантійний строк та гарантійне обслуговування продукції (ненадання гарантійного талону, не зазначення відділень, які здійснюють гарантійне обслуговування продукції)
спосіб продажу, ціну, наявність знижок або інших цінових переваг
умови оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу
місце розташування і повну назву продавця (в разі потреби – місце розташування і повну назву особи, від імені якої виступає продавець)
характер, атрибути та права продавця (зокрема інформації про його особу, статус, наявність ліцензії тощо)
небезпека, яка може загрожувати споживачу у зв’язку з покупкою або використанням продукції
права споживача (у тому числі право відмовитися від продукції, право на заміну продукції неналежної якості або відшкодування понесених збитків у зв’язку з придбанням продукції)
Що слід робити?
зафіксувати порушення суб’єктом господарської діяльності, а саме поширення інформації, яка вводить або може вводити в оману споживача та зібрати належні докази. У постанові Касаційного цивільного суду від 6.04.2020 по справі №293/780/18 ( https://bit.ly/3Ahe6Db) було наголошено, що позивач має довести обставини, якщо стверджує про вчинення правочину під впливом обману.
Звернутися до Антимонопольного комітету України для притягнення порушника до відповідальності, вимагати припинення порушення законодавства та відновлення порушених прав.
Антимонопольний комітет України вивчає матеріали справи, висновки експертів, пояснення свідків, а також інші докази у справах про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції (рекламний ролик, листівка з акційними пропозиціями, фото рекламного плакату, проведене незалежне експертне дослідження впливу на споживачів недобросовісної реклами або інформації).
Після вивчення всіх матеріалів Антимонопольний комітет України виносить рішення. У разі незгоди з прийнятим рішенням його можна оскаржити в суді у 2‑х місячний строк з дня його одержання.
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», до суб’єкта господарювання, який вчиняє дії, які визначаються недобросовісною конкуренцією, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі до 5% доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф, а особи, які зазнали збитків даним порушенням можуть звернутися до суду задля їх відшкодування.
Строк притягнення суб’єкта господарювання до відповідальності - 3 роки з дня вчинення порушення, а у разі порушення, що тривало в часі – 3 роки з дня закінчення вчинення порушення
Є багато способів, за допомогою яких можна ввести в оману споживача, тому головне - вчасно та якісно зафіксувати порушення, адже лише тоді Ви зможете захистити порушене право.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#КонсультаціяБПД |
 |
Приватні виконавці в нашій державі, на жаль, не завжди вживають усіх необхідних заходів щодо примусового виконання рішень та не дотримуються ефективності, своєчасності та повноти вчинення виконавчих дій. Тому важливо знати, як оскаржити їхні рішення, дії, бездіяльність з метою захисту своїх прав.
Оскаржувати рішення, дії або бездіяльність приватного виконавця можуть сторони виконавчого провадження (боржник та стягувач), представники сторін, прокурор, експерт, спеціаліст, перекладач, суб’єкт оціночної діяльності - суб’єкт господарювання, особи, права інтелектуальної власності яких порушені, виключно в судовому порядку.
За подання скарг на рішення, дії, або бездіяльність приватного виконавця до суду як суду, який видав виконавчий документ, судовий збір не сплачується.
Сторони виконавчого провадження можуть звернутися до суду з метою оскарження рішень чи дій приватного виконавця:
протягом робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів − щодо виконання судового рішення;
протягом робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів, − у разі оскарження рішення приватного виконавця про відкладення проведення виконавчих дій.
Позасудовий порядок 
Учасники виконавчого провадження щодо рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця вправі письмово звернутися до Міністерства юстиції України або Ради приватних виконавців України з метою перевірки його діяльності.
На підставі відповідного звернення:
Міністерство юстиції України здійснює позапланові перевірки щодо рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця;
Рада приватних виконавців України здійснює перевірку діяльності приватного виконавця на предмет дотримання ним статуту Асоціації приватних виконавців України, Кодексу професійної етики приватного виконавця і рішень Ради приватних виконавців України та з’їзду приватних виконавців України, пов’язаних із діяльністю приватних виконавців.
У разі виявлення під час здійснення перевірок ознак дисциплінарного проступку приватного виконавця Міністерство юстиції України або Рада приватних виконавців України вносять вмотивоване подання до утвореної при Мін'юсті Дисциплінарної комісії приватних виконавців про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності.
Дисциплінарна комісія розглядає подання та приймає рішення про застосування до приватного виконавця дисциплінарного стягнення протягом місяців з дня виявлення дисциплінарного проступку, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

|
|
|
 |
|
 |
 |
контактний центр системи БПД |
 |
 |
Дистанційний курс |
 |
Багато людей, які звертаються до суду, потребують консультаційної підтримки. Але працівники суду через велику завантаженість не завжди можуть її надати. Саме тому потрібна допомога волонтерів. Запрошуємо пройти дистанційний курс «Підготовка волонтерів з впровадження сервісів для вразливих категорій користувачів суду».
Для кого курс
Для тих, хто має бажання сприяти вразливим категоріям користувачів суду (серед яких, зокрема, діти, люди з інвалідністю чи похилого віку, а також потерпілі від насильства) у доступі до правосуддя та у створенні умов для отримання якісних послуг в судових органах. Або маєте потребу в нових знаннях у цій сфері.
Програма курсу
Волонтерство: історія, поняття, загальні засади.
Судова система в Україні. Про судочинство простою мовою.
Право на безоплатну правову допомогу.
Безбар’єрний суд. Роль волонтерів.
Групи вразливих користувачів судів.
Розуміння потреб потерпілих та свідків та їх оцінка.
Перенаправлення.
Спілкування з окремими групами вразливих осіб.
Управління конфліктами.
У кожному тематичному блоці передбачені мінілекції та тестування.
Після успішного завершення курсу можна отримати сертифікат.
Дистанційний курс створено Координаційним центром з надання правової допомоги з метою підготовки волонтерів, які сприятимуть покращенню рівня надання судових послуг вразливим категоріям користувачів суду.
Матеріали курсу підготовлено міжнародними та національними експертами Проєкту ЄС “Право-Justice” в межах реалізації Ініціативи “Модельні Суди” за фінансової підтримки Європейського Союзу.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Незалежний провайдер безоплатної правової допомоги |
 |
Незалежний провайдер безоплатної правової допомоги та волонтери працюватимуть у Станиці Луганській
Розробка методології діяльності незалежного провайдера правової допомоги та стандартів його роботи, а також залучення активних громадян до сприяння надання правової допомоги населенню через розвиток їх як спільноти волонтерів. Над цим працює зараз Координаційний центр з надання правової допомоги спільно з Норвезька рада у справах біженців в Україні - правова допомога в рамках проєкту «Підтримка сталої адаптації надання базових послуг у секторах «Здоров’я», «Вода, санітарія, гігієна» та «Правова допомога» у Станиці Луганській».
У межах проєкту планується здійснити низку активностей, а саме:
формування бази знань системи БПД (дистанційні курси, алгоритми дій, правові консультації) в тому числі для підвищення правової обізнаності населення;
розробка навчальних програм для подальшого навчання волонтерів системи БПД, зокрема з сімейних правовідносин;
створення інформаційно-правопросвітницького контенту, зокрема дудл відео на найпоширеніші тематики правових проблем регіону в сфері сімейного права;
проведення соціологічного дослідження для розуміння найпоширеніших проблем та оцінки ефективності проєкту;
супровід діяльності волонтерів системи БПД на території Луганської області, які мають сприяти мешканцям громад в отриманні якісної правової допомоги з питань сімейних правовідносин.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Відкриття ринку землі |
 |
Відкриття ринку землі дoзвoлилo грoмaдянaм вільнo купувaти тa прoдaвaти землі cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення, які нaлежaть їм нa прaві привaтнoї влacнocті.
Тoму вaжливим acпектoм під час відчуження тa нaбуття земельнoї ділянки є здійcнення перевірки відпoвіднocті нaбувaчa aбo влacникa земельнoї ділянки cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення. Детальніше розповідає фахівчиня Кропивницький місцевий центр з надання БВПД Нaтaлія Цуцмaн.
Ким прoвoдитьcя перевіркa відпoвіднocті нaбувaчa aбo влacникa земельнoї ділянки
Перевіркa відпoвіднocті нaбувaчa та його прaвa влacнocті нa земельну ділянку cільcькoгocпoдaрcькoгo призначення прoвoдитьcя нoтaріуcoм. Дaнa перевіркa нaбувaчa прoвoдитьcя дo пocвідчення прaвoчину прo відчуження земельнoї ділянки cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення.
Перевіркa відпoвіднocті влacникa земельнoї ділянки cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення прoвoдитьcя oргaнoм, щo здійcнює держaвний кoнтрoль зa викoриcтaнням тa oхoрoнoю земель.
Хтo мoже нaбувaти прaвo влacнocті нa земельні ділянки cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення
В періoд з 1 липня 2021 рoку пo 31 грудня 2023 рoку дoзвoленo oбіг земель виключнo між грoмaдянaми Укрaїни. В цей періoд відчуження земель cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення привaтнoї влacнocті дoзвoленo між грoмaдянaми Укрaїни з рoзрaхунку не більше 100 гa.
Як здійcнюєтьcя вcтaнoвлення ocoби нaбувaчa
Вcтaнoвлення ocoби нaбувaчa для фізичнoї ocoби відбувaєтьcя зa дoкументaми, щo підтверджують грoмaдянcтвo Укрaїни (пacпoрт грoмaдянинa Укрaїни; пacпoрт грoмaдянинa Укрaїни для виїзду зa кoрдoн; тимчacoве пocвідчення грoмaдянинa Укрaїни; диплoмaтичний пacпoрт; cлужбoвий пacпoрт; пocвідчення ocoби мoрякa; пocвідчення членa екіпaжу; пocвідчення ocoби нa пoвернення в Укрaїну).
Вcтaнoвлення ocoби нaбувaчa для юридичнoї ocoби здійcнюєтьcя з метoю перевірки утвoрення і реєcтрaції тaкoї ocoби згіднo з зaкoнoдaвcтвoм Укрaїни, учacникaми aбo кінцевими бенефіціaрними влacникaми якoї є грoмaдяни Укрaїни. Ця перевіркa відбувaєтьcя і зa cтруктурoю влacнocті, зa фoрмoю тa зміcтoм, визнaченими відпoвіднo дo зaкoнoдaвcтвa, тa зa відoмocтями Єдинoгo держaвнoгo рееcтру юридичних ocіб, фізичних ocіб - підприємців тa грoмaдcьких фoрмувaнь.
Вaжливo Для вcтaнoвлення кінцевoгo бенефіціaрнoгo влacникa нoтaріуc впрaві викoриcтoвувaти дaні, щo міcтятьcя в oфіційних дoкументaх, oфіційних тa інших джерелaх.
Для перевірки юридичнoї ocoби - нaбувaчa нoтaріуc зoбoв’язaний:
уcтaнoвити кінцевoгo бенефіціaрнoгo влacникa (шляхoм витребувaння відoмocтей прo cтруктуру влacнocті від юридичної особи і викoриcтaння відoмocтей, щo міcтятьcя в Єдинoму держaвнoму реєcтрі юридичних ocіб, фізичних ocіб - підприємців тa грoмaдcьких фoрмувaнь) або факт його відсутності;
oтримaти відoмocті, щo дaють змoгу вcтaнoвити кінцевoгo бенефіціaрнoгo влacникa.
Під чac перевірки нoтaріуcoм, aбo упoвнoвaженим oргaнoм здійcнюєтьcя пoшук взaємoзв’язків між юридичними ocoбaми тa їх зacнoвникaми, кінцевими бенефіціaрними влacникaми з метою визначення загальної площі земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
Oдним з вaжливих крoків є перевіркa нoтaріуcoм земельних ділянoк cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення віднocнo:
фaкту виділення земельнoї ділянки cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення зa рaхунoк земельнoї чacтки (пaю) тa її рoзтaшувaння cтocoвнo держaвнoгo кoрдoну Укрaїни;
визнaчення зaгaльнoї плoщі земельних ділянoк cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення у влacнocті грoмaдянинa Укрaїни тa юридичнoї ocoби, учacникoм (aкціoнерoм, членoм) aбo кінцевим бенефіціaрним влacникoм якoї він є.
Щo є результaтoм перевірки
Піcля прoведення перевірки зa її результaтaми нoтaріуc cклaдaє прoтoкoл прoведення перевірки нaбувaчa відповідно до встановленої Порядком фoрми.
Прoтoкoл мaє міcтити нacтупні дaні:
дaту cклaдення тa нoмер прoтoкoлу;
нaзву прaвoчину, зa пocвідченням якoгo звернувcя нaбувaч;
відoмocті прo нaбувaчa, визнaчені у пункті 5 Пoрядку;
кaдacтрoвий нoмер земельнoї ділянки cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення, якa нaлежить нaбувaчу тa/aбo юридичній ocoбі привaтнoгo прaвa, учacникoм (членoм, aкціoнерoм) якoї є нaбувaч, зa відoмocтями Держaвнoгo земельнoгo кaдacтру, Держaвнoгo реєcтру речoвих прaв нa нерухoме мaйнo, Єдинoгo держaвнoгo реєcтру юридичних ocіб, фізичних ocіб - підприємців тa грoмaдcьких фoрмувaнь;
відoмocті прo відпoвідніcть чи невідпoвідніcть нaбувaчa вимoгaм, визнaченим cтaттею 130 Земельнoгo кoдекcу Укрaїни;
інфoрмaцію прo зупинення дії, cпрямoвaнoї нa нaбуття у влacніcть земельнoї ділянки cільcькoгocпoдaрcькoгo признaчення;
влacне ім’я, прізвище нoтaріуca, щo прoвів перевірку нaбувaчa.
Прoтoкoл підпиcуєтьcя нoтaріуcoм тa cкріплюєтьcя йoгo печaткoю, вигoтoвляєтьcя не менше ніж у двoх примірникaх, oдин з яких зaлишaєтьcя у cпрaвaх нoтaріуca, a другий передaєтьcя нaбувaчу.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Не знав про спадщину.
Чоловік не знав, що мати заповіла йому спадщину. А коли дізнався – строк її прийняття вже минув.
Щоб виправити ситуацію, слід встановити додатковий термін прийняття спадщини. Для цього треба звертатися до суду і довести, що строк було пропущено з поважної причини.
«При цьому поважними вважаються причини, які пов’язані з об’єктивним, непереборними, істотними труднощами для спадкоємця на вчинення цих дій», – пояснює адвокат клієнта Степан Білосевич.
Степан Білосевич підготував позовну заяву до суду, у якій зазначив, що його клієнт не знав про існування заповіту, тому й не звертався до нотаріуса раніше. Крім того, на день смерті й на час відкриття спадщини зі спадкодавицею ніхто не мешкав, інших спадкоємців за законом немає.
Суд визнав, що незнання про наявність заповіту є поважною причиною, через яку позивач пропустив строк прийняття спадщини. Відтак своїм рішенням задовольнив позов та визначив додатковий строк – три місяці для подання заяви про прийняття спадщини після смерті матері.
Важливо знати:
Право на спадщину належить спадкоємцеві з моменту її відкриття. Закон зобов’язує спадкоємця, який постійно не проживав із спадкодавцем, у шестимісячний строк подати нотаріусу заяву про прийняття спадщини.
Якщо спадкоємець протягом встановленого строку, не подав заяву про прийняття спадщини, він вважається таким, що не прийняв її.
За позовом спадкоємця, який пропустив строк для прийняття спадщини з поважної причини, суд може встановити йому додатковий строк, достатній для подання ним заяви про прийняття спадщини.
Такими поважними причинами можуть бути, зокрема:
тривала хвороба спадкоємців;
велика відстань між місцем постійного проживання спадкоємців і місцем знаходження спадкового майна;
складні умови праці, зокрема пов’язані з тривалими відрядженнями, в тому числі закордонними;
перебування спадкоємців на строковій службі у складі ЗСУ;
необізнаність спадкоємців про наявність заповіту тощо.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Не знав про спадщину.
Чоловік не знав, що мати заповіла йому спадщину. А коли дізнався – строк її прийняття вже минув.
Щоб виправити ситуацію, слід встановити додатковий термін прийняття спадщини. Для цього треба звертатися до суду і довести, що строк було пропущено з поважної причини.
«При цьому поважними вважаються причини, які пов’язані з об’єктивним, непереборними, істотними труднощами для спадкоємця на вчинення цих дій», – пояснює адвокат клієнта Степан Білосевич.
Степан Білосевич підготував позовну заяву до суду, у якій зазначив, що його клієнт не знав про існування заповіту, тому й не звертався до нотаріуса раніше. Крім того, на день смерті й на час відкриття спадщини зі спадкодавицею ніхто не мешкав, інших спадкоємців за законом немає.
Суд визнав, що незнання про наявність заповіту є поважною причиною, через яку позивач пропустив строк прийняття спадщини. Відтак своїм рішенням задовольнив позов та визначив додатковий строк – три місяці для подання заяви про прийняття спадщини після смерті матері.
Важливо знати:
Право на спадщину належить спадкоємцеві з моменту її відкриття. Закон зобов’язує спадкоємця, який постійно не проживав із спадкодавцем, у шестимісячний строк подати нотаріусу заяву про прийняття спадщини.
Якщо спадкоємець протягом встановленого строку, не подав заяву про прийняття спадщини, він вважається таким, що не прийняв її.
За позовом спадкоємця, який пропустив строк для прийняття спадщини з поважної причини, суд може встановити йому додатковий строк, достатній для подання ним заяви про прийняття спадщини.
Такими поважними причинами можуть бути, зокрема:
тривала хвороба спадкоємців;
велика відстань між місцем постійного проживання спадкоємців і місцем знаходження спадкового майна;
складні умови праці, зокрема пов’язані з тривалими відрядженнями, в тому числі закордонними;
перебування спадкоємців на строковій службі у складі ЗСУ;
необізнаність спадкоємців про наявність заповіту тощо.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#консультаціяБПД |
 |
Як встановлюється заробітна плата у разі втрати документів про заробітну плату (дохід).
Трапляється, що людина прийшла в пенсійний фонд, щоб оформити пенсію, але не має документів про розмір зарплати для обчислення розміру пенсії.
В основному це стосується періодів трудової діяльності до 1 січня 2004 року – коли набрав чинності Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Якщо особа з 1 січня 1998 року працювала офіційно, сплачувала податки зі своїх доходів до бюджету держави, роботодавець подавав персоніфіковані звіти до ПФУ, – то тоді особа зможе отримати інформацію про свою заробітну плату (доходи).
Якщо ж заробітна плата отримувалась особою до 1 січня 1998 року та така інформація відсутня у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків і Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, то вона визначається виходячи з розміру середньої заробітної плати за відповідною професією (посадою) на підприємстві, в установі, організації, що склалася в кожному місяці роботи, за який втрачено документи про нарахування та виплату заробітної плати (доходу) − за наявності підприємства, де працювала особа, або їх правонаступника.
За відсутності відповідної професії (посади) враховують розмір середньої заробітної плати за аналогічною професією (посадою).
У випадку ж повної втрати первинних документів про нарахування та виплату заробітної плати (доходу) за відповідний період вона визначається за відповідною професією (посадою) на зазначеному підприємстві, в установі, організації за календарний рік, що передує року, з якого призначається пенсія.
У детальній консультації на сайті дізнаєтесь, як отримати документи про розмір зарплати, якщо:
Якщо підприємство, де працювала особа, ще існує або ж є його правонаступник.
Якщо підприємство ліквідовано або реорганізовано.
Якщо документи не передавались до архівних установ.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Юний волинянин Сергій поцупив в магазині кросівки вартістю понад 1000 гривень.
На хлопця би чекало кримінальне покарання, бо це – крадіжка (ч. 1 ст. 185 КК України).
Раніше до кримінальної відповідальності хлопець не притягався, цей вчинок – юнацька помилка, тож варто дати шанс її виправити.
Хлопець розповів, що живе з мамою, яка сильно хворіє. Грошей бракує. І вдався він до крадіжки через те, аби черговий раз не просити у неї грошей. Та й інші підлітки з його оточення запевняли, що за це не буде ніякої відповідальності.
Під час досудового розслідування прокурор запропонував Сергію взяти участь у проєкті «Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення».
Юнак погодився і успішно пройшов програму – з допомогою адвокатки-посередниці Яни Кінах примирився з потерпілою стороною та повернув вкрадене взуття.
Суд постановив звільнити хлопця від кримінальної відповідальності, а кримінальне провадження закрити.
«У процесі проведення процедури медіації Сергій щиро розкаявся та попросив вибачення у представниці підприємця. Остання пояснила йому, що від таких вчинків хлопець точно не допоможе своїй матері та не зробить її життя простішим. А ще юнак має плани на майбутнє – хоче побудувати кар’єру у сфері ресторанного бізнесу та вже шукає можливості заробляти цим на життя, не порушуючи закон. Тому відновне правосуддя як новий підхід до реагування на протиправну поведінку неповнолітніх вкотре доводить свою ефективність та необхідність для суспільства», – прокоментувала Яна Кінах.

|
|
|
 |
|
 |
|