« Червень 2023 » |
---|
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |
|
Ваша думка щодо об’єднання територіальних громад |
|
|
 |
#кейс_БПД |
 |
Марина та Сергій одружилися у жовтні 2020 року, коли жінка була на останніх місяцях вагітності. Вже у грудні у них народилася донька . І з цього часу їхня сім’я фактично перестала існувати .
Сергій пішов жити до своїх батьків , залишивши молоду жінку один на один з немовлям . А ще – з фінансовими проблемами. Марина намагалась домовитися з батьком їхньої дитини про матеріальну допомогу . Однак чоловік відмовився брати участь в житті своїх дочки та дружини. Тоді Марина звернулась до суду із заявою про стягнення аліментів на утримання дитини. Суд присудив Сергію щомісячно платити аліменти на доньку – 1/4 частини з усіх видів його заробітку, але не менше 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
Але молодій матері ще потрібні гроші щоб оплатити комунальні послуги , купити продукти, необхідні речі, ліки тощо. Аліментів на доньку від чоловіка та соціальної допомоги при народженні дитини не вистачає для більш-менш нормального життя. А працювати Марина поки що не може, адже доглядає за немовлям .
Тому вона хотіла отримати з чоловіка аліментів на її утримання до досягнення їхньою дитиною років. З цим питанням Марина звернулася до Іваничівського бюро правової допомоги Володимир-Волинського місцевого центру з надання БВПД.
У судовому засіданні чоловік Марини позов не визнав. Він подав відзив, в якому зазначив, що не має фінансової можливості допомагати своїй дружині. Аргументи – має мінімальні доходи, сплачує аліменти на дитину , несе витрати на ремонт будинку, потребує додаткових витрат на своє лікування .
Суд, оцінивши подані докази та свідчення, присудив Марині аліменти на її утримання у зв`язку із доглядом за дитиною до досягнення нею трьох років у розмірі   грн щомісяця.
Подружжю також роз’яснили, що у разі виникнення заборгованості з виплати аліментів на утримання дружини, вона має право на стягнення пені у розмірі 1% суми несплачених аліментів за кожен день прострочення, але не більше 100% заборгованості.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Орендовану земельну ділянку продали без попередження. Алгоритм дій |
 |
 |
#консультаціяБПД |
 |
Ви стали свідком кримінального правопорушення. Які ви маєте права та обов’язки
Коли йдеться про правопорушення , зазвичай найбільше уваги привертають дві постаті: порушника та постраждалої особи. Однак часто в таких ситуаціях є ще одна не менш важлива фігура – свідок . Які права та обов’язки свідків кримінального правопорушення – розповідає фахівчиня Регіонального центру з надання БВПД у Рівненській області Світлана Бідюк.
У кожного з нас є шанс у будь-який момент стати свідком правопорушення незалежно від віку, віросповідання, соціального статусу, роду занять тощо. Проте, як і в будь-якому правилі, тут є виключення. Зокрема, не можна допитувати священників про відомості, які їм стали відомими під час сповіді вірян; адвокатів, нотаріусів, суддів, присяжних та експертів – про відомості, які становлять професійну таємницю; медичних працівників – про лікарську таємницю; журналістів – про конфіденційну інформацію професійного характеру, надану за умови нерозголошення авторства або джерела інформації; а також осіб, які брали участь в укладенні та виконанні угоди про примирення в кримінальному провадженні – про обставини, які стали їм відомі у зв’язку з участю в укладенні та виконанні угоди про примирення тощо.
Якщо ж ви таки стали свідком кримінального правопорушення – у вас виникають певні права та обов’язки.
Як свідок ви маєте право:
знати, у зв’язку з чим і в якому кримінальному провадженні вас допитують;
під час давання показань та участі у проведенні інших процесуальних дій користуватися правовою допомогою адвоката, повноваження якого підтверджуються положеннями КПК України;
відмовитися давати показання щодо себе, близьких родичів та членів своєї сім’ї, що можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні вами, близькими родичами чи членами вашої сім’ї кримінального правопорушення;
давати показання рідною або іншою мовою, якою вільно володієте, користуватися допомогою перекладача та заявляти відвід перекладачу;
користуватися нотатками і документами при даванні показань у тих випадках, коли показання стосуються будь-яких розрахунків та інших відомостей, які вам важко тримати у пам’яті;
на відшкодування витрат, пов’язаних з викликом для давання показань;
ознайомлюватися з протоколом допиту та заявляти клопотання про внесення до нього змін, доповнень і зауважень, а також власноручно робити такі доповнення і зауваження;
заявляти клопотання про забезпечення безпеки у випадках, передбачених законом тощо.
За завідомо неправдиві показання свідка можуть покарати виправними роботами, арештом, обмеженням волі. А за дії, вчиненні з корисливих мотивів – навіть позбавленням волі.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Галина Петрівна після смерті чоловіка залишилася жити одна. У 2013 році почала часто хворіти та потребувала сторонньої допомоги. Дочка Галини Петрівни запропонувала матері свою допомогу, а за це попросила відписати їй житло.
Галина Петрівна погодилась і не читаючи підписала документи, бо була впевнена, що в ньому записано те, про що вони домовились.
Перші три роки дочка сумлінно виконувала свої обов’язки, допомагала матері. А на початку 2016 року поїхала жити та працювати до Угорщини, залишивши матір без догляду.
Після від’їзду дочки Галина Петрівна знову залишилася одна і була вимушена звернутися по допомогу до сина. Той погодився за нею доглядати, якщо вона укладе з ним договір довічного утримання або подарує квартиру.
Коли жінка почала збирати документи для оформлення, то виявила, що подарувала свою квартиру дочці. Документ, який вона підписала у 2013 році, виявися договором дарування, хоча мала на меті укласти саме договір довічного утримання.
Галина Петрівна звернулася до Ужгородський місцевий центр з надання БВПД, щоб визнати договір дарування недійсним. Жінка розповіла, що документ вона підписала не розуміючи його зміст, під впливом хвороби.
Результатом роботи юриста та адвоката системи БПД стало те, що суд задовольнив позовні вимоги Галини Петрівни у повному обсязі та відновив порушене право власності на житло.
«Практика судів свідчить про те, що літні люди доволі часто опиняються у такій ситуації, коли під впливом помилки, укладають договори про відчуження майна, вважаючи їх договорами довічного утримання. Щоб відновити свої порушені права, необхідна кваліфікована допомога юриста, яку і надають працівники та адвокати місцевих центрів», – коментує адвокат Сергій Ільницький.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Відповідальність за несплату комунальних послуг |
 |
Погодьтесь, вода в крані впродовж доби, можливість приготувати їжу на газу , світло , електрика , теплі батареї взимку − це все так увійшло в наше життя, що без цих послуг ми вже не уявляємо наш побут. Кожен українець − споживач житлово-комунальних послуг. Тож, отримуючи ці послуги, ми маємо не забувати і про обов’язок вчасно за них сплачувати.
Про відповідальність споживача за несплату спожитих житлово-комунальних послуг розповідає фахівчиня Криворізький місцевий центр з надання БВПД Наталя Кожем’яка.
Якщо споживач вчасно не сплачує за спожиті комунальні послуги, підприємство-надавач цих послуг може почати нараховувати пеню.
Згідно із законодавством, у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги ЖКГ споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 % суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 % загальної суми боргу.
Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином
Варто брати до уваги і період дії карантину. В цей час діють певні обмеження щодо впливу на боржників. Нарахувати пеню, відключити послугу, виселити з житла під час дії карантину ніхто не має права. На сьогодні дія карантину продовжена до 31 серпня 2021 року.
Водночас представники газової служби іноді діють як колектори, чинячи психологічний тиск на споживачів і вимагаючи погасити поточні платежі виключно до 10 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Порада: Читайте уважно умови договорів про постачання житлово-комунальних послуг, особливо на відповідність нормам законодавства.
Оплата вартості послуги з розподілу природного газу за Договором здійснюється побутовим споживачем до 20 числа (включно) місяця, в якому надаються послуги з розподілу природного газу, на підставі рахунку Оператора газорозподільних мереж. Тож сплачувати потрібно до 20 числа, і якщо оплата не пройде ще впродовж 10 днів, то тільки в такому випадку постачальник має право почати процедуру припинення (обмеження) газопостачання, завчасно попередивши про це боржника.
З боргами - без субсидії
У субсидії відмовляють, якщо управлінням соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. До уваги береться розмір заборгованості на день звернення за призначенням житлової субсидії.
Отже, боржники, загальна сума боргу яких перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів громадян (а це −   грн.), втрачають право на отримання субсидії.
У разі наявності боргу підприємство-надавач послуг має право звернутись до суду з позовом про стягнення заборгованості та стягнути інфляційне нарахування на суму боргу за порушення боржником грошового зобов’язання і 3% річних від простроченої суми.
Висновок: у разі несвоєчасної оплати житлово-комунальних послуг та стягнення заборгованості через суд сума до сплати може виявитись значно більшою , ніж якщо вчасно сплачувати платежі.
Багато розмов на сьогодні ведеться про те, що у разі наявності заборгованості за житлово-комунальні послуги, особу можуть позбавити її житла.
Примусове стягнення боргу за житлово-комунальні послуги після набрання законної сили відповідним рішенням суду або судовим наказом здійснює державний або приватний виконавець згідно з Законом України «Про виконавче провадження».
Стягнення заборгованості відбувається в першу чергу за рахунок грошових коштів боржника, інших цінностей, коштів на рахунках боржника в банках та інших фінансових установах. Якщо коштів та цінностей немає, то лише тоді справа доходить до нерухомого майна. Стягнення на житловий будинок чи квартиру, в якому фактично проживає боржник, відбувається в останню чергу.
У разі, якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує  розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.
Але якщо іншого майна немає, а сума заборгованості складає більше ніж 20 мінімальних заробітних плат (станом на 01.07.2021 − 120 000 грн.), державний (приватний) виконавець має право накласти на єдине житло такого боржника арешт і в подальшому його реалізувати.
Яка процедура відключення газу та електроенергії за борги і припинення водопостачання − читайте на нашому сайті https://bit.ly/3ecVLOw

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Як відібрати майже 100 тисяч грн? Скористатися недосконалістю законів. У цьому на власному досвіді переконався військовий пенсіонер із Луганська, учасник бойових дій.
У 2013 році він взяв кредит на 30 тисяч гривень у банку («Дочірний банк Сбербанк Росії» Луганське відділення). Після кількох внесків за кредитом у Луганську почались бойові дії, під час яких банк припинив існування в Україні. Чоловік не відмовлявся від сплат, але не знав, куди платити. Він планував із часом переїхати на підконтрольну територію, де з’ясувати правонаступника банку.
Але справа з переїздом затягнулась, і ситуацією скористалось ТОВ «Росвен Інвест Україна». Воно, як правонаступник банку, нарахувало пенсіонерові борг за кредитом і несплаченими відсотками у сумі понад 97 тисяч гривень. Про таку суму боржник дізнався з повідомлення, що одержав на свою фактичну адресу на початку 2020 року. Але з повідомленням не надійшло документів, що підтверджували б правонаступність кредитора.
У червні він одержав ще одне повідомлення про борг, у якому була зазначена вже інша сума – 93 тисячі, що поставило законність вимог кредитора під ще більший сумнів.
Однак восени пенсіонер отримав зменшену пенсію – виявилося, що з неї почали вираховувати борг.
Чому так сталося? ТОВ «Росвен Інвест Україна» звернулось до приватного київського нотаріуса для вчинення виконавчого напису. Але повідомлення про виконавчий напис приватний виконавець надіслав боржнику на адресу в Києві, де той ніколи не проживав. Тож і перешкодити не міг.
У пошуках справедливості чоловік звернувся до Міловський місцевий центр з надання БВПД. Інтереси клієнта у цій складній справі представляла юристка Оксана Чумак.
Результат: виконавчий напис визнано таким, що не підлягає виконанню. А кредитору і приватному виконавцю призначено штрафи.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#консультаціяБПД |
 |
Суспільство невпинно розвивається, на заміну старому приходить щось нове. Це стосується не лише нових напрямів у мистецтві чи технічному прогресі, а й бажання власників нерухомого майна тримати все у своїх руках та безпосередньо брати участь під час вирішення питань, пов’язаних із комфортним і безпечним проживанням у власних помешканнях чи використанням належних їм приміщень для інших цілей. Саме тому і зростає попит на створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), особливо в новобудовах. Детальніше про їх створення розповідає фахівчиня Координаційного центру з надання правової допомоги Наталія Зайцева для видання ЮРИСТ&ЗАКОН.
Відповідно до ч. 1 ст. 385 Цивільного кодексу України власники квартир і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для забезпечення експлуатації такого будинку, користування квартирами та нежитловими приміщеннями й управління, утримання та використання спільного майна багатоквартирного будинку можуть створювати ОСББ.
Закон України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” https://bit.ly/3AcsnS3 ухвалено ще у 2001 році, тож таке явище досить не нове в українському законодавстві. За інформацією Міністерства розвитку громад та територій України, станом на січень 2020 року в Україні діяло 32982 ОСББ.
ОСББ: покроковий алгоритм створення
В одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне ОСББ. Водночас, якщо на спільній прибудинковій території розміщено два та більше багатоквартирних будинків, об’єднаних елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, то також може бути створено одне ОСББ.
Для створення ОСББ необхідно дотримуватися певної послідовності дій, передбаченої Законом
Утворення ініціативної групи
Ініціативну групу утворюють не менш як із трьох власників квартир або нежилих приміщень. Рішення про її утворення рекомендовано оформлювати протоколом, у якому відобразити план заходів, передбачених на початковому етапі:
проведення роз’яснювальної роботи серед власників квартир / нежитлових приміщень щодо мети, завдань і переваг створення ОСББ, фінансових аспектів його діяльності;
формування списку таких власників із зазначенням розміру площі нерухомого майна в багатоквартирному будинку, що належить їм на праві власності. Цю інформацію можна отримати безпосередньо від власників, а також у вигляді довідки, скориставшись Державним реєстром речових прав на нерухоме майно. У разі, якщо будинок збудовано давно й у згаданому реєстрі відомостей про власників немає, можна звернутися до департаменту відповідної місцевої ради, який опікується питаннями житлово-комунального господарства, чи бюро технічної інвентаризації (у містах вони продовжують функціонувати у вигляді комунальних підприємств);
розроблення проєкту статуту ОСББ на основі Типового статуту об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27.08.2003 р. № 141 https://bit.ly/3x6p8JJ. За потреби до такого проєкту статуту може бути внесено необхідні зміни й доповнення, запропоновані власниками квартир / нежитлових приміщень, яким цей документ надають для ознайомлення. Головне, щоб статут відповідав нормам законодавства.
Цікаво! На інтернет-ресурсі “ПРООСББ” https://proosbb.info можна ознайомитися з вдалими прикладами формулювання окремих положень статуту на основі Типового.
Крім того, повідомлення про створення ініціативної групи доцільно надіслати органу місцевого самоврядування, оскільки саме він за можливості може сприяти ініціативній групі в отриманні відомостей про співвласників багатоквартирного будинку, наданні приміщення для проведення установчих зборів тощо.
Скликання установчих зборів
Повідомлення про проведення установчих зборів здійснює ініціативна група в письмовій формі не менше ніж за 14 днів до дати їх проведення через вручення кожному співвласнику під розписку або поштове відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні потрібно зазначити: із чиєї ініціативи відбувається скликання зборів, місце та час проведення, проєкт порядку денного.
Крім того, повідомлення про проведення установчих зборів потрібно розмістити на дошках оголошень у під’їздах або у визначених для цього місцях. Також задля уникнення в майбутньому судової тяганини з підстави, що не всі власники знали про проведення установчих зборів, можна розмістити відповідне оголошення в засобах масової інформації та групах у соціальних мережах. Зазвичай нині в кожному будинку для вирішення нагальних питань такі групи функціонують у вайбер, телеграм тощо.
Установчі збори об’єднання в новозбудованих багатоквартирних будинках можна проводити після державної реєстрації права власності на більше ніж половину квартир і нежитлових приміщень у такому будинку.
У проєкті порядку денного установчих зборів має бути відображено ті питання, за які відбуватиметься голосування під час їх проведення. Зазвичай це:
обрання голови установчих зборів;
створення ОСББ;
затвердження статуту ОСББ;
обрання членів правління;
обрання ревізійної комісії (ревізора) із числа співвласників квартир / нежитлових приміщень;
обрання вповноваженої особи для вчинення всіх необхідних дій для державної реєстрації ОСББ тощо.
Проведення установчих зборів
На початку установчих зборів більшістю голосів присутніх співвласників або їхніх представників обирають голову, який і веде збори.
Кожний співвласник (його представник) під час  голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника в загальній площі всіх квартир і нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Однак, якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 % від загальної площі всіх квартир і нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, то кожен співвласник на установчих зборах має один голос, незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
Рішення про утворення ОСББ є ухваленим, якщо за нього проголосувало більш як половина від загальної кількості всіх співвласників (тобто 50 % + 1), після чого його потрібно оформити протоколом установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку. Як зразок для оформлення такого протоколу можна використовувати форму протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку, затверджену наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 р. № 203 https://bit.ly/2UeYWxS Протокол веде голова установчих зборів або секретар, якого також можна обрати із числа присутніх.
Саме установчі збори затверджують статут майбутнього ОСББ і визначають й уповноважують із числа присутніх відповідальну особу за проведення державної реєстрації ОСББ. Це може бути голова установчих зборів, член ініціативної групи або будь-хто охочий зі співвласників.
На установчих зборах, які за своєю суттю є загальними зборами, обирають також    членів правління ОСББ (зазвичай від трьох осіб, щоб була можливість ухвалювати рішення правління більшістю голосів). Своєю чергою члени правління на своєму засіданні обирають голову правління, що оформлюють відповідним протоколом. Голова правління з-поміж іншого діє без доручення від імені ОСББ й укладає в межах своєї компетенції договори та вчиняє інші правочини відповідно до рішень правління, розпоряджається коштами ОСББ згідно із затвердженим кошторисом і рішеннями правління, а також наймає на роботу в об’єднання і звільняє працівників тощо.
Кожен присутній власник житлового / нежитлового приміщення має визначитися зі своїм голосом – за, проти чи утримався – щодо питання, винесеного на обговорення, зокрема і про створення ОСББ; зазначити обраний варіант у протоколі установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку та засвідчити його власним підписом. Крім того, до протоколу також заносять відомості щодо документа, який підтверджує право власності на квартиру / нежитлове приміщення та загальний розмір її (його) площі.
Проведення письмового опитування
Якщо під час проведення зборів співвласників для ухвалення рішення не набрано 50 % кількості голосів за чи проти створення ОСББ, проводять письмове опитування співвласників, які не голосували на зборах, через власноручне заповнення ними листків опитування, у яких вони зазначають:
прізвище, ім’я, по батькові співвласника;
документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення;
номер квартири або нежитлового приміщення;
загальна площа квартири або нежитлового приміщення;
документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників);
відповідь співвласника на питання: так, ні або утримався;
особистий підпис співвласника й особи, яка проводила опитування.
Листки письмового опитування співвласників пронумеровують, прошнуровують і додають до відповідного протоколу зборів.
Таке опитування проводить ініціативна група та за бажанням інші співвласники протягом 15 календарних днів із дати проведення установчих зборів. Голоси, отримані під час письмового опитування, заносять до протоколу установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку та підсумовують із голосами, отриманими під час установчих зборів.
Якщо за результатами вчинених дій не набрано 50 % голосів “за” утворення ОСББ, рішення є неухваленим. Якщо ж необхідну кількість “за” набрано – рішення про створення ОСББ є ухваленим, про що доцільно повідомити співвласників будинку, що можна зробити розмістивши відповідне оголошення у спеціально відведених для цього місцях, вкинувши листівки з відповідною інформацію до поштових скриньок тощо.
Державна реєстрація ОСББ
Оскільки об’єднання створюють як непідприємницьке товариство, то для проведення його державної реєстрації підлягають застосуванню вимоги, установлені для реєстрації юридичної особи відповідно до ЗУ “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” https://bit.ly/3qzxLds
Уповноважена особ подає державному реєстратору (працівник центру надання адміністративних послуг або нотаріус) такі документи:
Державна реєстрація юридичної особи відбувається протягом 24 годин після надходження відповідних документів безплатно, тобто адміністративний збір не справляють.
З моменту державної реєстрації ОСББ є створеним і набуває визначених законодавством прав та обов’язків.
Відкриття банківського рахунку
Після проведення державної реєстрації ОСББ необхідно визначитися з банківською установою та відкрити рахунок, на який надходитимуть внески та платежі власників квартир / нежитлових приміщень на утримання й ремонт приміщень. Зазначені кошти потрібно витрачати на потреби багатоквартирного будинку, зокрема на надання послуг утримання будинків, споруд і прибудинкової території.
Укладення договорів
Для забезпечення утримання й експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку (включно з поточним ремонтом, утриманням багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачанням і водовідведенням, теплопостачанням й опаленням, вивезенням побутових відходів) ОСББ за рішенням загальних зборів має право укладати всі необхідні договори.
Колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення ОСББ, у тримісячний строк із дня його державної реєстрації забезпечує передання йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. Якщо ж виявиться, що відповідних документів немає, колишній балансоутримувач зобов’язаний їх відновити за власний рахунок протягом 6 місяців із моменту державної реєстрації ОСББ.
Корисно! З 19 квітня 2021 року на освітній платформі Prometheus https://prometheus.org.ua/ безкоштовно можна пройти серію онлайн-курсів “ОСББ: абетка успіху” Теми: “Створення і початок діяльності ОСББ”, “Бухгалтерський облік для ОСББ”, “Технічні поради щодо обслуговування багатоквартирного будинку для ОСББ”.
Отже, як бачимо, процедура створення об’єднання співвласників багатоквартирних будинків на папері виглядає просто та логічно, але, як кажуть, скрізь є своє підводне каміння. Тому, перш ніж безпосередньо братися за створення ОСББ, доцільно прискіпливо ознайомитися зі спеціальним законодавством у цій сфері, судовою практикою з метою її врахування для уникнення помилок, що можуть стати підставою для позовних вимог у майбутньому, а також за бажанням проконсультуватися з представниками інших будинків, які вже пройшли цей шлях.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Підвищення прожиткового мінімуму |
 |
1 липня 2021 року, в Україні підвищено прожитковий мінімум. Тепер він для працездатних громадян становить 2379 гривень, для непрацездатних – 1854 гривень.
У зв'язку з цим повідомляємо, яка сума середньомісячного доходу дозволяє громадянам мати право на безоплатну вторинну правову допомогу, що полягає в захисті, складанні документів процесуального характеру, здійсненні представництва інтересів осіб в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами.
Ви маєте право на безоплатну вторинну правову допомогу, якщо ваш середньомісячний дохід не перевищує 4758 грн.
 Непрацездатна особа
Ви маєте право на безоплатну вторинну правову допомогу, якщо ваш середньомісячний дохід не перевищує 3708 грн.
Увага! Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають і інші категорії громадян - детальніше про це можна почитати в Законі України "Про безоплатну правову допомогу" за посиланням https://bit.ly/3dSxQBa
|
 |
|
 |
 |
Відкриття ринку землі |
 |
 |
|
 |
 |
#ПравоваКонсультація |
 |
6.07.2021 р. набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 23.03.2021 № 1061/5, яким внесено зміни до наказу від 16.04.2019 року № 1203/5 «Про затвердження Порядку автоматизованого арешту коштів боржників на рахунках у банках за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів».
Що тепер змінилося? Раніше система списання боргів працювала так: якщо хтось заборгував гроші, зокрема аліменти, це потрібно довести в суді. Якщо після рішення суду боржник не повертає гроші, то починає працювати Державна виконавча служба або приватні виконавці. Вони можуть домогтися списання грошей з банківських рахунків боржника. Але це складна процедура: щоб заарештувати рахунки їх потрібно знайти, тобто розіслати запити в усі 73 українських банки – пакет документів поштою. При цьому банки могли не розкрити інформацію про стан рахунку боржника. А якщо розкрили, то виконавець знову був змушений відправляти поштою документи з вимогою заарештувати рахунки. За час цих процедур з рахунку вже могли зняти всі гроші.
Що тепер зміниться
Тепер банки зобов'язані на вимогу виконавця надати інформацію про реквізити рахунків боржника та про суму коштів на них. Банки і виконавці будуть взаємодіяти в електронному вигляді – через Автоматизовану систему виконавчого провадження. Для списання коштів, як і раніше, потрібно буде рішення суду. Спрощується тільки сама процедура списання – вона буде автоматизованою.
Які види боргів списуватимуть через АСВП:
за аліменти
житлово-комунальні послуги
штрафи (зокрема, за порушення правил дорожнього руху)
зарплати
Як відбуватиметься процедура списання коштів
державний чи приватний виконавець за допомогою АСВП направляє в банки вимогу на отримання інформації про рахунки боржника
банки протягом однієї робочої години після отримання вимоги повинні надати інформацію
виконавець за допомогою АСВП направляє в банки, де відкриті рахунки боржника, постанову про арешт коштів
банки арештовують кошти і повідомляють про це виконавця
виконавець створює платіжні вимоги на примусове списання коштів і направляє їх банкам
банки примусово списують кошти з рахунків боржника і перераховують їх на рахунки виконавчої служби
кошти потрапляють до стягувача боргу

|
|
|
 |
|
 |
 |
Шукаємо шляхи допомоги засудженим |
 |
 |
#Відновне правосуддя |
 |
Того вечора Микола відпочивав з компанією. Хлопець усіх не знав, але це не заважало цікаво проводити час. Коли надворі стемніло, одна з дівчат помітила, що загубила браслет. Усі почали його шукати, підсвічуючи ліхтариками мобільних телефонів. Миколі свій телефон для пошуку дав Сергій. Після того як браслет знайшли, Микола поклав телефон у кишеню свого одягу і помітив, що забрав чужу річ лише тоді, коли вже повернувся до гуртожитку.
Однак Миколу звинуватили у крадіжці (ч.1 ст.185 КК України).
Оскільки Микола неповнолітній, раніше до кримінальної відповідальності не притягався та потерпіла сторона не заперечувала, прокурор запропонував йому взяти участь у програмі відновного правосуддя, що має на меті:
забезпечити відшкодування заподіяної шкоди потерпілій стороні.
відновити психологічно-емоційний стан потерпілої сторони та неповнолітнього, який є підозрюваним у вчиненні кримінального правопорушення.
забезпечити максимально раннє виведення неповнолітніх із кримінального процесу з обов’язковим ужиттям узгоджених заходів для їх ресоціалізації.
запобігти повторним кримінальним правопорушенням.
У ході медіаційних зустрічей потерпілий та неповнолітній обвинувачений не лише порозумілися, а й стали друзями.
Микола успішно пройшов усі етапи програми відновного правосуддя, що дало можливість його захисниці – адвокатці, що співправцює з системою БПД, Ярославі Рудейчук – в судовому засіданні заявити клопотання про звільнення неповнолітнього від кримінальної відповідальності.
У результаті суд ухвалив звільнити Миколу від кримінальної відповідальності, а кримінальне провадження закрити.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Пілотний проєкт «Барнахус» |
 |
У Вінницькій області розпочав роботу пілотний проєкт «Барнахус» (дім для дітей). Він спрямований на забезпечення фахового супроводу дитини, яка стала потерпілою чи свідком злочину, у кримінальному процесі.
15 червня у приміщенні Вінницької обласної державної адміністрації відбувся пресбрифінг з нагоди відкриття закладу, в якому буде реалізовуватися цей проєкт.
Діти, які є постраждалими або свідками злочину, потребують особливої підтримки, тож проєкт «Барнахус» має на меті забезпечити:
безпечне середовище для дітей і підлітків, що стали потерпілими або свідками злочину;
необхідні умови в одному місці для надання медичної, психологічної, правової допомоги, соціального супроводу, забезпечення інших потреб й інтересів дітей;
атмосферу, що сприяє зниженню психологічної напруги та захищає дитину від повторної травматизації під час здійснення необхідних дій у межах кримінального процесу, зокрема під час співбесід зі слідчими. Адже психологічний стан дитини часто має вирішальне значення для успішного отримання необхідної інформації від неї.
«Система БПД працює над впровадженням дитиноцентричного підходу у наданні правової допомоги. Зокрема, реалізуємо пілотний проєкт «Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення». Барнахус також працює за цим принципом – де всі зацікавлені сторони самі приходять до дитини, яка є потерпілою або свідком злочину, і дитина не травматизується, відвідуючи окремо кожну установу. Водночас Барнахус є безпечним місцем перебування дитини, зокрема у випадках, коли злочини щодо неповнолітніх вчиняють батьки чи родичі, а таких за міжнародною статистикою більш ніж 60%. Тож ми раді долучитися до впровадження сервісу, який захищає інтереси дітей», – підкреслив керівник Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.

|
|
|
 |
|
 |
 |
#БПД #Артек |
 |
Міжнародний дитячий центр «Артек», який після тимчасової окупації Криму розташований у передмісті Києва, відсвяткував   96-ту річницю від дня заснування!
«Система безоплатної правової допомоги та «Артек» співпрацюють вже давно. У 2019 році ми «формалізували» наші стосунки – уклали меморандум про співпрацю. Для дітей, які відпочивають у дитячому таборі, ми проводимо правопросвітницькі кампанії. Так, на початку липня фахівці системи БПД Києва приїдуть до «Артеку» щоб провести правовий квест та інші активності для дітей», – розповів в. о. директора Координаційного центру за надання правової допомоги Олександр Баранов.
Сьогодні в дитячому таборі відпочивають 750 дітей пільгових категорій з різних областей України. Саме на їхню зміну припало святкування дня народження «Артеку». Цього дня відбулося багато цікавих заходів – квести, мистецькі пленери, «Відкритий кубок Артеку з Регбі-5». Також були презентовані інноваційно-освітні та дослідницькі програми, обговорені сучасні підходи в освіті і вихованні дітей та молоді.
Зміна дала старт великій акції артеківської дружби «Артек – це Україна», що розпочалася 16 червня, в День народження «Артеку».

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Попри фактичне припинення трудових відносин, упродовж тривалого часу чоловік не міг розірвати трудовий договір з роботодавцем. Через це робітник був позбавлений можливості отримати статус безробітного та влаштуватися на іншу роботу згідно з вимогами закону. Зрештою, вирішити проблему допоміг адвокат, призначений у Шепетівському місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
У травні 2014 року Олександр влаштувався на роботу до підприємця. Відповідно до безстрокового трудового договору чоловіка прийняли на посаду покрівельника. Та вже за 8 місяців, у січні 2015 року, роботодавець припинив виплачувати йому заробітну плату, мотивуючи це відсутністю коштів. Водночас і звільняти робітника підприємець не поспішав, навпаки, всіляко уникав з ним зустрічей, а за місцем проживання, вказаним у договорі, відшукати працедавця не вдалося.
У результаті Олександр опинився в ситуації, коли не міг ані звільнитися, ані влаштуватися на іншу роботу в установленому законодавством порядку. До того ж був позбавлений можливості отримати статус безробітного.
З надією нарешті вирішити проблему чоловік звернувся до Нетішинського бюро правової допомоги (Шепетівський місцевий центр з надання БВПД. У місцевому центрі представляти інтереси Олександра в суді доручили адвокатові Володимиру Процику.
«Не звільнивши мого клієнта з роботи в установленому законом порядку, роботодавець порушив його право на працю, на оплату праці, на здійснення обов’язкових соціальних внесків. При цьому фактично трудові відносини між сторонами були припинені, тож трудовий договір підлягає розірванню», – наголосив адвокат у позовній заяві.
Як результат, суд вирішив задовільнити позов про розірвання трудового договору.
Коментує адвокат Володимир Процик:
Відповідно до ч. 1 ст. 21 КЗпП України трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Підставами припинення трудового договору є, зокрема, угода сторін, розірвання трудового договору з ініціативи працівника, з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (ст. 36 КЗпП України).
Водночас розірвання трудового договору, укладеного між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, має свої особливості.
Так, згідно з ч.3 ст.38 КЗпП України працівник має право у визначений ним строк розірвати трудовий договір за власним бажанням, якщо власник або уповноважений ним орган не виконує законодавство про працю, умови колективного чи трудового договору.
Відповідно до п. 8 Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 08.06.2001 №260 (далі Порядок №260), (в редакції, що діяла станом на 01.07.2013) у разі закінчення строку трудового договору або припинення його дії достроково в трудовому договорі фізична особа робить запис про підстави його припинення з посиланням на відповідні статті Кодексу законів про працю України, про що сторони сповіщають центр зайнятості, який зареєстрував трудовий договір.
Пунктом 9 Порядку №260 визначено, що відповідальна особа центру зайнятості протягом трьох робочих днів знімає трудовий договір з реєстрації, про що робить відповідний запис у книзі реєстрації трудових договорів.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Як перевести дитину на індівідуальне навчання |
 |
Тепер батьки  школярів  мають можливість самостійно обирати спосіб та форму навчання  дитини, зважаючи на її навички, здібності та стан здоров’я. Вони можуть брати активну участь у розробці навчального плану або програми розвитку.
Індивідуальне навчання в Україні є безоплатним, основною вимогою до учасників процесу є здобуття знань на рівні, що не нижчий встановлених освітніх стандартів . Для цього законодавство гарантує учням, що перебувають на індивідуальному навчанні, допомогу педагогів та право користуватися інфраструктурою закладу освіти і забезпечення підручниками 
За умови успішного засвоєння навчальної програми здобувач освіти має право на отримання документа про освіту встановленого зразка, у тому числі з відзнакою, та нагородження золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» та срібною медаллю «За досягнення у навчанні». Оцінювання навчальних здобутків учня здійснюється у школі, а у який саме спосіб це відбуватиметься, обирає заклад освіти, про що зазначається в індивідуальному навчальному плані.
Як змінити форму навчання на індивідуальну?
Для зарахування чи переведення на індивідуальну форму навчання здобувачі освіти (у разі досягнення повноліття) або їх батьки  звертаються до навчального закладу з відповідною заявою . Заяву про зарахування на екстернат може особисто подати неповнолітня особа, яка виїхала із неконтрольованої території або з населеного пункту на лінії зіткнення в супроводі родичів або будь-яких інших повнолітніх осіб, які не є її законними представниками.
За необхідності та залежно від особистих обставин і обраної форми індивідуального навчання документально підтверджуються підстави для навчання на відповідній формі (екстернаті або педагогічного патронажу). Це можуть бути довідки про стан здоров’я, перебування під вартою або засудження, про статус біженця тощо. Іноземці та особи без громадянства повинні додатково надати копію документа, що підтверджує законність перебування в Україні.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Особливості захисту праці жінок |
 |
Незважаючи на постійну боротьбу жінок за власні права та рівні можливості з чоловіками, залишаються сфери життєдіяльності в яких, перш за все через фізіологічні особливості, жінки мають привілеї. Зокрема, це стосується і сфери трудової діяльності українок. Українське законодавство захищає права всіх жінок, які працюють, особливо це стосується вагітних. Детальніше розповідає фахівчиня Правобережного київського місцевого центру з надання БВПД Олеся Цимбаленко.
Так, трудовим законодавством України забороняється застосування праці жінок на важких роботах та зі шкідливими або небезпечними умовами праці. Під забороною і підземні роботи. Виняток – нефізичні підземні роботи, праця по санітарному та побутовому обслуговуванню. Особливе табу на залучення жінок до підіймання і переміщення речей, маса яких перевищує встановлені для них граничні норми.
Які особливості роботи жінок з вантажами
Не можна, щоб жінки підіймали або переміщували предмети вагою більше кілограмів, якщо така робота здійснюється постійно протягом зміни. У випадку, коли робота до 2 разів на годину чергується з іншими видами діяльності маса вантажу може бути збільшеною до кілограмів.
Робота у нічний час . Чи допускається таке навантаження
Нічні зміни – чергове табу , за винятком тих галузей, де це викликається особливою необхідністю і дозволяється як тимчасовий захід.
До яких видів робіт заборонено залучати вагітних
Вагітність – це особливі потреби і особливі умови праці. Так, перш за все, вагітних категорично заборонено залучати до надурочних робіт, робіт у вихідні дні і, звісно ж, у нічний час. Крім цього, не дозволяється направляти їх (а ще – жінок, які мають дітей віком до трьох років) у відрядження.
За яких умов можливий перехід вагітної на полегшені умови праці
Кодексом законів про працю України чітко передбачено, що вагітним жінкам відповідно до медичного висновку знижуються норми виробітку, норми обслуговування або вони переводяться на іншу роботу, яка є легшою і виключає вплив несприятливих виробничих факторів. Такий перехід відбувається із збереженням середнього заробітку за попередньою роботою.
Більше того, до вирішення питання про надання вагітній жінці, відповідно до медичного висновку, іншої роботи, яка є легшою і виключає вплив несприятливих виробничих факторів, її повинні звільнити від роботи із збереженням середнього заробітку за всі пропущені внаслідок цього робочі дні за рахунок підприємства, установи чи організації.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Підсумки |
 |
У зв’язку зі змінами законодавства, що регулює земельні відносини, значно зросла потреба людей у правовій інформації. Тому для системи БПД важливий напрям роботи – покращення правової обізнаності громадян, посилення захисту їхніх прав у сфері земельних відносин.
Система БПД долучена до реалізації проєкту «Програма «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство України». Торік система БПД реалізовувала проєкт у всіх регіонах, при цьому оцінювання результативних показників проводилося у 10 пілотних областях. Цього року територія оцінювання стану впровадження проєкту розширена до 20 областей.
За період реалізації проєкту місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги надано правову допомогу із земельних питань понад 63,5 тис. клієнтів. Від них зареєстровано понад 72 тис. звернень. З них 56 тис. – щодо надання консультацій та роз’яснень. Більшість консультацій – 45 тис. – надано письмово.
У 10 областях, у яких оцінювався проєкт у 2020 році, організовано роботу понад 2,7 тис. дистанційних та мобільних консультаційних пунктів доступу до БПД. Під час таких виїзних консультувань понад 8 тис. осіб отримали правові консультації та роз’яснення щодо земельних правовідносин. Окрім того, понад 700 осіб отримали БППД під час онлайн-консультувань через Skype, Zoom, телефоном тощо.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Щодо авторських прав |
 |
Багато користувачів вважають, якщо фотографії викладені в мережу – їх автори надали дозвіл на їх вільне використання. Такі міркування є помилковими та призводять до порушення законодавства України про авторські та суміжні права. Про відповідальність за порушення законодавства про авторські права та способи захисту прав інтелектуальної власності розповідає фахівчиня Першого одеського бюро правової допомоги Ірина Кисельова.
Одним з поширених порушень авторського права є протиправне розміщення письмового твору автора в мережі Інтернет. Автором твору вважається особа, зазначена як автор на оригіналі або примірнику твору (презумпція авторства), за відсутності доказів іншого. Це положення застосовується також у разі опублікування твору під псевдонімом, який ідентифікує автора. Автору належить виключне право на дозвіл або заборону використання твору іншими особами.
Для виникнення авторського права не вимагається реєстрація твору чи будь-яке інше спеціальне його оформлення. Зареєструвати авторське право за бажанням може кожен автор у відповідних державних реєстрах.
Фотографія – один з об’єктів авторського права, що охороняється законом, і використання її без згоди автора є порушенням законодавства про авторське право.
Відповідальність за порушення авторських прав в Україні може бути:
цивільно-правовою (автор твору (фотографії) має право на відшкодування моральної шкоди, упущеної вигоди або стягнення доходу, отриманого порушником внаслідок порушення ним авторських прав);
адміністративною (санкція для порушника – штраф 170-3400 грн з конфіскацією незаконно виготовленої продукції, а також обладнання і матеріалів, призначених для її виготовлення);
кримінальною (санкція для порушника – штраф від 3400 до 17000 грн, або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк).
Якщо ж зазначене кримінальне правопорушення вчиняється повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища або організованою групою осіб, або якщо воно завдало матеріальної шкоди в великому чи особливо великому розмірі, винні особи відповідно притягують до більш суворого покарання.
Які твори у галузі науки, літератури і мистецтва є об’єктами, які охороняються авторським правом?
Яка різниця між авторським правом і правом власності на матеріальний об’єкт, в якому втілено твір?
Які способи захисту авторських прав на фотозображення в мережі Інтернет?

|
|
|
 |
|
 |
 |
Земельна реформа. Проконсультуйся з юристом безоплатно |
 |
Можливо, ви вже бачили ці білборди та сітілайти на вулицях вашого міста: "Земельна реформа. Проконсультуйся з юристом безоплатно з питань користування та розпорядження землею".
Через зміни законодавства, що регулює земельні відносини, значно зросла потреба людей у правовій інформації. Важливий напрям роботи системи безоплатної правової допомоги – покращення правової обізнаності громадян, посилення захисту їхніх прав.
Система БПД долучена до реалізації проєкту «Програма «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство України».
За рік дії проєкту до нас надійшло понад 1,6 тис. звернень за безоплатною вторинною правовою допомогою із земельних питань, надано 56 тис. консультацій та роз'яснень. Серед правових проблем, вирішення яких потребувало представництва інтересів у суді або складання процесуальних документів, – користування земельною ділянкою, оформлення документів, приватизація, встановлення меж земельної ділянки.
Надходить багато запитань щодо укладання, розірвання або зміни умов договору оренди, стягнення орендної плати, а також оформлення документів на землю. Також часто звертаються з питаннями встановлення меж земельної ділянки, питаннями добросусідства, присвоєння кадастрового номера земельній ділянці тощо.
Якщо вам потрібна правова консультація з будь-яких питань, у тому числі щодо земельних правовідносин:
зателефонуйте за безкоштовним номером системи БПД – 0 800 213 103
відвідайте дистанційні або мобільні пункти доступу до БПД, графік роботи яких можна дізнатися в найближчому місцевому центрі/бюро правової допомоги
поставте запитання у месенджер цієї Facebook-сторінки
скористайтеся мобільним застосунком «Безоплатна правова допомога» на Google Play чи App Store: https://bit.ly/3hwwgqR

|
|
|
 |
|
 |
 |
#кейс_БПД |
 |
Іноді володіння автомобілем, окрім зручностей та комфорту, приносить ще й непередбачувані проблеми. Так сталося із Миколою, який кермував за несприятливих погодних умов і втрапив у ДТП.
У той день була сильна ожеледиця, снігові замети, а дорожні служби не встигали впоратися із наслідками несприятливих погодних умов. Пан Микола рухався дорогою та через занос автомобіля зіштовхнувся із іншим авто. Уникнути зіткнення не мав змоги, оскільки попереду на слизькій дорозі теж вже зіткнулися два автомобілі. Працівники  поліції склали протокол про притягнення його до адміністративної відповідальності за статтею 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Під час розгляду справи в суді адвокатка навела докази, що спростовували вину її клієнта. Тому Новоград-Волинський міськрайонний суд постановив: провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності пана Миколи за ст. 124 Кодексу України про адміністративне правопорушення закрити за відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.
Коментує адвокатка Алла Оразова :
У судовому засіданні я просила закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях мого клієнта складу адміністративного правопорушення, оскільки, ДТП сталося не з його вини, а з вини дорожніх служб, котрі в умовах ожеледиці не забезпечили належний стан дорожнього покриття. Також інспектор поліції в судове засідання не з`явився, в матеріалах справи відсутні належні, допустимі та достатні докази, які свідчать про те, що дії мого клієнта не відповідали вимогам Правил дорожнього руху України.
Варто знати, що статтею 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.
Відтак, окрім протоколу про адміністративне правопорушення, складеного на пана Миколу, відсутні будь-які докази, що підтверджують факт вчинення ним адміністративного правопорушення.
Окрім цього, суд врахував те, що відповідні дорожні служби не забезпечили в умовах ожеледиці належний стан дорожнього покриття. Внаслідок цього чотири транспортні засоби, майже в один час та в одному місці, потрапили у ДТП.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Конференція Ради Європи «Вплив кримінальних проступків на права людини та кримінальну юстицію в Україні» |
 |
Олександр Баранов: Протягом 10 місяців функціонування в Україні інституту кримінальних проступків кількість доручень, виданих адвокатам для надання безоплатної вторинної правової допомоги особам за вчинення кримінальних проступків, збільшилась на 124% у порівнянні з показниками за 10 місяців до впровадження відповідного інституту (14438 та 6560 доручень відповідно). Це пов’язано з тим, що раніше декілька епізодів об’єднувались в рамках одного кримінального провадження. Нині для фахівців системи БПД вони є окремими справами.
Про це і не тільки розповів в.о. директра Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов у ході конференції Ради Європи «Вплив кримінальних проступків на права людини та кримінальну юстицію в Україні» 
відео за посиланням: https://fb.watch/68qt9wES2z/
|
 |
Завершився онлайн-конкурс дитячих малюнків «Країна моїх прав» |
 |
Завершився онлайн-конкурс дитячих  малюнків «Країна моїх прав», який Координаційний центр з надання правової допомоги проводить вже вдруге. Темою цьогорічного конкурсу стала протидія булінгу. Свої роботи надіслав   учасник з усіх регіонів України. Віддали свій голос за малюнок, який найбільш сподобався, 4 тис. 818 учасників голосування.
За допомогою конкурсу малюнків ми вкотре хотіли привернути увагу дітей до проблеми булінгу, яка, на жаль, існує в будь-якому освітньому середовищі.
Переможці конкурсу визначені за кількістю вподобань учасників голосування у трьох вікових категоріях.
Переможці молодшої групи (віком до 8 років):
місце: Бардашевська Інеса, 30.06.2012 року народження, с. Репужинці, Заставнівський р-н, Чернівецька обл., конкурсна робота «Щасливе дитинство без булінгу» – 178 вподобань
місце: Кагерманова Діана, 16.06.2014 року народження, с. Грузьке, Кролевецький р-н, Сумська обл., конкурсна робота «Мої долоньки проти булінгу!» – 176 вподобань
місце: Тімофєєв Тимур, 03.12.2012 року народження, с. Суботці, Знам’янський р-н, Кіровоградська обл., конкурсна робота «Стоп булінг!» – 48 вподобань
Переможці середньої групи (віком від 9 до 13 років):
місце: Марченко Діана, 31.01.2011 року народження, м. Трускавець, Львівська обл., конкурсна робота «Я проти булінгу!» – 440 вподобань
місце: Мошкіна Ганна, 07.05.2008 року народження, м. Нікополь, Дніпропетровська обл., конкурсна робота «Стоп! Скажи насильству ні!» – 218 вподобань
місце: Олійник Максим, 16.11.2008 року народження, м. Вінниця, конкурсна робота «Стоп булінг!» – 185 вподобань
Переможці старшої групи (віком від 14 до 17 років):
місце: Поладич Сніжана, 15.03.2005 року народження, м. Кролевець, Сумська обл., конкурсна робота «Я проти насилля!» – 257 вподобань
місце: Тягушева Єлизавета, 19.02.2005 року народження, м. Миколаїв, конкурсна робота «Stop Bullying!» – 174 вподобання
місце: Губарик Валентин, 05.02.2004 року народження, с. Цир, Любешівський р-н, Волинська обл., конкурсна робота «Не руйнуйте мій світ…» – 54 вподобання
Лавренюк Юлія, 31.10.2004 року народження, м. Ковель, Волинська обл., конкурсна робота «Стоп булінг!» – 54 вподобання
Щиро дякуємо усім учасникам конкурсу та нашому «народному журі» за небайдужість та участь у конкурсі! Окрема подяка дорослим, які підтримали дітей.

|
|
|
 |
|
 |
 |
Пілотний проєкт «Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення» |
 |
Про те, що в Україні реалізується пілотний проєкт «Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення», знають 18,2% підлітків, які взяли участь в опитуванні, проведеному в травні 2021 року молодіжним проєктом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні U-Report у співпраці з Координаційним центром з надання правової допомоги. Усього було опитано понад 700 респондентів з різних регіонів України віком від 12 до 19 років.
Загалом, станом на 25 травня цього року програма пройшла успішно у 147 випадках. Як свідчить практика, саме успішне проходження програми відновного правосуддя для неповнолітніх є реальною підставою для звільнення їх від відповідальності. 114 неповнолітніх за рішенням суду звільнені від кримінальної відповідальності, очікується рішення суду у 32-х провадженнях.
На запитання «Чи підтримуєте Ви основну ідею програми?» 19,4% опитаних підлітків відповіли: «Так, за будь-яких обставин». Понад 38% респондентів зазначили: «Так, але за умови щирого каяття та виховних заходів». А ось близько 40% підлітків, які взяли участь в опитуванні, підтримують ідею відновного правосуддя «у разі, якщо до правопорушення підштовхнули складні життєві обставини або воно вчинене з необережності чи без умислу». І лише 2% опитаних висловилися категорично: «За жодних обставин не підтримують».

|
|
|
 |
|
 |
|