Веб-портал міста Люботин » Головна » Що таке витяг з Державного земельного кадастру і як його отримати

 Що таке витяг з Державного земельного кадастру і як його отримати
Автор: Chekardina   Додано:12 червня 2014   Переглядів:3217   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 
 (голосів: 0)

Що таке витяг з Державного земельного кадастру і як його отримати


 З 1 січня 2013 року набув чинності Закон України «Про державний земельний кадастр», відповідно до якого документом, що посвідчує  право власності, стає свідоцтво на право власності, видане територіальним органом  Державної реєстраційної служби (Держреєстру). Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку – документ, що підтверджує наявність відомостей про земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та містить дані про площу земельної ділянки, цільове призначення, обмеження у використанні, склад земельних угідь та інші.

-   У яких випадках може знадобитися витяг з кадастру?
 
-   Витяг потрібен при проведенні практично усіх транзакцій з земельною ділянкою. Його може затребувати, наприклад, нотаріус при оформленні договору відчуження та оренди земельної ділянки, або при оформленні спадщини. Витяг знадобиться також, якщо ви, наприклад, захочете надати інформацію про ділянку потенційному покупцю, підтвердити йому своє право власності на землю.

 -   Яку інформацію містить витяг з земельного кадастру?
-   Законом «Про державний земельний кадастр» визначено, що витяг з  Державного  земельного  кадастру  містить усі відомості про  земельну  ділянку,  внесені  до Поземельної  книги – дані про площу земельної ділянки, обмеження на її використання, про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, її цільове призначення, склад земельних угідь тощо. Окрім витягу, потрібну інформацію з державного земельного кадастру можна отримати також у формі  довідок, що містять узагальнену інформацію про землі, або викопіювань з кадастрової карти (плану).

-   Якою є процедура отримання витягу? 
-   Якщо людина хоче отримати витяг з Державного земельного кадастру, щоби надати інформацію про свою земельну ділянку потенційному покупцю, вона іде до територіального відділу Держземагентства до державного кадастрового реєстратора, пише заяву про надання їй витягу. У реєстратора отримує й готовий документ. Для отримання витягу з Державного земельного кадастру заявнику або уповноваженій ним особі необхідно подати  Державному кадастровому реєстраторові:
1) заяву встановленої форми;
2) документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру.

Звернутися за отриманням витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку мають право наступні суб’єкти: 

 1) власники, користувачі земельної ділянки або уповноважені ними особи;

  2) спадкоємці (правонаступники - для юридичних осіб) осіб або уповноважені ними особи;

  3) особи, в інтересах яких встановлено обмеження, або уповноважені ними особи;

  4) органи державної влади, органи місцевого самоврядування для здійснення своїх повноважень, визначених законом;

  5) особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, для виконання зазначених робіт (за дорученням власника, користувача або набувача права на земельну ділянку);

  6) нотаріус за дорученням власника земельної ділянки під час вчинення правочину щодо неї;

  7) особа, якій належить речове право на земельну ділянку.

Розмір плати  за отримання витягу про земельну ділянку з Державного земельного кадастру становить 53 гривні.
-   Скільки часу буде потрібно, щоби отримати витяг з земельного кадастру?
-   Законом передбачено, що витяг з Державного земельного кадастру про  земельну  ділянку видається заявнику в день надходження заяви про його надання. Довідки та кадастровий план мають бути видані протягом  10 днів. Інакше, кадастровий реєстратор, який і має видати витяг, нестиме адміністративну відповідальність за порушення термінів – штраф у розмірі від 340 до 850 гривень. Загалом, наразі заявник  може сам відслідковувати, як виконується його заява. Національна кадастрова система дозволяє це зробити.  Громадянин написав заяву, наприклад, про отримання викопіювання з кадастрової карти (плану). Кадастровий реєстратор зареєстрував заяву, надавши їй індивідуальний вхідний номер. Цей номер і стає паролем для доступу до системи контролю за рухом заяв громадян. Вхід до цієї системи знаходиться на сайтах Держземагентства та Центру Державного земельного кадастру (ДЗК). Увівши свій пароль, увійшовши до системи, громадянин бачить, на якій стадії розгляду перебуває його заява.  

-   Чи може бути людині відмовлено в отриманні витягу з державного земельного кадастру?
-   Відмовити у наданні відомостей з Державного земельного кадастру можуть, якщо у кадастрі відсутні запитувані відомості, або якщо із заявою звернулася неналежна особа.
-   Який строк чинності витягу з державного земельного кадастру?

Відповідно до п. 178 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру” від 17.10.2012 року № 1051, Витяг з Державного земельного кадастру є дійсним протягом трьох місяців з моменту його видачі, крім витягу про земельну ділянку для оформлення права на спадщину, що видається спадкоємцям, та витягу з Державного земельного кадастру, що видається для підтвердження державної реєстрації земельної ділянки або внесення інших відомостей до Державного земельного кадастру, які є безстроковими.

 

Завідувач Другою державною нотаріальною конторою

Харківського району Харківської області Н.В.Омельницька Н.В.