Веб-портал міста Люботин » Головна » Пенсійний фонд інформує!

 Пенсійний фонд інформує!
Автор: Lubotin   Додано:30 вересня 2009   Переглядів:2539   Категорія - [Головна]
 
 (голосів: 1)

В Україні активно проходить процес реформування системи соціального забезпечення, і в першу чергу — в сфері пенсійного страхування. Основною метою цього процесу є створення сучасної системи пенсійного забезпечення, що дозволить надавати громадянам достойну, справедливу пенсію залежно від розміру заробітку та сплачених страхових внесків.

Надзвичайну активність у справі реформування пенсійної системи, як і належить, проявляє Пенсійний фонд України. Зокрема, в Пенсійному фонді створена сучасна інформаційна система – система персоніфікованого обліку. В цій системі накопичуються відомості про заробіток, дохід, внески та стаж застрахованих осіб. При виході людини на пенсію ці точні відомості будуть враховані, результатом чого буде відхід від політики “зрівнялівки” – кожний отримає пенсію відповідно до його внесків до Пенсійного фонду. При обчисленні пенсії будуть враховуватись ті періоди (місяці), за які до Пенсійного фонду надійшли страхові внески відповідно до фактичних витрат на зарплату

Звичайно, є логічним, що кожна людина, особливо передпенсійного віку, бажає і має право знайомитись з зібраною про неї інформацією. Зокрема, це дозволить кожному працюючому орієнтуватись в своїх потенційних пенсійних правах (чим більше внесків заплатив – тим на більшу пенсію можна розраховувати). Відповідним чином існує об’єктивна зацікавленість людини, щоб накопичена по ній інформація була правильною, тобто адекватною реально нарахованій зарплаті. Знайомство з відомостями персональної облікової картки якраз і є засобом, за допомогою якого кожен особисто може визначитись з відповідями на ці питання.

Через мережі інформаційних кіосків, які розташовані в районних приміщеннях Пенсійного фонду України, розширені можливості доступу застрахованих осіб та пенсіонерів до їх персональних даних, сформованих в базі даних системи персоніфікованого обліку та пенсійних справах.

Першочергове право доступу до інформаційних кіосків мають особи, які офіційно зареєстровані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, які свого часу заповнили відповідну “Анкету застрахованої особи” та одержали “Свідоцтво про загальнообов’язкове державне страхування”. Якщо за цих умов ви не отримали на екрані бажану для вас інформацію за будь-який період, починаючи з 2000 року, то це може означати, що ви не працюєте або роботодавець платить вам зарплату “в конверті”, не сплачуючи внески до Пенсійного фонду і не подаючи відповідні звіти.

Що робити людині, якщо вона не задоволена наданою інформацією (наприклад, на її думку інформація неповна, або неправильна). В такому випадку повинен працювати один з фундаментальних механізмів, який ініціюється самим фактом наявності системи персоніфікованого обліку, а саме механізм зворотного зв’язку застрахованої особи з роботодавцем (страхувальником). І якщо вона не задоволена інформацією (нагадаємо – розмір трудової пенсії буде залежати саме від даних персоніфікованого обліку), то особа може звернутися до свого роботодавця та звіритися з даними бухгалтерського обліку. За результатами таких звірок з’явиться можливість приведення даних персоніфікованого обліку до їх об’єктивного стану, в чому є очевидна зацікавленість і самої застрахованої особи, і Пенсійного фонду.

 

Управління Пенсійного фонду України

в Харківському районі