Веб-портал міста Люботин » Головна » Місячник профілактично-роз’яснювальної роботи щодо профілактики невиробничого травматизму на залізничному транспорті

 Місячник профілактично-роз’яснювальної роботи щодо профілактики невиробничого травматизму на залізничному транспорті
Автор: Chekardina   Додано:1 березня 2016   Переглядів:1419   Категорія - [Головна]
 
 (голосів: 0)

Місячник профілактично-роз’яснювальної роботи щодо профілактики невиробничого травматизму на залізничному транспорті

 

Залізничники б’ють на сполох: упродовж 2015 та на початку 2016 року значно зріс рівень невиробничого травматизму (травмування сторонніх осіб, які перебували на об'єктах магістралі), найжахливіше те, що серед травмованих і загиблих, кожна десята – дитина, віком до 16 років.

Станом на 24.02.2016 на підприємствах залізничного транспорту України (на станціях, перегонах, територіях підприємств) внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння з нього або інших видів впливу отримали травми різного ступеню важкості 94 сторонні залізничному транспорту особи, у тому числі 60 із смертельним наслідком. За аналогічний період 2015 року травмовано 56 осіб, з них 40 – травмовано смертельно.

Тому керівництво ПАТ «Укрзалізниця» в період з 01.03 по 01.04.2016 оголосило місячник профілактично-роз’яснювальної роботи щодо профілактики невиробничого травматизму на залізничному транспорті

Переважна більшість осіб травмуються на станціях та перегонах, в основному через ходіння по коліях під час руху поїзда, через прохід під рухомим складом або ж перехід колії у невстановленому місці, залазять на дах вагонів; піднімаються на опори електрифікованих ліній; торкаються до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки та інші.

І за кожним таким випадком стоїть грубе порушення «Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України». На жаль, як свідчить статистика, правилами нехтують і дорослі, і діти, батьки яких не застерігають їх щодо небезпеки, яку в собі таїть, здавалося б, зовсім безневинний перехід колії абиде або ж гра поблизу залізничного полотна, бажання перевірити наявність напруги в контактному дроті, або вихвалення перед однолітками, що я зможу  піднятись на дах вагону, а ти ні.

Залізниця створена, щоб приносити користь людині. Це зручний і затребуваний вид транспорту, яким користуються мільйони людей щодня.

Однак важливо пам'ятати, що залізничний транспорт – це зона підвищеного ризику, тому запорукою збереження життя і здоров’я є сумлінне дотримання правил безпеки громадян на залізничному транспорті України.

Досвідчені залізничники говорять, що всі інструкції і привила на залізничному транспорті написані кров’ю. Про це говорить і сумна статистика травмування на залізницях України.

Мабуть, і не кожний знає, що напруга в контактному проводі становить  3000 або 27000 вольт.

Після того як людина опинилася на даху потягу існує три варіанти розвитку події:

  • вона згорає заживо,
  • або ж травмується електричним струмом. Внаслідок чого падіння з висоти близько п’яти метрів, загорання, що супроводжується численними опіками тіла.
  • в рідких випадках може пощастити. Однак викладене в Інтернеті відео або  «selfie»  провокує екстремалів повторити «подвиги», а непереборний стереотип мислення «Лихо може статись з ким завгодно, тільки не зі мною» знову зіграє злий жарт…

Тому  запам’ятайте - підніматися на дахи поїздів, локомотивів та вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних вишок тощо категорично заборонено. Про це зазначено у Правилах безпеки громадян на залізничному транспорті України.

Чимало людей травмується через ігнорування заборонних показань світлової та звукової сигналізації та інших звукових сигналів, ходіння по коліях. Нерідко діти не помічають наближення поїзда, оскільки розмовляють по телефону чи слухають музику у навушниках.  Машиністи поїздів навіть при застосуванні екстреного гальмування у багатьох випадках не можуть запобігти травмуванню, адже потяг не може різко зупинитися через  великий гальмівний шлях до двох кілометрів.

Особливої популярності останнім часом набуває нове хобі серед підлітків  –так званий зачепінг, який пов`язаний з проїздом у місцях не пристосованих для цього. Простіше кажучи – катання на поїздах з зовнішньої сторони вагона. Аби полоскотати нерви, підлітки чіпляються на електрички та потяги. Тримаючись за зовнішні поручні, або ж сидячи просто на даху, екстремали проїжджають декілька зупинок. Але прикро, що самі зачепери не усвідомлюють небезпеки такого виду розваг. Адже існує ймовірність падіння з  рухомого  складу  і травмування чи навіть загибелі любителів цього хобі.

На жаль, понад 90 % 15–17-річної учнівської молоді в Україні має досвід вживання алкоголю, майже 60 % підлітків кілька разів перебували в стані сп’яніння. Що ж насправді тягне за собою стан сп'яніння? Він викликає зміну поведінки людини, вона стає непередбачуваною та небезпечною для суспільства  Тому, що саме в ситуаціях, пов’язаних з ризиком і небезпекою, вони можуть викинути свою енергію і пережити почуття азарту, куражу. Такі “герої” не переносять нудьги. Підлітки хваляться перед своїми однолітками своєю «сміливістю», «вседозволеністю», а потім смертельно травмуються  або  отримують важкі травми.

Смерть або ж каліцтво на все життя. Фінал дитячих пустощів на залізниці зазвичай сумний.

Дорогі мешканці Люботина! Дотримуйтесь правил безпеки на залізничному транспорті самі та розказуйте про небезпеку дітям! Не піддавайте своє життя небезпеці, оберігайте себе і своїх друзів від нещасних випадків.
Дотримуючись «Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України», ви збережете своє життя!

 

Помічник начальника ВП «Моторвагонне депо Люботин» з охорони праці

                                                                   Безрукавий В.А.