Веб-портал міста Люботин » Головна » 15 березня – Всесвітній день захисту прав споживачів

 15 березня – Всесвітній день захисту прав споживачів
Автор: Svetlana   Додано:15 березня 2017   Переглядів:657   Категорія - [Головна]
 
 (голосів: 0)

Кожного року 15 березня весь світ відзначає День захисту прав споживачів, проведення якого рішенням ООН затверджено з нагоди річниці виступу президента США Джона Ф. Кеннеді у Конгресі в 1962 році, де були проголошені основні права споживачів.

В Україні питання захисту прав споживачів  регулюються Законом України «Про захист прав споживачів», Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України та іншими нормативно-правовими актам.

Споживачем визнається фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.

Споживачі мають право на:

1) захист своїх прав державою;

2) належну якість продукції та обслуговування;

3) безпеку продукції;

4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію;

5) відшкодування шкоди (збитків), завданих продукцією неналежної якості;

6) звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав тощо.

При придбанні товару належної якості споживач має право: 

1. Протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний. Обмін провадиться, якщо товар не використовувався, збережено  його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172. До цього переліку відносяться: продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни; парфюмерно-косметичні вироби; пір’яно-пухові вироби;  дитячі іграшки м’які; дитячі іграшки гумові надувні та інше.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Вимоги споживача пред’являються, на вибір споживача:

-  продавцеві за місцем купівлі товару;

-  виробникові;

- підприємству, що задовольняє зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача. 

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою статті 8 Закону) зобов’язані створювати (мати) обмінний фонд товарів.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

З нагоди Всесвітнього Дня захисту прав споживачів бажаємо мешканцям міста Люботин  купувати якісну продукцію, отримувати якісні послуги і бути активнішими у захисті своїх прав. Пам`ятайте, що для оформлення звернення чи скарги необхідна наявність розрахункового документа, який засвідчує факт купівлі продукції та найменування суб’єкта господарювання і його адреса.

Нагадуємо, що для отримання первинної та вторинної правової допомоги громадяни завжди можуть звернутися до Люботинського бюро правової допомоги, яке знаходиться за адресою: м. Люботин, вул.Слобожанська, 41-2. Тел.: 741-40-32.