Урядові програми для бізнесу: нові можливості отримання гранту
Автор: Lubotin   Додано: 22 травня 2024   Переглядів:32   Категорія - [Головна]
 

Урядові програми для бізнесу: нові можливості отримання гранту



У рамках державної підтримки малого та середнього бізнесу Кабінет Міністрів України вніс зміни до порядку надання грантів за програмами "Власна справа" та "Грант для ветеранів". Відповідна постанова №491 від 26 квітня 2024 року набула чинності 4 травня поточного року.

Ключові нововведення:
  • збільшення максимального розміру мікрогранту на 100% (до 500 тис. грн) для отримувачів, які зареєстровані та провадять чи планують провадити підприємницьку діяльність у Харкові та Харківській області.
  • у тих, хто подає заяву на участь у програмі «Власна справа», з’явилася можливість отримання мікрогранту 75000 грн – він розрахований на фізичних осіб, які зобов’язуються зареєструватися як ФОПи (без обов’язкової вимоги до кількості створюваних робочих місць);
  • доповнено перелік відомостей, що вносяться отримувачами мікрогрантів у заяву, даними про відношення до категорій осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб та відміткою про неналежність до національних публічних діячів;
  • до кола учасників програми (Гранти для ветеранів) додано ветеранів з добровольчих формувань;
  • введено нові вимоги до робочих місць: на них не можна приймати працівників, які протягом 180 днів до моменту працевлаштування перебували у трудових відносинах з отримувачем гранту;
  • у грантоотримувачів з’явилася можливість підтвердити сплату податків та єдиного внеску, надавши відповідні відомості Державному центру зайнятості;
  • учасники програм можуть відкликати свою заяву до ухвалення Державним центром зайнятості рішення про надання гранту або відмову;
  • у випадку необхідності повернення коштів отримувачам грантів надано можливість розстрочення пропорційно сумі, яку треба повернути;
  • поліпшено умови використання коштів мікрогранту – визначено випадки, які не вважатимуться нецільовим використанням коштів.
 
Довідково: «З початку дії проєкту «єРобота» на Харківщині є 423 переможці програми «Власна справа». Грантами для ветеранів скористалися 10 осіб. Загалом на підтримку бізнесу в області за грантовими програмами залучено майже 87 млн грн»
 
Більше про програми «Власна справа» - http://surl.li/tgoeq «Грант для ветеранів та членів їх сімей» - http://surl.li/tgofi
Грантова підтримка – це унікальна можливість отримати кошти на створення і розвиток бізнесу.
Консультацію з питань дії грантових програм можна отримати у фахівців Люботинського відділу Харківської філії Харківського обласного центру зайнятості: м. Люботин, вул. Слобожанська, 23, тел. (057)765-30-82, 0509138185, 0954225387.

 




 Праця неповнолітніх
Автор: Lubotin   Додано: 22 травня 2024   Переглядів:19   Категорія - [Головна]
 

Праця неповнолітніх

У нелегкі часи, які переживає зараз наша країна у зв’язку з російською військовою агресією, багато неповнолітніх українців, бажаючи допомогти своїм родинам і країні, намагаються працевлаштуватися, шукають роботу.

Праця неповнолітніх

Праця неповнолітніх


   Це цілком можливо, адже неповнолітні особи у трудових правовідносинах прирівнюються у правах до повнолітніх, а в галузі охорони праці, робочого часу, відпусток та деяких інших умов праці користуються пільгами, встановленими законодавством України.
Дитяча праця – наймана праця осіб, які не досягли віку трудової дієздатності. У Законі України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 року № 2402-III зазначено, що дитиною є особа віком до 18 років. Також статтею 187 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що неповнолітніми є особи, що не досягли вісімнадцяти років.
     Враховуючи вимоги статей 51 та 188 КЗпП праця осіб молодше 14 років взагалі не допускається ні за яких умов.
На законодавчому рівні Міжнародна організація праці ухвалила Конвенцію від 17.06.1999 № 182 «Про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці» (далі – Конвенція № 182), яка була ратифікованою Законом України від 05.10.2000 N 2022-III і таким чином стала частиною національного законодавства України.
    Відповідно до статті 3 Конвенції № 182, «найгірші форми дитячої праці» включають:
  1. усі форми рабства або практику, подібну до рабства, як наприклад, продаж дітей та торгівля ними, боргова кабала та кріпосна залежність, а також примусова чи обов'язкова праця, включаючи примусове чи обов'язкове вербування дітей для використання їх у збройних конфліктах;
  2. використання, вербування або пропонування дитини для заняття проституцією, виробництва порнографічної продукції чи для порнографічних вистав;
  3. використання, вербування або пропонування дитини для незаконної діяльності, зокрема, для виробництва та продажу наркотиків, як це визначено у відповідних міжнародних договорах;
  4. роботу, яка за своїм характером чи умовами, в яких вона виконується, може завдати шкоди здоров'ю, безпеці чи  моральності дітей.
    Процедура прийняття на роботу неповнолітнього загалом не відрізняється від процедури прийняття на роботу інших категорій працівників, але має певні особливості, про які доцільно знати як підліткам, так і роботодавцям. Необхідно пам’ятати, що такій особі має виповнитись щонайменше 16 років, в іншому випадку вимагається обґрунтувати необхідність прийняття такої особи на роботу та до особової справи працівника долучити:
1.копію свідоцтва про народження (замість паспорта),
2.згоду одного з батьків або особи, що його замінює – якщо особі від 14 до 16 років;
3.документ, який підтверджує, що особа буде виконувати роботу у вільний від навчання час – якщо особі від 14 до 15 років.
     Пунктом 5 частини 1 статті 24 КЗпП встановлено, що з неповнолітніми працівниками трудові договори обов’язково укладаються в письмовій формі.
    За загальним правилом, випробування під час прийняття на роботу осіб, які не досягли вісімнадцяти років, не встановлюється.     
   Проте в період дії воєнного стану умова про випробування працівника під час прийняття на роботу може встановлюватися для будь-якої категорії працівників. Встановлення випробувального строку не є обов’язком роботодавця, це його право.
   Потрібно не забувати, що обов’язковою умовою прийняття на роботу неповнолітніх є проходження попереднього медичного огляду (стаття 191 КЗпП та стаття 11 Закону України «Про охорону праці»).
    Також для неповнолітніх працівників враховуючи вимоги 51 КЗпП встановлено скорочену тривалість робочого часу, а саме:
  • 16–18 років – до 36 годин на тиждень
  • 15–16 років – до 24 годин на тиждень
  • учні 14–15 років (під час канікул) – до 24 годин на тиждень
Якщо у вас працюють учні протягом навчального року, максимальна тривалість їхнього робочого часу удвічі менша:
  • 16–18 років – до 18 годин на тиждень
  • 15–16 років – до 12 годин на тиждень
  • 14–15 років – до 12 годин на тиждень.
    При цьому, заробітна плата працівникам молодше вісімнадцяти років при скороченій тривалості щоденної роботи виплачується в такому ж розмірі, як працівникам відповідних категорій при повній тривалості щоденної роботи.
    Підлітки не можуть працювати у небезпечних і шкідливих умовах, під землею, на теплових і атомних електростанціях, на нафто- і газовидобувних підприємствах та інших роботах із Переліку важких робіт і робіт зі шкідливими і небезпечними умовами праці. Їх не можна залучати до нічних (з 22:00 до 6:00), понаднормових робіт і робіт у вихідні дні.
    Працівники до 18 років також не можуть переміщувати та підіймати речі вагою більше граничних норм (стаття 11 Закону України «Про охорону праці»). Крім того, вантажна робота обмежується за часом – не більше однієї третини робочого часу. Іншими словами, якщо працівник працює 7 годин на день, то вантажна робота не повинна тривати більше 2,3 години.
   Відповідно до статті 6 Закону України «Про відпустки» особам віком до вісімнадцяти років надається щорічна основна відпустка тривалістю 31 календарний день.
   При цьому, щорічні відпустки працівникам віком до вісімнадцяти років надаються у зручний для них час. У перший рік роботи надаються за їх заявою до настання шестимісячного строку безперервної роботи на підприємстві (стаття 195 КЗпП).
   Звільнення неповнолітніх осіб відбувається за загальними правилами трудового законодавства, але звільнення з ініціативи роботодавця допускається, крім додержання загального порядку звільнення, тільки за згодою районної (міської) служби у справах дітей (стаття 198 КЗпП).

 




 Герої не вмирають.
Автор: Lubotin   Додано: 21 травня 2024   Переглядів:32   Категорія - [Головна]
 

Герої не вмирають.

Вадим Меглій.

 

Жорстока війна триває. Знавіснілий агресор лютує на нашій землі, посилюючи обстріли мирних міст і сіл та тероризуючи мирне населення. Наші мужні захисники продовжують нелегкий бій із бездушним ворогом, зупиняють його, віддаючи своє безцінне життя за свободу і незалежність України. І все більше горя стає на нашій землі. І нестерпно усвідомлювати, що кращі сини країни йдуть у вічність, розбиваючи на шматки серця своїх рідних та близьких, залишаючи назавжди пекучий біль і гіркий смуток в житті тих, хто їх любив.

Болюча звістка надійшла до міської громади. Смертю хоробрих від поранень, несумісних із життям, загинув Вадим Меглій, 1981 р.н., біля населеного пункту Новодарівка Пологівського району Запорізької області.

Вадим із перших днів війни вступив до лав добровольчого формування Люботинської міської територіальної громади № 1 «Варта»,  і в складі команди проводив необхідні заходи для оборони та захисту населення міської громади. Із лютого 2023 року сержант Вадим Меглій cамовіддано й героїчно захищав Україну командиром бойової машини механізованого відділення механізованого взводу військової частини.

Словами неможливо загоїти в серці болючу рану від втрати найріднішої людини. У цю гірку мить ми поділяємо горе сім’ї полеглого воїна, глибоко сумуємо і схиляємо голову в скорботі.

Вічна слава і світла пам’ять Герою.

Герої на вмирають.

Похорони Вадима пройдуть на Гиївському кладовищі сьогодні, 21 травня, з 12:00 год. 

Ми не забудемо і не пробачимо!

 




 Відключення електропостачання
Автор: Lubotin   Додано: 21 травня 2024   Переглядів:22   Категорія - [Головна, Відключення електропостачання]
 

Відключення електропостачання

з 24.05.2024 09:00:00 по 24.05.2024 16:00:00


- Харківський р-н, м.Люботин, в-дІндустріальний б.4; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дКленовий б.2; б.4; б.6; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Індустріальна б.4; б.6; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Клинова б.13; б.15; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Петрівська б.1/1; б.10; б.11; б.12; б.12А; б.13; б.14; б.15/1; б.16; б.17А; б.18; б.19; б.2; б.21/1; б.3/2; б.4/3; б.5/5; б.6/2; б.8; б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Володимира Захарченка б.3; б.4; б.4А; б.5; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Дубового б.3; б.4; б.6; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Петрівський б.1; б.11; б.2/4; б.7; б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Світлий б.3; б.4; б.7; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Сумський б.2; б.3; 
- Харківський р-н, м.Люботин м-нСоборний; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дДепутатський б.3; б.4; б.5; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дКаховський б.3; б.4; б.6; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дСтарошкільний б.4; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дШкільний б.3; б.4; б.5; б.6; б.7; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Деповська б.71/1; б.75/2; б.77; б.79; б.81; б.83; б.85/1; б.87/2; б.91/20; б.93/27; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Магістральна б.24; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Шкільна б.1; б.10; б.11/19; б.12; б.13; б.14; б.15; б.16; б.18; б.20/21; б.22; б.4; б.5; б.6; б.7/1; б.8; б.9/12; 
- Харківський р-н, м.Люботин, м-нСоборний б.1; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Бібліотечний б.10; б.13; б.15; б.16; б.16/1; б.17; б.18; б.23; б.23А; б.25; б.4; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Старо-Шкільний б.3; б.3А; б.4; б.5; б.6; б.7; б.8; 

 




 ЦНАП інформує
Автор: Lubotin   Додано: 20 травня 2024   Переглядів:66   Категорія - [Головна]
 

ЦНАП інформує:

Оновлюйте облікові дані в усіх ЦНАПах України

ЦНАП інформує


18 травня 2024 р. набули чинності зміни до Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". 

    Тож військовозобов’язані українці віком 18–60 років протягом 60 днів мають оновити облікові дані. Зробіть це в ЦНАПі, щоб не стояти в чергах та швидко й зручно виконати норму закону без відвідування ТЦК. Мінцифра розробила електронний функціонал для ЦНАПів, який значно спростить процес і розвантажить ТЦК.
   Військовозобовʼязаний українець чи українка приходить до ЦНАПу, надає актуальні дані про себе та підтверджує їх, адміністратор вносить дані в електронну систему, заявник отримує витяг з печаткою і підписом адміністратора ЦНАПу про актуалізацію даних.
 
 
Тож чекаємо від сьогодні в ЦНАПі, найближчий знаходьте на мапі  . (https://center.diia.gov.ua/mapa-centriv-so-pracuut-pid-cas-vijni-2)
Детальна інструкція — на інфографіці. Збережіть собі та поділіться з друзями.

 




 «Моя податкова»
Автор: Lubotin   Додано: 20 травня 2024   Переглядів:24   Категорія - [Головна]
 

«Моя податкова»

Відомості про доходи можна отримати за допомогою мобільного застосунку

 

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору можна скористатися мобільним застосунком «Моя податкова». Завантажити застосунок можна на мобільний телефон на платформі iOS (в App Store) та на платформі Android (в Google Play).

Вхідна ідентифікація користувача відбувається за допомогою файлового або хмарного кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Для отримання відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору необхідно в розділі «Послуги» обрати пункт «Отримати відомості про суми виплачених доходів» та в екранній формі запиту вказати бажаний період.

Результат виконання запиту формується протягом 5 хвилин.

Переглянути та завантажити довідку про доходи можна у розділі «Повідомлення» мобільного застосунку.

 




 Головне управління ДПС у Харківській області інформує
Автор: Lubotin   Додано: 20 травня 2024   Переглядів:24   Категорія - [Головна]
 

Головне управління ДПС у Харківській області інформує

Задекларуйте доходи та отримайте податкову знижку



Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (далі -  ПКУ) визначено право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування.

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначений відповідно до п.166.3 ст.166 ПКУ:

- частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом;

- сума  коштів/вартість майна, перерахованих неприбутковим організаціям, що не перевищує 4% суми його загального оподатковуваного доходу за звітний рік;

- оплата за навчання у вітчизняних закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти;

- страхові платежі за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески у рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- оплата допоміжних репродуктивних технологій; 

- оплата державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- сплата за переобладнання транспортного засобу на біопаливо; 

- сплата видатків на будівництво (придбання) доступного житла, у т.ч. на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним;

- орендна плата за договором оренди житла ВПО (податкова знижка за такими витратами надається виключно за умови, що він та/або члени його сім'ї першого ступеня споріднення:

не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Розмір такої знижки не може перевищувати за календарний рік 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року;

- придбання акцій/інших корпоративних прав, емітентом яких є юридична особа -  резидент Дія Сіті, що набула такого статусу згідно з  Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", за умови що такі витрати були понесені до набуття емітентом статусу резидента Дія Сіті.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року. 

 




 День жалоби
Автор: Lubotin   Додано: 20 травня 2024   Переглядів:40   Категорія - [Головна]
 

День жалоби


20 травня у Харківській області оголошено День жалоби

 

Окупанти внаслідок обстрілів сіл Ківшарівка, Новоосинове Куп’янської громади та Малоданилівської громади забрали життя 11 людей. Серед загиблих — вагітна жінка. Вічна пам‘ять всім безневинним жертвам цієї війни




 Із 30 громад України Харківщина представлена командою Люботинської міської громади
Автор: Lubotin   Додано: 16 травня 2024   Переглядів:90   Категорія - [Головна]
 

Із 30 громад України Харківщина представлена командою Люботинської міської громади

для навчання за міжнародною програмою U-LEAD з Європою в медичній сфері!

 



Так, навчання щодо управління охороною здоровʼя в громаді стартувало 14 травня.
До участі в навчанні координаторами програми U-LEAD відібрано профільного заступника Люботинського міського голови Вячеслава Рубана, директорів КНП «Люботинська міська лікарня» Олену Кандаурову та КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Олега Чухена. 
Протягом 7 тижнів наша команда вивчатиме програму, що охоплює питання стратегічного підходу у плануванні розвитку закладів охорони здоровʼя, надання якісних медичних послуг в громаді та вдосконалення координації між всіма сторонами надання медичних послуг в громаді, зокрема, власником закладів, первинною та спеціалізованою ланками медичної допомоги та пацієнтом безпосередньо. 
Важливо, що з-поміж загальної кількості 30 громад-учасників, Харківщина представлена саме нашою громадою. А участь в таких масштабних міжнародних навчальних програмах відкриває можливості для підвищення спроможності надання якісних послуг мешканцям громади та побудови комплексної взаємодії між усіма учасниками процесу надання та отримання медичних послуг. 

 




 Старт проєкту “Міста Нуль Відходів в Україні” за підтримки програми LIFE.
Автор: Lubotin   Додано: 16 травня 2024   Переглядів:32   Категорія - [Головна]
 

Старт проєкту “Міста Нуль Відходів в Україні” за підтримки програми LIFE.

Місто Люботин бере участь у проєкті “Міста Нуль Відходів в Україні” за підтримки програми LIFE.



1 травня в Україні розпочався проєкт “Міста  Нуль Відходів в Україні” за фінансової підтримки LIFE Programme Європейського Союзу, який має на меті підтримати органи місцевого самоврядування під час впровадження нових вимог законодавства у сфері управління відходами.
Автором та реалізатором проєкту є ГС “Український Альянс Нуль Відходів” за координації Науково-дослідної установи “Лабораторія Ландшафту м. Гімарайш — Асоціація сприяння сталому розвитку” (Португалія).
Бенефіціарами проєкту є чотири міста України - Луцьк, Херсон, Покровськ (Донецька область) та Люботин (Харківська область), які протягом чотирьох років спільно з партнерами будуть працювати над побудовою сталої системи управління відходами для досягнення статусу “Міста Нуль Відходів”.
Європейськими партнерами українських міст у проєкті виступили муніципалітети м. Гімарайш (Португалія), м. Оейраш (Португалія), м. Кармігнано (Італія), а також Гамбурзький інститут інновацій, захисту клімату та циркулярної економіки (HiiCCE) (Німеччина), ГО “Zero Waste Europe” (Бельгія) та ГО “Zero Waste Italy” (Італія). Мережа європейських міст Eurocities та їх пілотний проєкт “Стала відбудова українських міст” сприяла створенню консорціуму цього проєкту.
Впровадження активностей проєкту на місцях буде підтримано українськими громадськими організаціями, а саме: ГО “Нуль відходів Луцьк”, ГО “Екологічні новини”, ГО “Нуль відходів Маріуполь” та ГО “Нуль відходів Харків”.
Перед представниками українських міст, командою та партнерами проєкту стоять наступні завдання:
  • оцінити поточний стан системи управління відходами в чотирьох українських громадах-учасниках проєкту;
  • посилити інституційну спроможність органів місцевого самоврядування українських громад за допомогою комплексного навчання;
  • робити стратегії управління відходами, які базуються на принципах “Нуль Відходів” для чотирьох українських громад для забезпечення довгострокового планування;
  • реалізувати інфраструктурні пілотні проєкти в чотирьох українських містах, які сприятимуть розвитку сталої системи поводження з відходами в громадах, а також можуть бути масштабовані та відтворені іншими українськими містами та громадами.
Консорціум проєкту поєднує в собі практичні знання та досвід європейських муніципалітетів, експертизу науково-дослідних установ та громадських організацій, що забезпечить досягнення цілей проєкту.
Результатами проєкту стануть: розроблені стратегії управління відходами для чотирьох українських міст, інституційно-спроможні громади для їх реалізації, запущені пілотні інфраструктурні проєкти, а також налагоджене співробітництво між українськими та європейськими містами-учасниками.
Проєкт співфінансується Європейським Союзом. Погляди та думки, висловлені в цій публікації, належать виключно автору(ам) і не обов'язково відображають погляди Європейського Союзу або CINEA. Ані Європейський Союз, ані орган, що надав фінансування, не несуть за них відповідальності.

 




 Звільнення мобілізованих підприємців від оподаткування
Автор: Lubotin   Додано: 16 травня 2024   Переглядів:22   Категорія - [Головна]
 

Звільнення мобілізованих підприємців від оподаткування

Повідомлення Головного управління ДПС у Харківській області

 

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 р. №225 (далі – Порядок) визначено алгоритм дій для підтвердження резидентами можливості чи неможливості своєчасного виконання, зазначених вище обов'язків і затверджено перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента.

Для отримання звільнення підприємець подає заяву в довільній формі та копію військового квитка або копію документа, який засвідчує зарахування особи на військову службу в період мобілізації (наприклад, витяг із наказу командира військової частини).

Подати документи потрібно до органу ДПС, у якому підприємець зареєстрований платником, упродовж 10 днів після звільнення зі служби.

У разі, якщо внаслідок отриманих поранень підприємець проходив лікування та/або реабілітацію, заяву та копії документів треба подати протягом 10 днів після закінчення зазначених процедур

 




 До уваги суб’єктів господарювання!
Автор: Lubotin   Додано: 16 травня 2024   Переглядів:30   Категорія - [Головна]
 

До уваги суб’єктів господарювання!

Щодо приведення у відповідність основних видів діяльності

 

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що з метою забезпечення достовірності інформації в базах даних ДПС звертається до платників податків з питання щодо приведення у відповідність основного виду діяльності юридичної особи та фізичної особи – підприємця, заявленого при державній реєстрації (згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 Національного класифікатора України) (далі – КВЕД ДК 009:2010), фактичному виду діяльності, що здійснюється суб’єктом господарювання. 

Класифікацію видів діяльності КВЕД ДК 009:2010 затверджено наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457 (із змінами та доповненнями) (далі – Наказ №457).

Звертаємо увагу, що абзацом другим розділу 1 Наказу № 457 визначено, що основне призначення Класифікації видів економічної діяльності – визначити та кодувати основні та другорядні види економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців. 

Основний вид економічної діяльності – це вид діяльності суб’єкта, на який припадає найбільший внесок у валову додану вартість (або інший визначений критерій).

Другорядні види економічної діяльності – це будь-які інші (крім основного) види економічної діяльності.

Звертаємо увагу, що внесення змін до облікових даних юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру згідно із вимогами Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» та відповідно до статей 64 та 66 Податкового кодексу України.

 




 Головне управління ДПС у Харківській області проводить конкурс
Автор: Lubotin   Додано: 16 травня 2024   Переглядів:29   Категорія - [Головна]
 

Головне управління ДПС у Харківській області проводить конкурс

Конкурс з формування Єдиного реєстру суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави на 2024 рік

 

 

Головне управління ДПС у Харківській області проводить конкурс  з формування Єдиного реєстру суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить  у власність держави на 2024 рік.

До Єдиного реєстру включаються суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, що є юридичними особами та платниками податку на додану вартість здійснюють реалізацію майна шляхом проведення біржових торгів (аукціонів) або через роздрібну торгівельну мережу.

Для участі в конкурсі суб’єкти господарювання (юридичні особи платники податку на додану вартість) подають такі документи:

- заяву про включення до Єдиного реєстру із зазначенням вартості власного капіталу, кількість працівників, наявність офіційної сторінки або електронної адреси в мережі Інтернет;

- копію установчого документа, засвідчену суб’єктом господарювання;

- копію ліцензії на право здійснення окремих видів господарської діяльності (за наявністю);

- довідку про власні складські приміщення або копію договору оренди складських приміщень у тому регіоні, де подається заява;

- копію документів, які підтверджують можливість проведення біржових торгів (свідоцтво про реєстрацію (акредитацію) члена біржі, власника біржового місця, брокерської контори);

- баланс або фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва та звіт про фінансові результати за останній звітний період, що передує даті подачі документів.

  Документи для  участі  у  конкурсі приймаються протягом року. 

 Засідання комісії відбудеться по мірі надходжень заявок,  за адресою: вул. Пушкінська (вул. Григорія Сковороди), буд. 46, м. Харків, 61166. 

 Довідки за телефоном: (057)702-85-57.

 




 Головне управління ДПС у Харківській області інформує
Автор: Lubotin   Додано: 16 травня 2024   Переглядів:21   Категорія - [Головна]
 

Головне управління ДПС у Харківській області інформує

Податкова знижка при переобладнанні транспортного засобу



 

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що згідно з п.п. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

Копії зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (п.п. 166.2.2. п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року № 607 (із змінами), відповідно до п. 13 якого після переобладнання транспортного засобу власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження. За результатами такого оцінювання видається:

сертифікат відповідності – для переобладнаних автобусів та транспортних засобів, які переобладнані (за винятком транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива) суб’єктом господарювання, що має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;

акт технічної експертизи або сертифікат відповідності – для транспортних засобів, що переобладнані в індивідуальному порядку, а також для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива.

Фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи на податкову знижку до 31 грудня 2024 року включно. 

 




 Місцева ініціатива
Автор: Lubotin   Додано: 16 травня 2024   Переглядів:23   Категорія - [Головна]
 

Місцева ініціатива



Інформаційна кампанія з популяризації механізмів залучення та участі громадян в межах проєкту «Дослідження участі громадськості у процесах прийняття владних рішень у партнерських громадах Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Що це таке та чим передбачено її застосування?

Місцева ініціатива – це форма безпосередньої участі членів територіальної громади в місцевому самоврядуванні.

 

Місцева ініціатива — це можливість мешканців громади самостійно підготувати проєкт рішення, який обов’язково розглядається на сесії відповідної ради.

 

Правова підстава застосування: прямо передбачена статтею 9 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

 

Члени територіальної громади мають право ініціювати розгляд у раді (в порядку місцевої ініціативи) будь-якого питання, віднесеного до відання місцевого самоврядування.

 

Це можуть бути питання щодо земельних відносин, соціальних, адміністративних, освітніх, медичних послуг тощо.

Наприклад, ініціативи про створення комунального центру реабілітації ветеранів, недопущення забудови міста, висадження дерев вздовж вулиці, розвиток транспортної інфраструктури, проведення ремонту освітнього закладу тощо.

Місцеві ініціативи також можуть стосуватися складу комісій ради. Наприклад, можна вносити пропозиції щодо змін до персонального складу комісії та виключення певного депутата, якщо мешканці громади йому не довіряють. Фактично через місцеві ініціативи мешканці громади можуть готувати проєкти рішень, як це роблять депутати, і які обов’язково мають розглядатися на сесії ради.

 

Процедура подання, кількість потрібних підписів та документів встановлена у Статуті громади або в Положенні про місцеву ініціативу.

 

Порядок внесення місцевої ініціативи на розгляд ради визначається представницьким органом місцевого самоврядування або статутом територіальної громади.

 

Місцева ініціатива, внесена на розгляд ради у встановленому порядку, підлягає обов'язковому розгляду на відкритому засіданні ради за участю членів ініціативної групи з питань місцевої ініціативи.

 

Рішення ради, прийняте з питання, внесеного на її розгляд через місцеву ініціативу, обнародується в порядку, встановленому представницьким органом місцевого самоврядування або статутом територіальної громади.

 

У період воєнного стану цей інструмент участі є доступним для мешканців громад навіть у ситуації, якщо засідання ради не є гласним. Питання ініціативної групи попередньо вноситься в порядок денний засідання, повідомляється про день засідання й обов’язково обговорюється всіма членами ради за участі цієї групи.

 




 16 травня всенародне свято – День вишиванки.
Автор: Lubotin   Додано: 15 травня 2024   Переглядів:29   Категорія - [Головна]
 

16 травня всенародне свято – День вишиванки.

Одягни вишиванку, і хай увесь світ бачить, яка сильна й прекрасна Україна!

 

16 травня всенародне свято – День вишиванки. Щороку у третій четвер травня в Україні відзначається самобутнє національне свято – День вишиванки. Саме цього дня українці одягають вишиті сорочки, які є визнаною візитівкою України в світі.

Це свято започатковане у 2006 році не для пафосу, воно є нагадуванням, що вишиванка – це частина життя українців, це символ єднання, гідності та пам’яті роду. Із давніх-давен український народ ставився до вишиванки, як до родинної реліквії, що передавалася з покоління в покоління та береглася, як найвища святиня.

Сама вишиванка набуває все більшої популярності в світі: відомі модельєри все частіше використовують її елементи у модному вбранні.

Крім Дня вишиванки, українці охоче одягають національний одяг на інші великі свята – День Незалежності, День Конституції,  День прапора, Великдень та Різдво.

А сьогодні вишиванка – це духовна броня України, це код нації вільних і нескорених людей.

Дякуємо захисникам, які відстоюють національну ідентичність, свої родини, рідну землю,  за можливість одягати вишиванку.

Ми сильні, бо ми єдині!

Святкуймо День вишиванки разом!

 




 Увага! Онлайн-опитування
Автор: Lubotin   Додано: 15 травня 2024   Переглядів:26   Категорія - [Головна]
 

Увага! Онлайн-опитування



Щодо доступності публічних послуг у сфері соціального захисту населення

Анкети для проведення онлайн-опитування стосовно доступності публічних послуг у сфері соціального захисту населення розміщені за посиланням։

 

https://nssu.gov.ua/socialni-poslugi/dostupnist-publichnykh-posluh?v=6639d015bf228

 




 Відключення електропостачання з 15.05.2024 09:00:00 по 15.05.2024 17:00:00 та 16.05.2024 р.
Автор: Lubotin   Додано: 13 травня 2024   Переглядів:34   Категорія - [Головна, Відключення електропостачання]
 

Відключення електропостачання

Відключення електропостачання з 15.05.2024 09:00:00 по 15.05.2024 17:00:00

- Харківський р-н, м.Люботин, в-дГагаріна
б.1; б.1/3; б.11; б.2; б.3; б.4; б.5; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дМіжкооперативний
б.6/А; б.7; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дМар’янівський
б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Гагаріна
б.10; б.11Б; б.12; б.14; б.15/4; б.16/34; б.17; б.17А; б.18/36; б.19; б.6; б.6/А; б.6А; б.8; б.9; б.9, кв.1; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Кооперативна
б.17/20; б.17Б; б.18/1; б.19/15; б.20; б.21; б.21А; б.22; б.23; б.23/25; б.24; б.26; б.28; б.30; б.32; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Міжкооперативний
б.4; б.5; б.5, кв.1; б.5А; б.6; б.7, кв.1; б.7, кв.2; б.7, кв.3; б.7, кв.4; б.8/5; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Некрасова
б.11; б.12; б.13; б.14; б.16; б.18; б.3; б.5; б.6; б.7; б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Осипенка
б.4А; б.6/1; б.7; б.9; 

Відключення електропостачання з 15.05.2024 09:00:00 по 15.05.2024 17:00:00
- Харківський р-н, м.Люботин, в-д92-ї бригади ім. Івана Сірка
б.3; б.4; б.6; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дЛуговий
б.1; б.11; б.13; б.14; б.15; б.15А; б.17; б.19; б.2; б.21; б.22; б.22А; б.25; б.5; б.5/6; б.6А; б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дМирний
б.3; б.5; б.7; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дУкраїнський
б.3; б.4; 
- Харківський р-н, м.Люботин, в-дХолодногірський
б.10/2; б.3; б.4; б.5; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Слобожанська
б.136А/87А; б.138; б.140; б.142; б.143А; б.144; б.145; б.146; б.147; б.148; б.148А; б.149; б.149А; б.150; б.151; б.152; б.153; б.154; б.156; б.157; б.158; б.159; б.160/2; б.161; б.163; б.164; б.165/1; б.167/2; б.169; б.170; б.170А; б.171; б.172; б.172А; б.173; б.174; б.175; б.176; б.177; б.178; б.180/1; б.182; б.184; б.186; б.188; б.188А; б.190; б.192; б.194; б.196; б.198; б.200; б.204; дч.1БН; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Суворова
б.1/8; б.10; б.11; б.12; б.13; б.14; б.15; б.15А; б.16; б.17; б.2/3; б.3; б.4; б.5; б.6; б.7; б.8; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Харківська
б.10; б.11; б.12; б.13; б.14; б.15; б.17; б.2/18А; б.3/2; б.4; б.5; б.6; б.7А; б.8; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Шкільна
б.100; б.102; б.104; б.106; б.108; б.110А; б.112; б.113; б.114/77; б.117; б.119/4; б.121; б.123; б.125; б.125А; б.127; б.129; б.131; б.133; б.135; б.137; б.139; б.141; б.143; б.88/16; б.90; б.92; б.92А; б.94/6; б.96; б.98; 
- Харківський р-н, м.Люботин, вул.Шмідта
б.112; б.114/3; б.116; б.118; б.120; б.122; б.124; б.83; б.85; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Глибокий
б.42; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Качечний
б.10; б.1А; б.3А; б.4; б.5; б.6; б.8; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Слобожанський
б.1/179/2; б.10; б.11; б.14; б.14А; б.15; б.16; б.17; б.19; б.21; б.3; б.4/10; б.4А; б.6; б.8; б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Суворова
б.10; б.11; б.12; б.16; б.2/6; б.4; б.5; б.5А; б.6; б.7; б.8; б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Український
б.6; б.8; б.9; 
- Харківський р-н, м.Люботин, пров.Холодногірський
б.1; б.10; б.10А; б.12; б.15; б.3; б.4; б.4А; б.4Б; б.5; б.7; б.9; 

 

Відключення електропостачання з 16.05.2024 08:34:00 по 16.05.2024 17:00:00
- Харківський р-н, смт.Манченки
вул.Пушкіна; 
- Харківський р-н, смт.Манченки, вул.Библиотечная
б.2; 
- Харківський р-н, смт.Манченки, вул.Полтавська
б.1; 
- Харківський р-н, смт.Манченки, вул.Пушкіна
б.2; б.4, кв.1; б.4, кв.2; б.4, кв.3; б.4, кв.4; б.4, кв.5; б.4, кв.6; б.4, кв.7; б.4, кв.8; б.9; 

 




 Прийміть найщиріші вітання!
Автор: Lubotin   Додано: 12 травня 2024   Переглядів:30   Категорія - [Головна]
 

Прийміть найщиріші вітання!

Сьогодні, 12 травня, свій ювілейний день народження відзначає Почесний громадянин міста Люботин, Почесний громадянин Харківської області, директор філії «Південна залізниця» Микола Григорович Уманець.

 

Шановний Миколо Григоровичу! Прийміть найщиріші вітання з нагоди Дня народження.

Ми поважаємо Вас, як професіонала своєї справи, як порядну, відповідальну, доброзичливу людину і вірного патріота Слобожанщини й України. За час багаторічної професійної діяльності Ви зробили вагомий внесок у розвиток  залізничної галузі, і за високі досягнення відзначені почесними званнями й нагородами.

У складні для України часи працівники ввіреної Вам галузі довели свою професійність і відданість країні і те, що залізниця завжди була, є і буде надійною опорою держави. Щоденною надважливою працею залізничники роблять незаперечний вклад у досягнення нашої Перемоги.

Бажаємо Вам, шановний Миколо Григоровичу, подальших стрімких успіхів і високих досягнень, здоров’я, міцних сил і відмінного настрою.

Віримо в Україну. Разом до Перемоги!

 




 Відділ з питань державної реєстрації актів цивільного стану Виконавчого комітету Люботинської міської ради Харківської області інформує
Автор: Lubotin   Додано: 10 травня 2024   Переглядів:226   Категорія - [Головна]
 

Відділ з питань державної реєстрації актів цивільного стану Виконавчого комітету Люботинської міської ради Харківської області інформує:



Зміна прізвища, імені, по батькові за власним бажанням

Документи, які необхідно подати для зміни прізвища, імені чи по батькові:
  • паспорт громадянина України;
  • свідоцтво про народження;
  • свідоцтво про шлюб (якщо Ви перебуваєте в шлюбі);
  • свідоцтво про розірвання шлюбу (якщо шлюб розірвано);
  • свідоцтва про народження дітей (якщо Ви маєте неповнолітніх дітей);
  • свідоцтва про зміну Вашого імені, імені батька чи матері, якщо вони були раніше змінені;
  • Ваша фотокартка;
  • квитанція про сплату державного мита.
     Щоб підтвердити достовірність поданих Вами документів, відділ ДРАЦСу додає до них копії відповідних актових записів цивільного стану або витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. При необхідності направляє запити в архіви інших відділів ДРАЦС.
    Також РАЦС направляє запит до органів внутрішніх справ за Вашим місцем проживання. На основі отриманих даних ДРАЦС протягом трьох місяців готує висновок про дозвіл змінити ім'я або відмову і направляє його Вам. В окремих випадках термін розгляду Вашої заяви може бути подовжений ще на три місяці.
 

 




 До Дня пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні
Автор: Lubotin   Додано: 8 травня 2024   Переглядів:30   Категорія - [Головна]
 

До Дня пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

З нагоди свята на Меморіалі Слави пройшла церемонія покладання квітів біля пам’ятника полеглим героям

 

До Дня пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

Сьогодні Україна разом із світовою спільнотою відзначає День пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні. У цей святковий день травня ми з глибокою повагою і вдячністю згадуємо тих, хто виборов нашу свободу в страшному поєдинку з нацистськими загарбниками.

З нагоди свята за участі міського голови Леоніда Лазуренка та представників Організації ветеранів України м. Люботин на Меморіалі Слави пройшла церемонія покладання квітів біля пам’ятника полеглим героям.

Втретє ми зустрічаємо пам’ятний день в умовах повномасштабного вторгнення російських окупантів. І вже зранку 8 травня, у День памʼяті та перемоги над нацизмом, росіяни знову наносять масовані ракетні удари по нашій області й Україні. Ми бачимо, що нацизм знову відродився.

Сьогодні у визвольній війні проти російського окупанта українці, як і під час Другої світової війни, демонструють силу духу, мужність і готовність боротися за свою рідну землю. Як і 79 років тому, зло обов’язково зазнає поразки. Ми неодмінно переможемо.

Вічна пам’ять загиблим у Другій світовій війні!

Слава кожному, хто відстоює незалежність і свободу України сьогодні.

Україна переможе!

 

 

До Дня пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні До Дня пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

До Дня пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні До Дня пам’яті і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні


 




 Органи самоорганізації населення (ОСН), що це та навіщо?
Автор: Lubotin   Додано: 8 травня 2024   Переглядів:41   Категорія - [Головна]
 

Органи самоорганізації населення (ОСН), що це та навіщо?



Інформаційна кампанія з популяризації механізмів залучення та участі громадян в межах проєкту «Дослідження участі громадськості у процесах прийняття владних рішень у партнерських громадах Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Органи самоорганізації населення — представницькі органи, що створюються жителями, які на законних підставах проживають на території села, селища, міста або їх частин, для вирішення завдань, передбачених Законом України «Про органи самоорганізації населення».

 

Орган самоорганізації населення є однією з форм участі членів територіальних громад, сіл, селищ, міст, районів у містах у вирішенні окремих питань місцевого значення.

 

Органами самоорганізації населення є будинкові, вуличні, квартальні комітети, комітети мікрорайонів, комітети районів у містах, сільські, селищні комітети.

 

Умовно, мешканці населеного пункту створенням таких органів можуть прямо впливати на рішення ради та проводити моніторинг щодо їх виконання. Це фактично інструмент прямої демократії.

 

Завдання, які вирішують ОСН

  • створення умов для участі жителів у вирішенні питань місцевого значення в межах Конституції та законів України;
  • задоволення соціальних, культурних, побутових та інших потреб жителів через сприяння в наданні їм відповідних послуг;
  • участь у реалізації соціально-економічного, культурного розвитку відповідної території, інших місцевих програм.

 

Хто має право обирати і бути обраним до органу самоорганізації населення?

 

Обирати та бути обраними до органу самоорганізації населення можуть жителі, які на законних підставах проживають на відповідній території, а порядок виборів визначається Законом. При цьому передбачаються такі обмеження виборчого права при виборах органів самоорганізації населення (виборчі цензи):

ценз осілості — вимога проживати на відповідній території на законних підставах;

віковий ценз — вимога щодо необхідності досягнення жителем 18 років;

ценз дієздатності — у виборах органу самоорганізації населення не беруть участь жителі, яких визнано судом недієздатними.

Зазначені обмеження є необхідними, оскільки забезпечують свідоме волевиявлення жителів при виборах органу самоорганізації населення.

 

Забороняються будь-які обмеження права жителів, які проживають на відповідній території, на участь у відповідному органі самоорганізації населення залежно від їхньої раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, мовних або інших ознак.

 

Об’єднання в ОСН має подвійну перевагу: його діяльність може підсилювати роботу депутатів округу, а може бути спротивом, якщо депутат зловживає своїми повноваженнями і витрачає бюджетні ресурси на власні потреби. Округ, за яким закріплений депутат, є зазвичай більшим, ніж вулиця, будинок чи квартал. Тому часто депутату може не вистачати ресурсу і часу, щоб лобіювати певне рішення на користь громади або навіть дослідити проблему глибше. Відповідно, у цьому випадку ефективним буде квартальний чи вуличний комітети, які, по суті, виконують роль депутатів, пропонуючи рішення проблем. Єдине, звісно, ініціатори з органів самоорганізації населення не можуть голосувати в раді за ці рішення.

 

Створення ОСН може бути особливо ефективним у процесі відновлення територій, адже їхня діяльність стосується різних сфер.

 

Враховуючи те, що ОСН разом з депутатами представляють жителів вулиці, будинку, кварталу тощо, їхня ініціатива може мінімізувати ризики зловживань та корупції.

 

Ще однією перевагою функціонування такого органу у процесі відновлення територій є можливість залучення фінансування, оскільки ОСН фінансуються не тільки коштами місцевого бюджету, але й добровільними внесками осіб та іншими надходженнями, які не заборонені законодавством

 




 Звернення Президента України з нагоди Дня пам'яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні
Автор: Lubotin   Додано: 8 травня 2024   Переглядів:30   Категорія - [Головна]
 

Звернення Президента України з нагоди Дня пам'яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

З Днем пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні! Слава Україні!

 


 




 8 травня – День пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні
Автор: Lubotin   Додано: 8 травня 2024   Переглядів:27   Категорія - [Головна]
 

8 травня – День пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

Україна 8 травня відзначає День пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939–1945 років.

Джерело:  https://kharkivoda.gov.ua/news/126746

 

 

Україна 8 травня відзначає День пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939–1945 років.

«Для Європи 8 травня – точка відліку закінчення війни, перемога над страшним злом нацизму, нагадування про катастрофу війни, а не про тріумф одних народів над іншими, переможців над переможеними. Пам’ять про війну має вести не до культу перемоги, а розвивати вміння цінувати мир, категорично і безкомпромісно захищати його всіма розумними засобами, а також виховувати сміливість та принциповість у боротьбі з агресією й несправедливістю», – зазначають в Українському інституті національної пам’яті.

Поступовий офіційний перехід до європейської традиції памʼятання розпочався після Революції Гідності. Ця традиція полягає не тільки в зміні дати, а й у зміні фокусу – з культу зброї та перемоги на внесок різних спільнот у подолання нацизму, на окрему людину, її страждання і втрати у війні. День пам’яті та перемоги – це нагадування, що Друга світова розпочалася внаслідок домовленостей двох тоталітарних режимів: націонал-соціалістичного (нацистського) у Німеччині й комуністичного в СРСР, а також мовчазного небажання найпотужніших держав світу чинити спротив агресорам. У 1939–1945 роках обидва тоталітарні режими вчинили на українській землі численні злочини проти людяності, воєнні злочини та злочини геноциду, внаслідок чого український, єврейський, кримськотатарський та інші народи, що жили в межах території сучасної України, зазнали величезних втрат.

Символом памʼяті про Другу світову війну з 2014 року в Україні, як і в Європі, є мак памʼяті. Його використовують під час публічних заходів і в тематичних матеріалах. Як самостійно виготовити мак, дивіться у відеоінструкції та на схемі.

Щодо 9 травня, то з метою зміцнення єдності народів Європи, забезпечення миру і стабільності на Європейському континенті Указом Президента України від 8 травня 2023 року № 266 в Україні встановлено День Європи.