DataLife Engine > Головна > Про об’єднання територіальних громад

Про об’єднання територіальних громад


2 квітня 2018. Опублікував: Chekardina

Згідно Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та постанови КМУ «Про затвердження методики формування спроможних територіальних громад» сесією обласної ради було затверджено перспективний план формування спроможних об’єднаних територіальних громад Харківської області.

Одним з принципів об’єднання територіальних громад сел, селищ, міст, як це передбачено п.2 ч. 1 ст. 2 Закону, є добровільність.

 

Основною метою проведення реформи децентралізації та об’єднання територіальних громад є покращення якості надання публічних послуг і наближення їх до людей, а також соціально-економічного розвитку громади.

Слід відзначити, що фінанси відіграють надзвичайно важливу роль у суспільстві. Саме вони є складовою частиною економічних відносин і одночасно головним інструментом реалізації основних напрямів місцевої політики соціально-економічного розвитку.

Так, новостворені об’єднані територіальні громади перейдуть на прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом (зараз їх мають тільки області, райони та міста обласного значення, в  тому числі м.Люботин).

 

Також об’єднана громада одержує фінансовий ресурс, такий як зараз мають міста обласного значення, а саме:

-    60% ПДФО;

-    25% екологічного податку;

-    5% акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;

-    100% єдиного податку, в тому числі єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка виробництва за попередній податковий (звітній) рік дорівнює або перевищує 75%;

-    100% податку на прибуток підприємств комунальної власності;

-    100% податку на майно (нерухомість, земля, транспорт);плата за надання адміністративних послуг;

-    надходження від орендної плати за користування майном комунальної власності;

-    рентні плати за користування надрами, за спеціальне використання лісових ресурсів;

-    орендна плата за водні об’єкти.

Слід наголосити, що об’єднані громади отримають весь спектр, що їх сьогодні мають міста обласного значення.

На даний час в Україні з 187 міст обласного значення  проведено чергові місцеві вибори по об’єднанню територіальних громад лише в 3.

Враховуючи законодавчі вимоги, в тому числі і економічної ефективності, та для проведення аналізу ситуації виконавчим комітетом Люботинської міської ради отримано інформацію  стосовно доходної, видаткової частин бюджету Манченківської селищної ради.

 

Аналізуючи доходну частину міста Люботин та селища Манченки, необхідно зауважити, що доходи які отримує м.Люботин на 1 мешканця в рік є значно більшими ніж  отримує с.Манченки.

 

Прогноз доходів м.Люботин та сел.Манченки 

(у разі об"єднання)

Найбільші податки

Доходи
Люботинської міської ради

Доходи Манченківської
селищної ради

факт за 2017 рік
(є незмінними)

факт
за 2017 рік

факт за рік
(у разі  об’єднання)

Податок на доходи фізичних осіб

35484,3

 

1300,0
за умови надходження  60% ПДФО

Акциз , в т.ч.

4594,1

2509,6

 

 - акциз з з реалізації підакцизних товарів

1719,2

263,5

 

 - акциз з пального

2874,9

2246,1

 

Інші податки
(компенсація акцизу з пального)

1515,0

34,4

 

Податок на майно, в т.ч.

6396,3

657,3

 

 - податок на нерухоме майно

936,9

52,5

 

 - плата за землю

5201,7

604,8

 

Єдиний податок

8258,1

1017,0

 

Інші податки

2239,1

27,1

 

Доходи загального фонду

58486,9

4245,4

 

Доходи загального фонду з ПДФО

58486,9

 

5545,4

Чисельність населення  станом на 01.01.2018

23939

3959

3959

Доходи на 1 мешканця, гривень

2443

1072

1400

 

Разом з тим, слід розуміти, що утримання закладів соціальної сфери, комунальної інфраструктури, буде покладено на бюджет міста Люботин. Тож, при об’єднанні громад важливими є економічні та фінансові показниками.

 

Робоча група по забезпеченню проведення громадського обговорення з питання добровільного об’єднання територіальних громад


Повернутися назад