DataLife Engine > Головна > Вплив факторів режиму дня на розумову працездатність дітей старшого дошкільного віку.

Вплив факторів режиму дня на розумову працездатність дітей старшого дошкільного віку.


6 грудня 2018. Опублікував: Svetlana

 

Вплив факторів режиму дня на розумову працездатність

дітей старшого дошкільного віку.

Розумова працездатність дітей дошкільного віку є важливим інтегральним показником підготовленості до шкільного навчання. Розумова працездатність дитини  може розглядатися як своєрідний «фон», на якому відбувається реалізація всіх складових інтелектуальної діяльності. Саме тому тип і рівень розумової працездатності є надзвичайно важливими показниками, які характеризують процеси мислення і закономірно належать до основних критеріїв, що визначають здатність дитини до систематичного і успішного навчання.

Режим дня дітей старшого дошкільного віку, що є найважливішою складовою способу їхнього життя, має відповідати віковим особливостям дітей та сприяти їхньому гармонійному розвиткові. Основними компонентами режиму для вихованців дошкільних навчальних закладів є навчальні заняття, ігри, прогулянки, денний сон, харчування, самообслуговування, загартування та гігієнічні процедури. Одним з головних чинників збереження здоров’я дітей є чергування оптимального обсягу навчального навантаження, тривалості занять та раціонально організованої рухової активності, що створює сприятливі умови гармонійного розвитку для дошкільників. Це стосується не лише перебування дітей у дошкільному навчальному закладі, а й організації життєдіяльності вдома та виховання батьками позитивного ставлення у дитини до дотримання режиму навчання, відпочинку та фізичної активності.

Правильно організований режим дня – неодмінна умова нормального фізичного розвитку  дитини, зміцнення її здоров’я, підтримання високого рівня фізичної і розумової працездатності. Встановлений режимом певний ритм життя сприяє нормальному перебігу всіх фізіологічних процесів в організмі. Потреби дитини у сні, харчуванні, чистоті, зміні видів діяльності, прогулянках на повітрі зумовлюють відповідний режим дня, що має важливе значення для збереження і зміцнення її здоров’я, повноцінного розвитку.

Діти дошкільного віку надзвичайно чутливі до зміни режиму дня. Це пов’язане з активним формуванням у цьому віці кори головного мозку, нервові клітини якої не можуть довго перебувати в активному стані. Тому порушення режиму знижують працездатність організму, спричиняють розлади діяльності і поведінки дітей, які стають роздратованими, вередливими.

Таким чином можна констатувати, щорозпорядок  дня має значний вплив на здоров’я дітей, оскільки неправильно організований режим праці та відпочинку, нераціональне та незбалансоване харчування, недостатні фізичні навантаження, недотримання санітарно-гігієнічних вимог можуть призвести дитину до таких захворювань як хронічна втома, гастрит, короткозорість, сколіоз, плоскостопість та ін.

 

Начальник  Люботинського міського                                                                                           

відділу Головного управління                                                                   

Держпродспоживслужби                                                                                                                   

в Харківській області                                                                      

Ільченко О.С.


Повернутися назад