DataLife Engine > Головна, Правова освіта населення > Видача витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян

Видача витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян


17 травня 2012. Опублікував: Svetlana

Видача витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян

 

   Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян (надалі Реєстр)стосовно відомостей про себе та про своїх родичів за умови пред'явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні стосунки. Витяг з Реєстру про державну реєстрацію народження дитини може видаватися її батькам та усиновлювачам (незалежно від віку дитини), а також опікунам, піклувальникам, адміністрації закладу охорони здоров'я, навчального або іншого  дитячого закладу, де постійно перебуває дитина. У цьому разі зазначений витяг представникові відповідного закладу видається за умови пред'явлення ним довіреності, паспорта або паспортного документа.

    Батькові, матері, усиновлювачеві дитини, які позбавлені батьківських прав, витяг про державну реєстрацію народження дитини не видається. Право на отримання витягу з Реєстру мають представники фізичної особи. Витяг з Реєстру про державну реєстрацію смерті видається: другому з подружжя, а також батькам, дітям, братам, сестрам, онукам, дідові, бабі та іншим родичам померлої особи за умови пред'явлення ними паспорта або паспортного документа і документів, що  підтверджують родинні чи сімейні стосунки; спадкоємцям померлої особи, якщо родинні стосунки та/або право на спадкування  підтверджуються  документально, за умови пред'явлення паспорта або паспортного документа; особі, що згідно з договором особистого  страхування  життя, укладеним  у фінансовій установі, утвореній відповідно до Закону України  "Про страхування", є вигодонабувачем, за умови пред'явлення договору, паспорта або паспортного документа; особі, що згідно із спадковим договором є вигодонабувачем, за умови пред'явлення договору, паспорта або паспортного документа. Для отримання витягу з Реєстру реєстраторові подається заява, у якій зазначається одна з таких відомостей про фізичну особу, щодо відомостей про яку видається витяг з Реєстру: прізвище, ім'я та  по батькові, дата та місце народження особи, щодо відомостей про яку отримано запит; серія  і номер свідоцтва про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану, дата його видачі; реєстраційний номер, за яким зареєстровано внесення відомостей про акт цивільного стану. До заяви  додається  документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру. На безоплатне отримання витягу з Реєстру мають право: суди (судді), органи дізнання чи досудового слідства, нотаріуси та інші органи державної влади (посадові особи), якщо запит зроблено у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених актами законодавства; відділи державної реєстрації актів цивільного стану структурних підрозділів головних управлінь юстиції Мін'юсту в Автономній Республіці Крим, в областях, мм. Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції Укрдержреєстру, дипломатичні представництва та консульські установи України у зв'язку з виконанням ними функцій, визначених актами законодавства адміністрації закладів охорони здоров'я, навчальних або інших дитячих закладів щодо державної реєстрації народження дітей, які перебувають у зазначених закладах; особи, що  проживають за  кордоном, стосовно яких державна реєстрація актів цивільного стану проведена відповідними органами державної реєстрації, у разі надходження  письмових запитів і надіслання витягу до компетентних  органів іноземних держав для вручення його заявникові особи,  що  звернулися  за видачею витягу про те, що державна реєстрація народження проведена  відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України особи, що звернулися за видачею витягу для отримання допомоги у зв'язку з народженням дитини, а також для отримання допомоги на поховання. Реєстратор  приймає  рішення про видачу витягу з Реєстру або про відмову в його видачі із зазначенням причини в день надходження відповідної заяви. У видачі витягу з Реєстру може бути відмовлено у разі: подання заяви особою, що не має права на отримання витягу згідно з Порядком ведення державного реєстру актів цивільного стану громадян затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 року № 1064 (зі змінами); непред'явлення документа про внесення плати за видачу витягу в повному обсязі; відсутності в заяві чи наведення не в повному обсязі відомостей, зазначених в пункті 15 Порядку. Рішення реєстратора про відмову у видачі витягу з Реєстру може бути оскаржено в судовому порядку. Витяг з Реєстру видається на спеціальному бланку та завіряється підписом реєстратора, що скріплюється печаткою. Витяг з Реєстру, призначений для використання на території іншої держави, видається реєстратором за місцем зберігання відповідних книг державної реєстрації актів цивільного стану. До внесення в Реєстр відомостей, що містяться в книгах державної реєстрації актів цивільного стану і метричних книгах, які зберігаються в архіві відділу державної реєстрації актів цивільного стану, перевірка державної реєстрації акта цивільного стану  проводиться за даними  метричних книг з дотриманням вимог актів  законодавства. Кошти, що надходять від плати за видачу витягу з Реєстру, зараховуються на рахунок адміністратора Реєстру і спрямовуються на забезпечення ведення зазначеного та інших реєстрів, держателями яких є Мін'юст та Укрдержреєстр.

 

Керівник відділу державної

 реєстрації актів цивільного стану

Н.І. Пушкарська


Повернутися назад