ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення ХХХ сесії
Люботинської міської ради
VІІ скликання
від 25 квітня 2017 року № 138
Положення
про порядок подання електронних петицій та їх розгляд Люботинською міською радою
1. Загальні положення
1.1. Електронна петиція – це колективне звернення громадян до Люботинської міської ради через офіційний сайт Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/ або веб-сайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.
1.2. Електронна петиція подається та розглядається в порядку, визначеному статтею 231 Закону України «Про звернення громадян» з урахуванням вимог цього Положення.
2. Порядок подання електронної петиції
2.1. Електронні петиції повинні стосуватись питань, які відносяться до повноважень та компетенції Люботинської міської ради, визначених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законодавчими актами.
Петиція не оприлюднюється, якщо її суть не відповідає повноваженням міської ради або спонукає до перевищення таких повноважень.
2.2. Для створення електронної петиції її автор (ініціатор) заповнює спеціальну форму на офіційному веб-сайті Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/ або веб-сайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронних петицій, та розміщує текст електронної петиції.
У Петиції має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, адресу електронної пошти автора (ініціатора) Петиції, викладено суть звернення, а в заголовку Петиції зазначено її короткий зміст. У випадку реєстрації користувачем замість прізвища, імені та по батькові псевдонімів, прізвиськ або ініціалів прізвища така петиція не оприлюднюється та до збору підписів не допускається.
2.3. На веб-сайті Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/ або громадського об’єднання, що здійснює збір підписів, обов’язково зазначаються дата початку збору підписів та інформація щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію.
2.4. Електронна петиція не може містити:
- заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.
- нецензурну лексику;
- лайливі вислови;
- обвинувачення або припущення у звинуваченні, які не підтверджені в установленому законом порядку;
- вислови, що принижують честь, гідність, ділову репутацію фізичних та юридичних осіб;
- матеріали та вислови, які містять передвиборчу агітацію, рекламу товарів, робіт та послуг.
2.5. Відповідальність за зміст електронної петиції несе автор (ініціатор) електронної петиції.
2.6. Неправдиві відомості, подані автором (ініціатором) Петиції, громадським об’єднанням, яке здійснювало збір підписів на підтримку відповідної Петиції, є підставою для відмови в її оприлюдненні або для виключення з режиму оприлюднення.
2.7. Петиція оприлюднюється на офіційному сайті Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/ після її перевірки керуючою справами та відділом юридичного забезпечення виконкому на відповідність вимогам даного Положення протягом двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором).
2.8. У разі невідповідності електронної петиції встановленим вимогам оприлюднення такої петиції не здійснюється, про що повідомляється автору (ініціатору) не пізніше строку, встановленого для оприлюднення.
2.9. Дата оприлюднення електронної петиції на офіційному сайті Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/ або на веб-сайті громадського об’єднання є датою початку збору підписів на її підтримку.
2.10. Люботинська міська рада та її виконавчий комітет під час збору підписів на підтримку електронної петиції забезпечують:
-безоплатність доступу та користування інформаційно-телекомунікаційною системою, за допомогою якої здійснюється збір підписів;
-електронну реєстрацію громадян для підписання петиції;
-недопущення автоматичного введення інформації, у тому числі підписання електронної петиції, без участі громадянина;
-фіксацію дати і часу оприлюднення електронної петиції та підписання її громадянином.
2.11. Організаційний супровід роботи щодо оприлюднення та розгляду Петицій, адресованих Люботинській міській раді, забезпечує особа, відповідальна за організацію роботи зі зверненнями громадян, юридичний супровід – відділ юридичного забезпечення виконавчого комітету Люботинської міської ради, технічний супровід – сектор комп’ютерного забезпечення та ЗМІ відділу забезпечення діяльності виконкому та внутрішньої політики.
3. Порядок розгляду електронної петиції
3.1. Електронна петиція, адресована Люботинській міській раді, розглядається за умови збору на її підтримку не менш як 200 голосів громадян протягом 1 місяця з дня оприлюднення петиції на офіційному сайті Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/ або веб-сайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.
3.2. Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, після завершення строку збору підписів на її підтримку розглядається як звернення громадян.
3.3. Електронна петиція, збір підписів на підтримку якої здійснювався через веб-сайт громадського об’єднання і яка протягом установленого строку набрала необхідну кількість підписів на її підтримку, не пізніше наступного дня після набрання необхідної кількості підписів надсилається громадським об’єднанням Люботинській міській раді із зазначенням інформації про дату початку збору підписів, дату направлення електронної петиції, загальну кількість та перелік осіб, які підписали електронну петицію (чи посилання на джерело такої інформації в мережі Інтернет), строк збору підписів, назву та адресу електронної пошти громадського об’єднання.
3.4. Інформація про початок розгляду електронної петиції, яка в установлений строк набрала необхідну кількість голосів на її підтримку, оприлюднюється на офіційному сайті Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/ не пізніш як через три робочі дні після набрання необхідної кількості підписів на підтримку петиції, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання - не пізніш як через два робочі дні після отримання такої петиції.
3.5. Розгляд електронної петиції здійснюється невідкладно, але не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.
3.6. Особа, відповідальна за організацію роботи зі зверненнями громадян, впродовж 1 робочого дня з дня оприлюднення інформації про початок розгляду електронної петиції реєструє таку петицію в порядку, передбаченому Законом України «Про звернення громадян», та невідкладно передає її на розгляд міському голові.
3.7. Міський голова не пізніше ніж через три робочі дні після оприлюднення інформації про початок розгляду електронної петиції, направляє її на розгляд секретарю Люботинської міської ради та постійній депутатській комісії Люботинської міської ради, предметом відання якої є порушене автором (ініціатором) петиції питання.
З метою опрацювання порушених в електронній петицій питань та підготовки необхідної інформації постійній депутатській комісії, до розгляду петиції можуть бути залучені структурні підрозділи Люботинської міської ради та її виконавчого комітету.
3.8. Постійна депутатська комісія, відповідальна за розгляд електронної петиції, не пізніше ніж через десять робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок розгляду петиції розглядає її на своєму засіданні, на яке запрошується автор (ініціатор) електронної петиції. За результатами розгляду постійна депутатська комісія надає висновок чи рекомендацію, або готує проект рішення Люботинської міської ради.
3.9. Міський голова у разі отримання висновку або рекомендації від постійної депутатської комісії щодо електронної петиції, з метою вирішення питань, порушених у петиції, чи врахування поданих у ній пропозицій, може видавати розпорядження в межах своїх повноважень, виступати суб’єктом подання проекту рішення Люботинської міської ради, рішення виконавчого комітету.
3.10. Висновок або рекомендація постійної комісії щодо електронної петиції, проект рішення з питання, зазначеного в електронній петиції, розглядається міською радою на найближчому пленарному засіданні у порядку, визначеному Регламентом ради.
3.11. На засідання міської ради, де буде розглядатися петиція, запрошується її автор (ініціатор), який, за бажанням, може зробити виступ щодо питань, порушених у петиції.
3.12. Якщо наслідком розгляду електронної петиції є підготовка проекту рішення Люботинської міської ради чи її виконавчого комітету, строк розгляду такої петиції продовжується на строк, необхідний для підготовки та оприлюднення проекту рішення, відповідно до вимог законодавства.
3.13. Якщо електронна петиція містить клопотання про її розгляд на громадських слуханнях Люботинської територіальної громади, автор (ініціатор) петиції має право представити електронну петицію на таких слуханнях. У такому разі строк розгляду електронної петиції продовжується на строк, необхідний для проведення відповідних слухань.
3.14. Відповідь на електронну петицію не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному сайті Люботинської міської ради, виконавчого комітету - http://lubotin-rada.gov.ua/, а також надсилається у письмовому вигляді автору (ініціатору) електронної петиції та відповідному громадському об’єднанню, яке здійснювало збір підписів на підтримку відповідної електронної петиції.
3.15. Інформація про кількість підписів, одержаних на підтримку електронної петиції, та строки їх збору зберігається не менше трьох років з дня оприлюднення петиції.