Харківська міжрайонна прокуратура інформує:
Автор: Chekardina   Додано: 12 січня 2015   Переглядів:1463   Категорія - [Корисна інформація » Правова освіта населення]
 

Харківська міжрайонна прокуратура інформує:

 

 

Харківською міжрайонною прокуратурою Харківської області завершено досудове розслідування кримінального провадження за фактом безпідставної невиплати заробітної плати 22 працівникам комунального підприємства на суму 109,2 тис.грн.

Завдяки активній наступальній позиції процесуального керівника під час досудового розслідування заборгованість перед працівниками підприємства погашена в повному обсязі.Обвинувальний акт стосовно колишнього керівника підприємства спрямовано до суду.

Заступник Харківського міжрайонного О. Ломакіна

 

 

 

Харківською міжрайонною прокуратурою у поточному році проведено перевірку щодо додержання вимог земельного законодавства України на території Циркунівської сільської ради Харківського району Харківської області.

Встановлено, що рішенням сільської ради в порушення чинного законодавства України безоплатно передано громадянам для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд земельні ділянки лісового фонду України.

За даним фактом міжрайонною прокуратурою розпочато досудове розслідування, яке на даний час триває.

Крім того, з метою повернення державі незаконно переданих земельних ділянок, міжрайонною прокуратурою пред'явлення чотири позовні заяви, які прийняті судом до розгляду.

 

Заступник Харківського міжрайонного прокурора

молодший радник юстиції

  О. Ломакіна

 

 

Зона особливої уваги!

Харківська міжрайонна прокуратура на захисті бюджетної сфери


З урахуванням економічної ситуації, що склалася в країні останнім часом, пріоритетним залишається питання виявлення порушень законодавства при використанні бюджетних коштів, вжиття відповідних заходів реагування з метою недопущення їх нецільового використання та розкрадання, а також відшкодування заподіяних збитків.

Харківською міжрайонною прокуратурою значна увага приділяється недопущенню порушень чинного законодавства у бюджетній сфері органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, розташованих на території Харківського району.

Так, перевіркою в діяльності однієї з селищних рад району встановлено, що у 2004 році з метою утримання, експлуатації і обслуговування об'єктів житлового фонду, нежитлових приміщень, інженерних комунікацій та споруд, що знаходяться в комунальній власності територіальної громади, забезпечення потреб громадян, підприємств та організацій у комунальних послугах, ремонтно-будівельних роботах, радою створено комунальне підприємство.

Проте, відповідні договори підряду на проведення вищевказаних робіт, упродовж минулого року селищною радою укладалися не зі згаданим комунальним, а з приватним підприємством, внаслідок чого останньому перераховано понад 200 тис. грн. бюджетних коштів.

Таким чином, інтересам територіальної громади селища завдано істотну шкоду, у зв'язку з чим міжрайпрокуратурою внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

 

Прокурор Харківської міжрайонної прокуратури

    Н. Педань

 

 

 «Харківською міжрайонною прокуратурою закінчено досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом незакінченого замаху на зґвалтування».

 

Так, 23.10.2013 близько 23.00 години Б., перебуваючи у стані алкогольного сп'яніння, прямуючи по вул. У. у м. Люботин Харківської області, побачив попереду себе раніше не знайому йому Г., та став її переслідувати. Наздогнавши потерпілу, у місці, де було відсутнє освітлення, напав на неї з метою вступу у статеві зносини із застосуванням фізичного насильства. Однак з причини, які не залежали від його волі, довести свій злочинний умисел до кінця не зміг. В результаті неправомірних дій Б., Г. були заподіяні тілесні ушкодження.

За вказаним фактом внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 15, ч. 1 ст. 152 КК України (незакінчений замах на зґвалтування), та відразу розпочато досудове розслідування.

Завдяки спільним зусиллям процесуальних керівників та працівників Харківського РВ ГУМВСУ в області, швидкому проведенню оперативно-розшукових заходів вдалось розкрити вказаний злочин.

На даний час обвинувальний акт стосовно Б. перебуває на розгляді по суті у Люботинському міському суді Харківської області.

Санкція статті передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від З до 4 років позбавлення волі».


Заступник Харківського міжрайонного прокурора молодший радник юстиції

О. Хлистов

 

 

20 грудня 2014 року о 22:30 до чергової частини Харківського РВ (з обслуговування Харківського району та м. Люботин) ГУМВС України в Харківській області надійшло повідомлення бригади швидкої медичної допомоги № 1201, про те що у ході виїзду на виклик в с. Високий Харківського району в приміщенні домоволодіння виявлено труп чоловіка 1976 р.н., не працюючого, із отвором у районі правої орбіти ока, що за попередньою оцінкою лікаря і стало причиною смерті останнього.

Вказане повідомлення зареєстровано до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 115 (умисне вбивство) КК України, та одразу розпочато досудове розслідування, створено слідчо-оперативну групу та групу прокурорів, з числа досвідчених працівників.

Завдяки спільним зусиллям процесуальних керівників та працівників Харківського РВ ГУМВСУ в області, швидкому проведенню оперативно-розшукових заходів вдалось розкрити вказаний злочин.

Так, у ході проведення перевірки зі слів співмешканки померлого, 1984 р.н., не працюючої, тілесні ушкодження, які спричинили смерть, наніс брат потерпілого, 1972 р.н., не працюючий, який проживав разом з ними, в ході сімейної сварки, шляхом застосування пневматичного пістолета російського виробництва марки «А111 ВВАІ» 4.5 мм.

На даний час винну особу встановлено та повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 115 КК України (умисне вбивство).

Санкція статті передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 10 до 15 років, а також довічне позбавлення волі.

 

 

Заступник Харківського міжрайонного прокурора

молодший радник юстиції

О. Хлистов



 

 




 ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ КОРУПЦІЇ
Автор: Svetlana   Додано: 6 січня 2015   Переглядів:2228   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

   Корупція як інтернаціональне глобальне явище притаманне усім країнам незалежно від політичного устрою і рівня економічного розвитку. Справа лише в масштабах і в формах участі у корупції урядових структур.

   Під час розвитку суспільства корупція поряд з іншими формами поведінки, що відхиляється, розвивалася, відповідаючи провідним процесам в економіці, політиці, інших галузях  соціального життя. Особливо очевидний цей процес у даний час, коли світове співтовариство інтенсивно інтегрується, а глобалізація стала природною ознакою не тільки міждержавних відносин і економічної діяльності, але і життя, якщо не кожного представника людства, то всіх соціальних груп, категорій населення незалежно від території їхнього проживання.

  У значній частині гуманітарних, і зокрема кримінологічних, досліджень, розрізняється загально суспільствознавчий, загальноюридичний і кримінологічний аспекти аналізу корупції. Але в усіх дослідженнях корупція трактується як відхилення від юридичних і моральних норм в процесі здійснення економічної і політичної влади, яке вростає в систему, що перетворює корупцію на один з механізмів прийняття або гальмування адміністративних і управлінських рішень. Світовий досвід доводить, що корупція найбільш поширена в регіональних і державних центрах, де зосереджені правові, політичні, економічні владні інститути. Особливо стійкі і небезпечні для держави і громадянина столичні корумповані структури, які іноді стають звичним явищем. Недарма в Україні на буденному рівні спілкування існують сленгові вирази: «ціна питання», «пробити питання», «ціна посади» та інші.

Відомо, що корупція завжди зростає, коли країна знаходиться на стадії трансформації. Оскільки Україна проходить не просто стадію демократизації державного устрою, а здійснює докорінну трансформацію економічного і політичного устрою, правової і соціальної систем, то зростання рівня корупції є об’єктивною обумовленим фактором.

  Але визнання зростання рівня корупції об’єктивно обумовленим фактором зовсім не означає, що з нею треба примиритись. Суб’єктивний чинник історії і розвитку є механізмом корекції об’єктивного фактору, динаміки його розвитку. З одного боку, об’єктивний фактор (економічний, політичний і культурний розвиток) посилюють корупцію. З іншого боку, суб’єкти історії – держава, політичні партії, громадські організації, особа - можуть діяти в напрямку, щоб погасити негативні наслідки докорінних суспільних перетворень, які знаходять свій вияв і в корумпованості суспільства, насамперед державного апарату. Суб’єктивний чинник історії може досягти позитивного результату, якщо він діє у двох напрямах: по-перше, розв’язуючи економічні, політичні і соціальні проблеми і звужуючи об’єктивну основу корупції; по-друге, розробляючи законодавчу базу боротьби з корупцією і практично протидіючи корупції з належною політичною волею і по усіх напрямах.

  Корупція занадто дорого коштує нашій державі і народу як в матеріальному, так і в духовному вимірах. І справа не тільки у прямих втратах від корупції, які досягають за приблизними підрахунками аналітиків декількох десятків мільярдів доларів за рік. Не менш небезпечне те, що в суспільній свідомості вкорінюється стереотип про корупцію як етично прийнятну форму дій і «відновлення соціальної справедливості», розмивається розуміння суспільної небезпеки цього явища. Тому вивчення причин і наслідків розповсюдження корупції, систем боротьби з нею сьогодні – нагальна проблема суспільних наук, в першу чергу юридичних.

  Отже, аналіз чинного законодавства про відповідальність за корупційні правопорушення дає підстави стверджувати, що в Україні створена в цілому достатня законодавча база для ефективної боротьби з корупцією. Вона передбачає цілий комплекс кримінально-, адміністративно-, цивільно-правових, дисциплінарних та інших заходів, який дозволяє притягнути до того чи іншого виду відповідальності практично будь-яку посадову особу органів державної влади, що допустила те чи інше зловживання владою чи посадовим становищем.

  Важливим фактором запобігання проявам корупції є вдосконалення діяльності органів по боротьбі з корупцією.

  Необхідно більше уваги приділяти своєчасному реагуванню на повідомлення громадян, засобів масової інформації, результати соціологічних досліджень про корупційні діяння та інші протиправні дії посадових осіб, поширеність корупції в окремих відомствах.

Одним із головних напрямів має бути створення умов, які б обмежували безпосередній контакт з клієнтом і таким чином унеможливлювали скоєння корупційних діянь державними службовцями.

  Єдина мета зусиль усіх державних органів у цьому напрямі - це забезпечення дотримання прав і свобод громадян, якнайповнішої реалізації їхніх законних інтересів, адже єдиним чинником ефективності роботи у цьому випадку є те, наскільки громадяни задоволені виконанням зобов'язань, які бере на себе держава.

 

Завідувач Другою державною нотаріальною

конторою Харківського району

Харківської області

Н.В.Омельницька




 Як переселенцям підтвердити свій статус
Автор: Svetlana   Додано: 6 січня 2015   Переглядів:873   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

   Статус тимчасового переселенця — особливий статус, який отримали мешканці Криму та Донбасу. Якщо перші переїхали з республіки після переходу півострова до складу Росії, то другі виїхали із зони, де проводиться антитерористична операція. До цієї категорії осіб, відповідно до закону України № 4998-1, відносять також іноземців та осіб без громадянства, які на законній основі проживали в Криму, Донецькій та Луганській областях і вимушено покинули свої місця проживання.

  Внутрішні мігранти отримують довідку про те, що є тимчасовими переселенцями. Та завдяки документу українці можуть розраховувати на державні пільги, соціальні послуги та іншу допомогу від уряду.

  Наявність такої довідки допоможе переселенцям за спрощеною процедурою відновити втрачені документи, зареєструватися в органах соціального захисту населення, центрі зайнятості, влаштувати дітей у дошкільні та шкільні навчальні заклади чи офіційно стати на облік в медичний заклад за місцем свого фактичного перебування тощо.

  Механізм її отримання уряд прописав у окремій Постанові «Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції» № 509 від 1 жовтня 2014 р.

   Отож, для отримання довідки повнолітній переселенець повинен звернутися особисто або через законного представника із заявою встановленої форми і паспортом (іншим документом, що посвідчує особу) до органу з питань соціального захисту населення за місцем свого перебування. В заяві, поміж усього іншого, обов’язково мають бути вказані відомості про обставини, що спричинили переміщення особи з району проведення антитерористичної операції, відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби, а також інформація про наявність у будь-кого із членів сім’ї у володінні житлового приміщення, розташованого в регіонах інших, ніж в Криму та зоні АТО.

  Довідка видаватиметься в день подачи заяви безоплатно. Постановою передбачено, що прийняття заяв та видача довідок про взяття на облік також можуть здійснюватися в місцях проживання осіб, які переміщуються, працівниками житлово-експлуатаційних організацій або уповноваженими особами, визначеними виконавчими органами сільських і селищних рад, за погодженням з уповноваженим органом.

  Якщо переселенці розміщуються регіональним штабом з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції, заява подається посадовій особі, залученій до участі в роботі регіонального штабу.

   Для отримання довідки про взяття на облік неповнолітніх дітей, які переміщуються без батьків або членів сім’ї, заява подається їхнім опікуном чи піклувальником або законним представником. У видачі довідки може бути відмовлено, якщо:

1) відсутні обставини, що спричинили переміщення особи з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції;

2) втрачено або викрадено документи, що посвідчують особу, яка переміщується, та підтверджують громадянство України, до їх відновлення.

   У випадку відсутності документа, що посвідчує особу, переселенець має звернутися з відповідною заявою до територіального підрозділу Державної міграційної служби, де йому протягом одного дня видадуть тимчасове посвідчення громадянина України. Такого тимчасового посвідчення буде достатньо, щоб мати можливість звернутися за отриманням довідки взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції.

 

                                                                  Державний нотаріус Другої державної нотаріальної

                                                                   контори Харківського району Харківської області

                                                                  Радіонова Т.І.




 Соціально-економічні права
Автор: Chekardina   Додано: 8 грудня 2014   Переглядів:5935   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Соціально-економічні права


Важливу групу основних прав і свобод людини та громадянина України становлять соціально-економічні права. Конституція України 1996 р. виходить з принципово нової ідеології в закріпленні цих прав порівняно з ідеологією колишніх радянських конституцій, в яких проголошувалась вирішальна роль держави у наданні людині економічних прав. Це особливо виявляється у питанні про власність. За змістом відповідних статей Конституції можна навести такий перелік соціально-економічних прав та свобод: на приватну власність (ст. 41 Конституції України); на користування природними та іншими об’єктами суспільної власності (ст. 13 Конституції України); на підприємницьку діяльність (ст. 42 Конституції України); на працю, на вибір професії та сфери діяльності (ст. 43 Конституції України); на відповідні умови праці (ст. 43 Конституції України); на справедливу оплату праці (ст. 43 Конституції України); на соціальне забезпечення та захист (ст. 46 Конституції України); на захист прав споживачів (ст. 42 Конституції України); на страйки з приводу економічних та соціальних питань (ст. 44 Конституції України).

 

Натисніть "Читати далі"




 Реалізація і захист прав людини
Автор: Chekardina   Додано: 8 грудня 2014   Переглядів:775   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Реалізація і захист прав людини

 

Пріоритетом для будь-якої держави має бути дотримання прав і свобод людини. У 1991 році Україна, ставши незалежною державою, зробила перший крок на шляху до ствердження демократичності, верховенства права. Так, в Конституції України окремий розділ присвячено правам і свободам людини і громадянина

 

Натисніть "Читати далі"

 




 Гарантії реалізації прав людини в Україні та деяких зарубіжних країнах
Автор: Chekardina   Додано: 8 грудня 2014   Переглядів:2049   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Гарантії реалізації прав людини в Україні та деяких зарубіжних країнах 

 

Проголошення особистих прав і свобод людини та громадянина є важливою, але не єдиною ознакою правопорядку у суспільстві. Необхідно також створити відповідні умови для реалізації прав і свобод, що повинні забезпечуватися надійною системою їхніх гарантій.

Для гарантування можливості користуватися всіма правами та свободами людини і громадянина держава повинна забезпечити реалізацію конституційних прав і свобод, створити відповідний механізм їх гарантування. Основним елементом цієї системи є гарантії, які являють собою цілу низку конкретних засобів, завдяки яким стає реальним ефективне здійснення громадянами своїх прав і свобод, їх охорона та захист від правопорушення. Їх головне призначення полягає в забезпеченні всіх і кожного рівними правовими можливостями для набуття, реалізації, охорони та захисту суб’єктивних прав і свобод.

 

Натисніть "Читати далі"

 




 Забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб
Автор: Chekardina   Додано: 26 листопада 2014   Переглядів:1059   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

  Забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб


Верховна Рада України на позачерговому пленарному засіданні 20.10.2014 року, 249 голосами ухвалила закон “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” №4490а.

Ухвалення закону дає правові гарантії тимчасово переміщеним особам, визначає порядок працевлаштування, виплат державних соцзобов’язань та надання відповідної допомоги.

 

Натисніть "Читати далі"




 Право на обов'язкову частку та визначення розміру обов'язкової частки у спадщині
Автор: Chekardina   Додано: 26 листопада 2014   Переглядів:1453   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Право на обов'язкову частку та 
визначення розміру обов'язкової частки у спадщині


Статтею 1216 ЦК України передбачено, що спадкування-це перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця) , до інших осіб (спадкоємців).

Аналізуючи ст.1223 ЦК можна дійти висновку, що у цій нормі визначені пріоритети в порядку закликання до спадкування, а саме: спочатку закликаються спадкоємці за заповітом, а потім спадкоємці за законом. Однак трапляються випадки, коли до спадкування одночасно закликаються як спадкоємці за заповітом, так і спадкоємці за законом, наприклад, якщо заповітом не охоплено усю спадщину. Про те, що спадкування може здійснюватись одночасно і за заповітом, і за законом, свідчать статті 1245,1275,1276 ЦК. Аналіз статті 1241 ЦК («незалежно від змісту заповіту»), свідчить про певні переваги права на обов'язкову частку над правом спадкоємців отримати спадщину за заповітом.
Право на обов'язкову частку у спадщині регламентовані в Цивільних кодексах по різному:

 

Натисніть "Читати далі"




 Нарахування заборгованості по аліментам, для боржників, що не мають офіційного місця працевлаштування та взагалі не працюють
Автор: Chekardina   Додано: 17 листопада 2014   Переглядів:908   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

 Нарахування заборгованості по аліментам, для боржників, що не мають офіційного місця  працевлаштування та взагалі   не працюють

 

Порядок стягнення аліментів визначений ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження».  Більшість питань виникає з приводу нарахування заборгованості по аліментам, у разі якщо боржник не працює.

ч. 3 ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження» передбачає, що розмір заборгованості із сплати аліментів визначається державним виконавцем за місцем виконання рішення у порядку, встановленому Сімейним кодексом України.

Відповідно до ст. 195 Сімейного Кодексу України «Визначення заборгованості за аліментами, присудженими у частці від заробітку (доходу)», заборгованість за аліментами, присудженими у частці від заробітку (доходу), визначається виходячи з фактичного заробітку (доходу), який платник аліментів одержував за час, протягом якого не провадилося їх стягнення.

Якщо платник аліментів не працював на час виникнення заборгованості, але працює на час визначення її розміру, заборгованість визначається із заробітку (доходу), який він одержує.

Якщо платник аліментів не працював на час виникнення заборгованості і не працює на час визначення її розміру, вона обчислюється виходячи із середньої заробітної плати працівника для даної місцевості.

Відповідно до листа наданого Головним управлінням статистики у Харківській області  середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника по місту Люботин за період з 2006 по 2009 роки становить: 2006р. - 933,00 грн., 2007р. – 1176,00 грн., 2008р. – 1643,00 грн., 2009р. – 1747,00 грн.

 За період з 2010 по 2014 роки, зарплата становить: 2010р. – 1982,00 грн., 2011р. – 2300,00 грн., 2012р. – 2551,00 грн., 2013р. – 2921,00 грн., січень – червень 2014р. – 2875,00 грн.

Розмір заборгованості за аліментами обчислюється державним виконавцем, а уразі спору – судом.

 

 

 

Начальник відділу державної виконавчої служби

Люботинського міського управління юстиції Харківської області

Іськів Я.В.

 

 

 




 Люботинське міське управління юстиції повідомляє (20.11.14)
Автор: Chekardina   Додано: 10 листопада 2014   Переглядів:863   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

20 листопада 2014 р. за телефонним номером 741-02-00  з 1000 до 1100  працюватиме пряма телефонна лінія, за якою до начальника Люботинського міського управління юстиції можуть звернутись громадяни із заявами, скаргами, пропозиціями та ін., щодо роботи міського управління юстиції та підпорядкованих підрозділів.

При Люботинському міському управлінні юстиції працює Громадська приймальня з  надання безоплатної первинної правової допомоги.

Графік роботи: щовівторка та щочетверга з 10-16 год. за адресою: м. Люботин,   вул. Радянська, 41 та онлайн-громадська приймальня за електронною адресою Konstantinograd@ukr.net

 В Громадській приймальні також можна отримати правову допомогу для біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту.

Для осіб, переміщених із території проведення антитерористичної операції та тимчасово окупованої території АР Крим та м. Севастополь безоплатна первинна правова допомога надається протягом всього робочого часу незалежно від графіку роботи громадської приймальні.