Порядок та правові наслідки оголошення фізичної особи померлою
Автор: Chekardina   Додано: 9 квітня 2015   Переглядів:429   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

 Порядок та правові наслідки оголошення фізичної особи померлою

 

      Підставою оголошення фізичної особи померлою є презумпція її смерті.

      Оголошення фізичної особи померлою має на меті врегулювання такого фактичного стану, коли відсутність, у визначених законодавством України випадках, учасника правовідносин унеможливлює врегулювання відносин, що були встановлені між сторонами. А це означає, що панування ситуації невпевненості гальмує, як і прийняття рішення (наприклад, про укладення договору купівлі-продажу з новим покупцем), так і здійснення дальших правочинів.

 

Натисніть "Читати далі"




 До УВАГИ роботодавці ! ! !
Автор: Svetlana   Додано: 31 березня 2015   Переглядів:469   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

ПОСТАНОВА від 4 березня 2015 р. № 105 Київ


Про затвердження Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям

у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом

під час мобілізації, на особливий період

 

Завантажити повну версію документу: postanova.rar [11.01 Kb] (cкачувань: 8)




 ПОРЯДОК ЗВЕРНЕННЯ ЗА ЖИТЛОВОЮ СУБСИДІЄЮ!
Автор: Chekardina   Додано: 26 березня 2015   Переглядів:475   Категорія - [Головна, Управління СЗН, Правова освіта населення]
 

 

ПОРЯДОК ЗВЕРНЕННЯ ЗА ЖИТЛОВОЮ СУБСИДІЄЮ!

 

1. Кому призначається субсидія

Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг.

Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.

      

 2. Куди і як подаються документи

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до місцевого управління праці та соціального захисту населення поштою.

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

 

3. Перелік документів для призначення субсидії

 

-  спрощена заява (за встановленою формою на 1 арк);

- спрощена декларація про доходи і витрати осіб, зареєстрованих у  житловому приміщенні (за встановленою формою на 1 арк).

Всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення.

Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду.

 

4. Термін призначення житлової субсидії

 

Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначатиметься на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням.

 

Для призначення житлової субсидії застосовуватимуться доходи за попередній календарний рік без урахування сплачених податків.

Після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично.

Для цього вони збиратимуть необхідну інформацію без звернення громадянина і протягом двох місяців з початку нового періоду прийматимуть рішення щодо призначення (непризначення) субсидії цим домогосподарствам та письмово інформують про прийняте рішення громадян, які зверталися.

 

 

 

5. Відповідальність заявника за надані відомості для призначення субсидії

 

Всі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.

У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення.

Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.

 

6. Набрання чинності змін до програми субсидій

 

Зміни до порядку призначення житлових субсидій набувають чинності і будуть застосовуватись при наданні субсидій з 1 травня 2015 року.

 

При цьому норма щодо доставки до кожного домогосподарства спрощених форм заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії (у квітні та жовтні 2015 року) набирає чинності з моменту опублікування.

 

 

При виникненні будь-яких питань щодо порядку та умов надання житлової субсидії звертатись до управління соціального захисту населення:   м. Люботин,     вул.  Радянська, 26,  кім. 5  або  за  телефоном «гарячої лінії» - 741-16-06. 

 

 

Відділ субсидій та

адресних соціальних допомог




 Зміни в пенсійному законодавстві з 1 квітня 2015 року
Автор: Chekardina   Додано: 25 березня 2015   Переглядів:399   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Зміни в пенсійному законодавстві з 1 квітня 2015 року

 

З 1 квітня 2015 року набуває чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» прийнятий 02.03.2015 року (далі – Закон № 213), тому в пенсійному законодавстві України відбулись тимчасові зміни в частині виплати пенсій працюючим пенсіонерам у період з 01.04.2015 року по 31 грудня 2015 року та зміни в частині необхідного стажу роботи для призначення пенсій на пільгових умовах та за вислугу років, а також передбачено поступове збільшення на 5 років пільгового пенсійного віку жінкам, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах.

Зміни у пенсійному законодавстві в частині виплати пенсій працюючим пенсіонерам не застосовуються незалежно від факту роботи, посади, на якій працюють пенсіонери, та виду пенсії і Закону, згідно з яким вона призначена для інвалідів   І та ІІ груп;   інвалідів війни ІІІ групи;   учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється чинність пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Пенсії призначені згідно Законів України "Про державну службу", "Про прокуратуру", "Про судоустрій та статус суддів", "Про судову експертизу", “Про Національний банк України", “Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", "Про статус народного депутата України", "Про дипломатичну службу", "Про Кабінет Міністрів України", “Про пенсійне забезпечення”, “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", Положення про помічника – консультанта народного депутата, Митного кодексу тимчасово з 01.04.2015 року по 31 грудня 2015 року:

не виплачуються в період роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії в порядку та на умовах, передбачених законами України "Про державну службу", "Про прокуратуру", "Про статус народного депутата України", "Про судоустрій і статус суддів" (крім інвалідів І та ІІ груп; інвалідів війни ІІІ групи; учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється чинність пункту 1 ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»),

виплачуються у розмірі 85 відсотків призначеного розміру пенсії, але не менше 150 відсотків прожиткового мінімуму для непрацездатних в період роботи на інших посадах/роботах (крім інвалідів І та ІІ груп; інвалідів війни ІІІ групи; учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється чинність пункту 1 ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та осіб, яким пенсії призначені згідно Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб").

 

Пенсії, призначені згідно Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність» тимчасово з 01.04.2015 року по 31 грудня 2015 року у період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії згідно законів України «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про статус народного депутата України», «Про судоустрій і статус суддів», “Про наукову і науково-технічну діяльність ” (крім інвалідів І та ІІ груп; інвалідів війни ІІІ групи; учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється чинність пункту 1 ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») виплачується в розмірі 85 відсотків розміру пенсії, яка обчислена відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", тобто з урахуванням статті 47 цього Закону, а у період роботи на інших посадах/роботах – 85 відсотків призначеної наукової пенсії.

 

Зазначений порядок виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) працюючим пенсіонерам, встановлений цим Законом застосовується незалежно від часу призначення пенсії.

 

Вищевказаний порядок виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) працюючим пенсіонерам, застосовується до пенсій, розмір яких перевищує 150 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність та виплата пенсій здійснюється у розмірі 85 відсотків призначеного розміру пенсії, але не менше 150 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, що складає 1423,50 грн.

 

Після звільнення з роботи виплата пенсій призначених відповідно до вищевказаних законів поновлюється.

 

Обмеження щодо виплати пенсії, щомісячного довічного грошового утримання, передбачені цим Законом, не застосовуються протягом особливого періоду до пенсій, щомісячного довічного грошового утримання, що призначені особам, які проходять військову службу або перебувають на посадах у силових структурах перелічених у пункті 3 Прикінцевих положень цього Закону або беруть участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбитті збройного нападу на об’єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні цих об’єктів у разі захоплення, відбитті спроб насильницького заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою; до пенсій, щомісячного довічного грошового утримання, що призначені відповідно до законів України "Про прокуратуру", "Про судоустрій і статус суддів", на період виконання особами, яким вони призначені, повноважень членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та Вищої ради юстиції.

Після завершення особливого періоду виплата пенсій таким особам здійснюється згідно із законодавством.

 

До Закону України «Про пенсійне забезпечення» внесено наступні зміни:

Статтю 13 викладено у новій редакції, яка передбачає, що працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах та - за списком № 2 - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах. Тобто збільшується поступово до 2024 року пільговий пенсійний вік для жінок, що працювали за списком №1 з 45 до 50 років  та жінок, що працювали за списком №2 з 50 до 55 років. Необхідний для призначення пенсії стаж роботи в шкідливих умовах залишено без змін. Поетапно на 6 місяців за рік збільшується необхідний загальний страховий стаж роботи. Пільговий пенсійний вік для жінок визначається в залежності від дати народження особи.

Працівникам, які не мають стажу роботи з особливо шкідливими - за списком № 1 та шкідливими за списком № 2 умовами праці передбаченого зазначеною статтею, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого загального стажу роботи  пенсії за віком на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку встановленого абзацом першим частини першої статті 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Також внесено зміни до пунктів «в» - «з», статті 13 в частині поступового збільшення необхідного загального страхового стажу роботи та пільгового пенсійного  віку для жінок.

Статтю 14 змінено в частині призначення пенсії при наявності стажу на підземних роботах менше 10 років у чоловіків та 7 років 6 місяці у жінок, а саме передбачено, що за кожний повний рік таких робіт пенсійний вік встановлений статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, знижується на 1 рік.

 

До пунктів «а» - «г» статті 54 та до пунктів «а» - «ж» статті 55  Закону України «Про пенсійне забезпечення» внесено зміни щодо поступового збільшення на 5 років до 2024 року необхідного загального страхового стажу роботи, а для окремих категорій працівників - стажу, необхідного для признання пенсії за вислугу років, та пільгового пенсійного віку для жінок.

 

До Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” внесено зміни у частину третю статті 42 згідно з якими у період з 01.04.2015 року по 31 грудня 2015 року у разі збільшення прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність буде проведено перерахунок пенсії, розмір якої обчислено відповідно до статті 28 цього Закону з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму незалежно від того працює пенсіонер чи ні.

 




 Постанова КМУ №106
Автор: Chekardina   Додано: 23 березня 2015   Переглядів:586   Категорія - [Головна, Управління СЗН, Правова освіта населення]
 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 28 лютого 2015 р. № 106

Київ

Про удосконалення порядку
надання житлових субсидій

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

2. Затвердити згідно з додатками 1, 2 форми бланків:

заяви про призначення житлової субсидії;

декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

3. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерству енергетики та вугільної промисловості разом з Міністерством інфраструктури забезпечити до 15 квітня та до 1 листопада 2015 р. виготовлення підприємствами, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення, бланків заяви про призначення житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, і доставку їх споживачам.

4. Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/15 року, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів.

5. Збільшити граничну чисельність працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, районних державних адміністрацій згідно з додатком 3.

Міністерству фінансів під час опрацювання змін до Державного бюджету України на 2015 рік передбачити відповідні видатки на утримання додаткової чисельності зазначених працівників.

6. Ця постанова набирає чинності з 1 травня 2015 року, крім пункту 3, який набирає чинності з дня опублікування.

 Прем’єр-міністр України                                                                                    А. ЯЦЕНЮК

 Інд. 21

 

 

 

Завантажити Постанова та Зміни: postanova-kmu-106.doc [115.5 Kb] (cкачувань: 17)

 




 Про додаткові заходи щодо забезпечення проведення часткової мобілізації у 2015 році
Автор: Svetlana   Додано: 12 березня 2015   Переглядів:366   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

   З метою забезпечення переведення національної економіки на функціонування в умовах особливого періоду, мобілізаційного розгортання Збройних Сил України, Указом Президента від 30.01.2015 №40/2015 «Про додаткові заходи щодо забезпечення проведення часткової мобілізації у 2015 році» поставлено ряд задач держорганам, зокрема: Кабміну — опрацювати питання щодо законодавчого врегулювання порядку виїзду за кордон громадян України, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та за результатами внести в установленому порядку відповідні пропозиції. А також розробити та внести на розгляд ВРУ законопроект щодо унормування питань звільнення з військової служби під час мобілізації військовослужбовців з метою забезпечення ротації особового складу; генштабу ЗСУ — ужити заходів щодо укомплектування військових комісаріатів військовослужбовцями з відповідним рівнем фахової підготовки, зокрема з питань мобілізації та опрацювати питання підвищення ефективності органів військового управління, насамперед шляхом їх доукомплектування офіцерами запасу; Міноборони України разом з СБУ за участі Генпрокуратури — ужити невідкладних заходів щодо недопущення порушень законодавства України при проведенні мобілізації, зокрема щодо протидії можливим проявам корупції у військових комісаріатах. Обласним, Київській міській державним адміністраціям: - невідкладно організувати інформаційне супроводження заходів мобілізації із залученням місцевих медійних ресурсів, оприлюднення інформації стосовно осіб, які протидіють або саботують проведення мобілізаційних заходів; подати Кабінету Міністрів України інформацію про об’єкти, які потребують термомодернізації, а також паливно-енергетичний баланс регіону; активізувати роботу з керівниками підприємств, установ, організацій усіх форм власності щодо сприяння заходам мобілізації, зокрема уточнення мобілізаційних планів; у місячний строк організувати при місцевих державних адміністраціях роботу інформаційних центрів для інформування осіб, які постраждали під час виконання обов'язків військової служби (службових обов’язків), та членів їх сімей, а також членів сімей загиблих військовослужбовців і працівників правоохоронних органів про їх права та гарантії реалізації таких прав в Україні, залучивши до такої роботи представників громадських організацій, насамперед громадських організацій ветеранів; забезпечити здійснення перевірки правомірності взяття на облік внутрішньо переміщених осіб та призначення їм відповідних соціальних виплат.

 

В.о. начальника Люботинського

міського управління юстиції

Ю. Редько




 Мін’юст оновлює кадри
Автор: Svetlana   Додано: 12 березня 2015   Переглядів:423   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

   Міністерство юстиції спільно з міжнародними партнерами провело аудит структури міністерства та його органів управління. Проведений аналіз засвідчив низьку ефективність роботи системи юстиції.

  Головними причинами цього є: відсутність мотивації через низьку заробітну плату; бюрократія та побутова корупція; надлишкова кількість керівників відносно загальної кількості персоналу (1 керівник на 9 працюючих); обмеження доступу до роботи в системі юстиції через необхідність мати стаж держслужби. Міністерством юстиції була ініційована інституційна реформа системи органів юстиції. Цей комплекс заходів передбачає прибирання дублюючих функцій відомства, а також ліквідацію Державної реєстраційної та Державної виконавчої служб, завершення ліквідації Державної служби захисту персональних даних, скорочення працівників Мін’юсту, Укрдержархіву, територіальних органів юстиції та ГТУЮ в областях. 6 лютого відбулося перше тестування керівників обласних ГТУ юстиції, ДРС та ДВС. Випробування проходили 85 осіб. За 50 хвилин їм пропонувалося розв’язати тести та написати відповіді на 3 відкритих питання. Наступним етапом для них стала співбесіда з Кадровою комісією. До складу комісії входять як фахівці системи юстиції так і професійні менеджери з підбору кадрів. Вперше така робота була проведена разом з провідними світовими кадровими агенціями, які погодилися надати відповідну допомогу безоплатно. Зокрема, Ernst & Young Human Capital. На тих, хто залишиться, чекає програма спеціальних тренінгів від іншого партнера - USAID. За наслідками тестів та співбесід 47 керівників органів юстиції вищої ланки вимушені будуть покинути свої посади. Міністерство юстиції оголосило безпрецедентний конкурс на 47 вакантних керівних посад на території всієї України.                                                          

  Окрім того, Міністерство юстиції України оголосило конкурс на заміщення посади заступника міністра з питань європейської інтеграції. При цьому прибрані будь-які кваліфікаційні обмеження щодо претендентів. Зокрема, скасована необхідність наявності досвіду роботи на державній службі. Для участі у конкурсі на заміщення вакантних посад достатньо мати юридичну освіту та досвід роботи за фахом. Проведенням конкурсів опікуватиметься міжнародні кадрові компанії Ernst & Young Human Capital та Агентство США з міжнародного розвитку USAID. У нову структуру мають прийти нові люди – молоді, фахові, вмотивовані і патріотичні, які зможуть працювати за новими принципами.

 

В.о.начальника Люботинського

міського управління юстиції

Ю. Редько

 




 Харківська міжрайонна прокуратура інформує:
Автор: Chekardina   Додано: 25 лютого 2015   Переглядів:555   Категорія - [Правова освіта населення]
 

Харківська міжрайонна прокуратура інформує:

 

Харківською міжрайонною прокуратурою затверджено та передано до суду для розгляду обвинувальний акт відносно громадянина, 1994 р.н., якому повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 125 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що під час святкування Різдва, підозрюваний, перебуваючи в гостях у своєї знайомої, 1984 р.н., після розлиття спиртних напоїв, в ході сварки наніс останній удари кулаками по тілу, а потім, не припиняючи свої умисні протиправні дії, взяв кухонний ніж та продовжив ним спричиняти тілесні ушкодження потерпілій.

Згідно висновку судово-медичної експертизи потерпілій спричинені легкі тілесні ушкодження, що спричинили короткочасний розлад здоров’я.

Максимальна санкція статті передбачає обмеження волі на строк до 2

років.

Крім того, міжрайонна прокуратура направила до суду позов про відшкодування коштів, витрачених закладом охорони здоров’я на стаціонарне лікування потерпілої.

 




 ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР
Автор: Chekardina   Додано: 25 лютого 2015   Переглядів:547   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР


З 3 серпня 2014 року з працюючого населення утримується військовий збір. Ці кошти безпосередньо на рахунки Міністерства оборони України не надходитимуть, а спрямовуватимуться до загального фонду державного бюджету. І лише після цього, відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» влада вирішуватиме, яка сума буде виділена на АТО, а скільки витрачено на інші потреби.

Як пояснює Державна фіскальна служба України (ДФС), утримують військовий збір з доходів у вигляді заробітної плати. Цю процедуру здійснюють роботодавці в процесі нарахування обов’язкових платежів на фонд заробітної плати. Систематична матеріальна допомога включається до бази оподаткування, а на разову матеріальну допомогу дія збору не поширюється.

Водночас військовий збір не стосується доходів приватних підприємців, але решта виплат фізичним особам за договорами цивільно-правового характеру потраплять у відповідну базу оподаткування. В усних консультаціях представники ДФС схиляються до думки, що збір утримувати необхідно, хоча є вагомі аргументи і у противників такої позиції.

З початком дії військового збору Державна фіскальна служба опублікувала роз’яснення. Так, військовим збором оподатковуються доходи українців не лише у вигляді зарплати. Під це також підпадають заохочувальні, компенсаційні або інші виплати та винагороди, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та нараховуються після 3 серпня 2014 року за будь-які періоди. При цьому з доходів, нарахованих до цієї дати, але виплачених після неї, військовий збір не стягується. Втім доходи, нараховані, наприклад, 29 серпня за період з 1 по 3 серпня, обкладаються військовим збором. Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату до бюджету військового збору з доходу у вигляді заробітної плати, є роботодавець. Тож працівникам непотрібно додатково складати податкові декларації тощо.

З інших доходів громадян оподаткуванню підлягає виграш у державну та недержавну грошову лотерею та інші азартні ігри. При цьому, за текстом договору, відповідальним за сплату військового збору може виявитися сам улюбленець фортуни. Тоді йому доведеться самостійно скласти податкову декларацію та внести потрібну суму. В іншому разі щасливцю можуть нарахувати штраф і звинуватити в неподанні податкової декларації за останній рік.

На думку юристів, військовим збором будуть також обкладатися операції з придбання/реалізації особистого майна. При укладенні договору купівлі-продажу квартири, машини тощо до 1 січня належить сплатити військовий збір в обсязі 1,5% від суми угоди. Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг). А в разі отримання іноземних доходів та надходжень, джерелом виплати яких є особи, звільнені від обов’язку нарахування, утримання або сплати податку до бюджету, відповідальним за його сплату є платник податку.

Водночас військовий збір не сплачується з доходу військовослужбовців, одержуваного у вигляді грошового забезпечення, оскільки він не відповідає визначенню заробітної плати, а військові, відповідно до чинного законодавства, не є найманими працівниками.

 

Історичні прецеденти

Уряд України не є винахідником нової практики. Військовий податок існував у СРСР у часи Великої Вітчизняної війни. Він був уведений 1 січня 1942 року Указом Президії Верховної Ради СРСР замість надбавок до прибуткового та сільськогосподарського податків. До його сплати залучалися всі громадяни, які досягли 18 років.

При цьому від податку звільнялися військовослужбовці рядового, молодшого командного і начальницького складу всіх родів військ; військовослужбовці середнього, старшого і вищого командного і начальницького складу, що перебували в діючій армії, на флоті й у прикордонних військах; члени сімей військовослужбовців, які отримували допомогу від держави; чоловіки від 60 років і старші, жінки 55 років і старші, а також пенсіонери, які не мали інших джерел доходу.

Військовий податок надходив у розмірах, що перевищували решту податкових платежів населення. Це дозволило мобілізувати в доходи бюджету за роки війни понад 721 млн радянських рублів. Скасували його дію 6 липня 1945 року.

                                                                       

  Державний нотаріус Другої державної

                                                                         нотаріальної контори Харківського району

                                                                         Харківської області Радіонова Т.І.

 




 Податки згідно Закону України «Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України»
Автор: Chekardina   Додано: 25 лютого 2015   Переглядів:573   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Податки згідно Закону України «Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України»

 

12 серпня 2014 року було прийнято Закон України N 1636-VII «Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України», який набув чинності 27 вересня 2014 року. Відповідно до п. 5.3  цього  фізичні особи, які мають податкову адресу на території ВЕЗ «Крим» з метою оподаткування прирівнюються до нерезидентів.
     Оподаткування доходу, отриманого фізичною особою – нерезидентом на території України у вигляді спадщини, здійснюється згідно із нормами ст. 174 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
      Відповідно до п.п. 174.2.3 п. 174.2 ст. 174 ПКУ вартість будь-якого об’єкта спадщини (подарунку), що успадковуються спадкоємцем від спадкодавця – нерезидента, оподатковується за ставками, визначеними п. 167.1 ст. 167 ПКУ.
      Згідно з п.167.1 ст.167 ПКУ ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п. 167.2 - 167.6 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року .
Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм п. 164.6 ст. 164 розд. IV ПКУ щодо доходів, зазначених в абзаці першому цього пункту, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.
     Таким чином, доходи у вигляді спадщини (подарунку), отримані фізичною особою, яка має податкову адресу на території ВЕЗ ”Крим” від фізичної особи-резидента, незалежно від ступеня їх споріднення, оподатковується за ставкою 15 та/або 20 відсотків.  
     Підпунктом 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками, визначеними в п. 167.1 ст. 167 ПКУ.
     Таким чином, доходи від операцій з продажу нерухомого (рухомого) майна, яке знаходиться на території ВЕЗ «Крим» і належить фізичним особам - резидентам України, підлягають оподаткуванню як іноземні доходи за ставками 15 та/або 20 відсотків.


Завідувач Другою державною нотаріальною конторою

Харківського району Харківської області 

                                    Омельницька Н.В.