АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Люботинської міської ради " Про врегулювання питань справляння туристичного збору на території Люботинської міської ради ”
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради " Про врегулювання питань справляння туристичного збору на території Люботинської міської ради ” підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Податкового Кодексу України.
- 1. Проблема, яку планується розв’язати.
Важливість проблеми полягає в тому, що Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755 – VI скасовується цілий ряд місцевих податків і зборів, а туристичний збір запроваджується вперше та є додатковим джерелом надходження коштів до міського бюджету.
Туристичний збір – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до міського бюджету.
Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію міської ради та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.
2. Цілі:
- отримання додаткового обсягу надходжень до міського бюджету ;
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 – VI;
- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням туристичного збору.
3.Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.
Альтернативи вирішення проблеми:
- не вводити в дію туристичний збір;
- прийняття міською радою нормативно-правового акту (далі – НПА) – рішення " Про врегулювання питань справляння туристичного збору на території Люботинської міської ради ”.
Оцінюючи зазначені альтернативи, перевага була віддана другій альтернативі через те, що в цьому випадку досягти мети, тобто, залучення додаткових джерел надходжень до міського бюджету, можливо лише з прийняттям нормативно-правового акту - рішення Люботинської міської ради " Про врегулювання питань справляння туристичного збору на території Люботинської міської ради ”, виконуючи чинне законодавство, а саме - Податковий кодекс України від 02.12.2010 року №2755 – VI.
Податковим кодексом України чітко визначено граничні межі ставок туристичного збору, а саме, від 0,5% до 1% до бази справляння збору, при цьому, розмір встановлюється відповідною місцевою радою.
Ставка туристичного збору, запропонована проектом рішення Люботинської міської ради " Про врегулювання питань справляння туристичного збору на території Люботинської міської ради ”, встановлюється у розмірі 1 % до вартості усього періоду проживання (ночівлі) в наступних місцях: готелях, кемпінгах, мотелях, гуртожитках для приїжджих, закладах готельного та санаторно-курортного типу, у будинках (квартирах), що здаються в найм юридичними особами та фізичними особами-підприємцями є максимально прийнятною та економічно обґрунтованою.
4. Механізм розв’язання проблеми.
Проблему наповнення доходної частини міського бюджету пропонується розв’язати шляхом затвердження проекту рішення Люботиннської міської ради " Про врегулювання питань справляння туристичного збору на території Люботинської міської ради ”.
Запропонований вихід із ситуації що склалася відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.
Даний проект рішення міської ради підлягає оприлюдненню через засоби масової інформації та у мережі Інтернет.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акту.
Прийняття вищезазначеного рішення міської ради надає можливість:
- отримати стабільні надходження до міського бюджету;
- збільшити обсяги видатків для забезпечення фінансування повноважень органів місцевого самоврядування.
На досягнення цілей, у разі прийняття цього рішення, можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори:
- неплатежі податкових агентів, уповноважених на справляння туристичного збору.
Позитивними факторами будуть:
- додаткові надходження до міського бюджету ;
- здійснення планування та прогнозування надходжень від сплати туристичного збору при формуванні міського бюджету.
6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акту.
Органи місцевого самоврядування
1. Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати туристичного збору на території міської ради;
2. Збільшення надходжень до міського бюджету;
3. Процедура розробки регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів на підготовку регуляторного акта) .
Суб’єкти господарювання
1) Прозорість процедури впровадження регуляторного акта
2) Визначення критеріїв щодо сплати туристичного збору
Обов”язки щодо справляння туристичного збору та його сплати до міського бюджету
Громадяни
Збільшення бюджетних коштів, що спрямовуються на вирішення соціальних питань
7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акту.
Термін дії запропонованого регуляторного акту має постійний характер з моменту набрання його чинності, з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства, чи в інших необхідних випадках.
8. Показники результативності регуляторного акту.
Показниками, які характеризують дію регуляторного акту є:
1) кількісні показники:
- надходження до міського бюджету,
- кількість платників туристичного збору;
2) якісний показник:
– підвищення податкової культури.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Базове відстеження результативності вказаного регуляторного акта буде здійснюватись після набрання його чинності.
Повторне відстеження буде здійснено через рік після набрання ним чинності. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть усунені шляхом внесення до регуляторного акта відповідних змін.
Періодичне відстеження планується здійснювати один раз в три роки, з дня виконання заходів з повторного відстеження.
Начальник відділу МЕР І.С.Кудря