Інформація про проведену роботу за І півріччя 2023 року управлінням соціального захистунаселення Люботинської міської ради
Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення громадян, які потребують допомоги і соціальної підтримки з боку держави.
З заявами про призначення (перерахунок) усіх видів соціальної допомоги та компенсацій і необхідними документами та/або відомостями звернулось - 1 416 осіб, в т.ч. сформовано через програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» електронних особових справ - 1 406.
Для призначення усіх видів державної соціальної допомоги, які надаються з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) направлено та опрацьовано 280 запитів для отримання відомостей про доходи осіб та сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування - Пенсійним фондом України та відомостей про доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків - ДПС.
З метою забезпечення призначення, подовження, виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі – ВПО), які знаходились на обліку в інших управліннях соціального захисту населення, надано 508 запитів на передачу електронних особових справ в Єдиній інформаційнійї системі соціальної сфери (далі – ЄІССС).
Проведено додаткових перевiрок інформації, поданої громадянами для отримання рiзних видiв соцiальних виплат, усунено невідповідностей даних в автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних за результатами проведеної Міністерством фінансів України верифікації державних виплат - 1860 рекомендацій.
Протягом І кварталу 2023 року проведено обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи, встановлення факту здійснення догляду за особами з інвалідністю І, ІІ груп або особами, що потребують постійного догляду та складено 88 актів для визначення права на отримання субсидії, пільг та соціальних допомог.
Здійснено комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг та за результатами такого визначення підготовлено 33 висновки.
Видано довідок про перебування на обліку в управлінні, повідомлень про розмір призначених допомог – 163 звернення, зроблено запитів – 56 шт.
Надано консультацій з питань призначення і перерахунку усіх видів допомог - 1472 звернення.
Прийнято 9 заяв про призначення та надання житлової субсидії та 3 заяви про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу з необхідними документами та/або відомостями з формуванням електронної справи та передано для подальшої роботи органам Пенсійного фонду України.
Підготовлено та передано до Головного управління ПФУ в Харківській області справ про одержувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу – 5104.
На обліку в управлінні перебуває 162 багатодітні сім’ї, в яких виховується 541 дитина.
Для забезпечення протезно-ортопедичними та технічними засобами реабілітації звернулася 21 особа з інвалідністю, заяви, яких передано до Харківського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Отримано від медико-соціальних експертних комісій та лікувально-консультаційних комісій та занесені до ЦБІ 46 індивідуальних програм реабілітації.
Прийнято 4 заяви на одержання реабілітаційних заходів дітей з інвалідністю.
Забезпечено 6 дітей з інвалідністю реабілітаційними послугами.
Видано пільгових посвідчень і талонів на проїзд - 86 шт., в т.ч.:
- ветеран праці - 48 чол.;
- особам з інвалідністю внаслідок війни - 7 чол.;
- посвідчень батьків з багатодітної сім’ї - 9 чол.;
- посвідчень дитини з багатодітної сім’ї - 18 чол.;
- посвідчень членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України - 1 чол.;
- посвідчень ліквідатора аварії на ЧАЕС 1-А категорії - 3 чол.
Прийнято та підготовлено документів для виплати компенсацій: на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобілів – 5 чол.; на транспортне обслуговування автомобілів – 2 чол.
Прийнято 4 справи для відшкодування витрат на поховання УБД та осіб з інвалідністю внаслідок війни на суму 25,356 тис. грн.
В місті перебуває на обліку 134 осіб, які постраждали від наслідків Чорнобильської катастрофи, компенсаційні виплати яким здійснюються з Державного бюджету України.
Підготовлено документів для виплати громадянам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС: забезпечення безкоштовними ліками за пільговими рецептами лікарів 13 осіб на суму – 30,591 тис. грн.
Рішенням Люботинської міської ради затверджено Комплексну Програму соціального захисту населення Люботинської міської територіальної громади на 2022-2024 роки (далі – Програма), фінансування якої здійснюється з міського бюджету. У 2023 році, видатки на виконання Програми в частині надання матеріальної допомоги склали 650,00 тис. гривень.
Для виконання заходів Програми, забезпечено проведення 8 засідань Ради з вирішення питань надання допомоги малозабезпеченим верствам населення, які опинились в складних життєвих обставинах, розглянуто заяв та підготовлено документів для виплати допомоги:
- на поховання непрацюючим громадянам міста - 17 чол. на суму 17,0 тис. грн.;
- матеріальної допомоги малозабезпеченим громадянам міста, які звернулися з заявою до виконкому Люботинської міської ради - 169 чол. на суму 370,05 тис. грн.;
- одноразової матеріальної допомоги сім’ям військовослужбовців, які загинули в ході військових дій з 24.02.2022 року – 13 осіб на суму - 130,0 тис. грн..
- до 37 річниці аварії на ЧАЕС - 73 чол. на суму 29,9 тис. грн.;
- щомісячної адресної грошової допомоги громадянам міста, які отримують програмний гемодіаліз - 2 чол. на суму 35,0 тис. грн.;
- одноразової матеріальної допомоги 100 - літнім громадянам міста - 1 чол. на суму - 5,0 тис. грн.
Станом на 01.07.2023 року облікова кількість ВПО - 13760 осіб (11224 сімей). Протягом І півріччя 2023 року взято на облік ВПО - 1708.
Прийнято та оброблено 3907 заяв осіб, які звернулись у лютому - червні 2023 року та безоплатно розмістили у себе внутрішньо переміщених осіб на компенсацію витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб.
Прийнято та оброблено 85 повідомлень про безоплатне розміщення внутрішньо переміщених осіб або зміну переліку осіб, розміщених у житловому приміщенні.
З метою забезпечення особистих немайнових і майнових прав та інтересів повнолітніх осіб, які за станом здоров'я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов'язки проведено 6 засідань опікунської ради при виконавчому комітеті міської ради.
Прийнято та опрацьовано для розгляду на опікунській раді 6 заяв щодо надання подання до суду про можливість призначення опікуна над недієздатними. Підготовлено одну позовну заяву до Люботинського міського суду про призначення нового опікуна над недієздатним.
Проведено 2 засідання комісії з розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 719 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей».
В зв’язку зі зміною опосередкованої вартості житла в регіоні, комісією проведено перерахунок компенсації на придбання житла на 2 осіб. Подано потребу в коштах до Департаменту соціального захисту населення ХОДА.
Протягом звітного періоду надано 1098 консультацій з питань встановлення статусу багатодітної сім’ї, члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника та Захисниці України, особи з інвалідністю внаслідок війни, щодо встановлення опіки над недієздатними, одержання реабілітаційних заходів для дітей з інвалідністю, забезпечення протезно-ортопедичними та технічними засобами реабілітації, надання матеріальної допомоги та інше.
За звітній період підготовлено звітів та інформацій з питань соціальної підтримки населення - 248.
Управлінням соціального захисту населення відкрито 32 реєстраційні та спеціальні реєстраційні рахунки. Складено кошториси, плани асигнувань, бюджетні запити, паспорти бюджетних програм тощо.
За звітний період підготовлено платіжних інструкцій - 551, зареєстровані юридичні та фінансові зобов’язання.
У звітному періоді сформовано відомостей та виплачено на суму (з урахуванням поштового збору):
№
з/
п
Вид допомоги, компенсації
Кількість
користувачів
на 01.07.2023
Сума
тис. грн.
1
Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами
35
79,4
2
Одноразової допомоги при народженні дитини
481
3577,8
3
Допомога одиноким матерям
100
692,0
4
Допомога на дітей, які перебувають під опікою
39
199,9
5
Допомога при усиновленні дитини
1
5,1
6
Державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям
208
404,2
7
Допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю
312
5688,0
8
Допомога дітям - сиротам, та дітям, позбавленим батьківського піклування
5
649,7
9
Тимчасова державна допомога дітям у випадках, аліментів, або не мають можливості утримувати дитину
1
3,1
10
Допомога малозабезпеченій особі, що проживає з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу
18
253,3
11
Державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію та інвалідам і державна соціальна допомога на догляд; державна соціальна допомога дітям померлого годувальника
167
2324,0
12
Тимчасова державна допомога непрацюючій особі, яка не набула права на пенсійну виплату
10
172,6
13
Оплата послуг патронатного вихователя
1
75,8
14
Допомога на дітей які виховуються у багатодітних сім’ях
90
1392,9
15
Допомога особам, яка доглядає за хворою дитиною
3
95,4
16
Компенсації на продукти харчування громадянам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС
79
192,6
17
Допомога на оздоровлення учасникам ЧАЄС
77
8,1
18
Оплата додаткової відпустки учасникам ЧАЕС
1
4,4
19
Виконання судових рішень
1
7,4
20
Відшкодування вартості реабілітаційних заходів для дітей з інвалідністю
4
50,7
Всього за рахунок Державного бюджету: 15876,4 тис. грн.
21
Компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду
15
134,1
22
Компенсація втрат доходів підприємства від перевезення пільгового контингенту автомобільним транспортом
1
350,0
23
Компенсація втрат доходів підприємства від перевезення пільгового контингенту залізничним транспортом
2
99,3
24
Оплата послуг зв’язку пільгового контингенту
2
16,7
25
Допомога на поховання непрацюючим громадян міста
16
16,0
26
Одноразова матеріальна допомога малозабезпеченим громадянам міста
219
328,1
27
Грошова допомога хворим з хронічною нирковою недостатністю
2
30,0
28
Одноразова грошова допомога сім’ям загиблих військовослужбовців, які загинули в ході військових дій з 24.02.2022 року
13
130,0
Всього з місцевого бюджету: 1104,2 тис. грн.
29
Компенсація особам з інвалідністю на бензин, технічне та транспортне обслуговування
6
1,3
Всього з обласного бюджету: 1,3 тис. грн.
Всього з різних видів бюджетів: 16981,9 тис. грн.
Відкрито нових особових рахунків отримувачів допомог та компенсацій - 1213 шт.
Видано 143 довідок про доходи громадян, оформлено 32 довідок-атестатів в зв’язку зі зміною місця проживання отримувачів допомоги.
Припинено виплату допомоги ВПО та надано відповідей в ЄІССС на 399 запитів на передачу електронних особових справ до інших управлінь соціального захисту населення, щодо отримувачів допомоги ВПО, які знаходились на обліку в управлінні та перемістились в іншу місцевість.
За перше півріч 2023 року виплачено допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам в сумі 203863,6 тис. грн, (10531 особу).,
Надано консультацій з питань виплати різних видів допомог - 1725 чол.
Надано до АТ «Укрпошта» 18 актів звірки за перше півріччя 2023 року по всім видам адресних соціальних допомог та компенсації.
Сформовано 18 заявок щодо потреби в коштах на виплати різних видів допомог, компенсацій окремим категоріям населення, які потрапили у складні життєві обставини та малозабезпечених сім’ях.
Подано до Міністерства соціальної політики заявки на виплату грошової компенсації вартості одноразової грошової допомоги «Пакунок малюка» в сумі 402,1 тис. грн. (58 осіб.).
Нараховано єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб – отримувачів соціальних допомог, які виплачуються управлінням: 3363 особам на суму 5,2 млн. грн.
Подано звітність за формою № 1ДФ до ДФС за І та ІІ квартал 2023 щодо виплачених соціальних допомог, отримувачів: за січень – 1245, лютий – 1260, березень – 1284, квітень – 1287, травень – 1272, червень – 1290.
Забезпечено формування виплатних відомостей для виплати соціальних допомог і компенсацій – 2 рази на місяць, допомог ВПО – 3 рази на місяць.
Постійно здійснюється контроль та проводиться відповідна робота по поверненню неправомірно отриманих коштів по отримувачам соціальної допомоги.
Надано звітів з питань виплати соціальних допомог та компенсацій – 48.
Були здійснені перерахунки (продовження терміну виплати на період воєнного стану, зміни прожиткового мінімуму тощо) – 2819 отримувачам різних видів соціальної допомоги.
Постійно проводиться робота, щодо налагодження комп’ютерів та спеціалізованих програм; адміністрування інформаційних систем і реєстрів (супроводження, оновлення, налаштовування, підключення доступу тощо): «Єдина інформаційна система соціальної сфери», «Соціальна громада», «ІСОІ ВПО», «АСОПД», «Соціальні послуги», «Прихисток».
Здійснюється вивантаження звітів з баз даних «Соціальна громада», «ЄІССС», «ВПО», «Прихисток».
Створюються щоденно копії баз, та щомісячно передається база даних «АСОПД» в інформаційно-обчислювальний центр ДСЗН ХОДА.
Проводиться робота з налаштування та наладки Барскрипто, Криптосервер, Криптопошта, Криптоавтограф.
Виконується завантаження електронних справ отримувачів соціальних допомог з інших управлінь. Передача електронних справ в інші райони.
Щоденно надсилаються запити до ДФС, ПФУ та ІОЦ Мінсоцполітики України. Ведеться постійне корегування довідників баз даних до використання.
Щомісячно проводиться синхронізація баз даних з ПФУ (зворотна міграція). Створюються та обробляються звіти в програмно-технологічному комплексі «Моніторинг стану соціального захисту населення» та оновлюється програмний засіб.
Проводиться повідомна реєстрація колективних договорів і доповнень до них. З початку року для повідомної реєстрації доповнення до колективного договору до управління звернулося три установи.
Проводиться щотижневий моніторинг з питань праці, а також моніторинг погашення заборгованості із заробітної плати, якими охоплено 12 комунальних підприємств, закладів, установ, організацій громади.
На 01.07.2023 року заборгованість із заробітної плати у охоплених моніторингом комунальних підприємств, закладів, установ, організацій відсутня.
За статистичними даними станом на 01.06.2023 року заборгованість із виплати заробітної плати має ТОВ «ОНЛАЙНМАРКЕТ» в сумі 25,4 тис. грн. перед 3 особами. На підприємство направлялися листи з проханням надати інформацію, скласти графік погашення заборгованості. Частину боргу товариством погашено.
Проводиться робота з підприємствами, установами і організаціями громади щодо дотримання законодавства з оплати праці. Надіслано 72 листа керівникам.
З початку року організовано та проведено 3 засідання робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення, в якому прийняли участь 11 роботодавців.
Проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота з питання недопущення тіньової занятості і легалізації робочих місць, на офіційному сайті Люботинської міської ради розміщена 1 стаття.
Рішенням виконавчого комітету Люботинської міської ради «Про організацію та проведення громадських робіт у 2023 році» від 10.03.2023 № 21 визначено види громадських робіт та перелік підприємств, установ та організацій щодо організації та проведення громадських робіт.
Рішенням виконавчого комітету Люботинської міської ради «Про організацію та проведення суспільно корисних робіт у Люботинській міській територіальній громаді» від 10.03.2023 № 20 визначено види суспільно корисних робіт та перелік замовників.
Протягом звітного періоду за направленням Люботинського відділу ХФ ХОЦЗ взяли участь у громадських роботах та роботах тимчасового характеру 12 безробітних осіб. Приймали участь у суспільно-корисних роботах у період воєнного стану – 21 безробітна особа.
З метою реалізації заходів з поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища проводиться:
- моніторинг підприємств з охорони праці, моніторингом охоплено 38 підприємств, закладів, установ, організацій громади;
- моніторинг своєчасного проведення атестації робочих місць на підприємствах зі шкідливими умовами праці. Станом на 01.07.2023 атестовано 173 робочих місця із шкідливими умовами праці, які підлягають атестації, що становить 97,1% до потрібного;
- інформаційно-роз’яснювальна робота з охорони праці, на офіційному сайті Люботинської міської ради розміщено 2 статті;
- аналіз заходів профілактики травматизму виробничого та невиробничого характеру. З початку року не зафіксовано випадків виробничого травматизму; невиробничого травматизму - 442 випадків, із яких 32 - нещасні випадки з дітьми віком до 14 років;
- інформаційно-роз’яснювальна робота для запобігання випадкам невиробничого травматизму, на офіційному сайті Люботинської міської ради розміщено 2 статті.
Проводиться інформаційно - роз’яснювальна робота, щодо можливості проходження професійної адаптації ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та постраждалих учасників Революції Гідності.
Проведено 2 засідання Координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству та протидії торгівлі людьми.
Отримано 41 повідомлення про факти вчинення домашнього насильства. З постраждалими проведена робота, надано консультації та скоординовано для визначення потреб у соціальних послугах.
Проводиться інформаційно - роз’яснювальна робота по запобіганню та протидії домашньому насильству та протидії торгівлі людьми, з реалізації гендерної рівності, на офіційному сайті Люботинської міської ради розміщено 9 статей.
Станом на 01.07.2023 р. на соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг) людей похилого віку в Територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Люботинської міської ради перебуває 1381 чол.
Здійснено реєстрацію заяв, проведено ряд заходів по прийняттю рішень про надання соціальних послуг - 326: догляд вдома – 104, натуральна допомога – 199, соціальна адаптація - 23.
Надано звітів, інформацій з питань соціально - трудових відносин, підтримки сім’ї, надання соціальних послуг - 119.
У 2023 році з письмовими зверненнями до управління звернулося 179 осіб.
Зокрема, через виконавчий комітет Люботинської міської ради надійшло - 39 звернень, в т.ч. 32 звернення на урядову «гарячу лінію»; через Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації - 30, в т.ч. 17 звернень на урядову «гарячу лінію»; кількість звернень на урядову «гарячу лінію», які були скеровані для розгляду та вирішення по суті і отримані через Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат - 104 шт.; через Головне управління національної соціальної сервісної служби у Харківській службі - 5, в т.ч. 2 звернення на урядову «гарячу лінію»; отримано особисто - 1. Повторних звернень – 7, колективних – 0.
Із письмових звернень, що надійшли до управління: 1 - щодо призначення житлової субсидії, 124 – щодо виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам; 27 - щодо призначення соціальних допомог, 1 - щодо надання пільг, 2 – забезпечення засобами реабілітації, 0 - з питань соціального обслуговування; 6 - надання матеріальної допомоги; 0 – з питань трудового законодавства, 0 – з питань пенсійного забезпечення, 8 – з питань отримання гуманітарної допомоги, 6 – щодо отримання компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб, інші - 4.
В розрізі категорій громадян серед загальної кількості письмових звернень: від пенсіонерів та осіб з інвалідністю - 18, одинока мати - 9, багатодітні родини – 1 та від інших категорій - 113.
На особистому прийомі керівниками управління протягом звітного періоду було прийнято 57 осіб. Громадянам надані роз’яснення та рекомендації стосовно вирішення питань, що належать до компетенції управління.
Проводиться інформаційно - роз’яснювальна робота з питань соціального захисту населення. Надаються роз’яснення щодо змін в законодавстві, які стосуються соціального захисту.
До управління надійшло 8 запитів щодо отримання публічної інформації.
Забезпечено нарахування та виплату заробітної плати працівникам управління та перерахування Єдиного соціального внеску.
Сплачено за комунальні послуги та енергоносії, придбання канцелярських товарів, заправку та ремонт принтерів та інших господарчих потреб, а також оплату послуг зв’язку, інтернету.
Щомісячно надаються оперативні дані та заявки до УДКСУ, міського фінансового управління та Департаменту СЗН.
Складено звіти до управління державної казначейської служби, фінансового управління, Департаменту соціального захисту населення Харківської облдержадміністрації, відділу статистики, відділу моніторингу та державній фіскальній службі - 116.
Ведеться синтетичний і аналітичний облік по бухгалтерським рахункам в установлені терміни.
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди ініціює відкриття Центру ветеранського розвитку
На травень-червень 2023 року в рамках роботи Центру ветеранського розвитку при ХНПУ імені Г. С. Сковороди заплановано проведення заходів
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди ініціює відкриття Центру ветеранського розвитку як осередку підтримки військовослужбовців, учасників бойових дій, інвалідів війни та членів їх сімей
Університет має кадровий потенціал, освітнє середовище, досвід реалізації освітніх програм з різних галузей знань для створення ефективної системи супроводу та професійної адаптації ветеранів війни та ветеранів військової служби після звільнення, підтримки членів їх родин, а також залучення Захисників і Захисниць до діяльності у сфері громадянської освіти, національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання підростаючого покоління.
Центром ветеранського розвитку ХНПУ імені Г.С. Сковороди планується проведення он-лайн та оф-лайн навчання (тренінгів) та воркшопів, юридичний супровід (для оформлення соціальної допомоги, звернення до суду, центрів надання адміністративних послуг тощо), індивідуальне та групове консультування, психологічний супровід ветеранів війни, учасників бойових дій та членів їх родин, надання психолого-реабілітаційної допомоги інвалідам війни, запровадження сертифікованих освітніх курсів у межах неформальної освіти, відкриття тренінгових програм підвищення рівня фінансово- економічно грамотності, залучення учасників бойових дій та ветеранів до організації і проведення спільних заходів з популяризації історії України, національно- патріотичного виховання, початкової військової підготовки.
Потенційна аудиторія - військовослужбовці, учасники бойових дій, інваліди війни та члени їх сімей.
На травень/червень 2023 р. в рамках роботи Центру ветеранського розвитку при ХНІТУ імені Г. С. Сковороди заплановано проведення таких заходів:
№
П.І.Б. спікера
Назва заходу
Дата та час проведення
1
Кошарновська Світлана доцент кафедри державно-правових дисциплін, кримінального права і процесу, адвокат
Тренінг «Особливості доступу до правосуддя учасників бойових дій»
Інструкцію розроблено в межах проєкту «Сприяння правосуддю перехідного періоду та захист прав внутрішньо переміщених осіб та людей, що постраждали від збройного конфлікту». Проєкт реалізується за підтримки Європейського Союзу та Норвезької ради у справах біженців (NRC), Благодійним фондом «Право на захист». З Інструкцією можна ознайомитися тут.
Організація охорони праці на підприємстві покладається на роботодавця. Завданням роботодавця є забезпечення дотримання прав робітників, передбачених у нормативних та регуляторних актах з охорони праці.
Охорона праці на підприємстві не може належним чином забезпечуватися без належного рівня фінансування. Відповідальною особою за формування матеріального і грошового забезпечення охорони праці є роботодавець.
Фінансування охорони праці здійснюється роботодавцем.
Фінансування профілактичних заходів з охорони праці, виконання загальнодержавної, галузевих та регіональних програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, інших державних програм, спрямованих на запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням, передбачається, поряд з іншими джерелами фінансування, визначеними законодавством, у державному і місцевих бюджетах.
Для підприємств, незалежно від форм власності, або фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, витрати на охорону праці становлять не менше 0,5 відсотка від фонду оплати праці за попередній рік.
На підприємствах, що утримуються за рахунок бюджету, розмір витрат на охорону праці встановлюється у колективному договорі з урахуванням фінансових можливостей підприємства, установи, організації.
Суми витрат з охорони праці, що належать до валових витрат юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, визначаються згідно з переліком заходів та засобів з охорони праці, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
За порушення законодавства про охорону праці та невиконання приписів посадових осіб органів виконавчої влади з нагляду за охороною праці юридичні та фізичні особи, які відповідно до законодавства використовують найману працю, притягаються до сплати штрафу в порядку, встановленому законом. Сплата штрафу не звільняє юридичну або фізичну особу, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, від усунення виявлених порушень у визначені строки.
Управління соціального захисту населення Люботинської міської ради звертається до представників профспілкових комітетів, керівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, які використовують найману працю, з рекомендацією проведення дієвого діалогу з укладання або подовження дії укладених колективних договорів.
На протязі лютого-березня 2023 року в Люботинській міській територіальній громаді проводиться двомісячник з укладання колективних договорів.
Колективні угоди і колективні договори як акти соціального діалогу набувають особливого значення в умовах воєнного стану, оскільки є одним із видів колективного захисту трудових, соціальних і економічних прав та інтересів працівників як форми захисту, фіксують досягнуті спільні домовленості, узгоджені рішення між сторонами соціального діалогу.
Воєнний стан вніс свої корективи у чинне законодавство у сфері колективно-договірного регулювання.
Відповідно до Закону України від 12 травня 2022 року № 2253-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників» внесено зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Кодексу законів про працю України, Господарського кодексу України, Законів України: «Про колективні договори і угоди», «Про соціальний діалог в Україні», «Про зайнятість населення» щодо посилення захисту прав працівників.
Додатково інформуємо, що колективний договір між адміністрацією та трудовим колективом підприємства, з моменту реєстрації повинен переглядатися. Рекомендуємо у разі необхідності зміст колективного договору привести в відповідність до вимог діючого законодавства України та здійснити його повідомну реєстрацію в виконкомі Люботинської міської ради відповідно до ст.15 КЗпП.
Щорічно міжнародною спільнотою проводиться акція «16 днів проти насильства».
Тисячі громадян та сотні державних і громадських організацій з більш ніж 100 країн світу активізують з 25 листопада по 10 грудня свої зусилля заради об’єднуючої мети: збільшити розуміння та обізнаність про всі форми насильства у співвітчизників, створити в конкретному регіоні соціальний простір, вільний від насильства.
Офіційно цей день був оголошений Генеральною Асамблеєю ООН у 1999 році, але відзначатися він почав з 1981 року в пам’ять про трагічну загибель трьох сестер Мірабаль, які були жорстоко вбиті під час диктатури домініканського правителя Рафаеля Трухільо в 1960 році.
Щорічна акція «16 днів проти насильства» ініційована Першим всесвітнім інститутом жіночого лідерства у 1991році. Власне тоді визначився зв’язок між насильством стосовно жінок та правами людей. Дати акції символічно наголошують на цьому зв’язку :
25 листопада – Міжнародний день проти насильства щодо жінок, 10 грудня – Міжнародний день прав людини.
У цей шістнадцятиденний період входять й інші важливі для демократичної спільноти дати: 1 грудня – Міжнародний день боротьби зі СНІДом, 2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством, 3 грудня - Міжнародний день інвалідів, 5 грудня – Міжнародний день волонтера, 6 грудня – річниця інциденту в Монреалі.
Україна приєдналася до акції «16 днів проти насильства» у 2001 році. Через рік заходи та ініціативи акції, проголошеної другим Веукраїнським конгресом жінок, пройшли вже у 20 регіонах України, об’єднали 75 всеукраїнських громадських організацій та широке коло представників державних структур.
З метою формування у громадськості «нульової толерантності» до різних форм насильств, привернення уваги до жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок, активізації роботи щодо функціонування спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб в територіальній громаді буде проведено ряд заходів в рамках Всеукраїнської кампанії « 16 днів проти насильства».
Всі заходи необхідно проводити із суровим дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2» (зі змінами).
Жінки в Україні мають рівні можливості з чоловіками, було б бажання і здібності їх втілити – така думка є доволі поширеною. Втім хибною, наголошують експерти і доводить статистика. Українки досі зазнають дискримінацій за ознакою статі. Розглянемо найбільш поширені порушення прав жінок в Україні.
Жертви домашнього насильства. Найбільшим кричущим порушенням прав жінок в Україні залишається домашнє насильство. 90% наших громадян, які потерпають від насильства, це жінки. Причини – стереотипи, що жінка – «берегиня дому», її функція – приготування їжі та догляд за дітьми. І щойно вона починає заявляти про свої права, то одразу ж піддається насильству – чи економічному, чи психологічному, чи фізичному, чи сексуальному. І з’явилася нова тенденція: якщо жінка намагається вирватися з кола домашнього насильства, то тоді методи стають більш витончені. Попри масштаби домашнього насильства в Україні, проблема перебуває переважно «в тіні». Ба більше, поширений принцип – «сама винна», відтак жертви намагаються замовчувати страждання, кажуть експерти. Показовим є те, що 68% українок не вважають проявом насильства приниження. Лише для 49% жінок насильство – це побої, а для 56% – зґвалтування. Такі результати опитування Українського інституту соціологічних досліджень.
Отримують меншу зарплатню. Жінки в Україні зароблять у середньому на 28% менше, ніж чоловіки. Такими є дані Державної статистики. Однією з причин цього є те, що окрім оплачуваної роботи на плечі жінки лягає домашня праця, яка вважається «жіночою» – прибирання, готування, догляд за дітьми. Жінка змушена, як правило, працювати в дві зміни. Тому обирає менш оплачувану роботу, але з більш гнучкими умовами. Бо є купа обов’язків, які чомусь вважаються лише жіночими, хоча народження дітей – це благо для всього суспільства. Зібравши інформацію по 217 країнах, дослідники підрахували, що домашня робота і догляд за родиною займає в житті жінки 23 роки.
Мають меншість у владі. Український парламент усього на 20% складається із жінок. Верховна рада України з кожним скликанням прагне до все більшої гендерної збалансованості: VII скликанні працювали 46 жінок, у VIII скликанні – 56, у IX скликанні -87жінок. Попри те, що цей показник є рекордним за всі попередні скликання, він досі залишається низьким, порівняно з практикою демократичних країн, наголошують експерти. Так, у країнах ЄС жінок у парламентах в середньому удвічі більше – 26%. А у Швеції, Фінляндії, Іспанії – понад 40%. Не набагато краща ситуація і в регіонах України.
Обмежені у кар’єрі. Важливим кроком на шляху до гендерної рівності стало скасування розподілу професій на «жіночі» і «чоловічі». Та це ще не означає, що в Україні зникла дискримінаційна практика чи не лишилося заборонених професій, кажуть експерти. Наприклад, у війську досі є низка «нежіночих» професій, затверджені наказами із грифом «з обмеженим доступом», зауважує експерт з гендерних питань Олена Суслова.
Заручниці стереотипів. «Жінка-берегиня», «господарка», «для «жіночого щастя» потрібні «кохання» і «родина» – такі стереотипи про жінку закріпилися у свідомості українців. Експерти констатують: сексизм в Україні поширений скрізь – в рекламі, ток-шоу, політиці і в побуті. Начебто стереотипи не відображені в більшості законів, але коли справа доходить до конкретної реалізації, вони вступають в силу, мовляв, «ти молода», «в тебе діти чи будуть діти», «ти щойно вийшла заміж чи вийдеш заміж», «яка з тебе робітниця». Гендерна рівність — це невіддільний аспект прав людини та цінностей демократичної держави. Україна також визначила гендерну рівність як важливий пріоритет державної політики для забезпечення розвитку країни. Прийнявши ці зобов'язання на національному та міжнародному рівнях, Україна підтвердила, що має надавати рівні можливості жінкам і чоловікам щодо участі в усіх сферах життя суспільства, у тому числі у військовій сфері.
Інформація про проведену роботу за 9 місяців 2021 року управлінням соціального захисту населення Люботинської міської ради
Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення міста громадян, які
потребують допомоги і соціальної підтримки з боку держави. Управлінням постійно нараховуються і виплачуються усі види соціальної допомоги, субсидії,
проводяться відшкодування витрат підприємствам та організаціям міста за надані послуги пільговикам, надаються інші пільги та матеріальна допомога,
виконуються функції з питань праці та соціально-трудових відносин тощо.
З питань реалізації заходів соціальної підтримки населення:
І. В сфері соціального захисту.
Надання соціальних допомог, компенсацій:
№ з/
п
Вид соціальної допомоги, компенсації
Кількість
звернень
за 9 місяців 2021 року
1
Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами
63
2
Одноразової допомоги при народженні дитини
142
3
Допомога при усиновленні
3
4
Допомога одиноким матерям
159
5
Допомога на дітей, які перебувають під опікою
21
6
Державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям
218
7
Допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю
54
8
Державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю і державна соціальна допомога на догляд
28
9
Малозабезпеченій особі, що проживає з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу
25
10
Допомога прийомним сім'ям на дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
2
11
Тимчасова державна допомога дітям у випадках, якщо місце проживання батьків не відоме, або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину
7
12
Державна соціальна допомога дітям померлого годувальника
15
13
Тимчасова державна допомога непрацюючій особі, яка не набула права на пенсійну виплату
35
14
Допомога на дітей які виховуються в багатодітних сім’ях
23
15
Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду
4
16
Відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня»
2
17
Допомога на поховання
6
18
Допомога внутрішньо переміщеним особам на проживання
125
19
Одноразова допомога «пакунок малюка»
72
20
Грошова компенсація натуральної допомоги «пакунок малюка»
74
21
Догляд за хворою дитиною
1
22
Оплата послуг патронату
2
23
Допомога на догляд одиноким особам, які досягли 80-річного віку
3
Всього за 9 місяців 2021 року:
1084
2. Надання житлових субсидій.
Протягом 9 місяців 2021 року було нараховано житлових субсидій - 2058 сім’ям на суму 14294, 09 тис. грн.
Кількість нарахувань для здійснення виплат з початку року – 8891 в грошовій готівковій формі на суму 13456,25 тис. грн.
Сформовано та передано до Мінсоцполітики реєстрів нарахованих субсидій у грошовій безготівковій формі для подальшої їх виплати через АТ «Ощадбанк»: нарахувань - 392 на суму 837,84 тис. грн.
2. З початку року проведено 12 засідань конфліктної комісії, за рішенням якої розглянуто 66 звернень.
3. Відділом субсидій та адресних соціальних допомог проведено перерахунок по призначеним субсидіям в зв’язку зі зміною ціни: на розподіл природного газу в січні – 1712 сім’ям; на газопостачання в лютому з січня – 1712 сім’ям, централізованого водопостачання та водовідведення в квітні – 1855 сім’ям.
4. Для призначення та перерахунку житлових субсидій направлено та опрацьовано запитів до:
Підприємство, установа, організація
Кількість запитів, шт.
Кількість сімей/осіб
ПАТ «Харківгаззбут»
63
1822 сім'ї
АТ "ОГС"ХАРКIВМIСЬКГАЗ"
17
134 сім'ї
АТ "Харкiвгаз"
17
134 сім'ї
ГК "Нафтогаз України"
12
46 сімей
ПрАТ «Харківенергозбут»
32
1870 сімей
ЛВККУ
32
1553 сім'ї
Люботинське КЖРЕП
25
154 сім'ї
ДФС України
170
27535 осіб
ПФ України
170
12468 осіб
5. Спеціалістами відділу субсидій та адресних соціальних допомог надано консультацій з питань призначення і перерахунку субсидій та допомог - 2624
звернення.
6. Видано довідок про перебування на обліку в управлінні, повідомлень про розмір призначених субсидій або допомог, зроблено запитів - 767 звернень.
Надання пільг, компенсацій, матеріальної допомоги.
1. Протягом звітного періоду прийнято документи та внесено до Єдиного державного автоматизованого реєстру громадян, які мають право на пільги (далі – ЄДАРП) від 63 осіб. Станом на 01.10.2021 р. перебуває на обліку в ЄДАРП – 5919 осіб.
Протягом звітного періоду нараховано пільг на оплату житлово - комунальних послуг 1139 чол. на суму 4244794,62 тис. грн. Кількість нарахувань для здійснення виплат з початку року 20007 особам на суму 222681,47 в грошовій готівковій формі.
Сформовано та передано до Мінсоцполітики реєстрів нарахованих пільг у грошовій безготівковій формі для подальшої їх виплати через АТ «Ощадбанк»: нарахувань - 7703 на суму 2786482,25 тис. грн.
Для виплати пільг у грошовій готівковій формі з заявами звернулося 51 чол.
2. На обліку в управлінні перебуває 172 багатодітні сім’ї, в яких виховується 558 дітей.
3. Для забезпечення протезно-ортопедичними та технічними засобами реабілітації звернулася 53 особи з інвалідністю, заяви, яких передано до Харківського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів.
Внесено до Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) 143 направлення на протезно-ортопедичні та технічні засоби реабілітації.
Отримано від медико-соціальних експертних комісій та лікувально-консультаційних комісій та занесені до ЦБІ 20 індивідуальних програм реабілітації.
4. Протягом звітного періоду прийнято документів для надання одноразової матеріальної допомоги з Державного бюджету 11 чол. на суму 9,857 тис. грн.
5. Видано 31 санаторно - курортну путівку:
- до санаторіїв Мінсоцполітики - 4 путівки;
- особам з інвалідністю внаслідок війни - 2 чол.;
- особам загального захворювання -17 чол.;
- УБД - 1 чол.;
- УБД АТО - ООС – 1 чел;
- ЧАЄС 1 кат. - 3 чол.;
- постраждали ЧАЄС 2-Б(Є) кат. - 1 чол.;
- діти, які потерпілі від ЧАЕС - 2 чол.
6. Видано пільгових посвідчень і талонів на проїзд - 174 шт., в т.ч.:
- ветеран праці - 107 чол.;
- особам з інвалідністю внаслідок війни - 21 чол.;
- посвідчень батьків з багатодітної сім’ї -10 чол;
- посвідчень дитини з багатодітної сім’ї - 36 чол.
7. Підготовлено документів для виплати компенсацій:
- на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобілів - 8 чол.;
- на транспортне обслуговування автомобілів - 5 чол.
8. Підготовлено документів на виплату компенсації за невикористану санаторно-курортну путівку - 9 особам учасникам ЧАЕС.
9. Прийнято 5 справ для відшкодування витрат на поховання УБД та осіб з інвалідністю внаслідок війни на суму 29,459 тис. грн.
10. Протягом звітного періоду було прийнято заяв від 10 чол. пільгового контингенту на придбання твердого палива.
11. В місті перебуває на обліку 148 осіб, які постраждали від наслідків Чорнобильської катастрофи, компенсаційні виплати яким здійснюються з Державного бюджету України.
Підготовлено документів для виплати громадянам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС: забезпечення безкоштовними ліками за пільговими рецептами лікарів 44 особи на суму – 69,5 тис. грн.
- безкоштовне зубопротезування ЧАЄС – 1 особа на суму 6,5 тис. грн.
12. Рішенням Люботинської міської ради затверджено Комплексну Програму соціального захисту населення Люботинської міської територіальної громади на 2021 рік, на реалізацію якої закладені кошти міського бюджету. У 2021 році, видатки на виконання Комплексної Програми в частині надання матеріальної допомоги склали 450,00 тис. гривень.
Згідно з Комплексною Програмою соціального захисту населення Люботинської міської територіальної громади на 2021 рік протягом звітного періоду прийнято заяв та підготовлено документів для виплати допомоги:
- на поховання непрацюючим громадянам міста - 26 чол. на суму 26,0 тис. грн. ;
- матеріальної допомоги малозабезпеченим громадянам міста, які звернулися з заявою до Люботинського міськвиконкому - 285 чол. на суму 347,9 тис. грн.;
- до 35 річниці аварії на ЧАЄС - 76 чол. на суму 38,8 тис. грн.;
- одноразової матеріальної допомоги на оплату за комунальні послуги сім’ям загиблих військовослужбовців у ДРА - 2 чол. на суму 4,0 тис. грн.;
- до Дня Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні - 2 чол. на суму 6,0 тис. грн..;
- матеріальна допомога з нагоди відзначення Дня партизанської слави - 1 особа на суму 200 гривень.
13. Станом на 01.10.2021 р. на соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг) людей похилого віку в Територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Люботинської міської ради перебуває 1561 чол.
Прийнято 448 рішень в наданні соціальних послуг: догляд вдома – 234 рішення; натуральна допомога – 214 рішень.
14. Станом на 01.10.2021 року облікова кількість внутрішньо переміщених осіб - 450 осіб (314 сімей), видано довідок - 14 шт.
15. Укладено 2 двосторонніх договори на реабілітаційні заходи дітей з інвалідністю на суму 34475,70 тис. грн. Прийнято 10 заяв на одержання реабілітаційних заходів дітей з інвалідністю.
16. Укладено 1 договір на психологічну реабілітацію учасника АТО/ООС на суму 11142,0 тис. грн.
17. Підготовлено пакет документів на присвоєння почесного звання «Мати героїня» - 1 особа.
18. За звітній період направлено на короткотерміновий відпочинок (путівка вихідного дня) - 2 сім’ї учасника АТО/ООС, пройшли відпочинок - 2 учасника АТО/ООС
19. Влаштовано до будинку-інтернату загального типу - 2 особи.
20. Протягом звітного періоду надано 4275 консультацій з питань надання пільг, компенсацій, матеріальної допомоги.
4. Робота із зверненнями громадян, ведення діловодства.
За 9 місяців 2021 року з письмовими зверненнями до управління звернулося 122 особи.
Кількість інформаційних запитів щодо отримання публічної інформації - 9.
Зокрема, через виконавчий комітет Люботинської міської ради надійшло - 31 звернення, в т.ч. 5 звернень на урядову «гарячу лінію»; через Департамент
соціального захисту населення облдержадміністрації - 32, в т.ч. 27 звернень на урядову «гарячу лінію»; через Харківську районну державну адміністрацію –
2 звернення на урядову «гарячу лінію»; кількість звернень на урядову «гарячу лінію», які були скеровані для розгляду та вирішення по суті і отримані через
Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат - 55 шт.; отримано електронною поштою – 1, особисто - 1. Всі звернення індивідуальні,
колективних звернень та звернень від народних депутатів не було.
Із письмових звернень, що надійшли до управління: 31 - щодо призначення житлової субсидії, 34 - щодо призначення соціальних допомог, 25 - щодо надання пільг та забезпечення засобами реабілітації, 4 - з питань соціального обслуговування; надання матеріальної допомоги -15, 1 – з питань трудового законодавства; інші - 12.
В розрізі категорій громадян серед загальної кількості письмових звернень: від пенсіонерів та осіб з інвалідністю - 72, одинока мати - 7, багатодітні сім’ї – 3 та від інших категорій - 40.
На особистому прийомі керівниками управління протягом звітного періоду було прийнято 58 осіб. Громадянам надані роз’яснення та рекомендації стосовно вирішення питань, що належать до компетенції управління.
В управлінні облаштовані інформаційні куточки для ознайомлення громадян з переліком документів, які необхідні для призначення допомог, субсидій, пільг тощо.
Проводиться інформаційно - роз’яснювальна робота з питань соціального захисту населення. Надаються роз’яснення щодо змін в законодавстві, які стосуються соціального захисту. Протягом звітного періоду на офіційному сайті міста Люботин розміщено 19 статей.
ІІ. В сфері трудових відносин та соціального партнерства
З початку поточного року проведено двомісячник з укладання колективних договорів підприємствами, установами та організаціями міста. Проведено повідомну реєстрацію 6 колективних договорів та 1 доповнення до колективного договору. Всього діючих колективних договорів - 85, що становить 80,9% від чисельності всіх діючих підприємств, установ та організацій, які мають статус юридичної особи (105 ПУО діючих). Колективно-договірним регулюванням охоплено 94,6% працюючих.
Підведені підсумки виконання заходів Регіональної та Генеральної угод за І півріччя 2021 року.
ІІІ. В сфері оплати праці
1. З початку року проведено 4 моніторинги: з питань дотримання правил, норм та стандартів з оплати праці, рівня оплати праці, виконання колдоговорів за
2020 рік, охорони праці, своєчасне введення в дію мінімальних стандартів щодо оплати праці що входять до компетенції відділу з питань праці та
зайнятості населення на 43 підприємствах, установах та організаціях міста, що становить 40,9% від діючих (105 ПУО) .
2. Протягом 9 місяців 2021 року проведено обстеження щодо заробітної плати в бюджетній сфері (культура). Оплата праці проводиться з дотриманням міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень.
3. Проводиться щотижневий моніторинг стану погашення заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах, розташованих на території Люботинської міської ради.
За даними Головного управління статистики в Харківській області станом на 01.10.2021 заборгованість із виплати заробітної плати має приватне підприємство ПАТ «Люботинський завод «Продтовари» в сумі 3393,6 тис. грн.
4. Проводиться щотижневий моніторинг щодо своєчасної виплати заробітної плати працівникам закладів та установ бюджетної сфери (18 установ).
5. Згідно рішення №136 від 12.06.2018 року виконавчого комітету Люботинської міської ради створена тимчасова комісія щодо своєчасності сплати податків, виплати заробітної плати, інших соціальних виплат. З початку 2021 року проведено 9 засідань тимчасової комісії, на яких зобов’язано керівників підприємств не допускати застосування
необґрунтованої зайнятості на підприємствах, розробити заходи щодо можливості підвищення рівня заробітної плати (на засіданнях заслухано 41 керівник).
6. Проводиться щомісячний моніторинг щодо подальшого підвищення рівня оплати праці працівникам міста, яким охоплено 33 підприємств, установ та організацій, що становить 28,7% до діючих підприємств.
7. Проводиться робота щодо виконання заходів по підвищенню рівня оплати праці працівників, що одержують заробітну плату на рівні, або нижчу прожиткового мінімуму, направлено 10 листів до керівників підприємств.
ІV. В сфері зайнятості населення
1. Проведено аналіз розділу «Забезпечення продуктивної зайнятості та соціальних гарантій у сфері зайнятості» 6 колективних договорів підприємств, установ, організацій міста та 1 доповнення.
2. Проводиться робота з виконання Програми зайнятості населення Харківської області на період до 2023 року, реалізуються заходи щодо її виконання.
3. Спеціалістами відділу з питань праці УСЗН Люботинської міської ради постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота, з початку року охоплено 61 роботодавець щодо переваг легальної зайнятості, надано 3 статті на сайт міста.
Рішенням виконавчого комітету Люботинської міської ради від 12.06.2018 року №135 затверджено Положення робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення та Рішенням від 11.12.2018 року № 282 переглянуто персональний склад робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення.
З початку року організовано та проведено 9 засідань робочої групи, в яких прийняли участь 61 роботодавець; 8 семінарів за участю 53 ФОП.
4. Рішеннями виконавчого комітету Люботинської міської ради «Про затвердження видів робіт за якими можуть бути організовані громадські роботи у 2021 році» від 11.12.2120 № 230 та «Про організацію та проведення громадських робіт у 2021 році» від 11.12.2020 № 229 визначено види робіт, роботодавців, за
участю яких планується створити тимчасові робочі місця, необхідні обсяги коштів з місцевого бюджету - 120 тис. грн. Рішенням XII сесії Люботинської
міської ради VIII скликання від 22.06.2021 року виділені кошти на друге півріччя 2021 року для проведення громадських робіт - 65,16 тис. грн.
З початку року в громадських та інших роботах тимчасового характеру взяли участь 5 безробітних осіб та 23 особи працювали за кошти роботодавців.
5. За 9 місяців 2021 року зафіксовано 23 випадки домашнього насильства.
З метою поширення інформації з питань сім’ї, гендерної рівності, запобіганню домашньому насильству та протидії торгівлі людьми на офіційному сайті міста Люботина розміщено 8 статей.
6. Проводиться робота щодо можливості проходження професійного навчання демобілізованих учасників АТО, охоплено відповідною роботою 60 осіб, 1 особа навчається за спеціальністю «Медична косметологія».
На сайті міста розміщена стаття щодо професійного навчання учасників АТО та постраждалих учасників Революції гідності.
V. В сфері охорони праці
1. Для координації зусиль по створенню належних, безпечних умов праці на підприємствах, установах та організаціях міста, співпраці з територіальними органами міністерств і відомств, організаціями роботодавців, профспілок в місті рішенням ІІІ сесії Люботинської міської ради VІІІ скликання від 24.12.2020 р. № 30 внесено заходи
до Комплексної програми соціального захисту населення м. Люботина на 2021 рік щодо підвищення рівня соціальної захищеності
працюючих, перш за все зайнятих у роботах зі шкідливими умовами праці.
З початку року проведено 2 семінари - наради, на якому розглядалися найбільш актуальні питання з охорони та умов праці.
2. Проаналізовані розділи з питань «Охорона праці» 6 колективних договорів та 1 доповнення до них. Підготовлено методичні матеріли щодо удосконалення даних розділів.
3. Відповідно до Закону України «Про охорону праці», з метою створення безпечних та нешкідливих умов праці, здійснюються постійні обстеження стану додержання законодавства праці загалом, у тому числі жінок та молоді на підприємствах різної форми власності. Проведено 6 моніторингів з питань
дотримання правил, норм та стандартів з охорони праці на підприємствах, організаціях та установах міста, надано 11 рекомендацій з терміном усунення
недоліків, з яких 8 усунено.
4. Проводиться аналіз заходів профілактики травматизму виробничого та невиробничого характеру. З початку року не зафіксовано випадків виробничого травматизму; невиробничого травматизму - 237 випадків, із яких 19 - нещасні випадки з дітьми віком до 14 років.
Важливе питання для профілактики професійних захворювань - проходження попередніх та періодичних медичних оглядів працівниками підприємств та організацій. Це питання перебуває на контролі керівників підприємств.
5. На постійному контролі знаходиться питання якісного та своєчасного проведення атестації робочих місць на підприємствах зі шкідливими умовами праці. Станом на звітну дату атестовано 175 робочих місць із шкідливими умовами, які підлягають атестації, що становить 100% до потрібного.
6. Спеціалістами управління проводиться моніторинг щодо облаштування пандусами будівель та споруд в місті. Із 6 будівель соціальної сфери доступні повністю - 5 та частково - 1 будівля.
VІ. Нагляд за призначенням та виплатою житлових субсидій, соціальних допомог.
1. Протягом 9 місяців 2021 року головним державним соціальним інспектором управління було проведено 102 обстеження матеріально-побутових умов заявників, в т.ч.:
- 77 шт. - з метою підтвердження права заявників на призначення субсидії;
- 4 шт. - для визначення права на надання матеріальної допомоги;
- 18 шт. - умов проживання дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням;
- 5 шт.- особи, що надають соціальні послуги;
- 1 шт. - для влаштування до будинку-інтернату;
- 2 шт. - догляд за психічно хворими.
2. Перевірено 363 справи на достовірність інформації, наданої заявниками. Випадків виявлення неповної або недостовірної інформації, наданої громадянами для призначення всіх видів допомог - 12 справ.
3. Перевірено: по реєстру нерухомого майна - 2096 осіб;
по базі Головного сервісного центру МВС - 80 осіб;
по реєстру фізичних осіб-підприємців - 850 осіб;
по реєстру боржників - 2590 осіб.
4. Протягом звітного періоду повернено до бюджету:
субсидій - 33911 грн., соціальних допомог - 16325 грн.
5. Підготовлено та подано до суду 1 позовну заяву.
Управління соціального захисту населення інформує:
Легалізація заробітної плати
Складовою частиною розвитку суспільства є повнота наповнення та стабільність формування місцевих бюджетів, оскільки від цього у великій мірі залежить добробут та економічна активність населення, яке належить до тієї чи іншої категорії. У відповідності до величини грошових потоків місцевого бюджету залежить відповідне утримання місцевої інфраструктури, а саме: фінансування медичних установ, закладів освіти та культури, виплати заробітної плати, стипендій, пенсій та забезпечення благоустрою місцевого населення тощо.
Легалізацію трудових правовідносин та заробітну плату в «конвертах» без перебільшення можна назвати однією з найбільших на сьогодні перепон в економічному та соціальному розвитку держави. Ні для кого не секрет, що частина заробітку на фірмах і підприємствах виплачується нелегально. Не скрізь, звичайно, але й нерідко роботодавці розглядають заробітну плату як непродуктивні витрати. Тому штучно стримують її ріст, ухиляються від прийняття колективних договорів. Лихо ж у тому, що й наймані робітники погоджуються працювати без оформлення та одержувати частину оплати своєї праці «у конвертах»... Керівники, що виплачують заробітну плату “по - чорному ”, роблять вигляд, начебто вони облагодіяли співробітників. Насправді рядовий працівник залишається в програші зараз, а ще більше втратить у старості. Хоча жоден керівник не зізнається, що його робітник, який погодився на неофіційну частину заробітку, втрачає дуже багато. Але це так. Працівникові не оплачується лікарняний лист, він не має ніяких соціальних гарантій, у випадку травми не одержить компенсацію, а його пенсія буде мінімальною, оскільки нагромадження на особистому пенсійному рахунку виявляться мізерними.
Тож підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.
Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в «конвертах» позбавляє їх соціального захисту. Адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.
Неоформлений офіційно працівник ризикує залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та здійсненні перерахунків пенсій у подальшому.
Тільки офіційно оформлений найманий працівник може відчувати себе соціально захищеним, а бюджет матиме стабільні надходження для своєчасного фінансування виплат.
Суспільство має зрозуміти, що легалізації заробітної плати альтернативи немає.
Шановні громадяни! Не позбавляйте себе соціальних благ, забезпечте собі старість,
«З початку року на Харківщині понад 2 тисячі жінок знайшли роботу за сприяння служби зайнятості»
З початку 2021 року послугами Харківської обласної служби зайнятості скористалася 41 тисяча безробітних, серед яких 23 тисячі
або 56% - це жінки. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість безробітних жінок збільшилась на 7 тисяч. Про
це розповів директор Харківського обласного центру зайнятості Володимир Міненко.За словами керівника центру зайнятості
в цьому році понад 2 тисячі жінок вже отримали роботу за сприяння служби зайнятості. Серед найпопулярніших сфер
працевлаштування – державне управління, торгівля, ремонт автотранспортних засобів, охорона здоров’я, переробна промисловість та освіта.
Понад 300 безробітних жінок взяли участь в громадських та інших роботах тимчасового характеру.«Для мешканок Харківщини,
які втратили роботу, проводяться індивідуальні професійні консультації. Кар'єрні радники допомагають кожній безробітній
розробити індивідуальний план професійної реалізації, який також передбачає підвищення кваліфікації або зміну професії на затребувану на ринку праці»,
- відзначив Міненко.Професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації проходило понад 800 безробітних жінок. Вони освоювали такі професії
та спеціальності як: адміністратор, оператор з обробки інформації та програмного забезпечення, кравець, швачка, кухар, касир торговельного залу, маляр,
штукатур.Зареєстрований рівень безробіття в регіоні серед жінок, на початок березня, становив 2,12%, що на 0,3 відсотки більше, ніж серед чоловіків.
Це свідчить зокрема про те, що карантинні обмеження сильніше вплинули на становище жінок на ринку праці.
Без роботи залишились працівники сфери торгівлі та послуг, фінансів та страхування, туристичної галузі, де традиційно
працює більше жінок.«Українки розуміють, що сьогодні необхідно швидко адаптуватися до вимог ринку праці, здобувати нові
знання, розвиватися, не зупинятися на досягнутому і невтомно рухатися вперед, - зазначив Міненко. – За сприяння служби
зайнятості кожна жінка може досягти мети – знайти гідну роботу». Для уточнення інформації звертайтесь до відділу інформаційної роботи та зовнішніх зв’язків Харківського обласного центру
зайнятості за тел: (057) 757-52-72 або е-mail: pr@khcz.gov.ua
ОДНОРАЗОВА МАТЕРІАЛЬНА ДОПОМОГА СУБ’ЄКТАМ ГОСПОДАРЮВАННЯ. Відповідно до Порядку надання одноразової матеріальної допомогисуб’єктам господарювання, розрахунку її розміру, стягнення, поверненняневикористаної її суми, затвердженого постановою КМУ від 09.12.2020№1231, юридичні особи (роботодавці), які користуються роботою найманихпрацівників та які вимушено скоротили або можуть скоротити передбаченузаконодавством тривалість робочого часу працівників мають право наодноразову матеріальну допомогу.
Важливо: основний вид економічної діяльності таких роботодавців невключений до Переліку видів економічної діяльності, відносно якихобмежувальні протиепідемічні заходи визначені Кабміном України.Як подати документи, необхідні для отримання одноразової допомоги?
Юридичні особи (роботодавці) можуть надати пакет документів однимспособом:- Прямо в центр зайнятості населення;
- На електронну адресу центру (відскановані екземпляри).
Важливо! Пакет документів можна подати в центр зайнятості до 21 грудня 2020 року включно.Список необхідних документів!- заяву за формою згідно з додатком 1 замовлення;- копія порядку укорочення або можливе скорочення робочого часу;- копія відомостей про найманих працівників згідно з Додатком 2 до Наказу.
За детальною інформацією звертайтеся до Люботинської міської філіїХарківського ОЦЗ: м. Люботин, вул.Слобожанська, 23, тел. 741-09-82
Дотримання правил пожежної безпеки в зимовий період
під час проходження опалювального сезону.
Узимку значно збільшується кількість пожеж у житловому секторі, які призводять не лише до значних матеріальних збитків, але й, що найголовніше, — до травмування та загибелі людей. Для запобігання надзвичайних ситуацій та пожеж, під час опалювального сезону громадяни повинні знати основні вимоги правил користування різними обігрівальними приладами.
До початку опалювального сезону варто звернути особливу увагу на стан електрообігрівачів, опалювальних котлів, печей. Прочистити димохід і замазати тріщини, що утворилися. Печі та каміни повинні мати встановлені нормами протипожежні розділки, тобто відстань від внутрішньої поверхні димової труби до горючих елементів будівлі повинна становити не менше 38 см, топку необхідно викласти з вогнетривкої цегли, повітряний проміжок між піччю та горючими стінами при товщині стінок печі або камінів в півцеглини становить 13 см і при товщині стінок в цілу цеглину - 38 см. Перед топкою повинен бути передтопковий лист розміром 50х70 см з негорючого матеріалу. Безпечна відстань від печей до шаф, стелажів та інших меблів складає не менше 70 см, а від топкових отворів - не менше 125 .
Забороняється:
- залишати без нагляду розтоплені печі та каміни, а також доручати нагляд за ними малолітнім дітям;
- розташовувати паливо, інші горючі речовини і матеріали на передтопковому листі;
- застосовувати для розпалювання печей і камінів бензин, гас, дизельне паливо та інші легкозаймисті рідини.
Не менш поширеною причиною пожеж є порушення правил користування електричними приладами. Аналіз таких пожеж показує, що вони відбуваються в основному з двох причин:
- порушення правил пожежної безпеки під час користування електропобутовими приладами;
- прихованої несправності цих приладів.
Крім того, пожежі можуть виникати і від несправної електропроводки або неправильної експлуатації електромережі. Це може статися, наприклад, якщо в одну розетку включити декілька побутових приладів водночас. Виникає перевантаження, проводи можуть нагрітися, а ізоляція - спалахнути.Проводи миттю нагріваються до такої температури, що металічні жили плавляться, спостерігається інтенсивне виділення іскор і великої кількості тепла. Якщо в місці короткого замикання виявляться горючі матеріали і конструкції, вони миттю займаються. Тому необхідно стежити за справністю ізоляції проводів, не допускати кріплення їх цвяхами, які можуть порушити ізоляцію.
Основні запобіжні заходи і правилапожежної безпеки при експлуатації електричних та нагрівальних приладів, що використовуються у побуті, такі:
- нагрівальні прилади можна встановлювати тільки на негорючі підставки;
- забороняється залишати прилади, що включені, без нагляду;
- забороняється включати в одну розетку одночасно декілька приладів;
- необхідно спостерігати за щільністю контактів у місцях приєднання проводів приладів до вилки, клем між собою тощо;
Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.
Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження.
Прикро, що ми звикли сприймати насильство, як щось неминуче, адже прояви насильства порушують права людини, принципи її вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч із нами чи в нас у домі, у школі, на вулиці, ми можемо й повинні зупинити його. Саме тому щорічно, починаючи з 1991 року, міжнародна спільнота підтримує акцію «16 днів проти насильства». Тисячі громадян та сотні державних і громадських організацій з більш ніж 100 країн світу активізують з 25 листопада до 10 грудня свої зусилля заради об’єднуючої мети: збільшити розуміння та обізнаність про всі форми насильства у співвітчизників, створити в конкретному регіоні або окремій державі соціальний простір, вільний від насильства.
0 800 500 335 (зі стаціонарного) або 116 123 ( з мобільного)
(безкоштовно, цілодобово, анонімно з телефонів будь-яких операторів)