Веб-портал міста Люботин » Головна » Виконавчий комітет Люботинської міської ради нагадує

 Виконавчий комітет Люботинської міської ради нагадує
Автор: Lubotin   Додано:5 січня 2024   Переглядів:55   Категорія - [Головна]
 
 (голосів: 0)

Виконавчий комітет Люботинської міської ради нагадує:

Державна мова у сфері обслуговування - кожен споживач має право на обслуговування українською мовою



 

Статус української мови як єдиної державної мови передбачає обов’язковість її використання на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначені Законом України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі - Закон).

Виконавчий комітет Люботинської міської ради нагадує, що всі підприємства, установи та організації різних форм власності, фізичні особи – підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.

Суб’єкт електронної комерції, зареєстрований в Україні, під час своєї діяльності та у разі поширення комерційного електронного повідомлення, зобов’язаний забезпечити надання всієї інформації, визначеної Законом України «Про електронну комерцію», в тому числі щодо предмета електронного договору, державною мовою.

В інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій державною мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.

У разі, якщо, крім державної, інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України «Про захист прав споживачів».

Законом визначено, що захист права громадян на отримання державною мовою інформації та послуг у всіх сферах суспільного життя, на всій території України і усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою належить до компетенції Уповноваженого із захисту державної мови.

Відповідно до статті 30 Закону мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Це означає, що за замовчуванням надавачі послуг мають звертатися до клієнтів українською мовою. Державною мовою повинна бути доступною вся інформація про товари та послуги. Згідно з частиною 3 вказаної статті Закону, на прохання клієнта, його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.

У разі порушення суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність на території України, вимог, встановлених статтею 30 ЗаконуУповноважений із захисту державної мови або його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови, оголошує такому суб’єкту попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складення акта, про що зазначається в акті.

Стаття 57 Закону встановлює порядок накладення штрафів на суб’єктів господарювання за порушення закону щодо застосування державної мови у сфері обслуговування споживачів. При цьому складання протоколу про правопорушення та винесення постанови про накладення штрафів може здійснюватися лише в разі повторного порушення статті 30 Закону впродовж року після першого попередження. Відтак, штрафи передбачені щодо суб’єктів господарювання лише в разі свідомого постійного ігнорування норм закону та вияву, таким чином, неповаги до клієнтів.