Президент підписав закон щодо вдосконалення публічних закупівель
Автор: Chekardina   Додано: 17 жовтня 2019   Переглядів:31   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Президент підписав закон щодо вдосконалення публічних закупівель

 

Документ ухвалила Верховна Рада України 19 вересня 2019 року.

Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» № 114-ІХ.

Закон має на меті забезпечення ефективного, прозорого та якісного здійснення публічних закупівель, запобігання проявам корупції, розвиток конкурентного середовища та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель в Україні.

Документ містить низку нововведень, які сприятимуть підвищенню ефективності закупівель, запровадженню персональної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, удосконаленню механізму оскарження тендерів, гармонізації з міжнародними стандартами.

Зокрема, згідно із законом, використання електронної системи ProZorro стає обов’язковим для здійснення державних закупівель вартістю від 50 тисяч гривень (раніше поріг був від 200 тисяч гривень). Це допоможе вивести «з тіні» понад чверть мільйона закупівель на рік.

Також закон зобов'язує замовника надавати звіти у систему ProZorro про всі закупівлі вартістю від 1 копійки (раніше – від 50 тисяч гривень).

Бізнес, який переміг у тендері, матиме 24 години на виправлення незначних помилок у тендерній пропозиції. Це дозволить підприємцям не втратити тендер, а держзамовнику – зберегти найбільш економічно вигідну пропозицію.

Також документ впроваджує диференційовану платню за подання скарги в Антимонопольний комітет України (через окрему постанову Кабміну). Це дасть змогу припинити необґрунтоване оскарження великої кількості закупівель і затримку проведення тендерів. Також закон передбачає повернення плати у разі задоволення скарги постачальника. За невиконання рішення АМКУ передбачена відповідальність керівника замовника та штраф.

Крім того, закон посилює відповідальність за порушення законодавства для недобросовісних замовників і запроваджує персональну відповідальність посадових осіб. Зокрема, якщо будуть придбані товари, роботи та послуги до/без закупівлі або буде укладено договір до/без закупівлі, то на керівника замовника чекає штраф від 2 тисяч до 10 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також законом передбачений інструмент для боротьби з демпінгом – система вказуватиме на аномально низьку ціну, і постачальник має її обґрунтувати для укладення договору із замовником.

Документ також передбачає нові інструменти для підвищення ефективності закупівель, зокрема, електронні каталоги ProZorro Market та посади уповноважених осіб для професіоналізації закупівель.

Крім того, закон продовжує на 2 роки термін закупівель ліків і вакцин через міжнародні організації (до 2022 року). Перелік ліків і порядок закупівель затверджуватиме Кабінет Міністрів України.

Цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та діятиме за шість місяців після публікації, крім розділу VI, який діятиме за 12 місяців з дня опублікування.

 

 

https://kharkivoda.gov.ua/news/100654

 




 "Захисник! Захищай свої права!"
Автор: Chekardina   Додано: 16 жовтня 2019   Переглядів:66   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

"Захисник! Захищай свої права!"

 

publkacya-15.09.pdf [349.45 Kb] (cкачувань: 5)




 Актуальні питання, пов'язані з виїздом за кордон
Автор: Chekardina   Додано: 14 червня 2019   Переглядів:95   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Оскільки сезон відпусток уже розпочався, особливо актуальними є питання, пов'язані з виїздом за кордон.

Із наших метеріалів ви дізнаєтесь про правила тимчасового виїзду з дитиною за кордон, які було запроваджено завдяки ініціативі Мін'юсту #ЧужихДітейНеБуває.

Це зміни до законів, які дозволяють тимчасово виїхати з дитиною за кордон без обов'язкового отримання нотаріально посвідченої згоди другого з батьків.

Нові правила стосуються виїзду дитини, чиї батьки розлучені або проживають окремо, а один із них сплачує аліменти на дитину або заборгував із їх сплатою. Метою такої поїздки мають бути:
✔️лікування; 
✔️навчання; 
✔️участь у дитячих змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах та конкурсах, екологічних, технічних, мистецьких туристичних, дослідницьких, спортивних заходах; 
✔️оздоровлення та відпочинок.

Деталі - у нашій інфографіці⤵️⤵️⤵️

 

Актуальні питання, пов'язані з виїздом за кордон

 

Інформація розміщена відділом «Люботиньске бюро правової допомоги» що знаходиться у м. Люботин, за адресою: вул.. Джерелянська, 2 оф.2 ,т. 741-4032




 Нове в законодавстві щодо протидії булінгу (цькуванню) у навчальному середовищі
Автор: Svetlana   Додано: 31 січня 2019   Переглядів:166   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Нове в законодавстві щодо протидії булінгу (цькуванню) у навчальному середовищі

Сьогодні в Україні, як і в багатьох інших країнах Світу, серед підлітків, які навчаються у закладах освіти, набуло поширення явище булінгу (цькування), що виражається у психологічному тиску, жорстокому ставленні, фізичному насильстві, агресії, інших діях, вчинених з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам. Згідно з інформацією Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), з булінгом у колі однолітків в Україні стикалися близько 67% дітей.

19 січня 2019 року в Україні набув чинності Закон про протидію булінгу, яким вносяться зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення, Законів "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту" тощо.

У законі булінг (цькування) визначається як діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.

Типові ознаки булінгу:

1) систематичність (повторюваність) діяння;

  1. наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

  2. дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Законом також передбачений наступний механізм протидії булінгу.

Батьки жертви булінгу повинні написати заяву на ім’я керівника або засновника закладу освіти. Також заяву може написати вчитель, якщо його цькує учень. Керівник навчального закладу має скликати комісію з булінгу і викликати поліцію. Поліцейські складають протокол про адміністративне порушення. Далі рішення прийматиме суд. Інформація про подання, розгляд і реагування на такі заяви має публікуватись на сайті закладу освіти. Чи ефективно реагують у освітньому закладі на заяви про булінг — перевірятиме освітній омбудсмен.

Щоб винного притягнули до відповідальності, треба довести: що людину цькували психологічно, фізично, економічно чи в сексуальному плані; що це не поодинокий випадок, а відбувалось систематично; що жертва булінгу зазнала шкоди - психічної або фізичної, тобто відчувала страх, приниження, тривогу, була соціально ізольована.

За булінг учасника освітнього процесу передбачатиметься адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 850 грн до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин. Якщо булінг вчинено:

- групою осіб або повторно протягом року - штраф від 1700 грн до 3400 грн або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин;

- малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, - штраф на батьків або осіб, які їх замінюють, від 850 грн до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин;

- групою осіб, які є малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років (або ж вчинено повторно протягом року цими особами) - штраф на батьків або осіб, які їх замінюють, від 1700 грн до 3400 грн або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

При цьому неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Нацполіції про випадки булінгу тягне за собою накладення штрафу від 850 грн до 1700 грн або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

Очікується, що Прийняття Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу” дозволить напрацювати дієвий правовий механізм протидії явищу булінгу, що матиме наслідком покращення психічного здоров'я дітей та дорослих, створення безпечного освітнього середовища, а також підвищення ступеню зосередженості дітей на навчанні.

 

 Матеріал підготовлений Люботинським бюро правової допомоги

Третього харківського місцевого центру з надання

безоплатної вторинної правової допомоги

м. Люботин, вул. Джерелянська, 2, оф. 2. т 741-40-32




 “16 Днів проти насильства”
Автор: Chekardina   Додано: 3 грудня 2018   Переглядів:173   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Щорічно з 25 листопада по 10 грудня в Україні проводиться загальнонаціональна акція “16 Днів проти насильства”. Основними завданнями цієї акції є привернення уваги громадськостідо питань подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків.

В рамках цієї акції інформуємо про заходи протидії домашньому насильству, які запроваджені в україні з 7 січня 2018 року у зв`язку з набранням чинності Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству».

До таких спеціальних заходів щодо протидії домашньому насильству належать:

  1. терміновий заборонний припис стосовно кривдника (виноситься уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України);
  2. обмежувальний припис стосовно кривдника (видається судом);
  3. взяття на профілактичний облік кривдника та проведення з ним профілактичної роботи (здійснюється уповноваженими підрозділами органу Національної поліції України);
  4. направлення кривдника на проходження програми для кривдників (відповідальними за виконання програм для кривдників, є місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування). Терміновий заборонний припис виноситься кривднику уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України у разі існування безпосередньої загрози життю чи здоров’ю постраждалої особи з метою негайного припинення домашнього насильства, недопущення його продовження чи повторного вчинення. Терміновий заборонний припис може містити такі заходи: 1) зобов’язання залишити місце проживання (перебування) постраждалої особи;
  5. 2) заборона на вхід та перебування в місці проживання (перебування) постраждалої особи;

3) заборона в будь-який спосіб контактувати з постраждалою особою.

Терміновий заборонний припис виноситься строком до 10 діб за заявою постраждалої особи, а також за власною ініціативою працівником уповноваженого підрозділу органів Національної поліції України за результатами оцінки ризиків.

Особа, стосовно якої винесено терміновий заборонний припис, може оскаржити його до суду.

Обмежувальний припис видається судом у порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України.

1) постраждала особа або її представник;

2) у разі вчинення домашнього насильства стосовно дитини – батьки або інші законні представники дитини, родичі дитини (баба, дід, повнолітні брат, сестра), мачуха або вітчим дитини, а також орган опіки та піклування;

3) у разі вчинення домашнього насильства стосовно недієздатної особи – опікун, орган опіки та піклування.

Обмежувальний припис видається на строк від 1 до 6 місяців та може бути продовжений судом на строк не більше 6 місяців. Таке продовження має місце лише один раз.

Судом визначається один чи декілька заходів тимчасового обмеження прав кривдника або покладення на нього наступних обов’язків:

1) заборона перебувати в місці спільного проживання (перебування) з постраждалою особою;

2) усунення перешкод у користуванні майном, що є об’єктом права спільної сумісної власності або особистою приватною власністю постраждалої особи;

3) обмеження спілкування з постраждалою дитиною;

4) заборона наближатися на визначену відстань до місця проживання (перебування), навчання, роботи, інших місць частого відвідування постраждалою особою;

5) заборона особисто і через третіх осіб розшукувати постраждалу особу, якщо вона за власним бажанням перебуває у місці, невідомому кривднику, переслідувати її та в будь-який спосіб спілкуватися з нею;

6) заборона вести листування, телефонні переговори з постраждалою особою або контактувати з нею через інші засоби зв’язку особисто і через третіх осіб.

Такі заходи мають захищати осіб, які постраждали від домашнього насилля та попереджувати таке насилля.

 

Люботинське бюро правової допомоги

м. Люботин, вул. Джерелянська, 2, т. 741-40-32, 741-35-21

 




 В межах проекту Мін’юсту «Я МАЮ ПРАВО!» розпочато інформаційну кампанію #СтопБулінг для дітей та їх батьків
Автор: Chekardina   Додано: 24 вересня 2018   Переглядів:477   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

В межах проекту Мін’юсту «Я МАЮ ПРАВО!» розпочато інформаційну кампанію #СтопБулінг для дітей та їх батьків

Міністерство юстиції в межах проекту «Я МАЮ ПРАВО!» за підтримки МФ «Відродження» та за сприяння Національної поліції України розпочинає інформаційну кампанію #СтопБулінг, орієнтовану на дітей та їх батьків.

Булінг – це агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої дитини, що супроводжується регулярним фізичним і психологічним тиском та є гострою проблемою сучасності.

За даними дослідження UNICEF Україна за 2017 рік, 67% дітей стикалися з булінгом (були жертвою або свідком), а 40% постраждалих від цькування взагалі ні з ким не ділилися проблемою і не зверталися за допомогою. 25% - говорили про це не з дорослими (з другом чи братом/сестрою). З тих, хто мовчать – 40% соромляться про це говорити, а 22% вважають, що це нормальне явище.

За даними доповіді ВООЗ в 2016 році, Україна займає 9 місце серед 42 досліджуваних країн по відсотку жертв булінгу серед 15-ти річних (9% дівчат та 11% хлопців).

Найбільш розповсюдженим є психологічний і фізичний булінг. Проте, як наслідок поширення ролі комунікаційних технологій: телефонного зв'язку, Інтернету та соціальних мереж, з’являється новий вид цькування – кібер булінг. Це не просто пустощі або грубість, це особлива форма взаємин між дітьми, що за відсутності реагування може перерости в насильство.

Тому надзвичайно важливим є небайдужість батьків до своєї дитини і постійне відстежування ситуації – настрою і стану дитини. Крім того, не варто забувати про тісний контакт з класним керівником, налагодження комунікації з іншими батьками в класі.

Пам’ятайте, якщо помітили, що:

  • у дитини немає друзів;
  • дитина боїться іти до школи;
  • має низьку самооцінку;
  • у дитини з’являються зіпсовані речі;
  • дитина сама наносить собі ушкодження;
  • сумна після спілкування у соціальних мережах та ін.

– поговоріть із дитиною, вислухайте та допоможіть вирішити проблемну ситуацію.

В рамках кампанії #CтопБулінг розроблено інформаційні матеріали, з яких можна дізнатися, які види булінгу існують та як діяти в ситуації, якщо ви стали свідком булінгу. В них також міститься інформація для батьків, чиї діти стали жертвами цькування або ж самі вчиняють насилля щодо інших дітей.

Виховання молодого покоління – це невід’ємна складова правопросвітництва. І дуже важливо, щоб діти усвідомлювали своє право бути захищеними і знали, як діяти у разі посягання на їхню честь та свободу.

            При підготовці статті використані матеріали з офіційного сайта Міністерства юстиції України.

Люботинське бюро правової допомоги

Третього харківського місцевого центру з надання БВПД

 

В межах проекту Мін’юсту «Я МАЮ ПРАВО!» розпочато інформаційну кампанію #СтопБулінг для дітей та їх батьків

 




 Українським батькам, які перебувають в розлученні, стане простіше вивозити своїх дітей за кордон
Автор: Chekardina   Додано: 27 серпня 2018   Переглядів:205   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Українським батькам, які перебувають в розлученні, стане простіше вивозити своїх дітей за кордон


         28.08.2018 року почне діяти Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання”.

          Законом посилюється відповідальність неплатників аліментів, збільшується мінімальний рівень фінансової підтримки дітей, які проживають в неповних сім’ях, запроваджуються пільги і стимули для батьків, які сумлінно виконують свій обов’язок. Також цим законом спрощується механізм  тимчасового виїзду дитини за межі України, якщо інший з батьків не надає згоди на виїзд.

         Так, той із батьків, з яким за рішенням суду визначено або висновком органів опіки та піклування підтверджено місце проживання дитини,  самостійно вирішує питання тимчасового виїзду за межі України на строк, що не перевищує одного місяця, з метою лікування, навчання, участі дитини в дитячих змаганнях, фестивалях,інших заходах, та у разі, якщо йому відомо місце проживання іншого з батьків, який не ухиляється та належно виконує батьківські обов’язки, інформує його шляхом надсилання рекомендованого листа про тимчасовий виїзд дитини за межі України, мету виїзду, державу прямування та відповідний часовий проміжок перебування у цій державі.

         Той із батьків, хто проживає окремо від дитини, який не ухиляється та належно виконує батьківські обов’язки, не має заборгованості зі сплати аліментів, звертається рекомендованим листом із повідомленням про вручення до того з батьків, з яким проживає дитина, за наданням згоди на виїзд дитини за межі України. У разі ненадання тим із батьків, з яким проживає дитина, нотаріально посвідченої згоди на виїзд дитини за кордон із зазначеною метою, у десятиденний строк з моменту повідомлення про вручення рекомендованого листа, той із батьків, хто проживає окремо від дитини та у якого відсутня заборгованість зі сплати аліментів, має право звернутися до суду із заявою про надання дозволу на виїзд дитини за кордон без згоди другого з батьків.

         Люботинське бюро правової допомоги вітає мешканців міста з Днем Державного Прапора України та з Днем Незалежності та запрошує усіх для отримання правової інформації та правових консультацій.

 

Люботинське бюро правової допомоги.

м. Люботин, вул. Джерелянська, 2 оф 2. т. 741-40-32

 




 Як правильно оформити боргову розписку
Автор: Chekardina   Додано: 26 червня 2018   Переглядів:186   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Як правильно оформити боргову розписку

 

До Люботинського бюро правової допомоги досить часто звертаються громадяни стосовно випадків неповернення їм боргу. Як правило, це траплєься в разі неправильно оформленого договору позики, або боргової розписки, або, взагалі, відсутності документального підтвердження виникнення боргових зобов`язань. Нажаль, дуже часто гроші передаються в борг під “чесне слово”. Однак, для забезпечення поверенення грошей або іншого майна та спокою кредитора варто документально підтвердити та правильно оформити відносини позики.

 

Розписка має містити всі необхідні данні, а саме:

  • найменування документу (розписка);

  • прізвище, ім’я, по-батькові, паспортні дані (серію, дату видачі паспорта) та адресу позикодавця і позичальника, бажано їх ідентифікаційний код;

  • опис майна, передання якого засвідчує ця розписка (якщо це грошові кошти, то потрібно вказувати їх точну суму цифрами і прописом, якщо ж передається інше (рухоме) майно, то необхідно його детально описати);

  • термін, на який видається позика та строки (дата) чи подія, з настанням яких позичальник зобов’язаний повернути позику, дата повернення;

  • санкції за просрочення повернення позики;

  • дані про те, відсоткова це чи безвідсоткова позика (якщо за позику нараховуються відсотки, то вказується порядок та розмір виплати відсотків);

  • розписка повинна однозначно підтверджувати факт отримання грошей позичальником і повинна містити умову про передання грошей, або іншого майна, в борг із зобов’язанням їх повернення;

  • дата та місце складання розписки, особистий підпис боржника.

Навіть якщо у розписці дата повернення боргу зазначена не була, можна повернути свої кошти. Згідно з частиною 1 статті 1049 ЦК України, позичальник зобов’язаний повернути позикодавцеві позику у встановлений строк, а якщо строк не встановлений, протягом 30-ти днів з дня пред’явлення позикодавцем вимоги про це. Тобто, слід надіслати поштою (листом з описом-вкладенням та з повідомленням про вручення) або вручити особисто позичальнику письмову претензію (з розписом і зазначенням дати отримання) про повернення боргу протягом 30-ти діб. Тридцятиденний термін слід відраховувати від дати отримання позичальником Вашої претензії. Відразу потому можна подавати позов до суду.

Бажано, щоб текст боргової розписки був написаний особисто позичальником. Це потрібно для можливості проведення судово-почеркознавчої експертизи тексту розписки на підтвердження написання її позичальником.

При поверненні боргу кредитор (позикодавець) повинен повернути розписку, також не буде зайвим отримати від нього розписку про те, що борг від такого-то числа повернуто в такій-то сумі.

Правильно оформлена розписка збільшить шанс повернення грошей, якщо ви змушені будете звертатися до суду!

Люботинське бюро правової допомоги.

м. Люботин, вул. Джерелянська, 2. т. 741-40-32

 




 Порядок зняття з реєстрації місця проживання
Автор: Svetlana   Додано: 7 березня 2018   Переглядів:1358   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Порядок зняття з реєстрації місця проживання

Серед відівідувачів Люботинського бюро правової допомоги значна частина осіб, що звертаються з питаннями про зняття з реєстрації місця проживання особи (“виписка”). Стаття 47 Конституції України проголошує, що кожен має право на житло. Відповідно до законодавства України таке право виникає у власника житла, членів його сім’ї , орендаря (наймача) житла , членів його сім’ї тощо. Однак, часто виникають ситуації, коли особа “прописана”, однак фактично не проживає у житловому приміщенні, не бере участь в утриманні житла, сплаті житлово-комунальних послуг. У господаря житлового приміщення також виникають проблеми при форомленні субсидії на сплату ЖКП. Зняти особу з місця реєстрації можна як в добровільному, так і в судовому порядку. В добровільному порядку особа самостійно або через представника подає заяву до центру надання адміністративних послуг за місцезнаходженням житлового приміщення, в якому зареєстрована та сплачує адміністративний збір у розмірі 0, 0085  розміру мінімальної заробітної плати (14,45 грн). Датою зняття з реєстрації буде дата подачі відповідних документів. Зняття особи з реєстрації може бути здійснене також на підставі рішення суду про позбавлення права користування житловим приміщенням, позбавлення права власності на житлове приміщення, визнання особи безвісно відсутньою, оголошення фізичної особи померлою.  Важливо звернути увагу на те, що законодавство розрізняє зняття з реєстрації особи, що є членом сім'ї власника, та не є членом його сім`ї. Відповідно до статті 405 ЦК України, член сім'ї власника житла втрачає право на користування цим житлом у разі відсутності його без поважних причин понад один рік, якщо інше не встановлено домовленістю між ним і власником житла або законом. Якщо особа не є членом сім`ї власника, то підставами для звернення до суду  є відсутність її за місцем реєстрації без поважних причин протягом 6 місяців. До суду  необхідно надати документальні підтвердження, якими можуть бути: довідка про склад сім'ї, пояснення свідків, акти про відсутність особи за місцем реєстрації протягом певного часу, укладення трудового договору, утворення сім`ї в іншому місці та інше.  Таким чином, якщо у Вашому житлі зареєстрована особа, яка тривалий час не проживає за місцем реєстрації, Ви маєте право зняти її з реєстрації. Проте існує багато нюансів такої процедури, на які необхідно звертати увагу для досягнення максимально позитивного результату. Якщо у Вас виникла питання, спеціалісти Люботинського бюро правової допомоги нададуть Вам відповіді. У випадках, встановлених законом, громадяни мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, що передбачає складання процесуальних документів та представництво інтересів в судах адвокатами. Наша адреса: м. Люботин, вул. Джерелянська, 2. оф.2. Тел. 741-40-32.




 Я маю право!
Автор: Svetlana   Додано: 14 лютого 2018   Переглядів:195   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

 

 

Я маю право!

З метою підвищення правової свідомості українців та інформування громадян щодо використання та захисту їхніх прав у повсякденному житті стартував загальнонаціональний правопросвітницький проект Міністерства юстиції України «Я маю право».

 

Указом від 14.11.2017 р. Президент України оголосив  2018 рік роком реалізації цього проекту.
 В рамках проекту проводиться інформування громадян та надання практичних рекомендацій щодо захисту прав за найбільш актуальними напрямами. Реалізація проекту відбувається шляхом об’єднання зусиль органів Міністерства юстиції, системи надання безоплатної правової допомоги, міжнародних партнерів та інших зацікавлених сторін. Тривалість проекту становить 3 роки (2017–2019 роки). Девіз проекту: Знаю! Дію! Захищаю! Більше інформації про проект «Я маю право!» – на сайті prаvo.minjust.gov.ua та за номером 0-800-213-103 (єдиний контакт-центр системи надання безоплатної правової допомоги).
Начальник відділу
Л. П. Йолкіна