Урядова програма “Доступні ліки”
Автор: Svetlana   Додано: 25 квітня 2017   Переглядів:32   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

  Урядова програма “Доступні ліки”

 

 1 квітня 2017 року стартувала Урядова програма «Доступні ліки». Пацієнти можуть отримати ліки від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми безкоштовно або з незначною доплатою.

 Пріоритетність надали лікуванню цих хвороб, оскільки саме вони найбільше впливають на показники смертності населення або суттєво знижують якість життя пацієнта та ефективно лікуються на амбулаторному рівні.

   Для того, щоб взяти участь в програмі, громадянин повинен звернутися до лікаря та отримати правильно виписаний рецепт https://goo.gl/5QekAs , завітати до аптеки з позначкою “Доступні ліки” https://goo.gl/g32X5h та отримати ліки безкоштовно або з частковою доплатою за рецептом.

 До програми входять лікарські засоби з наступною діючою речовиною: СЕРЦЕВО-СУДИННІ ЗАХВОРЮВАННЯ: Аміодарон (Amiodarone); Амлодипін (Amlodipine); Атенолол (Atenolol); Верапаміл (Verapamil); Гідрохлортіазид (Hydrochlorothiazide); Спіронолактон (Spironolactone); Фуросемід (Furosemide); Дигоксин (Digoxin); Еналаприл (Enalapril); Ізосорбіду динітрат (Isosorbide dinitrate); Карведілол (Carvedilol); Клопідогрель (Clopidogrel; Метопролол (Metoprolol); Нітрогліцерин (Glyceryl trinitrate); Симвастатин (Simvastatin); Бісопролол (Bisoprolol); БРОНХІАЛЬНА АСТМА: Беклометазон (Beclometasone); Будесонід (Budesonide); Сальбутамол (Salbutamol) ДІАБЕТ ІІ ТИПУ: Метформін (Metformin); Гліклазид (Gliclazide)

  Реєстр лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню (далі - Реєстр), затверджений наказом МОЗ України від 3 квітня 2017 р. № 360, із зазначенням розміру відшкодування та суми доплати (за наявності) щодо кожного торгового найменування лікарського засобу, який бере участь у програмі відшкодування.

  Реєстр містить 157 лікарських засобів. Вартість 23 препаратів відшкодовуватиметься повністю. Такі ліки відпускатимуться пацієнтам за рецептами безкоштовно. За інші 134 препарати пацієнту доведеться доплатити різницю, зазначену у Реєстрі.

  На сьогоднішній день у Харківській області 75 аптек взяли участь в урядовій програмі “Доступні ліки”. У місті Люботин можна звернутися у такі аптечні  заклади: ТОВ «Парацельс - 2002» аптечний пункт № 3 аптека № 1 м.Люботин вул. Джерелянська 15 тел. 057-712-86-79;  Аптечний заклад ВКП ТОВ «ДЮЗ» Аптека № 1 м. Люботин вул. Шевченко 100 , вул. Слобожанська 6. Тел. 057- 741-34-10;  Аптечний заклад «Фенікс-Фарм» м. Люботин, вул. Радянська (Слобожанська) 9\2. вул. Шевченка 98. Тел. 057-741-14-76

  З усіх питань щодо дії урядової програми “Доступні ліки” можна звертатися до урядової гарячої лінії: т. 15-45 (безкоштовно)

Люботинське бюро правової допомоги

(м. Люботин, вул.. Слобожанська, 41-2, тел.. 741-40-32)




 Податки при оформлення спадщині та даруванні
Автор: Svetlana   Додано: 21 квітня 2017   Переглядів:26   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

  25.03.2017 набрав чинності Закон України від 23 лютого 2017 року № 1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» (далі – Закон).

  Зокрема, Законом спрощено оформлення спадщини для найближчих родичів спадкодавця, які з 1 січня 2017 року мають право на спадкування, а саме: встановлено, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення.

  Водночас, Законом встановлено, що у разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається. Також не проводиться оцінка об’єктів, подарованих платнику податку, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за нульовою ставкою. 

  Разом з цим, доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених Податковим кодексом України для оподаткування додаткового блага, тобто за ставкою 18 відсотків.

   Закон опубліковано 24.03.2017 в газеті «Голос України» № 54.

Завідувач Другою державною нотаріальною конторою

Харківського району Харківської області

Н.В.Омельницька




 Шановні мешканці міста Люботина!
Автор: Svetlana   Додано: 24 березня 2017   Переглядів:47   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Шановні мешканці міста Люботина!

 

   Доводимо до вашого відома, що з метою активізації надання безоплатної правової допомоги, був затверджений графік спільних консультацій посадових осіб Головного територіального управління юстиції в Харківській області в центрах із надання безоплатної вторинної правової допомоги та в Бюро правової допомоги.

     Так, згідно з графіком, у приміщенні Люботинскього бюро правової допомоги будуть проведені наступні сумісні консультації:

    28.03.2017 (Консультування проводиться з 11:00 до 12:30) -  із заступником начальника головного територіального управління юстиції  з питань державної виконавчої служби - начальником Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області - Лактіним  Іллею Сергійовичем.

   04.04.2017 (Консультування проводиться з 10:00 до 12:00) — із заступником начальника відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Харківській області - Бєловою Наталією Олександрівною.

    29.03.2017, 05.04.2017, 26.04.2017 (Консультування проводиться з 10:00 до 12:00) — із начальником Люботинського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області - Пушкарською Наталією Іванівною.

  27.03.2017, 29.03.2017, 05.04.2017, 24.04.2017 (Консультування проводиться з 10:00 до 12:00) - із начальником Люботинського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області - Кононенком Романом Вікторовичем.

    Нагадуємо, що Люботинське бюро правової допомоги знаходитсья за адресою: м. Люботин, вул. Слобожанська, 41/2-1, тел. 741-40-32.




 ПОВІДОМЛЕННЯ
Автор: Svetlana   Додано: 24 березня 2017   Переглядів:34   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

  06 жовтня 2016 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (далі -  Закон).

  Відповідно до вказаного Закону були внесені зміни, зокрема, до Закону України «Про електронний цифровий підпис», якими передбачається, що державні реєстратори прав на нерухоме майно, державні реєстратори  юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, нотаріуси також  використовують лише захищені носії особистих ключів.

    На виконання  вимог Закону, Міністерством юстиції України виданий наказ від 31.10.2016 №3086/5 «Про врегулювання відносин з використання захищених носіїв особистих ключів», відповідно до якого, нотаріуси ,державні реєстратори прав на нерухоме майно, державні реєстратори юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань використовують захищені носії особистих ключів з моменту впровадження відповідного програмного забезпечення Єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, що забезпечує використання таких носіїв, але не пізніше  31.03.2017 року.  

 

Завідувач Другою державною нотаріальною

конторою Харківського району

Харківської області

Н.В.Омельницька




 Уряд продовжує виплату безповоротної грошової компенсації на енергомодернізацію житла
Автор: Chekardina   Додано: 10 лютого 2017   Переглядів:74   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Уряд продовжує виплату безповоротної грошової компенсації на енергомодернізацію житла


08.02.1017 р. на засіданні Кабінету Міністрів України було прийнято рішення про продовження дії державної програми з енергоефективності й удосконалення порядку надання грошової компенсації населенню на енергомодернізацію житла.

У цьому році українські сім’ї зможуть отримати безповоротну державну фінансову допомогу на впровадження енергоефективних заходів у розмірі:

20% – на придбання «негазових» котлів;

35% – для утеплення індивідуального житла;

40% – для ОСББ і 70% – для отримувачів субсидій, які входять у склад цих ОСББ.

Також, уряд розширив перелік банків-учасників програми. Тепер «теплі» кредити можна буде отримати не лише в Ощадбанку, Укргазбанку та Укрексімбанку, а й в Приватбанку.

Населення та ОСББ, які беруть участь у програмі, можуть отримати компенсацію для  утеплення будинків, встановлення вузлів обліку води та тепла, радіаторів опалення з терморегулятором, заміну вікон на енергоефективні, модернізацію освітлення, облаштування ІТП.

Для отримання кредиту необхідно звертатися в банк, який бере участь у програмі. Потенційний зйомник обирає товар у магазині, та, отримавши рахунок-фактуру, надає її до установи банку разом з усіма необхідними документами для отримання кредиту. Після визначення можливості надання кредиту, банк приймає рішення про його видачу.

Довідково

З питань участі в Урядовій програмі з енергоефективності звертайтеся до   Call-центру   при   Держенергоефективності    тел.:    (044) 296-71-60, 292-32-57 та e-mail: energoefect@saee.gov.ua, energoefect2@saee.gov.ua, energoefect3@saee.gov.ua.

 

Люботинське бюро правової допомоги

ІІІ Харківського місцевого центру з надання БВПД

Адреса: м. Любоиин, вул. Слобожанська 41/2

Тел. 741-40-32




 Декларація про доходи 2017
Автор: Chekardina   Додано: 10 лютого 2017   Переглядів:138   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Декларація про доходи 2017

 

З 1 січня 2017 року розширюється коло осіб, які підлягають є-декларуванню. Подавати декларації повинні службові і посадові особи, які працюють в органах влади та місцевого самоврядування, у державних та комунальних установах, закладах і організаціях, у тому числі частина освітян і лікарів (визначені  п. 1, підпунктом «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції»).

Декларації заповнюються і подаються на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції після авторизації з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Декларанти повинні самостійно отримати ЕЦП шляхом звернення до відповідного акредитованого центру сертифікації ключів. Нижче вказані адреси таких центрів у Харківській області

м. Харків, Новобаварський район

м. Харків, вул. Петра Болбочана, буд. 25, каб. 13

тел.: (057) 702-86-17

Реєстрація користувачів: пн - чт з 9:00 до 18:00

пт      з 9:00 до 16:45

обідня перерва:  з 13:00 до 13:45

 

м. Харків, Шевченківський район

м. Харків, просп. Науки, буд. 9, ЦОПП, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №2, №3

тел.: (057) 752-21-65

Реєстрація користувачів: пн - чт  з 9:00 до 18:00

пт      з 9:00 до 16:45

обідня перерва:  з 13:00 до 13:45

 

м. Харків, Немишлянський район

м. Харків, пров. Академіка Підгорного, 3, ЦОПП, каб. 10.

тел.: (057) 393-19-72

Реєстрація користувачів: пн - чт з 9:00 до 18:00

пт      з 9:00 до 16:45

обідня перерва:  з 13:00 до 13:45

 

м. Ізюм

Пункт 07.02.2017 не буде працювати, вибачте за незручності

м. Ізюм, вул. Покровська, буд. 32

тел.: (05743) 5-80-31

Реєстрація користувачів: пн - чт з 9:00 до 18:00

пт      з 9:00 до 16:45

обідня перерва:  з 13:00 до 13:45

 

Декларація складається з 16 розділів і її зміст описаний у статті 46 Закону Украъни «Про запобігання корупції», а точна форма декларації визначена рішенням НАЗК. Декларантам потрібно звернути увагу на нові об'єкти декларування, які були відсутні у декларації за старою формою:

– об'єкти незавершеного будівництва незалежно від стадії будівництва та земельні ділянки, на яких вони розташовані;

– цінне рухоме майно – ювелірні вироби, твори мистецтва, електронні пристрої тощо, якщо вартість одного предмета перевищує 100 прожиткових мінімумів(див. нижче таблицю);

– юридичні особи, бенефіціарним власником (контролером) яких є декларант або члени його сім'ї;

– майно, формальним власником якого є третя особа, але його контролює і може фактично розпоряджатися ним декларант або член його сім'ї – так звана бенефіціарна власність на майно;

– інформація про співвласників майна, а також про власників майна, яке знаходиться в оренді чи іншому користуванні декларанта та членів сім'ї;

– залишки коштів на будь-яких банківських рахунках, у тому числі поточних та карткових;

– готівкові кошти (що зберігаються не на банківському рахунку), якщо грошові активи декларанта перевищують 50 прожиткових мінімумів;

– будь-які доходи, включно з інформацією про джерело доходу – наприклад, треба зазначити, хто зробив подарунок декларанту або члену сім'ї, виплатив гонорар чи заробітну плату;

– кошти, позичені декларантом чи членом сім'ї одне одному або третім особам;

– нематеріальні активи – об'єкти інтелектуальної власності тощо;

– робота за сумісництвом декларанта;

– членство декларанта в громадських об'єднаннях та їхніх керівних, ревізійних чи наглядових органах.

При заповненні декларації слід пам'ятати про встановлені законом пороги декларування, тобто про мінімальний розмір (вартість) майна, після перевищення якого про об'єкт необхідно зазначити в електронній декларації.

Відповідальність за порушення вимог фінансового контролю:

1. Невчасне подання:

адміністративна відповідальність (штраф від 850 до 1700 гривень) у разі відсутності поважних причин невчасного подання декларації – наприклад, хвороба, відрядження, мобілізація.

2 Умисне неподання декларації:

кримінальна відповідальність може настати, якщо декларант не подасть декларацію після того, як НАЗК виявило неподання і надало можливість подати декларацію.

3. Завідомо недостовірні відомості в декларації:

– адміністративна відповідальність, якщо подано недостовірні відомості стосовно майна вартістю 100-250 прожиткових мінімумів (з 1 січня 2017 року – 160-400 тисяч гривень) – штраф від 17 до 42,5 тисяч гривень;

– кримінальна відповідальність, якщо подано недостовірні відомості стосовно майна вартістю більше 250 прожиткових мінімумів (400 тисяч гривень) – штраф від 42,5 до 51 тисяч гривень, або громадські роботи, або позбавлення волі до двох років, а також позбавлення права займати відповідні посади.

Якщо недостовірні відомості стосуються майна вартістю менше 100 прожиткових мінімумів (160 тисяч гривень), то можлива лише дисциплінарна відповідальність.

 

Люботинське бюро правової допомоги

ІІІ Харківського місцевого центру з надання БВПД

Адреса: м. Любоиин, вул. Слобожанська 41/2

Тел. 741-40-32 




 Щодо зміни до деяких нормативно-правових актів у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування
Автор: Chekardina   Додано: 23 січня 2017   Переглядів:83   Категорія - [Головна, Люботинський ПФУ, Правова освіта населення]
 

Харківське приміське об’єднане управління Пенсійного фонду України інформує 

 

З 1 січня 2017 року набрали чинності законодавчі зміни до деяких нормативно-правових актів у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Набув чинності Закон України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – Закон № 1774), яким внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Встановлено, що у разі виявлення за результатами аналізу даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування недостовірних відомостей про застрахованих осіб Пенсійний фонд України та його територіальні органи мають право вимагати від платників єдиного внеску інформацію про ці відомості та усунення порушень.

Також інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування використовується для виявлення фактів використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю з додержанням вимог Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» (стаття 17 Закону № 2464).

Крім того, Законом № 1774 внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якими, зокрема встановлено, що органи місцевого самоврядування при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення можуть проводити перевірки на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності відповідної територіальної громади.

Органи місцевого самоврядування з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади можуть виступати з ініціативою щодо перевірок, організовувати їх проведення, а при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення проводити перевірки на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

До повноважень виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад належить: здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення та накладання фінансових санкцій (штрафів) за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.

Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» прожитковий мінімум у розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2017 року складатиме 1600 гривень, з 1 травня – 1684 гривні, з 1 грудня – 1762 гривні; мінімальна заробітна плата з 1 січня 2017 року – 3200 гривень.

Мінімальний страховий внесок з урахуванням положень статті 1 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та частини п’ятої статті 8 Закону № 2464 згідно якої єдиний внесок для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 відсотки до визначеною статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску, у 2017 році складатиме 704 гривні на місяць (3200 х 22%).

Водночас з 1 січня 2017 року фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему опадаткування, та фізичні особи-підприємці, які перебувають на загальній системі опадаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина четверта статті 4 Закону № 2464 у редакції Закону № 1774).

 




 Умови отримання безоплатної правової допомоги змінилися
Автор: Chekardina   Додано: 20 січня 2017   Переглядів:110   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Умови отримання безоплатної правової допомоги змінилися


Люботинське бюро правової допомоги доводить до відома громадян, що з 5 січня набули чинності зміни до законодавства, згідно з якими значно розширився круг осіб, яким може бути надана безоплатна вторинна правова допомога. До таких осіб тепер відносяться:

  • · вимушені переселенці 
  • · люди які звернулися по отримання статусу переселенця
  • · люди якімають статус учасника бойових дій чи звернулися по отримання такого статусу
  • · люди, чий дохід не перевищує двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб
  • · люди, які отримують пенсію або соціальну допомогу у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб.

Безоплатна вторинна правова допомога передбачає складання документів процесуального характеру, представництво інтересів особи в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами.

Люботинське бюро правової допомоги надає безоплатну первинну правову допомогу усім без винятку громадянам. Первинна правова допомога передбачає надання правової інформації, надання консультацій і роз`яснень з правових питань, допомога у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру).

Звертаємо увагу громадян на те, що Люботинське бюро правової допомоги знаходиться за новою адресою:

м. Люботин, вул. Слобожанська, 41/2-1

Режим роботи: з 09.00 до 18.00

Тел. 741-35-21; 741-40-32




 Етапи припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця
Автор: Chekardina   Додано: 20 січня 2017   Переглядів:417   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Етапи припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця


Українські приватні підприємці, які мають зареєстрований ФОП (фізична особа підприємець), але тимчасово з якихось причин не ведуть підприємницьку діяльність, вимушені у терміновому порядку ліквідувати своє маленьке підприємство через новий закон про податки. Відповідно до нових норм, вже з 1 січня окремі категорії ФОПів, зокрема другої та третьої груп, будуть змушені платити єдиний соціальний внесок понад 704 гривні на місяць, навіть якщо тимчасово не мають жодного прибутку.

Основними кроками, які потрібно зробити, щоб припинити підприємницьку діяльність фізичної особи-підприємця та зняти з обліку в органах державної реєстраційної служби, фіскальної служби та пенсійного фонду України є такі.

Для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, підприємець подає державному реєстратору заяву за формою12 (Затверджено Наказом Мін'юст України від 18.11.2016 № 3268/5) та пред’являє документ, який посвідчує особу (паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне чи тимчасове проживання).

У випадку подання документів уповноваженою особою, відомості про яку відсутні в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Підприємець також може надіслати поштою (рекомендованим листом) вищевказану заяву державному реєстратору. У такому разі особистий підпис підприємця на заяві повинен бути нотаріально посвідчений. 

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення реєстраційних дій, які не передбачені ч. 4 ст. 18 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Наступні етапи - зняття з обліку в державній фіскальній службі України та зняття з обліку в Пенсійному фонді України.

Фізична особа-підприємець повинна закрити наявні банківські рахунки шляхом подачі відповідної заяви до відділення банку.

 

Люботинське бюро правової допомоги

 

 




 СПАДКУВАННЯ ДіТЬМИ
Автор: Chekardina   Додано: 3 січня 2017   Переглядів:82   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

СПАДКУВАННЯ ДіТЬМИ

 

Спадщина вважається прийнятою якщо: спадкоємець протягом шести місяців, починаючи із часу відкриття спадщини, подав заяву про прийняття спадщини у нотаріальну контору за місцем відкриття спадщини; спадкоємець, який постійно проживав із спадкодавцем, не заявив про відмову від спадщини, тобто фактично вступив в управління чи володіння спадковим майном.

Прийняття спадщини. Малолітні, неповнолітні особи вважаються такими, що прийняли спадщину, крім випадків відмови від спадщини. При цьому слід мати на увазі, що вищезазначена категорія осіб має можливість скористатися правом на відмову від спадщини лише за певних умов передбачених законодавством.

     Відмова від прийняття спадщини. Так, неповнолітня особа віком від чотирнадцяти до вісімнадцяти років може відмовитися від прийняття спадщини лише за згодою батьків (усиновлювачів), піклувальника і органу опіки та піклування. Також, лише з дозволу органу опіки та піклування можуть відмовитися від прийняття спадщини, належної малолітній особі, батьки (усиновлювачі), опікун. Заяву про прийняття спадщини від імені малолітньої подають її батьки (усиновлювачі), опікун. Що ж стосується осіб, які досягли 14 років то вони мають право подати заяву про прийняття спадщини самостійно та без згоди своїх батьків або піклувальника.

     Відмова від спадщини є безумовною і беззастережною. Спадкоємець за заповітом може відмовитися від своєї частки на користь іншого спадкоємця за заповітом, а спадкоємець за законом — на користь іншого спадкоємця за законом незалежно від його черги.

     Обов'язкова частка. Що стосується обов'язкової частки, у статті 1241 Цивільного кодексу України визначено право певних осіб на отримання частки спадкового майна, незалежно від змісту заповіту. Перелік таких осіб, визначений вищевказаною статтею Цивільного кодексу України, є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає. До цього перелік) входять лише особи, які належать до першої черги спадкоємців за законом і є малолітніми, неповнолітніми, повнолітніми непрацездатними дітьми спадкодавця (в тому числі усиновленими), непрацездатною вдовою (вдівцем), непрацездатними батьками (усиновителями) та дітьми, які були зачаті за життя спадкодавця і народжені після відкриття спадщини.

     Малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця спадкують, не залежно від змісту заповіту, половину частки, яка належала б кожному з них у разі спадкування за законом.

Малолітніми є особи, що не досягли 14 років, неповнолітніми є особи, що не досягли 18 років.

     Неповнолітні особи, які набули повної цивільної дієздатності (у разі реєстрації шлюбу особи, яка не досягла повноліття, або у тому разі, якщо особа, яка досягла 16 років, працює за трудовим договором, а також неповнолітня особа, яка записана матір'ю або батьком дитини) також мають право на обов'язкову частку, якщо на час відкриття спадщини не досягли 18 років, оскільки вони продовжують належати до категорії неповнолітніх.

 

                                                                           Державний  нотаріус   Радіонова Т.І.