Веб-портал міста Люботин » Головна » Порівняльна таблиця

 Порівняльна таблиця
Автор: Chekardina   Додано:18 вересня 2014   Переглядів:1234   Категорія - [Головна]
 
 (голосів: 2)

Порівняльна таблиця

щодо змін, які вносяться з 01 жовтня 2014 року до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848) і постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії»


 

Діюча норма

Запропонована норма

Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива

(постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848)

4. Субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ,  тверде та рідке пічне побутове паливо у межах норм споживання з урахуванням пільг, які надаються відповідно до чинного законодавства і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу. При цьому норма володіння чи користування загальною площею  житла та нормативи користування комунальними послугами  встановлюються виходячи з 21 кв. метра на наймача і кожного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) та додатково 10,5 кв. метра на всіх тут зареєстрованих, а для громадян, які проживають в однокімнатній квартирі, - на загальну площу незалежно від розміру квартири.

У разі застосування визначених Кабінетом Міністрів України розрахункових норм для призначення субсидій залежно від кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) субсидія призначається за наявності різниці  між  розрахунковою вартістю житлово-комунальних послуг і обсягом визначеного обов’язкового відсотка платежу.

В окремих випадках за рахунок коштів, передбачених для надання  субсидій, виходячи з конкретних обставин субсидії можуть призначатися  органами  праці  та  соціального  захисту  населення незалежно від розміру загальної площі житла за рішеннями районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад або комісій, які ними утворюються. Рішення про призначення (непризначення) субсидій у таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї, а рішення стосовно призначення (непризначення)  субсидій одиноким непрацездатним громадянам, які обслуговуються  територіальним центром соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян,- на підставі клопотання    територіального центру. Прийняте рішення про призначення субсидій незалежно від розміру загальної площі житла у випадках, коли у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані лише непрацездатні  особи, які не мають інших доходів, крім доходів від особистого  селянського господарства, земельних ділянок, наданих для  потреб городництва, сінокосіння і випасання худоби, пенсії та інших соціальних  виплат,  переглядається,  зокрема, у разі зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел  доходів. Положення про комісії затверджують органи, які їх утворили.

4. Субсидії призначаються за наявності різниці між  розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ,  тверде та рідке пічне побутове паливо у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до чинного законодавства і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу.

5. Субсидія не призначається, якщо:

…..

3) уповноважений власник (співвласник) житла, наймач житла у державному та громадському житловому фонді, член житлово-будівельного кооперативу, власник (співвласник) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок,  та особи,  які зареєстровані  разом з ним у житловому приміщенні (будинку), мають у  своєму володінні  (користуванні)  чи  володінні (користуванні) дружини (чоловіка,  неповнолітніх дітей) у сукупності  більше  ніж одне  житлове  приміщення (будинок), загальна площа яких у сумі перевищує встановлені у пункті 4 цього Положення норми володіння чи користування загальною площею житла.

У випадках  придбання житлового приміщення (будинку) субсидія для відшкодування витрат на оплату користування житлом або його утримання та комунальних послуг (водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот),  а також на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається не раніше ніж через рік з місяця придбання;

…..

5) будь-хто із  зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку)  осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку тощо або оплатив послуги з навчання, будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля,  транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі  мобільного) зв'язку тощо, крім житлово-комунальних послуг у межах   норм споживання та медичних послуг, пов'язаних із забезпеченням  життєдіяльності, на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для зазначених осіб. При цьому враховується прожитковий мінімум, установлений та затверджений відповідно до Закону України "Про  прожитковий мінімум"  демографічних груп населення;

 

 

3) уповноважений власник (співвласник) житла, наймач житла у державному та громадському житловому фонді, член житлово-будівельного кооперативу, власник (співвласник) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок,  та особи,  які зареєстровані  разом з ним у житловому приміщенні (будинку), мають у  своєму володінні  (користуванні)  чи  володінні (користуванні) дружини (чоловіка,  неповнолітніх дітей) у сукупності  більше  ніж одне  житлове  приміщення (будинок), загальна площа яких у сумі перевищує встановлену соціальну норму житла, в межах якої надається субсидія.

 

 

 

 

 

 

 

 

5) будь-хто із  зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку)  осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку тощо або оплатив послуги з навчання, будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля,  транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі  мобільного) зв'язку тощо, крім житлово-комунальних послуг у межах   соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов'язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для зазначених осіб. При цьому враховується прожитковий мінімум, установлений та затверджений відповідно до Закону України "Про прожитковий мінімум" демографічних груп населення;

5-1. Виходячи з конкретних обставин, що склалися, на підставі  рішень районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад або утворених ними комісій органи праці та соціального захисту населення можуть призначати субсидії, як виняток, у разі наявності умов, зазначених у пункті 5 цього Положення. Рішення про призначення (непризначення) субсидії в таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї. Форма акта обстеження  матеріально-побутових умов сім’ї затверджується Мінсоцполітики.

5-1. Виходячи з конкретних обставин, що склалися, на підставі  рішень районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад або утворених ними комісій органи праці та соціального захисту населення можуть призначати субсидії, як виняток, у разі наявності умов, зазначених у пункті 5 цього Положення. Положення про комісії затверджують органи, які їх утворили. Рішення про призначення (непризначення) субсидії в таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї. Форма акта обстеження  матеріально-побутових умов сім’ї затверджується Мінсоцполітики.

6. Субсидія призначається уповноваженому власнику (співвласнику) житла, наймачу державного та громадського житлового   фонду, членові житлово-будівельного (житлового) кооперативу,  власнику (співвласнику) житлового  приміщення, на якого  відкрито  особовий рахунок за місцем реєстрації. В окремих випадках  на  підставі рішень районних, районних у містах Києві і Севастополі  державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних  рад  або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім'ї субсидія може призначатися іншій особі, зареєстрованій у  житловому приміщенні (будинку), а також індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але вони    сплачують вартість одержуваних житлово-комунальних  послуг. У разі  набуття права власності на житло (житлове приміщення) іншою  особою  попередній власник (співвласник)  такого житла (житлового   приміщення), якому призначена субсидія, зобов'язаний повідомити про це у десятиденний строк органи праці та соціального захисту  населення.

До встановлення права власності на житло у разі смерті уповноваженого власника (співвласника) житла, власника (співвласника) житлового приміщення, на якого було відкрито особовий рахунок, субсидія призначається одній із дієздатних осіб, яка на момент смерті власника житлового приміщення (будинку) була в ньому  зареєстрована,  а  у  разі,  коли  зареєстровані  тільки недієздатні особи - одному з  їх опікунів. Проте якщо протягом восьми місяців від дня  відкриття спадщини не визначено в установленому порядку   уповноваженого власника (співвласника) житла, власника  (співвласника) житлового приміщення, надання субсидії припиняється.

Якщо особа, що перебуває в шлюбі, проживає окремо від чоловіка (дружини) сама або з неповнолітніми дітьми, на яких не отримує  аліментів (за рішенням  суду або за домовленістю),  і є уповноваженим власником, співвласником або наймачем житла,  на якого (яку) відкрито особовий рахунок, субсидія призначається лише на норму володіння чи користування житловою площею без  врахування додаткових 10,5 кв.  метра на сім'ю. У разі коли разом із заявою про  призначення  субсидії  надаються  відомості  про  виплати  на утримання  неповнолітніх  дітей,  які не можуть бути меншими, ніж встановлено  законодавством,  субсидія  надається на загальних підставах.

6. Субсидія призначається одному з членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації. В окремих випадках на підставі рішень районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад  або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім'ї субсидія може призначатися іншій особі, зареєстрованій у житловому приміщенні (будинку), а також індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але вони сплачують вартість одержуваних житлово-комунальних послуг.

12. Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на основі середньомісячного (за останні шість місяців або два квартали, що передують місяцю  звернення за призначенням субсидії) сукупного доходу осіб,  зазначених у пункті 7 цього Положення, а для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - на основі річного за попередній календарний рік.

…..

Якщо серед зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) є громадяни, які перебувають у трудових відносинах з підприємством, установою чи організацією або займаються індивідуальною підприємницькою діяльністю, або зареєстровані в службі зайнятості як  такі, що шукають роботу, або не перебувають у трудових відносинах з підприємством, установою чи організацією, але мають право на отримання субсидії і подають довідки до органів праці та соціального захисту населення про відсутність доходів за будь-який місяць  протягом періоду, за який визначається сукупний доход, або місячний доход яких менший від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, в розрахунок субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та  рідкого пічного побутового палива за кожний такий місяць включається  місячний  доход  на рівні неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

…..

У разі  коли  квартиронаймач  є  студентом, що навчається за денною формою у вищому навчальному закладі I-IV рівнів акредитації або професійно-технічному навчальному закладі, і його середньомісячний доход  менший  від  неоподатковуваного  мінімуму доходів  громадян,  в розрахунок субсидії для відшкодування витрат на  оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива включається доход на рівні   неоподатковуваного  мінімуму  доходів  громадян. 

Після закінчення терміну отримання субсидії (крім субсидії для  відшкодування  витрат на придбання скрапленого газу, твердого та  рідкого  пічного  побутового  палива) у разі подання звернення за призначенням субсидії  і  довідок  про  відсутність доходів у окремих   працездатних громадян, зареєстрованих у житловому приміщенні    (будинку) крім осіб, що навчаються у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівня  акредитації  за  денною формою навчання, та осіб, які одержують  соціальні  виплати,  зазначені в абзаці дев'ятому цього пункту,  перебувають на обліку в центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, а також визнаних в установленому порядку безробітними,  які за інформацією центрів зайнятості не порушували законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню протягом останніх трьох місяців, або якщо середньомісячний розмір доходів залишається меншим від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, субсидія не призначається. Виходячи з конкретних обставин, що склалися, на підставі рішень районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських  і районних рад або утворених ними комісій органи праці та соціального захисту  населення можуть зробити виняток. Рішення про призначення (непризначення) субсидій у таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї. 

12. Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на основі середньомісячного (за останні шість місяців або два квартали, що передують місяцю  звернення за призначенням субсидії) сукупного доходу осіб,  зазначених у пункті 7 цього Положення, а для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - на основі річного за попередній календарний рік.

…..

Якщо серед зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) є працездатні особи, які декларують, і /або подають довідки до органів праці та соціального захисту населення про відсутність доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний доход, або місячний доход яких менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на час призначення субсидії, в розрахунок субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива за кожний такий місяць включається місячний доход на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на час призначення субсидії

13. Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає органу праці та соціального захисту населення довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінсоцполітики, або індивідуальні відомості про застраховану особу (форма  ОК-5), видані  органом Пенсійного  фонду України.

…….

На запит органів праці та соціального захисту населення відомості для нарахування субсидій надають:

про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях - житлово-експлуатаційні організації або інші органи, визначені місцевими   органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; у сільській місцевості - сільські (селищні) ради;

 про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами за формами, затвердженими Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими держадміністраціями, - житлово-експлуатаційні організації, житлово-будівельні (житлові) кооперативи, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та організації, що надають житлово-комунальні  послуги,  у  п'ятиденний строк з дня отримання запиту;

 про фактичне витрачання за попередній період газу, води, електричної та теплової  енергії за наявності засобів обліку - організації, які надають ці послуги.

13. Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає органу праці та соціального захисту населення довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінсоцполітики, або індивідуальні відомості про застраховану особу (форма  ОК-5), видані  органом Пенсійного  фонду України.

…….

На запит органів праці та соціального захисту населення відомості для нарахування субсидій надають:

про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях - житлово-експлуатаційні організації або інші органи, визначені місцевими   органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; у сільській місцевості - сільські (селищні) ради;

 про соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами мешканців даного домогосподарства - за формами, затвердженими Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими держадміністраціями, - підприємства-виробники (виконавці) послуг з утримання будинків та прибудинкових споруд і житлово-комунальних послуг, у  п'ятиденний строк з дня отримання запиту;

14. Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на шість місяців. Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян.

…..

Якщо обсяг витрачання газу, води, електричної та теплової енергії  вимірюється засобами їх обліку, розмір субсидії для відшкодування  їх  оплати  розраховується виходячи з фактичного споживання  послуг,  але   не більше від встановлених норм споживання. У разі коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, меншу від суми  призначеної субсидії та обов'язкової частки плати  в  межах норм споживання, невикористані перераховані  кошти  повертаються  (перераховуються) організаціями,  що  надають  послуги,  на рахунок органів праці та соціального захисту населення або зараховуються цими організаціями в рахунок фінансування призначених іншим отримувачам субсидій. У разі коли по закінченні  терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, більшу від суми призначеної субсидії та обов'язкової частки плати в межах норм споживання, органи праці та соціального захисту населення перераховують розмір призначеної субсидії виходячи з вартості  фактично  спожитих послуг, але не більше  від  встановлених  норм.

 

14. Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на шість місяців. Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян.

……

Розмір субсидії для відшкодування оплати користування житлом/уртимання житла, централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання), розраховується виходячи з фактичного розміру загальної опалювальної площі, якою користуються мешканці домогосподарства, але не більше встановленої соціальної норми житла. Субсидія для відшкодування оплати житлово-комунальних послуг (водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот) призначається у розмірі соціальних нормативів користування відповідними житлово-комунальними послугами.

15. Громадянам, які проживають у житлових приміщеннях (будинках) державного і громадського житлового фонду, в тому числі у   гуртожитках та будинках житлово-будівельних (житлових) кооперативів, субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних  послуг  надається шляхом перерахування коштів на  рахунок власників житла (уповноважених ними органів) та підприємств, що надають комунальні послуги, а субсидія  для відшкодування витрат на придбання скрапленого  газу, твердого  та рідкого пічного побутового палива за бажанням громадян виплачується відділеннями поштового зв'язку чи перераховується  на їх  рахунок  в  банківській  установі.

…..

Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати свою обов'язкову частку витрат на оплату цих послуг. У  разі коли вартість фактично використаної послуги менша ніж обов'язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують  її фактичну вартість.

15. Громадянам, які проживають у житлових приміщеннях (будинках) державного і громадського житлового фонду, в тому числі у   гуртожитках та будинках житлово-будівельних (житлових) кооперативів, субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних  послуг  надається шляхом перерахування коштів на  рахунок власників житла (уповноважених ними органів) та підприємств, що надають комунальні послуги, а субсидія  для відшкодування витрат на придбання скрапленого  газу, твердого  та рідкого пічного побутового палива за бажанням громадян виплачується відділеннями поштового зв'язку чи перераховується  на їх  рахунок  в  банківській  установі.

…..

Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати свою обов'язкову частку витрат на оплату цих послуг. У  разі коли вартість фактично використаної послуги менша ніж обов'язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують  її фактичну вартість. Сума субсидії, яку органами праці і соціального захисту населення було переказано на рахунки підприємств – виконавців житлово-комунальних послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів, і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується підприємством в якості оплати обов’язкової частки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період.

 

16. Розрахунки щодо визначення розміру субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг здійснюються в такій послідовності:

1) визначається середньомісячний сукупний доход та обов'язкова частка плати за житлово-комунальні послуги у цьому доході;

2) визначається загальний місячний розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норми забезпеченості житлом та встановлених нормативів користування комунальними послугами у конкретному населеному пункті;

3) визначається розмір субсидії як різниця між вартістю плати за  житлово-комунальні послуги у межах норми володіння чи користування загальною площею житла (пункт 4 цього Положення) та нормативів споживання  комунальних послуг і обсягом визначеного платежу.

16. Розрахунки щодо визначення розміру субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг здійснюються в такій послідовності:

1) визначається середньомісячний сукупний доход та обов'язкова частка плати за житлово-комунальні послуги у цьому доході;

2) визначається загальний місячний розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами у конкретному населеному пункті;

3) визначається розмір субсидії як різниця між вартістю плати за  житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і обсягом визначеного платежу.

18. Розрахунки щодо визначення розміру субсидій для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і житлово-комунальні послуги здійснюються у такій послідовності:

1) визначається річний сукупний доход  і  обов'язкова частка плати  за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у цьому доході;

2) визначається  розмір  плати  за скраплений газ, тверде та рідке  пічне  побутове  паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах встановлених норм споживання;

3) визначається розмір субсидії як різниця між вартістю плати за  скраплений  газ,  тверде  та  рідке  пічне  побутове  паливо і комунальні послуги на календарний рік у межах норм споживання і обсягом визначеного платежу;

4) визначається розмір щомісячної субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

18. Розрахунки щодо визначення розміру субсидій для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і житлово-комунальні послуги здійснюються у такій послідовності:

1) визначається річний сукупний доход  і  обов'язкова частка плати  за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у цьому доході;

2) визначається  розмір  плати  за скраплений газ, тверде та рідке  пічне побутове  паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік відповідно до соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами;

3) визначається розмір субсидії як різниця між вартістю плати за  скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і комунальні послуги на календарний рік відповідно до соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і обсягом визначеного платежу;

4) визначається розмір щомісячної субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

19. Для призначення субсидій за розрахунковими нормами розрахунок щодо визначення розміру субсидії здійснюється в такій послідовності:

1) визначається сукупний доход і обов'язкова частка плати за скраплений  газ,  тверде  та  рідке  пічне  побутове  паливо  і житлово-комунальні послуги;

2) визначається вартість розрахункової норми для  призначення субсидії залежно від кількості зареєстрованих на житловій площі та послуг, які надаються;

3) визначається розмір субсидії як різниця між  розрахунковою вартістю житлово-комунальних послуг і обсягом визначеного платежу.

Розмір субсидії не може бути більшим від розміру житлово-комунальних платежів.

19. Розмір субсидії не може бути більшим від розміру житлово-комунальних платежів.

Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу,

твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії

(постанова Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156)

1. Установити, що за умови призначення житлової субсидії за користування житлом, його утримання та оплату послуг водо-, тепло-,  газопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот (житлово-комунальні послуги) в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування зазначеними послугами громадяни, зареєстровані у житловому приміщенні (будинку), сплачують 15 відсотків  середньомісячного сукупного доходу, а за придбання скрапленого  газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - 15 відсотків їх річного сукупного доходу.

Якщо у складі зареєстрованих та таких, що проживають у житловому приміщенні (будинку), осіб є діти, інваліди першої або другої групи і середньомісячний сукупний дохід на одного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) громадянина не перевищує прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць та якщо у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані і проживають тільки непрацездатні громадяни, розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування зазначеними  послугами за умови призначення житлової субсидії становить 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу, а за придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - 10 відсотків річного сукупного доходу.

 

 

 

 

Розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання та розмір субсидій визначаються окремо за кожний вид послуг. При цьому розмір витрат на оплату послуги визначається пропорційно частці вартості цієї послуги у загальній сумі вартості житлово-комунальних  послуг. У випадках коли протягом терміну призначення субсидії фактична плата за окремий вид послуг змінюється, перерахунок розміру витрат та розміру субсидій на оплату   житлово-комунальних послуг у межах норм споживання здійснюється лише за цим окремим видом послуг.

Якщо обсяг витрачання води, тепла, газу та електроенергії вимірюється засобами їх обліку, під час підтвердження права на отримання субсидії на наступний строк розмір витрат громадян на оплату житлово-комунальних послуг (15 чи 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) зменшується на 2 відсотки, але не більш як на 6 відсотків відповідно за кожні 10 відсотків зменшення загальної суми вартостей фактично використаних послуг у попередньому періоді проти  суми  їх  вартостей  за встановленими  нормами  споживання.

1. Установити, що за умови призначення житлової субсидії за користування житлом, його утримання та оплату послуг водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот (житлово-комунальні послуги) в межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, громадяни, які зареєстровані і фактично проживають у житловому приміщенні (будинку), сплачують частку середньомісячного сукупного доходу за попередні 6 місяців, що передують місяцю звернення, а за придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – частку їх середньомісячного сукупного доходу за попередній календарний рік (Ро), яка визначається за формулою:

Ро = Кд/Кг*Рг, де

Ро –частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми.

Кд – коефіцієнт доходу домогосподарства – відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на дату, з якої призначається субсидія.

Кг – базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії – два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць, (Кг = 2)     Рг – базова норма плати за житлово-комунальні послуги – 15% середньомісячного сукупного доходу домогосподарства (Рг = 15).

Розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і розмір субсидій визначаються окремо на кожний вид послуг. При цьому розмір витрат на оплату послуги визначається пропорційно  частці вартості цієї послуги у загальній сумі вартості житлово-комунальних послуг. У випадках, коли протягом терміну призначення субсидії фактична плата за окремий вид послуг змінюється, перерахунок розміру субсидій на оплату житлово-комунальних послуг не проводиться.

3. В абзаці першому пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 1 грудня 1995 р. № 959 "Про встановлення тимчасових норм споживання населенням електроенергії та природного газу, на оплату яких надається субсидія" друге речення виключити.

 

 

 

 

Відділ субсидій та

адресних соціальних допомог