Веб-портал міста Люботин » Головна » Як переселенцям підтвердити свій статус

 Як переселенцям підтвердити свій статус
Автор: Svetlana   Додано:24 квітня 2018   Переглядів:564   Категорія - [Головна]
 
 (голосів: 1)

Як переселенцям підтвердити свій статус.

Статус тимчасового переселенця — особливий статус, який отримали мешканці Криму та Донбасу. Якщо перші переїхали з республіки після переходу півострова до складу Росії, то другі виїхали із зони, де проводиться антитерористична операція. До цієї категорії осіб, відповідно до закону України № 4998-1, відносять також іноземців та осіб без громадянства, які на законній основі проживали в Криму, Донецькій та Луганській областях і вимушено покинули свої місця проживання.

Внутрішні мігранти отримують довідку про те, що є тимчасовими переселенцями. Та завдяки документу українці можуть розраховувати на державні пільги, соціальні послуги та іншу допомогу від уряду.

Наявність такої довідки допоможе переселенцям за спрощеною процедурою відновити втрачені документи, зареєструватися в органах соціального захисту населення, центрі зайнятості, влаштувати дітей у дошкільні та шкільні навчальні заклади чи офіційно стати на облік в медичний заклад за місцем свого фактичного перебування тощо.

Механізм її отримання уряд прописав у окремій Постанові «Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції» № 509 від 1 жовтня 2014 р.

Отож, для отримання довідки повнолітній переселенець повинен звернутися особисто або через законного представника із заявою встановленої форми і паспортом (іншим документом, що посвідчує особу) до органу з питань соціального захисту населення за місцем свого перебування. В заяві, поміж усього іншого, обов’язково мають бути вказані відомості про обставини, що спричинили переміщення особи з району проведення антитерористичної операції, відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби, а також інформація про наявність у будь-кого із членів сім’ї у володінні житлового приміщення, розташованого в регіонах інших, ніж в Криму та зоні АТО.

Довідка видаватиметься в день подачи заяви безоплатно. Постановою передбачено, що прийняття заяв та видача довідок про взяття на облік також можуть здійснюватися в місцях проживання осіб, які переміщуються, працівниками житлово-експлуатаційних організацій або уповноваженими особами, визначеними виконавчими органами сільських і селищних рад, за погодженням з уповноваженим органом.

Якщо переселенці розміщуються регіональним штабом з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції, заява подається посадовій особі, залученій до участі в роботі регіонального штабу.

 

Для отримання довідки про взяття на облік неповнолітніх дітей, які переміщуються без батьків або членів сім’ї, заява подається їхнім опікуном чи піклувальником або законним представником. У видачі довідки може бути відмовлено, якщо:

1) відсутні обставини, що спричинили переміщення особи з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції;

2) втрачено або викрадено документи, що посвідчують особу, яка переміщується, та підтверджують громадянство України, до їх відновлення.

У випадку відсутності документа, що посвідчує особу, переселенець має звернутися з відповідною заявою до територіального підрозділу Державної міграційної служби, де йому протягом одного дня видадуть тимчасове посвідчення громадянина України. Такого тимчасового посвідчення буде достатньо, щоб мати можливість звернутися за отриманням довідки взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції.

 

                                                                  Державний нотаріус Другої державної нотаріальної

                                                                   контори Харківського району Харківської області

                                                                  Радіонова Т.І.