Щодо зміни до деяких нормативно-правових актів у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування
Автор: Chekardina   Додано: 23 січня 2017   Переглядів:374   Категорія - [Головна, Люботинський ПФУ, Правова освіта населення]
 

Харківське приміське об’єднане управління Пенсійного фонду України інформує 

 

З 1 січня 2017 року набрали чинності законодавчі зміни до деяких нормативно-правових актів у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Набув чинності Закон України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – Закон № 1774), яким внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Встановлено, що у разі виявлення за результатами аналізу даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування недостовірних відомостей про застрахованих осіб Пенсійний фонд України та його територіальні органи мають право вимагати від платників єдиного внеску інформацію про ці відомості та усунення порушень.

Також інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування використовується для виявлення фактів використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю з додержанням вимог Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» (стаття 17 Закону № 2464).

Крім того, Законом № 1774 внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якими, зокрема встановлено, що органи місцевого самоврядування при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення можуть проводити перевірки на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності відповідної територіальної громади.

Органи місцевого самоврядування з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади можуть виступати з ініціативою щодо перевірок, організовувати їх проведення, а при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення проводити перевірки на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

До повноважень виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад належить: здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення та накладання фінансових санкцій (штрафів) за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.

Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» прожитковий мінімум у розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2017 року складатиме 1600 гривень, з 1 травня – 1684 гривні, з 1 грудня – 1762 гривні; мінімальна заробітна плата з 1 січня 2017 року – 3200 гривень.

Мінімальний страховий внесок з урахуванням положень статті 1 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та частини п’ятої статті 8 Закону № 2464 згідно якої єдиний внесок для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 відсотки до визначеною статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску, у 2017 році складатиме 704 гривні на місяць (3200 х 22%).

Водночас з 1 січня 2017 року фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему опадаткування, та фізичні особи-підприємці, які перебувають на загальній системі опадаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина четверта статті 4 Закону № 2464 у редакції Закону № 1774).

 




 Умови отримання безоплатної правової допомоги змінилися
Автор: Chekardina   Додано: 20 січня 2017   Переглядів:313   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Умови отримання безоплатної правової допомоги змінилися


Люботинське бюро правової допомоги доводить до відома громадян, що з 5 січня набули чинності зміни до законодавства, згідно з якими значно розширився круг осіб, яким може бути надана безоплатна вторинна правова допомога. До таких осіб тепер відносяться:

  • · вимушені переселенці 
  • · люди які звернулися по отримання статусу переселенця
  • · люди якімають статус учасника бойових дій чи звернулися по отримання такого статусу
  • · люди, чий дохід не перевищує двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб
  • · люди, які отримують пенсію або соціальну допомогу у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб.

Безоплатна вторинна правова допомога передбачає складання документів процесуального характеру, представництво інтересів особи в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами.

Люботинське бюро правової допомоги надає безоплатну первинну правову допомогу усім без винятку громадянам. Первинна правова допомога передбачає надання правової інформації, надання консультацій і роз`яснень з правових питань, допомога у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру).

Звертаємо увагу громадян на те, що Люботинське бюро правової допомоги знаходиться за новою адресою:

м. Люботин, вул. Слобожанська, 41/2-1

Режим роботи: з 09.00 до 18.00

Тел. 741-35-21; 741-40-32




 Етапи припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця
Автор: Chekardina   Додано: 20 січня 2017   Переглядів:587   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Етапи припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця


Українські приватні підприємці, які мають зареєстрований ФОП (фізична особа підприємець), але тимчасово з якихось причин не ведуть підприємницьку діяльність, вимушені у терміновому порядку ліквідувати своє маленьке підприємство через новий закон про податки. Відповідно до нових норм, вже з 1 січня окремі категорії ФОПів, зокрема другої та третьої груп, будуть змушені платити єдиний соціальний внесок понад 704 гривні на місяць, навіть якщо тимчасово не мають жодного прибутку.

Основними кроками, які потрібно зробити, щоб припинити підприємницьку діяльність фізичної особи-підприємця та зняти з обліку в органах державної реєстраційної служби, фіскальної служби та пенсійного фонду України є такі.

Для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, підприємець подає державному реєстратору заяву за формою12 (Затверджено Наказом Мін'юст України від 18.11.2016 № 3268/5) та пред’являє документ, який посвідчує особу (паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне чи тимчасове проживання).

У випадку подання документів уповноваженою особою, відомості про яку відсутні в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Підприємець також може надіслати поштою (рекомендованим листом) вищевказану заяву державному реєстратору. У такому разі особистий підпис підприємця на заяві повинен бути нотаріально посвідчений. 

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення реєстраційних дій, які не передбачені ч. 4 ст. 18 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Наступні етапи - зняття з обліку в державній фіскальній службі України та зняття з обліку в Пенсійному фонді України.

Фізична особа-підприємець повинна закрити наявні банківські рахунки шляхом подачі відповідної заяви до відділення банку.

 

Люботинське бюро правової допомоги

 

 




 СПАДКУВАННЯ ДіТЬМИ
Автор: Chekardina   Додано: 3 січня 2017   Переглядів:312   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

СПАДКУВАННЯ ДіТЬМИ

 

Спадщина вважається прийнятою якщо: спадкоємець протягом шести місяців, починаючи із часу відкриття спадщини, подав заяву про прийняття спадщини у нотаріальну контору за місцем відкриття спадщини; спадкоємець, який постійно проживав із спадкодавцем, не заявив про відмову від спадщини, тобто фактично вступив в управління чи володіння спадковим майном.

Прийняття спадщини. Малолітні, неповнолітні особи вважаються такими, що прийняли спадщину, крім випадків відмови від спадщини. При цьому слід мати на увазі, що вищезазначена категорія осіб має можливість скористатися правом на відмову від спадщини лише за певних умов передбачених законодавством.

     Відмова від прийняття спадщини. Так, неповнолітня особа віком від чотирнадцяти до вісімнадцяти років може відмовитися від прийняття спадщини лише за згодою батьків (усиновлювачів), піклувальника і органу опіки та піклування. Також, лише з дозволу органу опіки та піклування можуть відмовитися від прийняття спадщини, належної малолітній особі, батьки (усиновлювачі), опікун. Заяву про прийняття спадщини від імені малолітньої подають її батьки (усиновлювачі), опікун. Що ж стосується осіб, які досягли 14 років то вони мають право подати заяву про прийняття спадщини самостійно та без згоди своїх батьків або піклувальника.

     Відмова від спадщини є безумовною і беззастережною. Спадкоємець за заповітом може відмовитися від своєї частки на користь іншого спадкоємця за заповітом, а спадкоємець за законом — на користь іншого спадкоємця за законом незалежно від його черги.

     Обов'язкова частка. Що стосується обов'язкової частки, у статті 1241 Цивільного кодексу України визначено право певних осіб на отримання частки спадкового майна, незалежно від змісту заповіту. Перелік таких осіб, визначений вищевказаною статтею Цивільного кодексу України, є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає. До цього перелік) входять лише особи, які належать до першої черги спадкоємців за законом і є малолітніми, неповнолітніми, повнолітніми непрацездатними дітьми спадкодавця (в тому числі усиновленими), непрацездатною вдовою (вдівцем), непрацездатними батьками (усиновителями) та дітьми, які були зачаті за життя спадкодавця і народжені після відкриття спадщини.

     Малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця спадкують, не залежно від змісту заповіту, половину частки, яка належала б кожному з них у разі спадкування за законом.

Малолітніми є особи, що не досягли 14 років, неповнолітніми є особи, що не досягли 18 років.

     Неповнолітні особи, які набули повної цивільної дієздатності (у разі реєстрації шлюбу особи, яка не досягла повноліття, або у тому разі, якщо особа, яка досягла 16 років, працює за трудовим договором, а також неповнолітня особа, яка записана матір'ю або батьком дитини) також мають право на обов'язкову частку, якщо на час відкриття спадщини не досягли 18 років, оскільки вони продовжують належати до категорії неповнолітніх.

 

                                                                           Державний  нотаріус   Радіонова Т.І.

 




 Як громадянам повернути частину сумм податку на доходи фізичних осіб
Автор: Chekardina   Додано: 6 грудня 2016   Переглядів:315   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Як громадянам повернути частину коштів податку на доходи фізичних осіб. 

Податкова знижка.

 

Метою декларування доходів фізичних осіб є не тільки сплата податку до бюджету, а й повернення платникам сум податку на доходи фізичних осіб, надмірно сплаченого з їх заробітної плати в минулому податковому році.

Повернути частину податку на доходи фізичних осіб, можна, зокрема, у разі реалізації права на податкову знижку (ст. 166 Податкового кодексу України).

            ПОДАТКОВА ЗНИЖКА - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у визначених законодавством випадках.

            До податкової знижки включаються такі витрати:частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом, суми витрат на сплату видатків на придбання доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі та проценті за ними; пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям; сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання; страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення; суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій; суми витрат на оплату державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита; суми коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу.

            Для отримання податкової знижки необхіднозвернутися до податкової інспекції за місцем обліку та подати наступні документи: довідку від працедавця про суму нарахованої заробітної плати за попередній рік, суму утриманого ЄСВ, суму податкової соціальної пільги, утриману суму податку на доходи фізичних осіб;        копії та оригінали документів, що підтверджують витрати за попередній рік, які включаються до податкової знижки;   копія та оригінал угоди про платне навчання, копії та оригінали документів, які підтверджують споріднення у разі навчання члена сім`ї;заява про зарахування сум податку, що підлягає поверненню.

            Звертатися за податковою знижкою можна протягом календарного року, наступного за тим, за який подається декларація про доходи та зазначаються витрати, що враховуються для розрахунку податкової знижки, тобто витрати за 2015 рік можна подати впродовж 2016 року.

            Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації.

Нагадуємо усім мешканцям м. Люботин про можливість отримання безкоштовної юридичної консультації в Люботинському бюро правової допомоги, яке здійснює діяльність за адресою: м. Люботин, вул.  Злагоди, 50 (приміщення   Люботинського НВК № 2). В бюро громадянам, що відносяться до пільгової категорії, можебути надана безкоштовна допомога адвоката.

 

Люботинське бюро правової допомоги




 Кабмін встановив антирейдерські правила держреєстрації
Автор: Svetlana   Додано: 2 грудня 2016   Переглядів:267   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Кабмін встановив антирейдерські правила держреєстрації

  16 листопада, набрала чинності Постанова Кабміну від 9 листопада 2016 року № 806, що регулює на підзаконному рівні вимоги антирейдерського Закону.

  Нагадаємо, Закон № 1666-VIII «Про внесеннязмін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухомемайно та захисту прав власності» діє з 2 листопада.

  Постановою створюються механізми контролю за діяльністю держреєстраторів, врегульовані питання доступу нотаріусів і посадових осіб органів місцевого самоврядування до відомостей Державного реєстру актів цивільного стану громадян, передбачена можливість інформування власників про проведені реєстраційні дії та подані заяви та т інше.

  Зокрема, передбачено надання витягу з Реєстру (з підписом і печаткою) про проведену державну реєстрацію прав. Воно формується держреєстратором в електронній формі, розміщується на веб-порталі Мін'юсту, а за бажанням заявника надається йому в паперовій формі на аркушах паперу формату А4 без використання спеціальних бланків.

  Витяг формується на основі записів Реєстру прав після внесення відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяжень, про об'єкти та суб'єктів цих прав і в ньому вказується:

1) індексний номер;

2) дата і час формування;

3) державний реєстратор;

4) підстава формування;

5) речові права, обтяження прав, державна реєстрація яких проведена;

6) відомості про об'єкт нерухомого майна.

  Передбачено повідомлення власника нерухомості про подачу заяви про дії щодо його майна. Держреєстратор невідкладно з моменту отримання такої заяви за допомогою програмних засобів ведення Реєстру повідомляє про заяву власнику. Повідомлення направляється на електронну пошту за умови, що вона вказана в Реєстрі. Держреєстратор повідомляє про тип заяви щодо майна, його реєстраційний номер, дату і час подачі, ПІБ заявника в електронному вигляді тільки при наявності в Реєстрі адреси електронної пошти власника.

  Власник не повідомляється в разі державної реєстрації прав в результаті вчинення нотаріальної дії за його безпосередньої участі, державної реєстрації права власності на підставі свідоцтва про право на спадщину або державної реєстрації припинення обтяження прав на нерухоме майно на підставі договору довічного утримання або спадкового договору.

  При цьому встановлено, що до зміни программного забезпечення Державного реєстру прав на нерухоме майно, держреєстратор буде повідомляти власника нерухомості через свою офіційну або особисту пошту.

 

Нотаріус Другої державноїнотаріальної контори

Харківськогорайону Харківської області    Н.Є.Соловйова




 Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень викладено в новій редакції
Автор: Svetlana   Додано: 29 вересня 2016   Переглядів:295   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

 «Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень викладено в новій редакції»

 

  06 вересня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 553 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України». Зазначеною постановою, внесено ряд змін до діючого законодавства та викладено в новій редакції Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127.

Так, для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно не має потреби подавати документи, що перебувають у володінні державних органів.

  Також, значних нововведень зазнає порядок реєстрації новозбудованих або реконструйованих об’єктів нерухомого майна. Відомості про документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, державний реєстратор отримуватиме в режимі реального часу безпосередньо з Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

  В свою чергу, в двомісячний термін, Міністерством юстиції спільно з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства буде запроваджено інформаційну взаємодію між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництво моб’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

  Крім того, Кабінетом Міністрів, визначено перелік заяв для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, які можуть подаватися в електронній формі (зокрема, таке право надано забудовникам).

  Додатково уточнено інформацію про документи, що необхідні для державної реєстрації речових прав, зокрема, під час проведення державної реєстрації новоствореного об’єкта нерухомого майна, на об’єкт, утворений в результаті поділу, виділу частки, об’єднання нерухомого майна, реєстрації права власності на підставі рішення суду та реєстрації права власності за інвесторами — фізичними, юридичними особами.

  Таким чином, Урядом зроблено черговий крок для підвищення якості надання адміністративних послуг громадянам.

 

Державний нотаріус Другої державної нотаріальної контори

Харківського району Харківської області   Н.Є.Соловйова




 Безоплатна правова допомога
Автор: Svetlana   Додано: 16 вересня 2016   Переглядів:302   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

Безоплатна правова допомога

 1 вересня 2016 року в м. Люботин відкрилось бюро правової допомоги.

 Основними завданнями бюро є:

-правопросвітництво у територіальних громадах;

-надання безоплатної первинної правової допомоги (надання правової інформації, надання консультацій і роз'ясень з правових питань, складання заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);

-забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги особам, що мають право на таку допомогу право (до захисту, представництва інтересів осіб в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами);

-забезпечення доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції.

  На доступ до вторинної правової допомоги мають право соціально вразливі категорії громадян. Такі як малозабезпечені, інваліди, діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, біженці, ветерани війни, учасники бойових дій, члени сімей загиблих учасників бойових дій, реабілітовані особи.

  Тимчасово Люботинське бюро правової допомоги знаходиться за адресою: м. Люботин, вул. Злагоди, 50, каб. 10. (у приміщенні Люботинської ЗОШ № 2).




 ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
Автор: Chekardina   Додано: 29 червня 2016   Переглядів:298   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН

 

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування  та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь.

            Стаття 3 Закону України «Про звернення громадян» визначає основі терміни, що вживаються в Законі, а саме: під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

            Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства. 

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

            Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб. 

          Стаття 5 Закону України «Про звернення громадян» встановлює вимоги до звернення. Так, у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

          Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто або через уповноважену ним особу, якщо ці повноваженні оформлені відповідно до чинного законодавства.

         Звернення може бути подано як окремо особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).

         Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

         Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові із відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження.

 

         Відповідно до статті 6 Закону України «Про звернення громадян» громадяни мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін.

         Рішення щодо звернень громадян та відповіді на них оформляються відповідно до вимог законодавства про мови. Такі рішення та відповіді можуть бути викладені в перекладі мовою спілкування заявника. 

         Відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення без зазначенні місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

         Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. 

         Відповідно до статті 10 закону України «Про звернення громадян» не допускається розголошення одержаних із звернень відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це ущемлює права і законні інтереси громадян. Не допускається з'ясування даних про особу громадянина, які не стосуються звернення. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягає розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи. 

         Відповідно до статті 17 Закону України «Про звернення громадян» скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

         Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

         Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України. 

         Стаття 18  Закону України «Про звернення громадян» встановлює права громадянина при розгляді заяви чи скарги.

         Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: 

- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

- знайомитися з матеріалами перевірки;

- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;

- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

- висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень. 

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у звернення питання неможливо, керівник відповідного органу встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення . При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні не може перевищувати 45 днів.

         На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну. 

 

 

 

            Відповідно до Закону України від 2 липня 2015 року № 577-VIII “Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції” з 28 жовтня 2015 року “письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Завідувач Другою державною нотаріальною

конторою Харківського району

Харківської області

                                                            Н.В.Омельницька

 

 

 




 МАЙНОВІ ВІДНОСИНИ
Автор: Chekardina   Додано: 13 червня 2016   Переглядів:343   Категорія - [Головна, Правова освіта населення]
 

МАЙНОВІ   ВІДНОСИНИ

Питання правового регулювання  майнових відносин в сім’ї, і в першу чергу  в шлюбі , завжди є актуальними. Суспільство  розвивається постійно  і безперервно, і відповідно  погляди  на права  і обов’язки подружжя  також змінюються. Особисті подружні  відносини ,звичайно, не піддаються правовому  регулюванню  в такій мірі, як відносини  майнові.

Перелік майна ,що є особистою приватною власністю кожного  з подружжя, наведений  у ст.ст.57,58 Сімейного кодексу України.

Таким майном  зокрема є :

- майно , набуте   до шлюбу;

- майно ,набуте за час  шлюбу, але  на підставі  договору  дарування  або в порядку  спадкування ;

- майно набуте за час шлюбу , але  за кошти , які належали їй, йому особисто.

- речі індивідуального користування , у тому  числі  коштовності, навіть тоді ,коли вони придбавались  за рахунок  спільних коштів

- премії ,нагороди  за особисті заслуги ;

- кошти, одержані  як відшкодування  за втрату ( пошкодження ) речі ,яка була  особистою приватною власністю, відшкодування  завданої шкоди ;

- приплід, дохід ( дивіденди) від речі ,яка належала одному із подружжя;

- частка  у спільному  майні ,яка відповідає особистому внеску  того із подружжя ,хто її здійснив.

Проте  у будь –якому випадку  розпорядження  майном ( навіть особистим )  має здійснюватися  з урахуванням  інтересів сім’ї ,зокрема дітей.

Дружина та  чоловік мають  рівні права на  володіння , користування  і розпорядження  придбаним за час зареєстрованого шлюбу  майном ,  якщо  інше не встановлено  домовленістю  між ними . Для укладання  одним із подружжя  договорів  щодо розпорядження  спільним майном, яке потребує нотаріального посвідчення і ( або ) державної реєстрації ,згода другого з подружжя  має бути  викладена  письмово  і нотаріально  засвідченою.

В житті непоодинокими  є  випадки ,коли  подружжя  розриває шлюб , але  спільне майно  з тих чи інших причин  не ділить.

Право подружжя на поділ майна ,яке належить йому на праві  спільної сумісної власності регулюється  ст.69 Сімейного кодексу України. Поділ такого майна  можливий  лише  за взаємною  згодою подружжя .

            Чи можна  вирішити  питання  про  розпорядження  спільним  майном  подружжя, набутого  у період  знаходження  в зареєстрованому шлюбі , без згоди ( у відповідній формі)  другого з подружжя ? Без припинення  права  спільної  сумісної власності –ні?

Чи можна вирішити  це  ж питання  без згоди  колишнього  другого з подружжя? Відповідь міститься  у ст.68 СК України, де зазначено: « Розірвання  шлюбу  не припиняє права спільної сумісної власності  на майно, набуте за час шлюбу» Тобто ,сам по собі факт припинення  шлюбних відносин не припиняє  спільності на  набуте  у шлюбі майно, а тим  більше  не припиняє право  власності  будь - кого із подружжя  на таке майно.

Таким чином ,позбавити  громадянина  майна  тільки  з тих  підстав ,що шлюб ним  розірвано , не можна .І хибною  є точка зору громадян ( у тому числі і окремих юристів ) ,які вважають , що  по закінченню  трьох річного строку з моменту  розірвання  шлюбу  другий  з подружжя  втрачає  будь - які права  щодо набутого  у шлюбі майна.

Згідно ст. 369 Цивільного кодексу України , де зазначено , що правочин щодо розпорядження  спільним майном , вчинений  одним  із співвласників , може  бути  визнаний судом недійсним за позовом  іншого співвласника у разі  відсутності  у співвласника ,який вчинив  правочин ,необхідних повноважень. Відсутність заяви ( письмової, нотаріально засвідченої –коли того вимагає закон )  і є підтвердженням  відсутності  у відчужувача ( того ,хто підписує договір ) тих самих необхідних повноважень.

Якщо  між подружжям  не досягнуто згоди  про  добровільний  розподіл  майна ,поділ здійснюється  у судовому  порядку  із застосуванням  правил, викладених у ст.ст.70-71 Сімейного кодексу України .

                                                                                Державний нотаріус Другої державної 

                                                                                нотаріальної контори Харківського району

                                                                               Харківської області  Радіонова Т.І.